Savunma ve Stratejik Analizler

7 Şubat 2013 Perşembe

ITS Cavour (C-550) uçak gemisi Marmaris'e gelecek

07 Şubat 2013   Recep Canpolat  www.DenizHaber.Com.tr

İtalyan Deniz Kuvvetleri'ne bağlı "ITS Cavour (C-550)" isimli uçak gemisi liman ziyareti için Marmaris'e gelecek.

Uçak gemisi "ITS Cavour (C-550)" ile beraberindeki "ITS Calio Duilo (D-554)" destroyeri ve "ITS Stromboli (A-5327)" akaryakıt gemisi, 9 Şubat Cumartesi günü Marmaris'e gelecek. Destroyer ve akaryakıt gemisi Aksaz Deniz Üssü'ne, uçak gemisi ise Marmaris Limanı'nın büyük yolcu rıhtımına yanaşacak.

Filoya komutanlık eden İtalya Açık Deniz Filosu Filosu Komutanı Tuğamiral Carlo Massagli, Marmaris Kaymakamı Ali Galip Saral ve Aksaz Deniz Üs Komutanlığı'na ziyaretlerde bulunacak. Gemide davetliler için öğle yemeği düzenlenecek.

İtalyan gemilerinin rotası ve ilçede kaç gün kalacağı konusunda ise herhangi bir açıklama yapılmadı.

http://www.denizhaber.com.tr/dzkk-sgk/46863/italyan-ucak-gemisi-marmarise-gelecek-denizhaber-recep-canpolat.html


Yorum: LPD/LHD projesinden sonra uçak gemisi projesi mutlaka gündeme gelecektir. Hepsini bir aile bütünlüğü içinde kurgulamak lazım! Mümkünse ( ki bence mümkün) milli dizayn ve yüksek yerlilik oranı ile üretilmeli. Mesela sektörün büyük bir tersanesi 7-8 senede 1 adet LPD/LPH üretti diyelim. Sonra hangi askeri gemi projesini kazanıp da üretecek? Askeri gemi üretimi sadece tersanenin referans listesinde bir ifade olarak yer almamalı. Askeri gemi üretimi o tersanenin tek işi veya ana işi olmalı. Yan iş olarak değil!

Bu tersane, güçlü finansal kaynaklara sahip, işinde uzman ve işi zamanında teslim edebilecek, tüm büyük parça (korvet ve üstü ) gemileri bir aile bütünlüğü içinde dizayn edip, üretebilecek alt yapıya sahip olmalı. Önümüzdeki 100 yılda asıl işi bu olmalı.

2 yorum:

  1. 06.02.2013 günü TRT Avaz Kanalında yayınanan OBA Gündemi programına konuk olan Murat BAYAR LPD projesi ile ilgili yaptığı açıklamada LPD nin uçak gemisi ile karıştırıldığını ancak üzerinde 200 metrelik bir pist olduğunu şuan için planlamada yok fakat dikey iniş yapan uçaklarında LPD gemilerine inebileceğini belirtti. (daha fazlası programda izlenebilir)
    Türkiye ihtiyacı kadar olan LPD üretiminden sonra daha yüksek tonajlı Uçak Gemisi tedarik edebilir.
    Uzmanlık alanı gerçekten önemli, Deniz Kuvvetlerine ait tersaneler sadece askeri gemi yapıyorlar.
    Özel tersanelere gelince onlarda ilerleyen süreçte uzmanlaşma adına askeri gemi üretim hatlarını sivil üretimden tamamen ayırmaları mantıklı... Saygılarımla T.AVCI

    YanıtlaSil
  2. askeri gemiler 30 ila 50 yıl ömre sahip. bu durumda Milgem'in yerine geçecek gemiler, rakipler teknolojik bir sıçrama yapmadıkça ya da savaş gibi bir musibet neticesinde kaybedilenlerin yerine yenilerini koymak gerekmedikçe en az 2042 hatta belki de 2062'de hizmete girecek. Bu vakte kadar askeri gemi üreten sivil tersaneler ne üretecek? Türkiye'nin gerek iktisadi gerek stratejik imkan ve kaabiliyetleri göz önünde bulundurulursa bu tersanelerin sadece askeri gemi üretimiyle ayakta durmasını düşük bir ihtimal olarak görüyorum. belki uzmanlıkları bu olabilir ama tek işleri askeri gemi üretimi olmamalı.
    uygur

    YanıtlaSil