Savunma ve Stratejik Analizler

17 Mayıs 2010 Pazartesi

İstanbul Tersanesi askeri projelere yöneldi

Bugüne kadar hep akıl ve bilim ışığında yatırım yaptıklarını söyleyen SNR Holding İcra Komitesi Başkanı Atilla Çiftçigüzeli’nin kriz için yorumu net: “Bugün, akıl diyor ki: bekle”

“Ben, suyu bardakta görüp denizci olanlardanım…” diyerek sözlerine başlayan Atilla Çiftçigüzeli, daha lise yıllarında Yüksek Denizcilik Okulu’nda okumayı kafasına koymuş. Farklı nedenlerle girememiş olsa da İktisadi ve Ticari Bilimler Akademisi’nde okurken üçüncü senesinde Yüksek Denizcilik Okulu Gemi Makineleri Bölümü’ne geçmeyi başarmış. 1975’te mezun olduğunda o dönemdeki birçok denizci gibi D.B. Deniz Nakliyat’ın gemilerinde makine mühendisliği yapmış. 10 senelik deniz yaşamının ardından meslek hayatına D.B. Deniz Nakliyat’ın kara kısmına geçerek devam etmiş. Uzun yıllar Camialtı ve Pendik tersanelerinde yeni inşa kontrol heyeti başkanlığı yaptığı dönemde D.B Deniz Nakliyat adına 4 adet koster, 5 adet 18.000 dwt’luk gemi ve 8 tane de çok maksatlı konteyner gemisi projelerini hayata geçirmiş. Bir süre Türk Loydu’nda çalıştıktan sonra özel sektörden gelen teklifle serbest piyasaya girmiş. Şener Denizcilik ailesine katıldıktan sonra yeni gemi inşalarına başladıklarını söyleyen Çiftçigüzeli “Bilim ve akıl ışığında çok güzel yatırımlar yaptık. Ardından da holdingleşme geldi. Esas işimiz kimyasal ve petrol tanker işletmeciliği olsa da tersanelerde yer kiralayarak kendi filomuz için gemiler yapmaya başladık. İstanbul Tersanesi’ni satın alarak gemilerimizi kendi tersanemizde yapmaya başladık. Daha sonra da yan tarafımızdaki Yıldırım Tersanesi’nin yarısını aldık” diyerek şirketin gelişimini anlattı.
...

‘İstanbul’ tamamen askeri projelere yöneldi


Ticari dalgalanmalardan çok fazla etkilenmemek için 5 sene önce bir karar aldıklarını açıklayan Çiftçigüzeli, “İstanbul Tersanesi’ni tamamen askeri gemi inşa etmek için tahsis etmeye karar verdik. Bunun için gerekli olan NATO güvenlik belgesi ve Milli Savunma Bakanlığı güvenlik belgesi ile çalışanlar için şahıs güvenlik belgelerini aldık” dedi.

İlk askeri projelere, Sahil Güvenlik Komutanlığı’nın dört tane SAR 35 botunun modernizasyon projesiyle başladıklarını söyleyen Çiftçigüzeli, şöyle devam etti:

İhale şartnamesinde üç makineyle 11 knot hızı olan botların, 26 mile çıkarılması isteniyordu. Biz, botları 30 knot hız yapabilecek şekilde, çok daha kısa sürede teslim ettik. Şu anda MOSHIP denilen ‘denizaltı kurtarma ana gemisi’ projesi var. Yapılabilirse dünyada bir ilk olacak. Çünkü bu zamana kadar bu tip gemiler 600 metreye kadar müdahale edebiliyordu ancak bu gemimiz 1000 metreye kadar müdahale edebilecek. Çok ileri teknoloji gerektiren bir proje… Bunun yanında iki tane de kurtarma ve yedekleme gemisi dediğimiz Rat Ship projesi var. İhale açıldı ve proje çalışmaları yapıldı. Haziran’da sonuçlanmasını bekliyoruz. Yanımızdaki Yıldırım Tersanesi’nde ise ticari gemi inşalarına devam edeceğiz.”

“Milgem hedeflerinin üstüne çıktı”

“Milgem çok doğru bir projeydi ve amacına ulaştı hatta hedeflerinin üzerine çıktı. Savunma Sanayi Müsteşarlığı, Deniz Kuvvetleri ve Sahil Güvenlik’in bizim sektöre yaptıkları katkılar kesinlikle yadsınamaz” diyen Çiftçigüzeli, şunları söyledi:

“İhtiyaç duydukları deniz araçlarının Ar-Ge çalışmalarını ve gemilerin inşalarını yerli sanayi ile yapma istekleri var. Özel sektör ile Savunma Sanayi Müsteşarlığı arasında çok güzel bir iş birliği var. 1990’lı yılların başında gemilerin yapım aşamasında yüzde 10 yerli sanayi katkısı vardı. 2000’in başlarında işçilikle birlikte yüzde 30’lara çıkmıştı ve bugün bu oran yüzde 70’e kadar çıktı. Askeri gemi inşalarında % 70 yerli sanayi oranını yakaladık, çok müthiş bir başarı bu. Eski devirler geçti artık. Bilim ve akıl ön plana çıktı. Kendi dizayn ofisimizde 17 mühendis çalışıyor ve projeler üretiyorlar. Kendimize özgü projeler üretmeye çalışıyoruz. Bütçemizin yüzde 3’ü Ar-Ge çalışmalarına gidiyor.”

“Kapı kapı dolaşıyoruz”

Türkiye ve dünyanın çeşitli ülkelerinde yapılan fuarlara katıldıklarını ifade eden Çiftçigüzeli “Dünya çapında büyük bir pazarlama faaliyeti içindeyiz ve neticelerini almaya başladık. Romanya’dan 5 tane polis botu ihalesi aldık. Bu botları bu sene tamamlayıp teslim edeceğiz. Bangladeş ile çok güzel çalışmalarımız var ve bir tanker ihaleleri olacak, ihaleyi alabileceğimize inanıyorum. Mısır Suriye, Romanya ve Asya ülkelerindeki ihaleleri takip ediyoruz. Ekonomik krizde önümüzdeki engelleri aşmak için kapı kapı dolaşıyoruz” diye konuştu.
...

http://www.denizhaber.com.tr/sektorden/26717/snr-holding-icra-komitesi-ticari-denizcilik-deniz-nakliyat-heyet-turk-loydu.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder