Savunma ve Stratejik Analizler

29 Nisan 2011 Cuma

Yerli uçak için ikinci zirve

MUSTAFA GÜN İSTANBUL   -   29.04.2011

Yerli uçak yapımına katkıda bulunacak şirketlerden THY Teknik AŞ, Boeing, Airbus, Bombardier'in aralarında bulunduğu 70'ten fazla şirketi İstanbul'daki sergide topladı. Yerli uçağın 2023'e yetişeceği belirtiliyor.Türk Hava Yolları (THY) Teknik AŞ, Türkiye'nin 2023 hedefleri kapsamında yerli uçak üretimini teşvik amacıyla parça üreticilerini ikinci kez bir araya getirdi. Havacılık Endüstrisi Sergisi ve Forumu adıyla düzenlenen organizasyona bini aşkın firmayı temsilen yaklaşık 3 bin ziyaretçi katıldı.

THY Teknik AŞ'nin İstanbul Atatürk Havalimanı'nda düzenlediği, İkinci Havacılık Endüstri Sergisi ve Forumu, Onur Air'in yeni hangarında gerçekleştirildi. Boeing, Airbus, Bombardier, Fokker ve Pratt&Whitney gibi sektörün dev isimlerinin de aralarında bulunduğu 70'ten fazla şirket, ürettikleri parçalarla fuara katıldı.

Düzenlenen törende konuşan THY Teknik Genel Müdürü Doç. Dr. İsmail Demir, kendilerini yerli uçak yapımına katkıda bulunacak şirketlerden biri olarak gördüklerini söyledi. Uçak yapımının Türkiye'nin önüne koyduğu hedef olduğunu anlatan Demir, bu hedefi gerçekleştirmek amacıyla atılacak küçük adımlar bulunduğunu ve bunun için bir yan sanayi, çekirdek endüstri, tasarım, üretim, araştırma kabiliyetinin oluşturulması gerektiğini bildirdi. "O adımlar atılmadan da nihai hedefe ulaşmak çok kolay değil." diyen Demir, "2023'te bir yere gidecekseniz 2011, 2012, 2013'te atmanız gereken adımlar var. Eğer bu tarihlerde bir adımınız yoksa ondan sonra zıplamanız çok zor. İşte bu tür faaliyetler o büyük hedefe yürüyen faaliyetlerden biri." şeklinde konuştu.

Açılışın ardından basın mensuplarının sorularını cevaplayan Demir, Türkiye'nin bu hedefi 2023'e kadar gerçekleştireceğini söyledi. Uçak bakımı alanında dünyanın ilk beş bakım merkezinden biri olmak istediklerine dikkat çeken Demir, tüm havayolu şirketlerinin ilk aklına gelen üç bakım merkezinden biri olmayı amaçladıklarını bildirdi. Demir, 2023'te dünyada havacılık uçak bakım sektöründe oluşacak yaklaşık 62 milyar dolarlık pazarın 8 milyar dolarını almak üzere ticari bir hedef koyduklarını belirterek, "Türkiye'de havacılık endüstrisinin çekirdeğini teşkil edecek üretimlere girerek artık bu sektörde sadece bakım-onarımcı değil, üretici de olabilen, dünyada havacılık endüstrisi denildiğinde, 'Bu arenada Türkiye'de söz sahibi' dedirtecek faaliyetlerin merkezini oluşturmayı amaçlıyoruz." diye konuştu.

Demir, kurdukları TCI Kabin İçi Sistemleri AŞ'nin, kabin içinde yolculara daha konforlu hizmet sunmak amacıyla 'panel, dolap, yemek sehpası ve koltuk' gibi daha kullanışlı donanımlar üreteceğini bildirdi. Bunları üretmenin çok kolay gibi gözükse de, uçakla birlikte sertifikasyonunun sağlanması gerektiğine işaret eden Demir, "Hedefimiz Türkiye pazarı değil. Türkiye pazarı bu iş için küçük kalıyor. Hedef pazar dünyanın tamamı. Buradaki tüm katılımcılar gibi bizim de hedefimiz dünya pazarından pay almaya çalışmak. Dünya pazarındaki pastadan alacağımız pay 2,5 milyar dolar." dedi.

Sergide Baykar Makine'nin ürettiği 'Bayraktar- 1' adlı insansız hava aracı büyük ilgi gördü. Şirketin Genel Müdürü Haluk Bayraktar, Türkiye'nin ilk insansız hava aracını 30 mühendisten oluşan Ar-Ge ekibiyle ürettiklerini dile getirerek, hava aracını TSK'nın aktif şekilde kullandığını bildirdi. 2009 Eylül'ünde uçuş testleri tamamlanan Bayraktar Taktik İnsansız Hava Aracı'nın, TSK'nın envanterinde bulunduğunu anlatan Bayraktar, otomatik olarak çalışan insansız hava aracına Türkiye'nin gelecekte çok ihtiyacı bulunduğunu söyledi. Bayraktar, "Fuarda sergilenen uçak, yedek parçaları bile kilo başına 50 bin dolar değerinde. İnsansız hava aracının ne kadar değerli olduğunu bu örnekle anlamak mümkün. Devletin tüm kurumlarının belli bir irade ortaya koyması halinde yerli yolcu uçağı ve savaş uçağı üretebiliriz." dedi.

http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=1127576&title=yerli-ucak-icin-ikinci-zirve

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder