Savunma ve Stratejik Analizler

13 Mayıs 2013 Pazartesi

ATAKSİM, TESİM, ATESİM İmza Törenleri

08.05.2013 Kaynak: Savunma Sanayi Müsteşarlığı

ATIŞ EĞİTİM SİMÜLATÖRÜ (ATESİM) SÖZLEŞMESİ

Atış Eğitim Simülatörü Projesi ile Özel Kuvvetler Komutanlığının Temel Nişancılık ve Ortak Muharebe yeteneklerinin arttırılmasına yönelik eğitim sistemleri geliştirilecektir.

Dünyada benzer birliklerin eğitim amaçlı kullandıkları Boyalı Mühimmat Simülatörü ile sanal hedefler ve tehdit unsurları oluşturularak muharebe eğitiminin icra edileceği atış simülatörü Türk Savunma Sanayii tarafından yerli olarak üretilecektir.

Yapay zekaya sahip sanal tehdit unsurlarına lazerle veya gerçek mühimmatla ateş edilebilecek böylece sadakat seviyesi ve verimliliği daha yüksek bir simülasyon gerçekleştirilmiş olacaktır.

Projenin 24 ay içerisinde tamamlanmasıyla uluslararası piyasada da rekabet edebilecek bir atış eğitim simülatörü üretilerek Ö.K.K.lığına teslim edilmesi ve sonrasında ihraç edilmesi hedeflenmektedir.

TESİM – BTES ve UÇSAR OPSİYONLARI EK SÖZLEŞMESİ

Bilgisayar Tabanlı Eğitim ve Uçak Sistemleri Arıza Eğitici Sistemleri ile Hv.K.K.lığının pilot eğitiminde kullandığı uçakların pilot yer eğitimi ve bakımcı eğitimlerinde kullanılmak üzere eğitim sistemleri geliştirilecektir.

KT-1T Temel eğitim ve T-38M Tekamül eğitim uçakları için üretilen uçuş simülatörleri halihazırda İzmir Çiğli’de konuşlu 2. Ana Jet Üssündeki uçuş okulunda kullanılmaktadır. BTES projesi ile pilot adaylarının sınıf ortamında veya bireysel çalışmalarına imkan sağlayan yazılım ve içerik tamamen yerli olarak üretilecektir.

UÇSAR projesi ise benzer bir eğitim sistemini bu uçakların bakımında görevli personelin hizmetine sunacaktır. Projelerin 24 ay içerisinde tamamlanması hedeflenmektedir.

ATAK HELİKOPTERİ SİMÜLATÖRÜ (ATAKSİM) SÖZLEŞMESİ

Müsteşarlığımızca yürütülen en önemli projelerden biri olan Taarruz Taktik Keşif Helikopteri (ATAK) Projesi kapsamında temin edilecek sistemlerin en verimli ve etkin şekilde kullanılmasını teminen, tedarik edilecek olan ATAK Helikopter Simülatörü, helikopter pilotları ve teknisyenlerinin T-129 ATAK helikopterine intibak, tazeleme, acil durum, harbe hazırlık ve göreve yönelik eğitimlerinde kullanılacaktır.

ATAKSİM projesi kapsamında tedarik edilecek alt sistemler ve ürünler aşağıda listelenmiştir:

• 1 (bir) adet T129 Tam Görev Simülatörü (TGS),
• 1 (bir) adet T129 Kısmi Görev Simülatörü (KGS),
• 1 (bir) adet Silah ve Aviyonik Sistem Eğiticisi (SASE),
• 3 (üç) adet Dibrifing Sistemi,
• 1 (bir) adet Bilgisayar Tabanlı Eğitim Sistemi (BTES),
• 1 (bir) adet Sanal Bakım Simülatörü (SBS),
• Tesis Destek Sistemleri,
• 1 (bir) adet Bakım ve Arızacılık Simülatörü (BAS) (Opsiyonel),
• Eğitim Sisteminin Faz-2 konfigürasyonuna yükseltilmesi (Opsiyonel).

Proje HAVELSAN A.Ş. ana yükleniciliğinde ve TUSAŞ A.Ş. ana-alt yükleniciliğinde gerçekleştirilecek olup, ilk ürünler (SBS ve BTES) T0+36ncı ayda, son ürün (TGS) ise T0+42’nci ayda teslim edilecektir.

Öte yandan, ATAKSİM projesinde tedarik edilecek sistemlerin mümkün olduğunca yerli sanayi katılımı ile gerçekleştirilmesi planlanmış olup, örnek olarak taktik çevre yazılımı HAVELSAN firması ve yerli bir alt yüklenicisi tarafından yerli olarak geliştirilecektir. Ayrıca, bir görüntü üreteci yazılımın projeden bağımsız olarak ancak ATAKSİM projesi kapsamında yerli bir sanayi firmasına geliştirilmesi ve ileride tedarik edilecek simülatör projelerinde kullanılması hedeflenmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder