Savunma ve Stratejik Analizler

6 Aralık 2012 Perşembe

Kirpi, kaldığı yerden devam

EMRE SONCAN   -   6 Aralık 2012  

‘Yürüyen kale’ olarak bilinen ‘Kirpi’ ile ilgili kriz, BMC’nin aradığı krediyi bularak yeniden üretime başlamasıyla aşıldı. Güvenlik güçlerinin mayın tuzağından korunması amacıyla 2009’da 468 zırhlı araç için anlaşma imzalanmış, ancak firmanın yaşadığı maddî sıkıntı yüzünden araçların 278’i teslim edildikten sonra üretimi durmuştu. Kalan 190 Kirpi’nin 3-4 ay içinde tamamlanacağı belirtiliyor.

BMC, sonunda aradığı krediyi buldu, terörle mücadelenin kritik unsurlarından Kirpilerin üretimi yeniden başladı. Firma, maddî darboğaz sebebiyle, Türk Silahlı Kuvvetleri’ne (TSK) teslim etmesi gereken, mayına dayanıklı bu araçların üretimini durdurmuştu. Özel bir bankayla yapılan yaklaşık 150 milyon dolarlık kredi anlaşmasından sonra BMC, üretimi yeniden başlattı.

Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM) tarafından açılan, mayına dayanıklı zırhlı araç ihalesi sonucunda, BMC ile 2009’un Mart ayında sözleşme imzalanmıştı. Araçların, Aralık 2011’e kadar teslim edilmesi gerekiyordu. Firma üretimi gerçekleştiremeyince süre 2012’nin Mayıs ayına kadar uzatılmış ve bu tarihe kadar 278 adet Kirpi, TSK envanterine girmişti. Zaman’a bilgi veren Savunma bürokratları, “Kalan 190 adet Kirpi’nin teslimatı önümüzdeki 3-4 ay içinde tamamlanacak.” dedi. Öte yandan gecikmeden dolayı SSM tarafından firmaya 7 milyon Euro ceza kesildi.
...
Emniyet Genel Müdürlüğü de uzun süredir bu araçlardan istiyor. Özellikle geçtiğimiz eylül ayında terör örgütü PKK’nın, Bingöl’ün Karlıova ilçesinde asayiş görevinden dönen polise kurduğu bomba tuzağında 8 polisin şehit olmasının ardından, Emniyet’in zırhlı araç ihtiyacı iyice gün yüzüne çıkmış oldu. Emniyet Teşkilatı’nın kullandığı shortland ve panzer gibi araçların zırhları çok hafif. Terörle mücadelede kullanılmaya elverişli değil. Daha güçlü zırhı olan kobralar ise personel sevkiyatında zaten kullanılmıyor. Savunma kaynakları, aynı araçlardan Emniyet’e de alınacağını kaydediyor.

Ayrıca Silahlı Kuvvetler’deki ağır zırhlı personel taşıyıcıların sayısının da artırılması gerektiği ifade ediliyor.

http://www.zaman.com.tr/ekonomi/kirpi-kaldigi-yerden-devam/2025196.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder