Savunma ve Stratejik Analizler

29 Kasım 2012 Perşembe

İlk Türk uçak gemisine doğru

29.11.2012 CEYDA KARAASLAN

Türk donanmasının açık deniz üssü olması planlanan uçak gemisi projesi, Kış Şûrası gündemine alındı. Beş yılda inşa edilecek 140 metre uzunluğa 24 bin ton ağırlığa sahip geminin maliyeti, yaklaşık 1.5 milyar doları bulacak

Türk Silahlı Kuvvetleri'nin (TSK), uçak gemisi projesi Kış Şûrası'nda ele alınacak. TSK'nın 10 yıllık stratejik öncelikleri arasında yer alan uçak gemisi projesi, Başbakan Tayyip Erdoğan'ın başkanlık edeceği 30 Kasım'daki Yüksek Askeri Şûra'da (YAŞ) gündeme gelecek. TSK'nın harbe hazırlık ve ihtiyaçlarının görüşüleceği YAŞ'ta uçak gemisinin alımıyla ilgili dosya da değerlendirilecek. Konunun yine aralık ayında düzenlenecek Savunma Sanayi İcra Komitesi'nin gündemine gelmesi bekleniyor. Deniz Kuvvetleri'nin 140 metre uzunluğunda, 24 bin tonluk uçak gemisine sahip olması planlanıyor. Gemi, Türk donanmasının açık deniz üssü olacak.

SAVAŞ DIŞI KULLANILACAK

Uçak gemisiyle muharip amaçlar değil, daha çok ulaşım ve taşıma kapasitesinin artırılması hedefleniyor. Deniz Kuvvetleri'nin 140 metre uzunluğunda, 24 bin tonluk bir uçak gemisine sahip olması planlanıyor. Geminin maliyeti yaklaşık 1.5 milyar dolar (2 milyar 700 milyon TL) olarak öngörülüyor. Geminin 5 yılda inşa edilebileceği ve testlerin ardından 6-7 yıl içinde hizmete alınabileceği belirtiliyor. Dünyada sayılı ülkelerin sahip olduğu uçak gemisi, bir nevi yüzen ordu olacak. Öncelikle insani amaçlar için kullanılacak gemide sağlık ekiplerinin görev yapacağı bir hastane kurulacak. Kriz ortamlarında kullanılacak geminin TSK'nın deniz üssü olması planlanıyor. İlk etapta 8 helikopter, 100 araç ve yaklaşık 1000 personel taşıma kapasitesindeki gemi, uçakların da iniş kalkış yapabileceği şekilde düzenlenebilecek. Ege, Akdeniz ve Karadeniz'de asgari bir tabur büyüklüğünde bir kuvveti ana üst desteği gerektirmeksizin, kendi lojistik desteği ile kriz bölgesine intikal edecek. Benzer gemiler dünyada yalnızca 7 ülkenin donanmasında yer alıyor. Savaş zamanında düşmanların korkulu rüyası olan bu gemiler, deprem gibi doğal afetlerde de en önemli can kurtarma araçlarının başında yer alacak. Ana görev fonksiyonu "Kuvvet Aktarımı" ve "Amfibi Hareket" olarak tanımlanan gemiler, yılda 2 bin saatlik seyir yapabiliyor. Gemiler ABD, İngiltere, Fransa ve Hollanda gibi ülkelerin donanmalarında bulunuyor.

TERÖRE YENİ STRATEJİ

Şûra'da, Şemdinli operasyonlarında başlatılan "İzle-Gör-Yok Et" yönteminin geliştirilmesi ve 2'nci Ordu Komutanlığı'na bağlı tüm birliklerde uygulanması kararı alınacak. TSK'nın ilk kez eylül ayında Şemdinli'de icra ettiği bu operasyon yöntemiyle TSK'nın kara ve hava unsurları ile Özel Kuvvetler birbirleriyle sürekli haberleşerek müşterek görev yapmıştı. Bu taktik daha sonra Kuzey Irak'ta sıcak takip operasyonunda da başarıyla icra edildi. Aynı yöntem, daha gelişmiş teknolojik imkânlarla PKK'ya yönelik tüm operasyonlarda kullanılacak.

http://www.sabah.com.tr/Gundem/2012/11/29/ilk-turk-ucak-gemisine-dogru

Edit:

Muhabir "Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD) Projesi"ni LPH tipi RMK dizaynından dolayı uçak gemisi olarak algılamış. Düşünülen LPD/LPH . Ancak şimdilik sadece LPD olarak resmi olarak ifade ediliyor. Savunma Sanayi İcra Toplantısı ya da haberde belirtildiği üzere yarınki (30.11.2012) YAŞ toplantısında (genelde kararlar SSİK toplantısında alınır) LPD yada LPH netleşir.

Haberdeki en önemli nokta tonajın 24000t olarak verilmesi. Bu RMK'nın Havuzlu Çıkarma Gemisi teklifindeki gemi tonajına yakın. Ancak 140 metre boy tutmuyor.

http://www.rmkmarine.com/havuzlu-cikarma-gemisi-projesi.html

http://www.rmkmarine.com/UPLOAD/PROJECTS/data-sheets-tr/havuzlu-cikarma-gemisi.pdf

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder