Savunma ve Stratejik Analizler

30 Haziran 2010 Çarşamba

Milli Savunma Bakanı açıklama yaptı

Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül, profesyonel askerliğe geçiş konusunda, ''Genelkurmay inceleme yapıyor, biz de yapıyoruz. Bunun ne şekle geleceği, bu teknik çalışmadan sonra ortaya çıkacak'' dedi.

Gönül, Milli Savunma Bakanlığında Kamerun Cumhuriyeti Savunma Bakanı Edgar Alain Mebe Ngo ile bir araya geldi.

Gönül, burada gazetecilerin profesyonel askerliğe geçiş çalışmalarına ilişkin sorularını yanıtladı. Bu konuda ''paralı asker'' lafını hiç kullanmadıklarını vurgulayan Gönül, böyle bir şeyin literatürlerinde olmadığını söyledi.

Profesyonel orduya geçişle ilgili kanun çıkalı yaklaşık 10 yıl olduğunu anımsatan Gönül, bunun tamamen profesyonel ordu olmadığını, vatan hizmeti yapan gençlerle beraber istihdam edilen profesyonellerden oluşan bir yapının kanunda öngörüldüğünü belirtti.

En son yapılan değişiklikle uzman çavuş olarak nitelendirilen kesime 45 yaşından sonra Mili Savunma Bakanlığında Genel Kurmay Başkanlığında ve bağlı birimlerde emeklilik yaşına kadar çalışma olanağı sağlanarak, bu konudaki problemin giderildiğini anlatan Gönül, şöyle konuştu:

''Bu miktarın daha fazla artırılması için yeni bir statü olur mu? Çünkü bugüne kadar hep uzman çavuş kullanıldı. Halbuki kanunda uzman onbaşılar da var veya başka bir şekilde istihdam edebilir miyiz diye araştırma yapıyoruz. Genelkurmay inceleme yapıyor, biz de yapıyoruz. Bunun ne şekle geleceği, bu teknik çalışmadan sonra ortaya çıkacak. Bugün için ne miktar tespit edilmiştir. Çünkü kadro ihdas edilmesi lazım. Böyle ihdas edilmiş bir kadro henüz mevcut değil, ayrıca istihdam bugüne kadar düzenlenen kanun içerisinde mi yapılabilir? Yoksa yeni bir kanun mu çıkarılması gerekir, bunun üzerindeki çalışmalarımız devam ediyor.''

Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül, ABD'den kobra helikopter alımıyla ilgili olarak ise, ''Prosedür işliyor. Biz '2010'da verebilir misiniz' diye zorluyoruz, onlar 2011'e vadetmişlerdi. Olayı takip ediyoruz, en erken tarihte almaya çalışacağız'' dedi.

Türkiye'nin, ABD'den kobra helikopterlerden istediğini ifade eden Gönül, ABD'nin ise apache vermeye hazır olduğunu söyledi. Gönül, şöyle konuştu:


''Bizim elimizde şu anda 30'un üzerinde, 36-37 kobra var. Altyapımız kobra olduğu için apache tercih etmiyoruz. Yoksa Amerika vermeye hazır. Biz kendilerinin kullandığı kobralardan istemiştik üretimden çıktığı için. Amerikan Savunma Bakanı Sekreteri Gates, geçen sene bana yazdığı mektupta, 2011'de temin edebileceklerini söylemişlerdi. Bize verebilmek için onların hukuk düzeni gereği kongreden karar almaları lazım. Bu kararın alınması basına yansıdı. Prosedür işliyor. Biz '2010'da verebilir misiniz' diye zorluyoruz, onlar 2011'e vadetmişlerdi. Olayı takip ediyoruz, ne zaman alabilirsek o zaman, en erken tarihte almaya çalışacağız.''


Helikopter sayısına ilişkin soruya Gönül, ''Biz daha fazla talep etmiştik, ama kongreden iki kararını çıkartıkları anlaşılıyor'' yanıtını verdi.

AA

http://www.haberturk.com/gundem/haber/527971-milli-savunma-bakani-aciklama-yapti

ASELSAN to modernize armored carriers of Azerbaijan

Mon 28 June 2010

Turkey’s ASELSAN Company will modernize the Azerbaijan’s armored carriers, ASELSAN company says.

Company says, according to the agreement between Azerbaijan and Turkey, ASELSAN will renew the fire-control systems of carriers.

New military production will be produced in Azerbaijan in the nearest future, Minister of Defense Industry Yaver Jamalov said.

"The series production of ammunition for grenade launchers will start in Azerbaijan in the first half of 2011", Jamalov said in his interview with local ANS TV channel.

"The use of a special equipment imported from abroad is envisioned for production of shells for 4 types of grenade launchers", he said.

He said the 12.7 mm, 14.5 mm, 23 mm, 30 mm caliber shells are already produced and their series production will end by the end of the year.

On the whole, according to the minister, there is a plan to raise the assortment of the produced military production to 412 while in 2006 this indicator was 55. "We intend to raise the assortment of military production to 412. After this all types of Azerbaijani troops will be fully supplied with ammunition", said Jamalov.
APA Interfax-Azerbaijan
http://news.az/articles/18155

Saudi Arabia to ASsk for 72 F-15 Eagle Fighters Jets

Saudi Arabia's king is due to travel to Washington to meet Barack Obama, the US president, to discuss Israeli-Palestinian peacemaking, the nuclear standoff with Iran, and economic co-operation.The two sides could also agree on arms deals to build Riyadh's defensive capabilities against Iran's threat, including a long-pending request for as many as 72 F-15 Eagle tactical fighters, according to defense industry sources.


http://theasiandefence.blogspot.com/2010/06/saudi-arabia-to-assk-for-72-f-15-eagle.html
 
http://english.aljazeera.net/news/americas/2010/06/201062951518293452.html

Indian Military Asked to Prepare for Two-Front War Scenario with China and Pakistan

In an unprecedented move that has confirmed India’s concerns about China’s growing military might, the Government has for the first time given a directive in writing to the armed forces to enhance their military capabilities vis-a-vis the neighbouring country and prepare for a two-front war scenario with China and Pakistan. Asking the armed forces to prepare themselves to fight simultaneous wars on the eastern and western fronts with China and Pakistan, Defence Minister AK Antony has directed the chiefs of Army, Navy and Air Force to rapidly modernise and upgrade their weapon systems and tone up operational preparedness.

The Services have been assured full support from the Government in this endeavour, sources said. Explaining the significance of the directive, the sources maintained that it came against the backdrop of the armed forces’ apprehensions about the rapid modernisation programme of their Chinese counterparts.

The directive will allow the armed forces to build capabilities to rapidly move troops from one theatre of war to the other by procuring more transport planes and improved rail and road network for ferrying weapons systems. Modern warfare was all about speed, lethality and mobility and the directive would go a long way in helping the armed forces achieve this objective as soon as possible, the sources added. The directive follows the Cabinet Committee on Security’s (CCS) nod to the Army to raise two more mountain divisions (each division has 10,000 troops) on the China front.

With the focus on improving infrastructure, the Army was last year allowed to raise two mountain divisions. It means that in the next four or five years, it would have four divisions on the China front. The Government has also removed the 10-year cap on recruitment and permitted the Army to go for fresh intakes. Coupled with this important development, the Government has cleared the proposal to acquire more than 200 Howitzer guns for these divisions through the foreign military sale route from the US. “The Howitzer guns are light.

These can be dismantled and carried on horseback or by helicopters to the remote and rugged terrain of Arunachal Pradesh and other such regions in Jammu & Kashmir where road infrastructure is non-existent,” sources said. While the two-front war concept was in public domain and being discussed in seminars and TV debates, the political leadership had so far refrained from joining the debate.

The recently-issued directive clearly indicates that the Government has finally heeded the concerns of the armed forces and given them unambiguous orders to go ahead and do the needful, sources said. This decision would give the necessary momentum to the security establishment to improve the infrastructure, including all-weather roads right up to the Line of Actual Control (LAC) and airports and helipads in remote regions of States like Arunachal Pradesh. In fact, the armed forces are already engaged in upgrading nearly 25 airports in the North-East and the project is likely to be over within the next two years.

India and China have a 5,000-km-long disputed border and the Chinese have over the years rapidly improved their logistical lines by building roads right up to their side of the LAC. India is in a disadvantageous position as the terrain on its side is hilly and building roads there takes more time than in the plains, sources said, adding that the slopes on the Chinese side are gentler.

http://theasiandefence.blogspot.com/2010/06/indian-military-asked-to-prepare-for.html#more

Kazakhstan Gets Jump on Caspian Naval Race


Daha Büyük Haritayı Görüntüle

It may not approach the scale of the great battleship race between Britain and Germany that preceded World War I, but a naval build-up is currently and quietly taking place on the Caspian Sea. Kazakhstan appears to be setting the pace, with plans to buy six ships for its navy by the end of 2010, Joshua Kucera writes for EurasiaNet

By the end of June, Astana hopes to have an agreement in place to build three patrol boats at the Zenit shipyard in Uralsk, said Captain Zhandarbek Zhanzakov, commander of Kazakhstan's Navy. Those craft will likely be built with help from Russian, South Korean or Dutch companies.

By the end of the year, Kazakhstan could conclude another agreement for three corvettes. Kazakhstan remains “in negotiations” with a French-South Korean consortium, STX over the larger ship, Zhanzakov said. In-Kyu Kim, STX's general manager for the Special and Naval Ship Business Division, said initial plans call for the corvettes to be armed with Exocet missiles, which are designed for use against other warships.

Kazakhstan currently has a coast guard, which carries out patrols as far as 25 kilometers from the coast. A navy would allow the Kazakhstani armed forces to patrol the open waters of the Caspian, up to 150 km from the coast. That would give Kazakhstan the ability to defend offshore energy rigs, Zhanzakov said. He added that the navy’s chief mission would be deterring terrorism, not dealing with threats posed by other Caspian littoral states.

The firepower of the ships that Kazakhstan are considering, while modest by world naval standards, are still much greater than would be required to thwart terror attacks. “You don't need a corvette to protect an oil rig,” said one naval company official trying to do business with Kazakhstan, speaking on condition of anonymity. “Kazakhstan, Azerbaijan and Turkmenistan have good relations. But it is Iran that everyone is worried about,” the official said.

Tehran has not been afraid to use its navy in an attempt to defend its interests and intimidate its neighbors. In 2001, for example, an Iranian naval ship notoriously confronted a BP Amoco oil research vessel that Iran claimed had strayed out of Azerbaijan's territorial waters. And this year, Iran increased its naval firepower in the Caspian by introducing the largest ship it maintains in the sea, a Jamaran-class destroyer.

Turkmenistan, currently the weakest state in terms of Caspian security, also has announced plans to create a navy, though it is not as far along as Kazakhstan. President Gurbanguly Berdymukhamedov announced in January that the country would create a navy, based at the port of Turkmenbashi, by 2015. In 2008 Turkmenistan bought three guided-missile patrol boats and two smaller patrol boats from Russia. Turkmenistan has said it wants to buy two or more larger warships, possibly corvettes, as well.

Azerbaijan has, with the help of the United States, developed a naval special forces unit, and has received several small craft from Turkey and the United States.

Russia, however, remains the naval powerhouse in the Caspian.

Zhanzakov, the naval commander, said the creation of a Kazakhstani navy should not be viewed as a hostile development by its neighbors. “Our government is multi-vectoral, and tries to be friendly with all countries,” he said, adding that the continuing failure of the five Caspian littoral states to delineate the sea’s boundaries was “a problem” for the navy.

Kazakhstan's navy had been scheduled to enter service by 2010, but that doesn't appear to be likely. Zhanzakov declined to say when the navy would become operational, but said that Kazakhstan is currently building a naval base at Aktau, and is training cadets abroad, mainly in Russia and Turkey. Smaller numbers of Kazakhstani cadets are in the United States, Germany, India and Pakistan. Astana also plans to start sending cadets to South Korea, Zhanzakov said

http://www.isn.ethz.ch/isn/Current-Affairs/Security-Watch/Detail/?id=117990&lng=en

Pakistan Blok 52 F-16’larının İlk 3’üne Kavuştu

Amerikan Hava Kuvvetleri, Pakistan Hava Kuvvetlerinin sipariş verdiği 18 adet Block 52 versiyonu F-16 savaş uçağının ilk 3 adedini, 27 Haziran’da, Sindh Eyaleti’nde bulunan Yakubabad’daki Şehbaz Hava Üssü’nde düzenlenen bir törenle teslim etti. Törene, Amerikan Hava Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Norton A. Schwartz ile Pakistan Hava Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Rao Kamar Süleyman da katıldılar. Kalan 15 adet uçağın tamamının ise bu yıl sonuna kadar teslim edilmesi bekleniyor.


Amerikan Hava Kuvvetleri, her türlü hava şartında, gece-gündüz görev yapabilen ve akıllı mühimmat kullanabilen bu uçaklarla birlikte, Pakistanlı pilotlara, gece taarruzlarının da içinde bulunduğu eğitim desteği de veriyor. İlk etapta 8 Pakistanlı pilotun eğitimlerinin tamamlandığı da gelen haberler arasında.

Öte yandan, ABD ve Pakistan arasında 2006’da imzalanan 1,4 milyar dolar tutarındaki 18 adet F-16 Block 52 alımı anlaşması sayesinde, iki ülke arasında 1980’lerde başlayan, ancak 1990’larda kesilen F-16 satışları da tekrar başlamış oldu. ABD ayrıca, 1,3 milyar dolar tutarındaki diğer bir anlaşma ile Pakistan Hava Kuvvetlerinin envanterinde bulunan eski F-16’ları da 2012’ye kadar sürecek bir program dâhilinde modernize ediyor.F-16’lar hâlihazırda 24 ülkenin hava kuvvetlerinde hizmet vermeye devam ediyor.

http://www.milscint.com/haberdetay.asp?haberid=1515&hid=3

Eurosatory 2010 OTOKAR ARMA 6*6







cabatli_53
Ba2

Eurosatory 2010 BMC Kirpi MRAP


cabatli_53
Ba2

29 Haziran 2010 Salı

Türk insansız hava uçağı-TİHA için geri sayım

A.A 29 Haziran 2010

TUSAŞ Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TAI) Genel Müdürü Muharrem Dörtkaşlı, “orta irtifa, yüksek uçuş süresi” diye adlandırılan “MALE” (Medium Altitude Long Endurance) sınıfı insansız hava aracının tasarımı, detay üretimi ve montajının tamamlandığını söyledi.

Dörtkaşlı, yaptığı açıklamada, 1992 yılından beri insansız hava uçakları teknolojileriyle uğraştıklarını belirtti.

Son dönemlerde insansız hava araçlarının kullanım konseptlerinin yaygınlaşması ve yararlılığının artması nedeniyle bunlara olan ilginin oldukça arttığına işaret eden Dörtkaşlı, şöyle konuştu:

“TAI'de birkaç değişik sınıfta insansız hava aracı geliştirilmiş ve uçurulmuş durumda. Tamamen özgün, milli olanaklarla, Türk mühendisliğinin tasarımı, Türk teknisyenin üretimiyle ortaya çıkarılan, 'MALE' diye adlandırdığımız, orta irtifa, yüksek uçuş süresi diye adlandırabileceğimiz sınıftaki insansız hava aracımızın tasarımı, detay üretimi ve montajı tamamlandı. Önümüzdeki günlerde montajın yapıldığı hangardan uçuş yapılacak alana çıkaracağız. Uçuş testlerine de yılın üçüncü ve dördüncü çeyreğinde devam edeceğiz.”

Dörtkaşlı, bu aracın 1,5-2 ton ağırlığında olduğuna dikkati çekerek, “Havada 24 saat kalma, 30 bin fit irtifaya kadar tırmanabilme özelliklerine sahip. Ama bu noktaya tedricen gelecek. İlk olarak 23 bin fite çıkıp 18 saat havada kalacak. Daha sonra 30 bine çıkıp 24 saat kalacak. 17 metre kanat açıklığı, 9 metre boyu, 1,70 yüksekliği olan 24 saat görev yapacak bir uçaktan bahsediyoruz. Bununla ilgili çalışmalarımız devam ediyor. Bunu başardığımız zaman dünyada sayılı ülkenin elinde bulunan bir hava aracına sahip olacağız” dedi.

“GELECEK YILDAN İTİBAREN TSK'NIN HİZMETİNE SUNULACAK”

Gelecek yıldan itibaren bu aracı önce Türk Silahlı Kuvvetleri'nin hizmetine sunacaklarını ifade eden Dörtkaşlı, “Daha sonra da dünyada pek çok dost ve müttefik ülkeye bu aracı kullanım amacıyla satabileceğiz. Projemiz bu” diye konuştu.

Dörtkaşlı, tasarımı ve mühendisliği tamamen kendilerine ait bu insansız hava uçağının üretiminin de TAI'de olduğunu belirterek, şöyle devam etti:

“Türk sanayisinin yoğun katılımı var. Eskişehir'de kurulu TUSAŞ Motor Sanayii AŞ'nin (TEI) motor konusunda görevi olacak. ASELSAN'nın ve daha birçok firmanın desteği olacak. Böylece milli bir insansız hava aracına Türkiye sahip olacak. Bunun ile ilgili resmi açıklamayı temmuz ortasında yapmayı planlıyoruz.”

“HEYECANLANDIRICI PROJELER VAR”

Havacılık ya da savunma sektöründe uzun devinimli projelerde görev alan şirketlerin hedeflerinin çok daha uzun soluklu olması gerektiğine dikkati çeken Dörtkaşlı, şunları söyledi:

“Şu an sadece TAI'de değil tüm havacılık ve savunma sektöründe son derece heyecanlandırıcı projeler var. Doğum sancılarını çekiyoruz. Birkaç yıl içinde Türk Silahlı Kuvvetleri'nin, Türk şirketleri tarafından desteklenebilme oranının önemli yüzdelere ulaşacağını hep birlikte göreceğiz. Bu Türk mühendisinin özgün tasarımı ve Türk teknisyenin üretimiyle gerçekleşecek projeler kamuoyunda ses getirecek projeler. Önemli ama uzun soluklu projeler. Tasarım, üretim, test etme ve envantere teslim etme süreleri 6-7 yıl olan cinsten projeler. Bu, havacılık alanında, kara silahları alanında, deniz alanında var. Bunlardan bir kısmı çıktı, bir kısmının tasarım, üretim ve test çalışmaları devam ediyor. TAI'nın gerek insansız hava araçları sınıfında gerekse de insanlı uçaklar, helikopterler sınıfında, uydu konusunda özgün geliştirme çalışmaları var. Bunlar devam edecek.

Dörtkaşlı, Türkiye'nin, Cumhuriyet'in 100. yılında, kendi uçağını ve helikopterini yapabileceğini, uydusunu fırlatabileceğini, motorunu geliştirebileceğini, yazılımını yapabileceğini sözlerine ekledi.

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/15170611.asp?gid=373

Kale-Baykar Taktik İnsansız Hava Aracı Çaldıran

11 askerin şehit olduğu Gediktepe saldırısından sonra çok tartışılan İsrail yapımı insansız hava aracı HERON’un, Türk yapımı rakibi ÇALDIRAN yaklaşık 10 aydır seri üretime hazır vaziyette hangarda bekletiliyor. Çaldıran’ı Genelkurmay’ın isteği üzerine geliştiren Baykar firması, Heron’a meydan okuyor.

İsrail yapımı Heron’la ilgili belirsizlik devam ederken, yazılım ve elektronik altyapısı dahil her şeyi Türk yapımı insansız hava aracı Çaldıran’ın uçuş ve seri üretime hazır halde 10 aydır hangarda bekletildiği ortaya çıktı. 2000 yılından beri geliştirme sürecinde çok sayıda bürokratik engellerle karşılaşan projenin önündeki son engel, Türkiye’nin İsrail’den aldığı Heron ya da ABD’den almak istediği Predatör’den talep edilmeyen ve kimden alınacağı belli olmayan uçuş sertifikası.

Devletin zirvesi onayladı

Kale-Baykar ortaklığında geliştirilen ilk Türk Taktik İnsansız Hava Aracı Çaldıran, bugüne kadar yapılan testlerde 100 saatin üstünde başarılı uçuş yaptı. Çaldıran’ın resmi test uçuşu Sinop Erfelek’te 29 Eylül 2009’da tamamlandı. Proje aşamasında TSK tarafından 24 adet alınacağı belirtilen, Ocak 2010’da Başbakan Recep Tayyip Erdoğan Başkanlığı’nda yapılan Genelkurmay Başkanı Orgeneral İlker Başbuğ ile Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül ve Savunma Sanayi Müsteşarı Murat Bayar’ın katıldığı Savunma Sanayi İcra Komitesi Toplantısı’nda 12 adet Çaldıran alımı için görüşmelerin başlaması kararı verildi. Ancak ne olduysa bu aşamadan sonra oldu. Şimdi şirketi ne arayan ne de soran var. Baykar Makina Genel Müdürü Haluk Bayraktar, “Bizden kimseden istenmeyen NATO tarafından İnsansız Hava Aracı Sistemleri Uçuşa Elverişlilik Sertifikası isteniyor. Ancak bu konu işe başlarken verilen şartnamede de yoktu. Bu sertifikayı kimden ya da nereden alacağımız da belli değil” diye konuştu.

Menzil artırılabilir
 
Baykar Makina Genel Müdürü Haluk Bayraktar, VATAN’a, “Türkiye’nin ihtiyaçları doğrultusunda bizden 10 saat uçan ve 18 bin feet yükseğe çıkan İHA İstemişlerdi. Uçağı ve yakıt deposunu büyüterek menzil 3 bin km.’nin üstüne çıkabilir. Elektronik altyapı ve yazılımı daha büyük bir uçağa koyup onu da uçururuz. 30 saat havada kalacak uçak istenseydi onu da üretirdik” dedi.

Kandil üzerinde saatlerce uçabilir

Karbon-kevlar alaşımlı zırh malzemesinden dış gövdeye sahip Çaldıran 600 kilometreden yayın yaparak elde ettiği görüntüleri istenilen merkeze gönderiyor. 35 kişilik bir ekip tarafından geliştirilen Çaldıran’ı, Heron’lardan çok daha ileri bir teknolojiye sahip. Çaldıran Heron’larda olduğu gibi kalkış iniş, uçuş sırasında yerde bulunan bir pilota ihtiyaç duymuyor. Agresif manevralar yapabilen Çaldıran için Baykar tarafından geliştirilen yazılımda 1 milyon satırdan fazla kod bulunuyor. Hedef tespit hassasiyeti Heron’dandaha yüksek olan Çaldıran, Türkiye’ye kuş uçuşu 90 km. olan PKK’nın Kandil Kampı üstünde saatlerce keşif uçuşu yapıp istihbarat görüntüsü aktarabilecek. Haberleşme kaybında ise Çaldıran otomatik olarak eve dönüp, inebiliyor. Bu özellik Heron’larda yok. Termal kamerasıyla gece de görüntü alabilen Çaldıran için Baykar Makina fiyat açıklamasa da tanesi yaklaşık 20 milyon dolar olan Heron’un 5’te birine malolduğu belirtiliyor.

Vecihi Hürkuş da engellenmişti

Genel Müdür Haluk Bayraktar, “1930’da ilk Türk uçağını yapan Vecihi Hürkuş’tan da sertifika istendi. Türkiye’de verecek kurum olmadığı için Hürkuş uçağını söküp tren vagonlarıyla Çekoslavakya’ya gönderdi. Oradan aldığı sertifikayla uçağı uçurabildi. Şimdi yine tarih tekerrür ediyor” dedi. Son günlerdeki tartışmalara dikkat çeken Bayraktar, “Bu tip çalışmalar aslında bir bağımsızlık savaşıdır. Çaldıran şu anda uçuşa hazır, görev bekliyor. Yoksa geçtiğimiz günlerde yaşadığımız istihbarat zaafı gibi durumları daha çok yaşarız. Önümüzdeki 15-20 yılda pilotlu savaş uçağı kalmayacak. Bundan sonraki hedefimiz silahlı İHA üretmek” diye konuştu.

Gözcü de onların eseri

İnsansız hava aracı sistemlerine gönül vermiş bir aileden oluşan Baykar Makina’nın başında mühendis olan Özdemir Bayraktar (61) bulunuyor. Özdemir Bayraktar projeyi biri işletme eğitimi almış diğer ikisi mühendis iki oğluyla yürütüyor. Ailenin en küçüğü Ahmet Bayraktar (27) projelerin idari kısmıyla uğraşırken, İHA projelerinde şirketin genel müdürü olan ABD’de Columbia Üniversitesi’nde master yapmış endüstri mühendisi Haluk Bayraktar (31) ve yine ABD’de Pennsylvania’da Üniversitesi’nde İHA’lar üzerine master ve dünyanın en prestijli teknik üniversitesi MIT’de robotik kontrol sistemleri doktorası yapmış olan elektronik mühendisi Selçuk Bayraktar (30) öne çıkıyor. Baykar Makina Ege Bölgesi’nde yapılan Efes-2010 Tatbikatı’nda kullanılan Türk yapımı ilk İnsansız Hava Aracı Gözcü’nün de üreticisi. Geliştirme sürecinde Şırnak 6. İç Güvenlik Tugayı’nda 2 yıl kalarak çalışan Bayraktar kardeşler bölgeyi inceleyerek, Türk Ordusu’nun ihtiyaç duyduğu sistemleri de yerinde geliştirmiş. TSK ve Savunma Sanayi Müşteşarlığı ile birlikte geliştirilen mini İHA Gözcü’den 148, döner kanatlı İHA Malazgirt’ten ise 4 adet TSK envanterine girdi.
 
http://haber.gazetevatan.com/iste-heronun-turk-rakibi/313476/1/Gundem
 
http://www18.gazetevatan.com/fotogaleri/resim.asp?kat=14950&page_number=1

28 Haziran 2010 Pazartesi

Russia mulls purchase of Ukrainian missile cruiser

Russia considers purchasing an unfinished missile cruiser from Ukraine, Russian Navy Commander Admiral Vladimir Vysotsky said on Saturday.

Construction of the Slava class Admiral Lobov cruiser was launched in 1984 at the Nikolayev shipyard in Ukraine but stalled in the late 1980s due to a sharp reduction in military expenditure.

The cruiser was renamed the Ukraina in 1992.

A Russian-Ukraine intergovernmental commission discussed the purchase of the Ukraina last week in Sevastopol, a major base for the Russian and Ukrainian navies.

"We agreed with the Ukrainian side that we will consider all variants of the ship's fate and present our proposals by the next meting in the fourth of the year," Vysotsky said.

A senior Russian Navy official told RIA Novosti the cruiser was only 50% complete and that the repairs and upgrade would cost up to 35 billion rubles.

He said that while this sum was enough to buy four Kilo class non-atomic submarines or four Steregushchy class corvettes for the Russian Navy, Moscow may still press ahead with the purchase as part of the wider campaign to reset relation with Kiev.

In late May, Russian President Dmitry Medvedev agreed with his Ukrainian counterpart Viktor Yanukovych that Russia will help Ukraine to finish the construction of the cruiser.

Slava class cruisers were designed as surface strike ships with some anti-aircraft and ASW capability. They carry 16 SS-N-12 Sandbox nuclear-capable supersonic anti-ship missiles, with launchers mounted in four pairs on either side of the superstructure.

Russia has three Slava class cruisers in service with its Navy.

http://en.rian.ru/mlitary_news/20100626/159588715.html

Brazil and Italy will build military ships

Brasil and Italy agreed today a partnership to jointly develop military vessels, including ocean patrol vessels, frigates and ships of logistical support, officials said Thursday.

The agreement of cooperation in the development of military technology was signed Thursday in Brasilia by the Brazilian Minister of Defense, Nelson Jobim, and his Italian counterpart, Guido Crosetto, the state-run Agencia Brasil.

The agreement also includes technology transfer and development of combat systems, navigation, weapons and radars.

"We are discussing matters relating to the Navy, in particular to the needs we have on defense in the Brazilian Atlantic area, within the criteria of the national defense strategy," said Jobim told reporters.

"Italy has the technology to build ships and understandings that can bear fruit in Brazil are those in which the production is done here, with technology transfer," the minister added.

The arrangements are similar to those already signed with France and that will enable Brazil, with French technology and investment, build in the country five submarines, one nuclear-powered and fifty military helicopters.

According to Agencia Brasil, the partnership with Italy also allow the development of security mechanisms for military communication satellites.

Satellite technology will benefit especially those systems used in the Amazon called Project Blue, an initiative of the Armed Forces to ensure the protection of the Brazilian coast, and its territorial waters.

"Italy and Brazil can obtain great benefits with increased technological capacity to compete in the global market together," said on its part the Italian Minister of Defense.

The agreement signed on Thursday is a complement to the cooperation agreement in the area of Defense Brazil and Italy signed in December 2008 while visiting Brazilian President Luiz Inacio Lula da Silva, to Rome.

On occasion, mentioned the possibility of repeating in areas such as the development of military ships the success of the cooperation project that allowed both countries to jointly develop military aircraft AMX.

It is a jet built by Empresa Brasileira de Aeronautica (Embraer) through technology transfer from Italy.

http://spanish.china.org.cn/international/txt/2010-06/25/content_20346218.htm

Boeing applies to export F-15SE to South Korea

25/06/10


Boeing has applied for an export licence to brief South Korea on sensitive details of a stealthier version of the F-15E that is within a few months of its first flight.

The US government approved an export policy in the second quarter for the F-15SE Silent Eagle after Boeing submitted details of its radar cross-section about six months earlier, says Brad Jones, Boeing programme director for F-15 development programmes.

The export policy allows Boeing to request an export licence for specific customers, with South Korea as the first in queue, Jones says. The F-15SE is competing against the Lockheed Martin F-35 Joint Strike Fighter for a contract in South Korea.

Boeing has backed down from previous statements comparing the frontal-aspect radar cross-section of the F-15SE to an international release standard for the F-35.

However, Jones confirms that Boeing's original briefing chart - claiming the F-15SE provides frontal-aspect stealth offered by fifth-generation fighters - remains accurate.

Boeing unveiled the F-15SE in March 2009. The redesign adds conformal weapons bays, stealth techniques, fly-by-wire and canted tails to the F-15E configuration, providing a "first-day-of-war" stealth capability.

Lockheed and F-35 programme officials, however, have criticised Boeing's assertions that the F-15SE offers equivalent front-aspect stealth as the JSF, and denied that an international release standard exists for F-35 stealth characteristics.

Boeing plans to conduct three flights of the F-15SE in the third quarter, including one missile shot from the newly added conformal weapons bay.
http://www.flightglobal.com/articles/2010/06/25/343636/boeing-applies-to-export-f-15se-to-south-korea.html

SüperCobra İçin İzin Çıktı

Tırmanan saldırılar sonrası Türkiye, terör örgütü PKK’ya karşı hem içeride hem de Kuzey Irak’ta daha etkili mücadele edebilmek için ABD’den kritik taleplerde bulundu.

Buna göre ABD, uzun süredir kendilerine gerektiği bahanesiyle Türkiye’ye vermediği Süper Kobra helikopterlerinden 2 tane daha verecek. İşte ABD’den talepler:

Heron’lar Kuzey Irak’ta da uçsun

Güvenilir istihbarat kaynaklardan alınan bilgiye göre, Ankara, havadan istihbarat toplayan insansız hava aracı (İHA) Heron’ların Kuzey Irak havasında, Amerikalıların Irak’ta konuşlu predator tipi İHA’larının da Türkiye toprakları üzerinde uçmasını istedi. Normalde, Türk Silahlı Kuvvetleri’ne (TSK) ait savaş uçakları veya Heron’ların Irak’ta uçabilmesi için ABD’nin izni gerekiyor. Çünkü Irak, işgal altında olduğundan hava sahası Amerikalılara ait olarak kabul ediliyor. Son olarak, karakollara yapılan baskınlar üzerine ABD ile etkin bir istihbarat alışverişi konusunda eleştiriler olmuştu. Anlık istihbaratın ABD tarafından etkin sağlanmadığı iddiaları ortaya atılmıştı.

Kandil’deki hedefler lazerle işaretlensin

Öte yandan, Türk yetkililer, Kandil Dağı’ndaki PKK kamplarında, silahlı taşıma kabiliyeti de olan Amerikan araçları predatorların lazerle hedefleri işaretleyerek Türk jetlerine daha net yardımcı olması konusunda da istekte bulundu. Tekliflerin halen taraflar arasında değerlendirildiği belirtiliyor.

En kısa sürede 2 Süper Kobra gelsin

ABD’ye iletilen bir diğer talep de PKK’nın güneydoğudaki korkulu rüyası haline gelen taarruz helikopterleri ile ilgili oldu. Uzun süredir kendisine gerektiği bahanesi ile bu talebe olumsuz yanıt veren ABD, bu kez sürpriz bir çıkış yaptı. Pentagon, en kısa sürede iki Super Kobra helikopterin Türkiye’ye teslim edileceğini bildirdi. Son olarak, operasyonlardaki zafiyeti gidermek amacı ile İtalyan Mangusta A 129 tipi kullanılmış savaş helikopterlerinden 9 adet alıma karar verilmişti. Ancak, bu karara rağmen, daha önce 10 adet alınan, zamanla çeşitli nedenlerle aktif sayısı 5’e düşen çift motorlu gece uçabilen Super Kobra’ların (AH-1W) hala öncelikli alım listesinde bulunduğu belirtiliyor.

Dakikada 750 mermi

İkİ adet General Electric T 700 turboshaft motoruyla saatte 338 kilometre hız yapabilen Süper Kobra, 3 namlulu 20 milimetrelik M-197 Gatling otomatik topla dakikada 750 mermi atabiliyor. Aynı zamanda AGM-114 Hellfire füzeleri ve 70 milimetrelik Hydra roketleri taşıyabiliyor.

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/15142795.asp

25 Haziran 2010 Cuma

Azerbaycan Silahlı Kuvvetleri Tatbikatı

Azerbaycan Silahlı Kuvvetleri’nin 92’nci Yıldönümü nedeniyle Azerbaycan Savunma Bakanlığı, Azerbaycan Komutanlığı ve Azerbaycan Dahili Kuvvetleri (Jandarma) ortak tatbikat ve savaş talimi yaptı.
Tatbikatları izlemek için talimin yapıldığı poligona gelen Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev, burada Azerbaycan Savunma Bakanı Sefer Abiyev’den talimlerle ilgili bilgi aldı. Özel timlerin gövde gösterilerini izleyen Cumhurbaşkanı Aliyev, askerlerin sahrada kalmaları olasılığında yemek yerine yılan yemelerini izledi.

Tatbikatta kullanılan, Askeri Hava Kuvvetleri’ne ait radar, gerekli silahlarla donatılmış Mi-24G helikopteri, mayına karşı son teknoloji sistemi, keşif robotu, gözetim cihazları, operasyon yönetim sistemi, tabancalar, ağır çaplı silahlar, lazer ve balistik nişangahlar, Sınır komutanlığına ait “SKİF” tanka karşı roketler, Dahili Kuvvetler’e ait “KARDOM Fırtına” füze atan silahlar Aliyev’in dikkatine sunuldu.

Silahların ardından, Cumhurbaşkanı Aliyev’in, Azerbaycan Silahlı Kuvvetleri’nin savaş taktiklerini izlediği tatbikatta, 4000 bin asker, 100 tank, 77 askeri araç, 125 uzak uzun menzilli top, 17 savaş uçağı, 12 savaş helikopteri, 4 adet askerlerin naklinde kullanılan askeri helikopter yer aldı. Tatbikatın ardından konuşma yapan Cumhurbaşkanı Aliyev, Azerbaycan ordusunun gücünün her geçen gün biraz daha arttığını belirtti. Aliyev, “Son yedi yılda ordumuzun kalkınmasına yapılan yatırımlar 13 kat çoğaltılarak 2 milyar 150 milyon dolara ulaştırılmıştır.

Bu, tüm Ermenistan’ın devlet bütçesinden çoktur. Böylece birkaç yıl önce önümüze şart olarak koyduğumuz hedefimize ulaşmış bulunuyoruz. Biz bununla yetinmeyeceğiz, Azerbaycan askeri gücünü daha de geliştirecek. Ülkede askeri ürünlerin üretimi için de gerekli çalışmaları sürdürmekteyiz” diye konuştu. Aliyev, işgal altında olan Dağlık Karabağ meselesine de değindi. Aliyev, Dağlık Karabağ’ın iadesi için 20 senedir görüşmelerin devam ettiğini, fakat Azerbaycan ordusunun savaşa her an hazır olması için gereken çalışmaların aralıksız sürdürüldüğünü belirtti. Azerbaycan İçişleri Bakanı Ramin Usubov ve Azerbaycan Sınır Komutanı Elçin Guliye’nin de izlediği törende başarılı askerler çeşitli hediyelerle ödüllendirdi. (İHA)

http://www.bugun.com.tr/haber-detay/107203-canli-canli-yilan-yedi-haberi.aspx

Aselsan Açıklaması

Şirketimiz tarafından Ankara Gölbaşı'nda 70 dönümü kendisine ait, 270 dönümü 49 yıllığına Hazineden kiralanan toplam 340 dönüm arazi üzerinde yapılacak Ölçme, Kontrol, Test, Seyrüsefer vb. Amaçlı Alet ve Cihazların İmalatı konusundaki yatırım için 23.06.2010 tarih, 97038 sayılı Yatırım Teşvik Belgesi alınmış olup, belgedeki yatırım tutarı 192.539.054,- TL'dir.

Teşvik Belgesine Konu Yatırımın başlangıç tarihi 25.05.2010, bitiş tarihi ise 25.05.2014'dür.

Teşvik belgesi kapsamında KDV istisnası, Gümrük Vergisi Muafiyeti, vergi indirimi (%50 Yatırım katkı oranı %30) ve 2 yıl sigorta primi işveren hissesi desteği teşvikleri bulunmaktadır.

Şirketimiz bu yatırımı ile Radar Elektronik Harp Sistemi konusunda faaliyetlerini yeni yerleşkesinde sürdürecektir.

http://www.aselsan.com.tr/haber.asp?haber_id=249

GENELKURMAY HAFTALIK BASIN BİLGİLENDİRME TOPLANTISI

25 Haziran 2010
...
Yurt içinde ve yurt dışında, Milli Güvenlik İstihbaratını toplamaktan; Milli İstihbarat Teşkilatı, şehir merkezlerinde; adli ve önleyici istihbaratı toplamaktan Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma sorumluluğundaki kırsal alan ve bölgelerde ise Jandarma Genel Komutanlığı sorumlu ve yetkilidir.

Bu çerçevede, sizlere, Türk Silahlı Kuvvetleri tarafından, bölücü terör örgütü ile mücadelede kullanılan teknik istihbarat vasıtalarından söz etmek istiyorum.

Bildiğiniz gibi HERON olarak bilinen GÖZCÜ-1 İHA projesi kapsamında; 3 sistem, 10 adet operatif İHA’nın tedariki hedeflenmiş, şu ana kadar, 2 sistem ve 6 adet İHA’nın teslimi gerçekleşmiştir. Birinci paketin 23 Mart – 01 Haziran 2010 tarihleri arasında, Batman’da test ve eğitim uçuşları icra edilmiş, 01 Haziran 2010 tarihinden itibaren Irak’ın Kuzeyinde görev yapmaya başlamıştır.


Kalan 4 adet İHA’yı içeren ikinci paketin ilk test ve kabul faaliyetlerine, 22 Haziran 2010 tarihinde başlanmış olup ilk test uçuşu 23 Haziran 2010 tarihinde yapılmıştır.

Değerli Basın Mensupları,

Şimdi de sizlere bir diğer İHA projesi olan GÖZCÜ-2 projesi hakkında bilgi vereceğim.

Savunma Sanayi Müsteşarlığı ile ana yüklenici TUSAŞ arasında, İnsansız Hava Aracı (İHA) platformu geliştirmeyi kapsayan sözleşme, 24 Aralık 2004 tarihinde imzalanmıştır. Proje bedeli 80,9 milyon dolardır. Proje kapsamında TUSAŞ tarafından üç adet operatif İHA platformu geliştirilecektir. 24 saat süreyle görev yapacak milli İHA’ların ilk test uçuşunun Eylül 2010 ayında gerçekleştirilmesi, teslimatının ise Temmuz 2011 ayında yapılması planlanmaktadır.

Yine bildiğiniz gibi, 2008 yılından itibaren, iç güvenlik harekatı icra eden birliklerimiz tarafından, mini İHA’lar da kullanılmaktadır.

Değerli Basın Mensupları;

Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri, PKK terör örgütünü ortak düşman olarak ilan etmişlerdir. Terörle ortak mücadele kapsamında, Kasım 2007’de başlayan ve üç yıldır devam eden Türkiye – ABD istihbarat paylaşımı, sağlıklı şekilde sürdürülmektedir. İstihbarat paylaşımı kapsamında kullanılan sistemlerle ilgili olarak, esas istihbarat vasıtası Predatör İnsansız Hava Aracıdır.

Predatör, belirlenen uçuş planlamasına göre, Türk personelinin kontrolünde kullanılmakta ve günde ortalama 15-16 saat görev yapmaktadır. Predatör gözetleme yaparken, ekranda görülen alanın genişliği ortalama 130x130 metre, bir seviye yaklaştırma yapıldığında ise ortalama 60x60 metredir.

Predatörden alınan görüntüler gerçek zamanlı olarak tarafımızdan da izlenmekte, analiz edilmekte, değerlendirilmekte ve gerekli operasyonel faaliyetler icra edilmektedir.

Yalnız burada bir hususa açıklık getirmek isterim. Kamuoyunda, tüm bu modern sistemlerin, güvenlik güçlerinin mücadele ettiği o zor coğrafyada sürekli faaliyette bulunduğu, gözetleme anlamında hiçbir boşluk kalmadığı şeklinde bir algı oluşmuştur. Halbuki, gerçekte bu modern cihazların da bazı kısıtlamaları vardır.
Bunlardan en önemlisi, kötü hava koşullarıdır.
...
http://www.tsk.tr/10_ARSIV/10_1_Basin_Yayin_Faaliyetleri/10_1_9_Basin_Bilgilendirme_Toplantilari/2010/BBT_25_06_2010.html

Türk yapımı insansız uçaklar



Türkiye İyon Denizi'ne açılıyor


Daha Büyük Haritayı Görüntüle

Ankara ile Tiran arasındaki askerî "sıkı kucaklaşma" Atina'yı gerçekten kaygılandırıyor. Türkiye'nin Arnavutluk'a 30 F-16 savaş uçağı vermesi olasılığı pek de uzak bir olasılık olarak görünmüyor.

Yunanistan'da yayımlanan Pontiki gazetesinin 17 Haziran 2010 tarihli sayısında "İyon Denizi'ne Açılıyorlar" başlıklı haber yorumda şunlara yer verildi;

S'a kadar gelen dostumuz Türkler şimdi de İyon Denizi'ne açılıyor. Hayır, Korent kanalından geçmeyecekler çünkü nasıl olsa Türk Deniz Kuvvetlerine ait dört fırkateyn bütün Akdeniz ülkelerini geziyor. Bu arada Yunan filosu ekonomik zayıflığı ve yedek parça satın almaktaki zorluklar nedeniyle "Kataigida" tatbikatına 14 fırkateynden sadece 6'sını gönderebildi. İyon Denizi ile ilgili haber şaka değil. Ankara Arnavutluk'la imzalamış olduğu bir dizi anlaşmayı kullanarak oraya da yavaş yavaş ayak basıyor.

"İyon'da görmezden gelemeyeceğimiz yeni veriler var." Savunma Bakanı Vangelis Venizelos'a ait ve birkaç gün önce Silahlı Kuvvetler Yüksek Harp Akademisinde eğitim gören subaylara hitaben yaptığı konuşmasında bu ifadeyi kullandı.

Ankara ile Tiran arasındaki askerî "sıkı kucaklaşma" Atina'yı gerçekten kaygılandırıyor. Türkiye'nin Arnavutluk'a 30 F-16 savaş uçağı vermesi olasılığı pek de uzak bir olasılık olarak görünmüyor.

Yasayı Değiştirdiler

Dört fırkateyn ve bir petrol tankerinden oluşan Türk Akdeniz Deniz Gücü 22 Haziranda Dirrahion ile Avlona limanlarını ziyaret edecek. Denizaltılar tarafından hâlen kullanılmakta olan bu iki limanı deniz üssüne dönüştürmek için Ankara milyonlar ödedi.

1200 Türk subay ve denizcinin limanlara inebilmesi için Arnavutluk Parlamentosu "Türk deniz gücünün Arnavutluk kara sularında görev üstlenmesi, Türk ve Arnavut filoları arasında iş birliğinin pekiştirilmesi yönünde" bir yasa kabul etti.

Mevcut Arnavutluk yasaları çerçevesinden ülke topraklarında 500'den fazla yabancı askerin bulunmasına izin verilmiyordu. Ancak Türkiye ile iş birliği uğruna yasa da değişti.

Arnavutluk ilk kez Türkiye'nin hatırını yapmıyor. 2009 yılının Nisan ayında Yunanistan ve Arnavutluk deniz sınırlarının çizilmesi üzerinde anlaşmıştı. Söz konusu anlaşma Ege'deki Türk talepleri için sorun oluşturuyordu. Arnavut sosyalist partisi Anayasa Mahkemesine başvurdu o da oy birliğiyle anlaşmayı iptal etti ve Ankara'ya rahat bir nefes aldırttı.

Türkiye-Arnavutluk askerî anlaşmaları hem çok sayıda hem önemlidir. Ankara'nın üstlendiği noktalar:

- Arnavutluk güçlerine ait bir taburun Tiran'da Türkler tarafından eğitimini öngören Arnavutluk Komando Güçlerinin eğitimi. Aynı zamanda Türkiye'nin vereceği teknik destekle Komando Güçlerine ait tugayın yeniden organize edilmesi öngörülüyor. Komando Güçlerinden bir tugay ülke dışında gerçekleştirilecek görevler için eğitildi.
- Cumhurbaşkanlığı muhafız birliğinin eğitimi.
- Dirrahion ile Avlona'da deniz üslerinin yeniden inşası.
- Silah fabrikasının modernizasyonu.
- Hava Kuvvetleri Akademisi statüsünün yükseltilmesi.
- Sağlık merkezlerinin yeniden yapılanması.
- Tiran Askerî Üniversitesi öğrencilerine Türkçe öğretilmesi.
- İstihbarat teşkilatları arasında iş birliği.

İki ülke arasındaki askerî iş birliğinin hızla ilerlemiş olduğu ve Ankara'nın kontrolü dışında kalan tek sahanın Arnavutluk hava sahasının olduğu bellidir. Yine de bu konu için de görüşmeler yapılıyormuş.

30 Türk F-16'sı

NATO'nun kararıyla Arnavutluk hava sahası Larisa'daki hava alt karargâhının kontrolü altında bulunuyor. Yunanistan, İtalya ve Arnavutluk arasında imzalanan anlaşmadan sonra Arnavutluk hava sahası, hava savunması ve hava gözetimi açısından her ayın ilk yarısında Yunanistan ve ikinci yarısında da İtalya tarafından kontrol ediliyor. Bu ihtiyaç, Arnavutluk'un hava kuvvetlerine sahip olmamasından kaynaklandı.

Ancak Arnavutluk yakında F-16'larla uçabilen pilotlara sahip olacak. Arnavut pilotlar Türkiye'de iki kişilik eğitim F-16'larında eğitiliyorlar. Tiran ile Ankara beş yıldan bu yana Türkiye'den Arnavutluk'a ikinci el 30 adet F-16 block 30 tipi uçağın verilmesi konusunu görüşüyor. Uçaklar ücretsiz verilecek fakat Arnavutlar, bazen yeni uçakların satın alımından daha pahalıya mal olan gerekli modernizasyonu ödeyecek.

Arnavut pilotların Ankara'da eğitimi, uçakların verilmesiyle ilgili anlaşmanın pek de uzak olmadığını gösteriyor. Arnavutluk'un üçüncü nesil savaş uçaklarına sahip olması elbette bölgedeki verileri değiştiriyor.

Arnavutluk güçlerinin Ankara vasıtasıyla yeniden organize edilmesi ekonomik kriz nedeniyle aynı zamanda da operasyon nedenlerinden dolayı Epir bölgesinde ve kuzey sınırlarımızdaki onlarca karargâhı kapatmayı planlayan Yunan Savunma Bakanlığını planlarını da etkiliyor. Bütün bunlar şimdi yeniden gözden geçiriliyor.

BYEGM- T.C. Başbakanlık Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü

http://www.timeturk.com/dikkat-turkiye-iyon-denizine-aciliyor_129643-haberi.html

Savaş hazırlığı mı?

Ortadoğu’da son günlerde ortaya atılan üç iddia, İsrail ve ABD’nin İran’a karşı savaş hazırlığı içinde olabileceği ihtimalini akıllara getirdi.
HAVA?SAHASI?AÇILDI

İsrail ve ABD’nin Ortadoğu’da gizli planları olabileceğine dair ilk sinyal 10 gün önce İngiltere’nin en saygın gazetesi The Times’dan geldi.

Gazete Türkiye ile arası bozulan İsrail’in Suudi Arabistan’la yeni bir anlaşma yaptığını, Suudilerin hava sahalarını İsrail’e açacağını yazdı. Suudi yönetimi, iddiaları yalanladı.

ÖNCE GEMİLER?GEÇTİ

Kısa süre sonra bu kez Mısır’dan bir haber geldi. El Kuds El Arabi gazetesi, 18 Haziran’da 11 Amerikan firkateyninin ve bir uçak gemisinin Süveyş Kanalı’ndan Kızıldeniz’e geçtiğini, yanlarında bir de İsrail firkateyni olduğunu yazdı. İddiaya göre, uçak gemisi nükleer silah taşıyan SS Harry Truman idi. Gazete, Mısır’da muhalefetin, “Bizi kirli bir planın parçası yapıyorsunuz” diyerek iktidara kızdığını yazdı.

BOMBALAR?TAŞINDI

Gemilerle ilgili bu haberin ardından dün de İran’ın gayri resmi yayın organı FARS Haber Ajansı’ndan ilginç bir iddia geldi. Ajansa göre, İsrail helikopterleri 18 Haziran’da, yani gemilerin Süveyş Kanalı’ndan geçtiği gün Suudi Arabistan’daki Tabük Havalimanı’na inerek silah ve bomba yükü bıraktı. Bu iddiaların henüz hiçbiri resmi kaynaklar tarafından doğrulanmadı. Ancak üst üste gelen haberler Arap dünyasında endişe yarattı. Arap sitelerinde İsrail ve ABD’nin İran’a karşı bir savaş hazırlığı içinde olduğu, hatta İsrail’in saldırıyı Gürcistan üzerinden yapacağı konuşuluyor.

http://www.milliyet.com.tr/savas-hazirligi-mi-/dunya/haberdetay/25.06.2010/1255128/default.htm

24 Haziran 2010 Perşembe

Bayar: Savunma sanayi kendine sorsun, TSK için ne ürettim

Savunma Sanayi Müsteşarı Murad Bayar, savunma sektörünün artık ciddi bir sorumluluk duygusu içinde olmasının zamanının geldiğini söylerken, “Şimdi hep birlikte şu soruyu sormanın zamanı geldi, TSK’ya ne çözüm ürettik, ne verdik, hangi probleme çözüm sağladık” diye konuştu.

SAVUNMA Sanayii Müsteşarı Murad Bayar, savunma sektörünün artık ciddi bir sorumluluk duygusu içinde olmasının zamanının geldiğini söylerken, “Artık sonucu sorgulamamız gerekiyor. Türk Silahlı Kuvvetlerine ne veriyoruz ve onların hangi problemine çözüm sağlıyoruz ve bunu dünya standardında yapabiliyor muyuz” dedi.

Hangi problem çözüldü

Savunma Teknolojileri (SAVTEK) Kongresi’nin açılışında konuşan Bayar, Türkiye’nin de savunma sanayine büyük bir kaynak aktardığını ve büyük bir sabır gösterdiğini belirtirken, şöyle konuştu: “Kendimiz yaptık diye övünüyoruz, gururlanıyoruz ama bu hangi probleme çözüm getiriyor? Bu hafta gelen şehit haberleri nedeniyle ülke için üzüntü verici bir hafta oldu. Bu da sorumluluğumuzun bir göstergesi. Türkiye’de savunma sanayi sektörü ne için var ve neye hizmet edecek. TSK’nın görevlerinin sorumluluğunu savunma sanayi sektörünün de hissetmesi gerekiyor. Burada çalışan mühendislerin, yöneticilerin, üniversitedeki akademisyenlerin de hissetmesi gerekiyor.”

Yüzde 50’si yurtiçinden

Bayar, sadece Türkiye’de geçerli çözümler değil, uluslararası alanda geçerli olacak çözümlerin üretilmesi gerektiğini kaydetti. Bunun için Türk Silahlı Kuvvetleri’nin ihtiyaçlarının yüzde 50’sinin yurtiçinden karşılanması hedefini koyduklarını ve 1 milyar dolarlık ihracat hedefi belirlediklerini ifade eden Bayar, bütün bunların verimlilik içinde olması gerektiğini söyledi. Savunma sanayinin artık tabana yayılması gerektiğini vurgulayan Bayar, “Bunu artık fildişi kulelerden çıkartıp Türk sanayine, Türk akademisine entegre etmemiz lazım ki o yatırımımız teknoloji olarak ülkeye dönmeye başlasın” dedi.

THY’nin simülatörü Thales’ten geliyor

SAVUNMA alanında ürün veren firmaların rahatlıkla sivil sektörde de iş yapabileceğini vurgulayan Murad Bayar, toplantıya katılanlardan örnekler vererek “Havelsan, hava kuvvetlerine uçuş simülatörü yapıyor ama THY’nin simülatörü Thales’den (Fransız firma) geliyor. Savunma firmalarının sivil alana da el atması gerek” dedi. Bayar, “Özel sektörün şikayet edeceği bir şey yok, devlet üstüne düşeni yaptı” derken, son 5 yılda imzalanan 6.2 milyar dolarlık sözleşmeyi hatırlattı.

Savunma sanayii ders konusu olacak

ODTÜ Rektörü Profesör Ahmet Acar, savunma sanayiinde dışa bağımlılıktan kurtulmak için üniversite-sanayi işbirliğinin önemli olduğunu vurguladı. Acar, ODTÜ Teknokent’te 61 firmanın toplam 367 proje yürüttüğünü, bu projelerde ODTÜ’deki 185 öğretim üyesinin aktif rol aldığını anlattı. Acar, üniversitede savunma sanayisi ile ilgili yüksek lisans programlarının açılacağını kaydetti.

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/15119133.asp

Savunma ve Havacılık Degisi Sayı 138 Özetleri - İlave

S&H sayı 138 sayfa 19
4. Gözetleme ve Topçu Radar Sistemleri

COBRA ve AN/TPQ-36 Topçu Radarları:

KKK hizmetine 8o’li yılların ikinci yarısında giren AN/TPQ-36 FireFinder Havan/Topçu Tespit Radarları [2o dolayında tahmin ediliyor] ‘99 yılında imzalanan kontrat altında [V]9 seviyesinde iyileştirmeye tabi tutulmuştur.

Hizmetteki AN/TPQ-36[V]9 radarlarına Kara Seyrüsefer Sistemi entegrasyonu ve Ateş Destek Otomasyon Sistemi [ADOP-2000] ile birlikte çalışabilirliğinin sağlanmasına yönelik olarak 8 Aralik ‘o9 tarihinde MSB ile Aselsan arasındaTL5.852 Milyon değerinde bir sözleşme imzalanmıştır. 4okm’nin üzerinde menzile atış yapabilen T-155 Fırtına KM ve Panter çekili obüsleri ile Kasırga ve Yıldırım karadan karaya roket sistemlerinin uzun menzilli topçu radarı ihtiyacını karşılamak üzere Kasım ‘o5 tarihinde imzalanan anlaşma altında Alman Ordusu stoklarından iki adet COBRA [Karşı Batarya Radarı] topçu radarı KKK’na transfer edilmiştir.

MAN 8x8 taktik kamyonu üzerine monte edilen üç boyutlu COBRA radarlarının Fabrika Kabul Testleri Ağustos ‘o7 tarihinde gerçekleştirilmiştir. Sistemler halen Türk Kara Kuvvetleri komutanlığı’nın Çorlu ve Keşan’da konuşlu bulunan Topçu Taburlarında görev yapmaktadır.

Türk subaylar Heron eğitimi için İsrail'de

YNETNEWS: Türk subaylar Heron eğitimi için İsrail'de

İsrail'e henüz teslim edilmemiş dört Heron uçağını almaya giden Türk asker ve subayların burada Heron'ların işletilmesiyle ilgili eğitim de alacağı iddia edildi.

İsrail gazetesi Yedioth Ahronoth, filo baskını üzerindeki tartışmalara karşın, 20'den fazla Türk subayın Ankara'nın 190 milyon dolara satın aldığı Heron insansız uçaklarını işletme eğitimi için İsrail'e geldiğini bildirdi.

Gazetenin haberine göre iki haftalık bir ziyaret için Salı günü İstanbul'a gelen delegasyona Heron eğitimi verilecek.

Türkiye İsrail'den yaklaşık 190 milyon dolara 10 Heron satın almış, bunların altı tanesi teslim edilmişti. Türk delegasyonunun Ankara'ya diğer dört Heron'u da beraberlerinde götürecekleri ifade edildi.

http://www.hurriyet.com.tr/planet/15121223.asp?gid=286

Türkiye'yi savunacak proje

Savunma Sanayi Müsteşarı Murad Bayar, son Bakanlar Kurulu toplantısında; 'Offset ve Milli Sanayinin Geliştirilmesindeki Rolü' konulu bir rapor sundu.

Raporda; Türkiye'nin 2011-2021 yılları arasında yüksek teknolojili alanlarında tahmini kamu harcamalarının toplam 600 milyar dolara ulaşacağı bilgisine yer verildi. Rapora göre, 210 milyar dolar haberleşme, 70 milyar dolar bilgi teknolojileri, 90 milyar dolar ulaştırma, 95 milyar dolar enerji ve 135 milyar dolar sağlık teknolojilerine harcanacak.

KAMU ALIMLARINDA YOKLAR

Raporda, Türkiye'nin askeri projelerde önemli partneri olan ancak Mavi Marmara saldırısıyla ilişkileri gerilen İsrail örneğine de yer verildi. İsrail'in askeri kamu alımlarında, ihale bedelinin en az yüzde 50'si, sivil kamu alımlarında ihale bedelinin en az yüzde 35'i oranında offset'i zorunlu kıldığı; bedeli 5 milyon doları aşan tüm alımlar için bunun geçerli olduğu ifade edildi. Raporda; İsrail'de offset yükümlülüğünü yerine getirmeyen firmaların kamu alımlarından yasaklandığı ve İsrail devletine en çok ABD'li firmaların offset yükümlülüğü bulunduğu bilgisine yer verildi.

YILDA 30 MİLYAR DOLAR KAYNAK

Raporda, Türkiye'nin yurt dışı kamu harcamalarında yüzde 50 oranında offset uygulaması durumunda, 10 yıl boyunca sanayi katılımı, ihracat ve teknolojik işbirliği yoluyla ülke ekonomisine yılda 30 milyar dolarlık katkı sağlayabileceği belirtiliyor. Raporda, dünyadaki uygulamalara paralel olarak, bütün sektörlerdeki kamu alımlarında offset uygulamasının zorunla hale getirilmesi ve bu amaçla bir Başbakanlık genelgesi yayımlanması istendi.

TÜRKİYE'DE SAVUNMA SANAYİ OFFSET PROJELERi

Türk Savunma Sanayi'nde uygulanan projelerde, yurtiçi geliştirme, konsorsiyum, ortak üretim ve hazır alım tedarik modelleri öncelikli olarak tercih ediliyor.

Offset uygulama projelerinden bazıları ise şunlar:
- Hürkuş Türk Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı (Yurtiçi Geliştirme).
-A400M Ulaştırma Uçağı (Konsorsiyum).
- Atak Helikopteri (Ortak Üretim).
-Sea Hawk Helikopteri (Hazır Alım).

-Offset Sayesinde Kazanılan Teknoloji ile Yürütülen Projeler

(Milli Tank Geliştirme, MİLGEM Korvet Geliştirme, Türk İnsansız Hava Araçları, C-130 Modernizasyonu, Göktürk Gözlem Uydusu, Milli Torpido Geliştirme, Simülatörler, Milli Piyade Tüfeği.)

Offset nedir?

Yurtdışından yapılan kamu alım ve yatırımlarında; yerli sanayiye iş payı verilmesi, ürün veya hizmet ihracatının yapılması, teknolojik kazanımı ve yatırım yapılması uygulamalarıyla, yapılan harcamaların ulusal ekonomiye belli oranda geri dönüşünün sağlanmasıdır. Dünyadaki toplam yıllık ticaretin yaklaşık yüzde 12'sinin offsetle bağlantılı olduğu, bugün dünya genelinde 130 ülkede offset uygulandığı belirtiliyor.

HABER: Seçkin ERGÜN / ANKARA - BUGÜN

Sınırdan kuş uçmayacak

Hükümet, Hakkari Şemdinli'de ya şanan terör saldırısının ardından "Entegre Sınır Yönetimi" projesini hızlandırma kararı aldı. Sisteme geçilmesi ile birlikte sınırdaki erbaş ve erler geri çekilecek. Sınırda sadece eğitim almış profesyonel muvazzaflar görev yapacak, özellikle Irak sınırının korunması için teknolojik yöntemlerden yararlanılacak

KURUL OLUŞTURULDU

Başbakan Erdoğan imzasıyla 26 Mayıs'ta genelge yayınlanarak "Entegre Sınır Yönetimi" sistemine geçilmesine ilişkin çalışmalar resmen başlatıldı. İçişleri Bakanı Beşir Atalay tarafından koordinasyonu yürütülen sistemi Avrupa Birliği'nin de acilen yapılmasını istediği düzenlemeler arasında yer alıyor. Erdoğan genelgesiyle İçişleri Bakanlığı Müsteşarı veya görevlendireceği müsteşar yardımcısının başkanlığında, Genelkurmay Başkanlığı, Dışişleri Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığı, Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Jandarma Genel Komutanlığı, Gümrük Müsteşarlığı, Denizcilik Müsteşarlığı, AB Genel Sekreterliği, Emniyet Genel Müdürlüğü, Sahil Güvenlik Komutanlığı ve İller İdaresi Genel Müdürlüğü'nden kurumları adına karar vermeye yetkili üst düzey temsilcilerin katılımı ile "Entegre Sınır Yönetimi Koordinasyon Kurulu"nun kurulduğunu duyurdu.

ZORUNLULLUK HALİNE GELDİ

Meclis Türkiye-AB Karma Parlamento Komisyonu Başkanı Lütfi Elvan, sistemin nasıl işleyeceğini BUGÜN'e anlattı. AK Partili Elvan, yaşanan son olayların ardından Entegre Sınır Yönetimine geçilmesinin zorunluluk olduğunu belirterek, "Mevcut sistemde sınırlarda yetkinini kimin olduğu konusunda karmaşa var. Kara Kuvvetleri ile Jandarma bile bazen yetki tartışması yaşıyor" dedi.

SINIR ANKARA'DAN GÖRÜNECEK

Elvan, Entegre Sınır Yönetimi sistemine geçilmesi halinde sınır yönetiminde görev alacak ilk personelin polis veya jandarmadan seçilebileceğini belirtti. Elvan, Entegre Sınır Yönetimi sisteminin ise İçişleri Bakanlığı'na bağlı olacağına dikkat çekti. Entegre Sınır Yönetimi sistemine geçilmesi halinde özellikle Irak sınırının korunması için teknolojik yöntemlerden yararlanılacak.

Sistemde teknolojik sisteme geçilmesi için 20 milyar dolarlık bir kaynağa ihtiyaç bulunduğu belirtiliyor. AB'nin de destekleyeceği projenin hayata geçmesi halinde sınırdan kuş bile uçurtulmayacak. Türkiye ile Irak arasındaki sınır termal -
-kameralar sistemi ile korunacak. Sınırdan geçen hayvanlar bile Ankara'dan görülebilecek. Sınırlara termal kameraların yanı sıra uyu takip sistemleri ve sensörlerin yerleştirilmesi de gündeme gelecek. Sınır güvenliğini sağlamak üzere riskli bölgelere fosforlu toprak yerleştirilmesi de projeler arasında yer alıyor. Sınırda görünmeyen duvarlar örülmesi de planlar arasında yer alıyor.

HABER: Bilal ÇETİN / ANKARA - BUGÜN
http://www.bugun.com.tr/haber-detay/106923-sinirdan-kus-ucmayacak-haberi.aspx

23 Haziran 2010 Çarşamba

Russian Black Sea Fleet to receive 15 new combat vessels by 2020

Russia's Black Sea Fleet will be re-enforced with 15 new combat ships and diesel-electric submarines by 2020, the commander of the Russian Navy said on Wednesday.

"We are planning to build 15 frigates and diesel-electric submarines for the Black Sea Fleet by 2020," Admiral Vladimir Vysotsky said.

MOSCOW, June 23 (RIA Novosti)

http://en.rian.ru/russia/20100623/159538260.html

War Games-24

22 Haziran 2010 Salı

AYESAŞ'ın yeni tesisi Ankara'da açıldı

Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül, özel sektörün savunma sanayisine katılımının artmasıyla birlikte Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) ihtiyaçları için geliştirilen teknolojilerin ülke tabanına yayılma imkanı bulduğunu ve sanayinin rekabetçiliğine olumlu katkı yaptığını söyledi.

Vestel'in savunma sektöründeki şirketi Aydın Yazılım ve Elektronik Sanayi A.Ş'nin (AYESAŞ) Sincan Organize Sanayi Bölgesi'ndeki yeni üretim tesisi törenle açıldı.

Milli Savunma Bakanı Gönül, açılışta yaptığı konuşmada, Vestel Grubu'nun savunma sanayindeki iştirakleri AYESAŞ ve Vestel Savunma firmalarının bir arada bulunacakları bu tesisin sektörün son dönemdeki güçlü gelişiminin önemli göstergelerinden birini daha oluşturduğunu kaydetti.

Gönül, AYEŞAS'n başta Türk Mobil Radar Kompleksleri ve GENESİS Projeleri olmak üzere komuta kontrol alanında yürüttüğü başarılı çalışmalarla deniz ve hava kuvvetleri komutanlıklarına önemli kabiliyetler kazandırılmasına katkı sağladığını belirtti.

AYESAŞ'ın aviyonik sistemlerde JSF projesinde rekabetçi ortamda kazandıkları iş payları dahil olmak üzere uluslararası savunma ve havacılık sektörü ile yoğun işbirlikleri içinde bulunduğunu ifade eden Gönül, şirketin ayrıca, çoğu KOBİ niteliğindeki yerli firmaya önemli alt yüklenicilik imkanları sunduğunu söyledi.

-İNSANSIZ HAVA ARAÇLARI-

Vestel savunma firmasının da son dönemde insansız hava araçları geliştirme yönünde önemli yatırımlar yaptığını, taktik insansız hava araçları için yürütülen yarışmada başarılı bir uçuş gerçekleştirdiğini anlatan Gönül, 'Şirketin tamamen öz kaynakları ile yaptığı bu çalışma sonucunda geliştirilen sistemin TSK envanterine kazandırılması için karar alınmış olup, sözleşme görüşmelerine devam edilmektedir' diye konuştu.

Bakan Gönül, özel sektörün kendi kaynaklarıyla savunma sanayine yaptıkları yatırımlardan dolayı memnuniyetini ifade ederek, 'Özel sektörün savunma sanayine katılımının artmasıyla birlikte TSK ihtiyaçları için geliştirilen teknolojiler ülke tabanına yayılma imkanını bulmakta ve sanayimizin rekabetçiliğine olumlu katkı yapmaktadır' dedi.

-ZORLU HOLDİNG YÖNETİM KURULU BAŞKANI AHMET ZORLU-

Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Zorlu da, törende gazetecilerin sorularını yanıtladı.

Bir gazetecinin, 'İsrail ile doğalgaz çevrim santrali projeniz vardı. Yaşanan gelişmelerden sonra İsrail ile ilişkilerinizi gözden geçirmeyi düşünüyor musunuz?' şeklindeki sorusu üzerine Zorlu, 'Devletimizin, hükümetimizin alacağı kararlar doğrultusunda, ona göre kendi kararımızı alacağız. Bizim şu anda orada yürüyen bir projemiz yok zaten, proje aşamasında. Türkiye-İsrail ilişkileri, hükümetler arası anlaştıklarında biz de yolumuza devam edeceğiz' diye konuştu.

Türkiye'nin dışarıdan aldığı bazı ürünleri üretmek için AYESAŞ'ın bu fabrikasını açtıklarını belirten Zorlu, 'Savunma sanayimizi, kendi gücümüzü kendimiz kuvvetlendirerek yerli üretimimize destek olursak, o zaman bizim kimseye ihtiyacımız olmaz. Kimse de bize bir şey söyleyemez, açık sularda yürürüz' dedi.

'İnsansız hava aracı Karayel'in ihracatı noktasında bir gelişme var mı?' sorusu üzerine Ahmet Zorlu, insansız hava aracı konusunda 6 yıldan bu yana çalıştıklarını, artık bu uçakları uçurduklarını, şu anda görüşmelerin devam ettiğini söyledi.

'Zorlu grubunun savunma sanayisinde başka projeleri var mı?' şeklindeki soruya Zorlu, 'Var, çalışmalarımız var. Savunma sanayi nedir? Bir silah yok şu anda bizde. Öbürleri var' yanıtını verdi.

"SAVUNMA SANAYİMİZ HAKİKATEN ÜLKE TABANINA YAYILMIŞTIR"

Savunma Sanayi Müsteşarı Murad Bayar, savunma sanayinin ülke tabanına yayıldığını, bunu sağlayanın özel sektör, AYESAŞ gibi şirketlerin başarıları olduğunu belirterek, 'Bunun sonucunda silahlı kuvvetlere ne veriyoruz? Bu sene üç gemimizi denize indiriyoruz, MİLGEM bu sene deniz seyirlerine çıkıyor' dedi.

Vestel'in savunma sektöründeki şirketi Aydın Yazılım ve Elektronik Sanayi A.Ş.'nin (AYESAŞ) Sincan Organize Sanayi Bölgesi'ndeki yeni üretim tesisi törenle açıldı.

Müsteşar Bayar, törende yaptığı konuşmada, bugün, Nurol Teknoloji A.Ş.'nin ve AYESAŞ'ın Vestel Savunma'nın yeni tesislerinin açıldığını belirterek, bundan mutluluk duyduklarını söyledi.

Türkiye'de teknoloji transferi yoluyla bu yeteneklerin 20 yıl önce kurulmaya başlandığını belirten Bayar, bugün artık Türk müteşebbisinin, mühendislerinin, çalışanlarının aldıkları bu teknolojiyi derinleştirip ileriye taşıyacak adımları atmaya başladıklarını anlattı.

Bayar, şöyle devam etti:

'Bugün Nurol teknolojide gördüğümüz malzeme teknolojileri bunu gösteriyor, burada gördüğümüz yazılım ve donanım teknolojileri ve insansız hava araçları bunu gösteriyor. Bu çok önemli bir gelişme.

Türkiye'de Savunma Sanayi Müsteşarlığının amacı silahlı kuvvetler ihtiyaçlarının karşılanmasında yerli katkı oranını artırmak, kısa vadede hedefi yüzde 50 koyduk. Bu tamamen parasal bir hedef. Yoksa teçhizat olarak belki biz silahlı kuvvetlerin yüzde 90 teçhizatını malzeme, ekipman, teknoloji ve hep birlikte verebiliyoruz.

Yerli katkı oranı hesabı 2009 itibarıyla yüzde 45,7 çıktı. Bu yerli katkının artık çok büyük bir derinliği oluşuyor...

Silahlı kuvvetlere bugün biz Türkiye'de bir milli tank yapmaktan, milli savaş gemisi yapmaktan, uçakları modernize etmekten, insansız hava araçlarından bahsedebiliyoruz.'

-'MİLGEM BU SENE DENİZ SEYİRLERİNE ÇIKIYOR'-

Müsteşar Bayar, dün Ostim'i ziyaret ettiğini, Ostim'de savunma sanayi yan sanayi kümelenmesi bulunduğunu belirterek, bu kümede 71 şirketin çalıştığını, isimlerini bilmediği bu şirketlerin ASELSAN'ın, TAI'nin, MKEK'nin belki AYESAŞ'ın alt yüklenicileri olduğunu söyledi. Bu şirketlerde 1350 kişinin çalıştığını, personelin yüzde 20'sinin mühendis, olduğunu, yabancı dil bilme oranın yüksekliğini anlatan Bayar, şunları kaydetti:

'Dolayısıyla biz artık görüyoruz ki savunma sanayimiz hakikaten ülke tabanına yayılmıştır, bunu sağlayan da özel sektör, AYESAŞ gibi şirketlerin başarıları. Bunlar hesaben güzel ama ne çıkıyor bunun sonucunda, silahlı kuvvetlere ne veriyoruz? Bu sene üç gemimizi denize indiriyoruz, yeni tip karakol botu, sahil güvenlik arama kurtarma gemisi ve tank çıkarma gemisi. MİLGEM bu sene deniz seyirlerine çıkıyor.

Bunlar çok somut ve silahlı kuvvetleri artık teslimata yaklaşan projeler. Bu sene insansız hava araçlarını sözleşmeye bağlayacağız. TAI'de geliştirmekte olduğumuz insansız hava aracı da bu sene ilk uçuşunu kısmetse yapacak. İlk tankımızın tasarımı tamamlanıyor, piyade tüfeğimizin prototipleri çıktı ve atış testlerinde. Dolayısıyla artık silahlı kuvvetlerimize bu somut ürünleri sanayimizden verme aşamasındayız.'

-TEKNOLOJİYE 30 MİLYON DOLARI AŞKIN YATIRIM YAPTIK-

Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Zorlu da Vestel Savunma Sanayi ve AYESAŞ ile dünyaya savunma teknolojileri ihraç ettiklerini belirterek, amaçlarının Türk savunma sanayine katkı sağlayacak projeler üreterek, TSK'nın teknolojik ihtiyaçlarının yurt içinden karşılanmasını sağlamak olduğunu söyledi.

Zorlu Grubu'nun savunma sanayinde iddialı olduğunu vurgulayan Ahmet Zorlu, savunma sanayine yönelik, yüksek teknolojiye sahip yazılım ve donanım çözümleri sağladıklarını, bugün bu şirketleriyle savunma ve havacılık alanlarında dünyaya teknoloji ihraç etmekten büyük gurur duyduklarını kaydetti. Zorlu, TSK'nın teknolojik ihtiyaçlarını karşılayacak ve Türkiye'nin savunma sanayine katkı sağlayacak projeler üretmeyi hedeflediklerini belirtti.

Savunma sanayine hizmet amacıyla geliştirdikleri en önemli projelerden birinin insansız uçak olduğuna işaret eden Ahmet Zorlu, 'Vestel Savunma Grubu'nun bugüne kadar teknolojiye yaptığı 30 milyon doları aşkın yatırımın büyük kısmı, Vestel'in üretim ve Ar-Ge gücünün savunma alanına aktarıldığı bu projede kullanıldı. Türk mühendis kadromuzun 6 yıllık çalışmasının ürünü olan insansız uçağın, TSK'ya teknolojik anlamda önemli fayda sağlayacağını umuyoruz' dedi.

AYESAŞ'ın iş hacminin, Zorlu Grubu'na katıldığı 2005'ten bu yana geçen 5 yılda 5'e katlandığını ifade eden Zorlu, AYESAŞ'ın toplam iş hacminin yüzde 60'ını aşan bir kısmını ihracatın oluşturduğunu, ihracatın yüzde 90'ının ise ABD'ye yapıldığını söyledi.

-'YERLİ KATKI ORANININ ARTIRILMASI HEDEFİ HAYAL DEĞİL'-

AYESAŞ ve Vestel Savunma Genel Müdürü Aziz Sipahi ise konuşmasında, AYESAŞ'ın 20. yılına savunma ve havacılık alanında birçok yeni ve uluslararası proje ile büyüyerek girdiğini ifade etti.

Sipahi, savunma ve havacılık alanlarında, komuta-kontrol sistemleri, aviyonik sistemler ile elektronik ve elektro-mekanik sistemlerin tasarım ve geliştirilmesinden üretimine kadar geniş bir yelpazede ürün ve hizmet sunduklarını kaydetti.

Vestel Savunma Sanayi tarafından geliştirilen insansız hava aracı üretimi ve tasarımını bu tesis içine aldıklarını da belirten Sipahi, en iyiyi üretme amacında olduklarını, silahlı kuvvetlere o kategoride en gelişmiş uçağı vereceklerine inandığını söyledi.

Silahlı kuvvetler ihtiyaçlarının karşılanmasında yerli katkı oranını yüzde 50'ye çıkarma hedefinin hayali olmadığını belirten Sipahi, bu oranın belki önümüzdeki yıl gerçekleştirilmesi aşamasında olduklarını kaydetti.

Aziz Sipahi, pilotlu son savaş uçağı olacağı öngörülen JSF (F-35) projesinde, AYESAŞ'ın ABD'li savunma firmalarıyla birlikte tasarladığı elektronik modüllerin kullanıldığını ve güvenlik kritik yazılımların geliştirildiğini belirterek, '21. yüzyılın uçağı olarak tanımlanan F-35, bugün alanında dünyanın en önemli projesi olarak kabul ediliyor. Türkiye, İngiltere, Hollanda, İtalya, Danimarka, Norveç, Avustralya, ABD ve Kanada projeyi ortak olarak yürütüyor. AYESAŞ, 20 yıl sürmesi planlanan bu projede, Türkiye'den ilk imzayı atan şirketlerden biri olmuştur. Projede tek kaynak olarak 250 milyon dolarlık iş hacmi bekliyoruz' diye konuştu.

Daha sonra, Bakan Gönül, Katar Genelkurmay Başkanı Tümgeneral Hamad Bin Ali Al-Attıyah, Savunma Sanayi Müsteşarı Bayar, Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Zorlu, ASO Başkanı Nurettin Özdebir, kurdeleyi keserek tesisin açılışını yaptılar. Bakan Vecdi Gönül ve Katar Genelkurmay Başkanı, tesisi gezerek yetkililerden bilgi aldılar.

AYESAŞ, 1990'da Türkiye'de hava savunma sistemleri üzerinde çalışmak amacıyla kuruldu. 1999'da ABD'li L-3 Communications firması AYESAŞ'ı bünyesine kattı. Zorlu Grubu 2005'te AYESAŞ'ın yüzde 60 hissesini satın aldı. Yönetim ve Üretim Grubu, Sincan Organize Sanayi Bölgesi'nde 14 bin metrekare kapalı alana kurulu üretim tesisinde, Yazılım ve Sistem Mühendisliği Grupları ise ODTÜ Teknokent'te yer alıyor.

AYESAŞ'ın başlıca projeleri Türk Mobil Radar Kompleksleri Projesi, JSF (F-35) Projesi, Aviyonik Kablaj Projeleri ve İnsansız Uçak Projesi.

http://yenisafak.com.tr/ekonomi/?t=17.06.2010&i=263359

Türk Ordusu Irak sınırından 10 kilometre kadar içeri girdi,

Türk Ordusu Irak sınırından 10 kilometre kadar içeri girdi, Irak yönetimi ayakta

Şemdinli’de 9 askerin şehit olduğu saldırının ardından takibe başlayan Türk Ordusu Irak sınırından 10 kilometre kadar içeri girdi. Sınır ötesi operasyon Irak yönetimini ayağa kaldırdı

Amerİkan AP ajansı Türk askeri kaynaklara dayanarak “Türk askeri Irak’ta PKK’lı avlıyor” başlığıyla verdiği haberde Türk ordusunun Kuzey Irak’a helikopterle komando indirdiğini, ayrıca mekanize birliklerin de operasyona katıldığını kaydetti. Irak Savunma Bakanlığı da, Türk askerinin Irak sınırını 10 kilometre kadar aştığını doğruladı. Haberde Türk askerlerinin Kandil bölgesine doğru ilerlediği, Erbil’deki Sıdıkan köyünde de PKK’ya karşı operasyon düzenlediği belirtildi. Soran Köyü’ne 2 Türk F-16’sı ile düzenlenen hava saldırısı ise 90 dakika sürdü ve 7 hedef bombalandı.

Irak yönetimi ayakta

Fransız AFP ajansına konuşan Irak Dışişleri Bakanı Hoşyar Zebari, Türkiye’yi eleştirerek, “Türkiye’nin bu tek başına alınmış kararla sınırlarımızda operasyon düzenlemesinden rahatsızız. Tabi ki PKK’nın sınır ötesi terörist eylemlerini desteklemiyoruz. Ama hiçbir ülke tek başına hareket etmemelidir. Ne yazık ki buna dikkat edilmiyor” dedi. Kendisi de Kürt olan Zebari, şu ifadeleri kullandı: “Türk ordusunun hava saldırıları aylardır sürüyor. Bu durum Irak’ın bağımsızlığını, egemenliğini ve iyi komşuluk ilişkilerini zedeliyor. 31 Ağustos’ta ABD, Irak’ta kalan 88 bin askerinden 38 binini daha çekecek. Bu zaman yaklaştıkça Türkiye’nin sınır ihlallerini ve hava saldırılarını artırmasından korkuyoruz. Ben şahsen Türkiye’nin bu saldırılara hız vererek hem Irak hükümetinin hem de Amerika’nın tavrını test etmeye çalıştığını düşünüyorum. Biz ABD askerlerinin çekilmesinin ardından ortaya çıkacak olan boşluğu doldurabiliriz, hiçbir ülkenin bu boşluğu doldurmaya çalışmasına da izin vermeyiz. Erdoğan hükümeti, ülkesindeki Kürt nüfusun şiddete yönelmesini barışçıl yollarla engellemeli. Kürt açılımı aklı başında bir girişimdir ve desteklenmelidir. Bağdat ile Ankara’nın ilişkileri karşılıklı saygı çerçevesinde yürüyor. PKK’ya ve sınırötesi terörist saldırılarına göz yummuyoruz, ancak Türkiye’nin hava saldırıları sorunu ele alma biçimi olmamalı.”

http://haber.gazetevatan.com/komandolar-kiraka-girdi/312347/1/Gundem

Heron teslimatı için Türk heyeti İsrail'de

Türkiye ile İsrail arasında insansız hava araçlarının alım sözleşmesi doğrultusunda, 10 uçaklık Heron teslimatının kalan 4 uçağının ön kabulünü yapmak üzere kabalalık bir Türk heyeti İsrail'e geldi.

Gazze'ye yardım götüren gemilere düzenlenen, 9 Türk'ün hayatını kaybetttiği 31 Mayıstaki saldırıyla Türk-İsrail ilişkileri son derece gergin bir döneme girerken, Türk heyetinin geleceği daha önce Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül tarafından da açıklanmıştı.

Edinilen bilgiye göre, dün akşam Tel Aviv'daki Ben-Gurion Havalimanına inen heyet üyeleri, geçici kabul çalışmaları için bugün Hayfa yakınlarındaki İsrail Havacılık ve Uzay Sanayii tesislerine intikal etti.

Savunma sanayii ile ilgili kuruluşların temsilcileriyle askeri personelden oluşan heyet, yaklaşık 10-15 gün süreyle, kalan 4 uçaklık son parti Heron'ların ve aynı parti teslimatı içinde bulunan yer sistemleri ile yedek parçaların kabul testlerini yapacaklar.

Türk heyetinin ziyaretinin ardından, Heron'ların kesin kabulünün ise İsrail'den Türkiye'ye gidecek bir grupla, Batman'daki tesislerde yapılması bekleniyor.

Yaklaşık 180 milyon dolarlık 10 uçaklık Heron filosunun ilk 6'sı, Şubat ayı sonunda Türkiye'ye gönderilmişti.

http://www.haber7.com/haber/20100622/Heron-teslimati-icin-Turk-heyeti-Israilde.php

Mikroeletronik Ltd. Şti.'nin Satın Alınması

ASELSAN bünyesinde yürütülen Radar ve Elektronik Harp Projelerinde yurt dışı bağımlılığı ortadan kaldırarak ihraç izni kısıtlarından kurtulmak, maliyetleri azaltmak, performans ve güç/ağırlık/boyut değerlerini iyileştirmek amacıyla, “mikroelektronik tümleşik devre tasarım ve üretiminin” ülkemizde yapılması önem arz etmektedir.

Bu konuda çalışan Mikroelektronik Araştırma Geliştirme Tasarım ve Ticaret Ltd. Şti’nin İTÜ-ETA Vakfı dışındaki diğer ortaklarının % 85’lik payının alınmasına 29.04.2010 tarihli Yönetim Kurulu toplantısında karar verilmiştir. Pay devri ile ilgili olarak Rekabet Kurumu’ndan 17.06.2010 tarihinde izin alınmıştır.

Satın alma bedeli 399.000,-ABD Doları olup, Haziran 2010 sonunda devir işlemlerinin tamamlanması öngörülmektedir.

http://www.aselsan.com.tr/haber.asp?haber_id=248

21 Haziran 2010 Pazartesi

Saldırıyla ilgili şok iddia!

Heronlar saldırıdan önce 200 teröristi tespit etti, 'vuralım' talebi reddedildi

Doç. Dr. Önder Aytaç, kendisine ulaşan bir bilgiyi aktarırken, Heron'ların (insansız istihbarat uçağı) saldırıdan günler önce sınırı geçen yaklaşık 200 teröristi tespit ettiğini, ancak teröristlere askerî müdahale talebinin reddedildiğini ileri sürdü. Star Gazetesi'nde yayımlanan haberde Aytaç, Batman'da Heron'lardan sorumlu bir albayın teröristlerin görüntüsünü gördüğünü ve komutanlarına 'Bunları şimdi vurmayacağız da ne zaman vuracağız?' diye tepki gösterdiğini anlattı. Albayın öfkeyle kafasını duvara vurduğunu da belirten Aytaç, Heron'ların hafızalarının silinmediğini, son iki haftalık kayıtlara bakılması halinde 150-200 teröristin görüleceğini vurguladı.

Aytaç, karakola saldırı yapacak yaklaşık 200 teröristin sınırdan geçişinin günler önce tespit edildiği yönünde iddiada bulundu. Aytaç, kendisine gelen çok önemli bir bilgide, Batman'da Heron'lardan sorumlu bir albay, teröristlerin görüntüsünü görünce komutanlarına "Bunları şimdi vurmayacağız da ne zaman vuracağız?" diyerek kafasını duvara vurmuş. Önder Aytaç, bir uçuşta yaklaşık 400 kilometreyi tarayan Heron'ların hafızalarının silinmediğini belirterek, "Son iki haftalık hafızasına bakarlarsa 150-200 teröristi göreceklerdir. Bu kayıtlar, saldırıların nasıl arttığını, Mehmetçiğin nasıl öldüğünü ortaya koyacak." dedi. Haberde, güvenlik uzmanı Emre Uslu da TSK yetkililerinin 'operasyona eğitimli ekiplerin gönderildiği' şeklindeki sözlerinin doğru olmadığını ileri sürdü. Uslu, "Eğitimsiz çocukları ağaç gibi oraya dikiyorlar. Doğrudan ihmal var. Sorumlular hesap vermeli." şeklinde konuştu.
http://www9.gazetevatan.com/saldiriyla-ilgili-sok-iddia/312382/1/Gundem

Türkiye'nin hava savunmasındaki alternatifleri

Türkiye'nin satın almayı planladığı yüksek irtifa hava savunma sisteminde, dünya genelinde, ABD, Rusya ve Çin gibi ülkelerin ürettiği füze tipleri başlıca alternatifleri oluşturuyor.

Uzun Menzilli Bölge Hava ve Füze Savunma Sistemi Projesi çerçevesinde ABD'nin Patriot füzelerinin en güçlü alternatifi olarak Rusların S-300-400 füzeleri gösteriliyor.

Diğer alternatiflerden Çin'in füzeleri, uzun menzilden daha çok orta irtifa hava savunma sistemleri konusunda uzmanlaşmış durumda bulunuyor.

-PATRIOTLAR-

ABD Savunma Bakanlığı Pentagon'a bağlı olan Savunma Güvenlik ve İşbirliği Dairesi (DSCA) Türkiye'ye, potansiyel olarak değeri milyarlarca doları bulabilecek uzun menzilli hava savunma ve füze savar füze sistemleri satımı için Amerikan Kongresi'nin iznine resmen başvuruda bulunmuştu.

Patriot'ların muhtemel potansiyel satış ekipmanı, 13 ateşleme bataryası, 72 PAC-3 füzesi, çeşitli başka füze türleri ve ilgili diğer sistemlerini içeriyor. Patriot PAC-3 sistemleri ABD'nin Lockheed Martin ve Raytheon şirketleri tarafından üretiliyor.

-PAC-3 SİSTEMİ-

Tüm Patriot füze sisteminden (PAC sistemi) oluşan yeni nesil uzun menzilli füze sistemi, füze fırlatıcılarına 16 füze birden yerleştirilebilme ve yüksek düzeyde isabet gücüne sahip bulunuyor.

Patriot füzelerinin hava savunma radarları, düşman füzelerinin yerini 100 kilometre uzaklıktayken saptıyor ve kilitlendikten sonra da 15-20 saniye içinde hedefi yok ediyor. Patriotlar 70 kilometre menzile sahip bulunuyor.

PAC-3 füze sistemi, kitle imha silahları için silahlandırılmış Taktik Balistik Füzelere karşı etkin savunma sağlıyor.

-YENİ GÜÇLÜ ALTERNATİF RUS S-300-400 FÜZELERİ-

Rusların ürettiği S-300 sistemleri de önemli bir alternatif oluşturuyor. 150 kilometre menzilli S-300 füzeleri 27 kilometre irtifaya ulaşabiliyor ve hedefine 8-10 saniye arasında kilitlenip ateşlenebiliyor.


Savunma kaynakları, son dönemde Rusya'nın S-300'lerden sonra S-400 füzelerini geliştirdiğini, bu sistemin ise Patriotlara ve diğer sistemlere karşı büyük üstünlüğü bulunduğunu belirttiler. S-400'ler 5. kuşaktan hava savunma sistemi olarak tanınıyor. Kapasitesi açısından S-300 sistemini iki misli aşan S-400'lerin menzili ise 400 kilometre. S-300 sistemi aynı anda 6, S-400 sistemi de 12 hedefe füze atabiliyor ve saniyede 2 bin 800 metre hızla hareket eden hedefleri vurabiliyor.

Edinilen bilgiye göre, Rus Rosoboronexport firması, Türkiye'ye en son nesil S-300-400 füzelerini satma niyetinde bulunuyor.

Bu arada, Ruslarla ortak üretim imkanları üzerinde de duruluyor.

-ÇİN'İN HQ FÜZELERİ-

Çin'in dikine fırlatma kabiliyetli uzun menzilli hava savunma füzesi HQ füze sistemi, ikili ve altılı bataryalar halinde konuşlandırılıyor.

Batı sistemlerinde görülen, füzenin fırlatma kutusu içinde direkt ateşlenmesi uygulamasının aksine HQ, fırlatma tüpü tarafından dışarı itilerek ateşlemesini havada gerçekleştiriyor. Bu sayede arkasında bıraktığı sıcak eksoz gazlarının gemi yapısına verdiği zararı azaltan sistem, füze üzerinde takip metodunu kullanan satıhtan radar güdümünü kullanıyor.

20 bin metre irtifa ve 100 kilometre menzile sahip bulunuyor.

-TSK'NIN ELİNDE YÜKSEK İRTİFA YOK-

TSK envanterinde halen uzun menzilli füze ve hava savunma sistemi ise bulunmuyor. Türkiye, halen kısa menzilli hava savunma ihtiyacını Rapier ve kaideye monteli Stinger füze bataryalarıyla, orta menzilli hava savunma ihtiyacını ise modernize edilmiş I-Hawk füze sistemleriyle karşılıyor.

Türkiye'nin uzun menzilli hava ve füze savunma sistemi ihtiyacı ilk olarak ABD'nin Irak'a yönelik 1991 ve 2003 yıllarındaki harekatları sırasında ortaya çıktı. Harekat dönemlerinde NATO kendi imkanlarını seferber ederek Türkiye'ye Patriot sistemleri gönderdi. Irak'ın Scud füzelerine karşı güvenliği de Patriot füze sistemleri sağladı.

-SİSTEM NASIL İŞLİYOR-
Yüksek irtifa-uzun menzilli hava savunma sistemi, uzun menzilli füze tehditlerini Türk hava sahasına girmeden bertaraf etmeyi amaçlıyor.

Yüksek irtifa hava savunma sistemlerinin çalışma esasında ise düşman füzelerinin Türk topraklarını hedef aldığının tespit edilmesinin ardından, uyduların da yardımıyla, hava savunma sistemleri ve buna bağlı bataryalar çalıştırılıyor.

Hava savunma füzeleri, 50-300 kilometrelik bir alan içinde düşman füzelerini durdurabiliyorlar.

http://www.stargazete.com/guncel/turkiye-nin-hava-savunmasindaki-alternatifleri-haber-271142.htm