Savunma ve Stratejik Analizler

28 Şubat 2013 Perşembe

TUSAŞ 2. çeyrekte halka açılıyor

27.02.2013

Türk Havacılık ve Uzay Sanayi A.Ş. (TUSAŞ) CEO'su Muharrem Dörtkaşlı, şirketin yüzde 20'sinin halka arzı için İş Yatırım'ı, yurtdışı aracılık için da JP Morgan'ı yetkilendirdiklerini açıkladı. Dörtkaşlı, halka arzın ikinci çeyrekte yapılmasını hedeflediklerini söyledi. Dörtkaşlı, geçen aylarda yaptığı açıklamada, halka arzda şirket değerlemesinin birkaç milyar dolar civarında olacağını belirtmişti.

http://www.sabah.com.tr/Ekonomi/2013/02/27/tusas-2-ceyrekte-halka-aciliyor

ASELSAN Milli IFF

28 Şubat 2013 A.A.

Türk savunma sanayinin önde gelen şirketlerinden ASELSAN, ''Dost-Düşman Tanıma Sistemi''ni geliştirdi.

Türk savunma sanayinin önde gelen şirketlerinden ASELSAN, 7 yıl süren çalışmaların ardından hava savunma sistemleri, savaş uçakları, helikopterler ve gemilerin tanımlanabilmesi için hayati önem arz eden ''Dost-Düşman Tanıma Sistemi''ni milli olarak geliştirdi.

Dost düşman tanıma tanıtma sistemi olarak bilinen ''Milli IFF (Identification Friend and Foe) Mod 5/S'', ASELSAN tarafından tamamen yerli olarak üretildi ve Türk Silahlı Kuvvetleri'ne tesli edildi. Sistem, F-4 uçakları ile hava savunma radarlarına entegre adilerek test edildi ve uzmanlardan tam not aldı. Türk ordusuna ait tüm unsurların birbirini tanımasını sağlayacak sistem 7 yılda geliştirildi.

Milli IFF Mod 5/S Sistemi Geliştirme Projesi'nin teslimat töreni ASELSAN'ın Macunköy tesislerinde gerçekleştirildi. Törene, Türk Silahlı Kuvvetleri, Milli Savunma Bakanlığı, Savunma Sanayii Müsteşarlığı ve TÜBİTAK'tan çok sayıda davetli katıldı.

ASELSAN Genel Müdürü Cengiz Ergeneman, proje hakkında AA muhabirine bilgi verirken, Dost-Düşman Tanıma-Tanıtma Sistemi geliştirme projesi için 6 Aralık 2006'da Milli Savunma Bakanlığı ile ASELSAN arasında sözleşme imzalandığını anımsattı. Proje kapsamında, 1. Hava İkmal Bakım Merkezi Komutanlığı'nın, sistemin F4/E-2020 uçağına entegrasyonunda, NETAŞ firmasının da tasarım faaliyetlerinde alt yüklenici olarak görev aldığını ifade eden Ergeneman, kripto birimi ile bunun sisteme entegrasyonu ve testlerinin TÜBİTAK-BİLGEM ile birlikte yürütüldüğünü söyledi.

Ergeneman, dost düşman tanıma tanıtma sistemi teknolojisine dünyada sadece 7 ülkenin sahip olduğunu bildirdi.

Sistemin sorgulayıcı ve cevaplayıcı prototiplerinin geliştirilmesi ve ilgili platformlara entegrasyon ve test faaliyetlerinin tümünün Kasım 2012'da başarıyla tamamlandığını belirten Ergeneman, ''ASELSAN tarafından donanım ve yazılımı özgün olarak geliştirilen, NATO standartlarına uyumlu Mod 5/S yetenekli IFF sistemi, hem tasarım ve hem de üretim yetenekleri açısından ASELSAN ürün ailesindeki yerini aldı'' dedi.

Hedef seri üretim

NATO'nun 2020 takvimine yönelik, Türk Silahlı Kuvvetleri envanterindeki mevcut cihazların Mod 5'e yükseltilmesi ve yeni tedarik edilecek platformların Mod 5 ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla bir seri üretim ve entegrasyon sözleşmesinin mümkün olan en kısa zamanda imzalanmasını hedeflediklerini ifade eden Ergeneman, ASELSAN olarak, askeri ve sivil kuruluşların elektronik ihtiyaçlarına özgün ve milli çözümler üretmek için tüm güçleriyle çalışmaya ve üstlerine düşen her görevi yerine getirmeye hazır olduklarını kaydetti.

Öte yandan, gerek askeri gerekse sivil alanlarda etkin olarak kullanılan IFF, askeri alanda hava gözetleme ve seyrüsefer kontrolünde, hava savunma sistemlerinde, deniz ve sahil güvenlik kontrolünde ve hedef ile ilgili bilgilerin (irtifa, kuyruk numarası, görev vb.) toplanmasında çok önemli rol oynuyor.
http://www.kanalahaber.com/aselsandan-ilginc-tanima-sistemi-haberi-118323.htm

Milli helikopter ATAK görücüye çıktı

27.02.2013 Air News Times

Türkiye'nin milli helikopteri ATAK, milletvekillerinin TUSAŞ'ı ziyaretinde gösteri uçuşu yaptı. Adı gibi atak hareketler sergileyen helikopter, vekillerden tam not aldı.

TBMM Milli Savunma Komisyonu Başkanı Oğuz Kaan Köksal ve beraberindeki bazı komisyon üyeleri, Türk Havacılık ve Uzay Sanayi Anonim Şirketi'nde (TUSAŞ) incelemelerde bulundu. Komisyon üyelerini TUSAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Kaya ve TUŞAS Genel Müdürü Muharrem Dörtkaşlı karşıladı. TUSAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Kaya da komisyon üyelerini TUSAŞ'ta ağırlamaktan duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Konuşmaların ardından, TUSAŞ Genel Müdürü Dörtkaşlı komisyon üyelerine yürütülen projeleri anlattı. TUSAŞ'ın uçak, helikopter, insansız hava araçları, yapısal modernizasyon ve uzay alanlarında çalışmalar yürüttüğünü hatırlatan Dörtkaşlı şunları kaydetti: "Yürüttüğümüz 150 proje bulunuyor. Hürkuş ve jet uçağı geliştirme projeleri bunlardan bazıları. ANKA insansız hava aracımız, ABD'nin Predator'ü ve İsrail'in Heron'u ile birlikte dünyada üçüncü.

Ayrıca "Turna" ve "Şimşek" olmak üzere iki ayrı insansız hava aracı projeleri devam ediyor. Bunları, Hava Kuvvetleri ve Deniz Kuvvetleri'yle Emniyet Genel Müdürlüğü'ne sunacağız. ATAK helikopterimiz ile ilgili son aşamaya geldik. ATAK için Pakistan, Güney Kore gibi ülkelere satış konusunda görüşüyoruz." Komisyon üyeleri daha sonra TUSAŞ'ın üretim ve montaj tesislerini gezdi. Gezi sırasında, Türkiye'nin milli savaş helikopteri ATAK, komisyon üyeleri için gösteri uçuşu yaptı. ATAK helikopterinin, manevra kabiliyetleri milletvekillerinin beğenisini kazandı

http://www.airnewstimes.com/milli-helikopter-atak-gorucuye-cikti-20805-haberi.html

26 Şubat 2013 Salı

Yıldız: İkinci gemi Tuzla'da yapılacak

23 Şubat 2013

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, sismik arama gemisinin çalışmaları sırasında petrol veya doğalgaz bulgusuna rastlandığı takdirde yeni bir platform alınacağını belirterek, “Hedefimiz platformunu üreten ve kendi platformuyla sondajları yapan bir ülke olmak” dedi.

Bakan Yıldız, bugün hizmete alınan Barbaros Hayrettin Paşa isimli sismik araştırma gemisini gezdi. Yetkililerden gemi hakkına bilgi alan Bakan Yıldız, basın mensuplarının da sorularını yanıtladı. Gemide 18 tane ayrı milletten teknik personel çalıştığını ifade eden Bakan Yıldız, “Bizim heyetimiz 3 yıl yabancılarla beraber çalışacak. Şu anda yarısı yabancı, yarısı Türk personel var. 3 yıl sonra tamamen arkadaşlarımıza teşekkür edeceğiz ve onlar ayrılacaklar. Bu gemi kendisini yaklaşık 3 yıl içerisinde amorti edebilecek bir kadar ticari kabiliyete sahip. Hem ticari hem teknik açıdan bir iş yapmış olduk. İnşallah hem Karadeniz’de hem Akdeniz’de birçok alanı süpürerek birçok alandan bilgiler alarak yaklaşık yerin 8 kilometre altındaki bütün jeolojisini tarayacağız. Karadeniz’de ne var ne yok göreceğiz. Petrolle alakalı bizim gerçekçilik politikamız var, bir şey bulmadan etmeden bulduk ettik demiyoruz. Ama bu geminin vereceği doneler, bilgiler bizim için son derece önemli olacak. O açıdan ben hem ülkemize hem de bölgemize hayırlı uğurlu olmasını diliyorum” dedi.

Bakan Yıldız, “Başbakan Erdoğan’ın Türkiye’nin gelişen gücüne mütenasip ona paralel bir yaklaşımımızın olmasını istemişti. Bu gemide Türkiye’nin gelişen yüzüne çok yakın bir gemidir. Dünyada böyle 80 tane gemi var ama bunun 10 tanesi bu kadar gelişmiş” diye konuştu.
...
http://www.denizhaber.com.tr/guncel/47196/yildiz-ikinci-sismik-gemi-tuzlada-yapilacak-denizhaber-recep-canpolat-barbaros.html

Details emerge about Lockheed’s Cuda missile

February 23, 2013  Dave Majumdar/Flightglobal

More details are emerging about Lockheed Martin‘s prospective Cuda hit-to-kill missile system.

According to a company product card being distributed at the Air Force Association’s Air Warfare Symposium in Orlando, Florida, the weapon is a medium range air-to-air missile with a multi-mode seeker.

Cuda is a highly lethal interceptor that defeats targets by direct body-to-body impact,” Lockheed says. “At impact, Cuda sweeps its mass directly through the target at a selected point of vulnerability.”

The company claims the Cuda will be a low cost weapon that will support “360° coverage”, expand beyond visual range engagement zones and improve within visual range no-escape zones. It will also have extremely high-g maneuverability, Lockheed claims.

The company says the weapon will be effective against enemy warplanes, unmanned aircraft and other air threats. The Lockheed product card seems to indicate that the weapon might have some air-to-surface and anti-ship applications in addition to its air combat role.

With a length of 70 inches (1.78m), fifth-generation fighters like the Lockheed F-22 Raptor or F-35 Joint Strike Fighter would be able to potentially double or triple their air-to-air missile load-outs. That means, Lockheed claims, US and allied forces would be able to achieve air superiority “at a substantially lower cost per sortie.”

F-22 pilots in particular have been asking for greater beyond visual range weapons capacity since the Raptor first entered operational testing about a decade ago.

http://www.flightglobal.com/news/articles/details-emerge-about-lockheeds-cuda-missile-382670/

25 Şubat 2013 Pazartesi

Milli tank Altay, Sarıkamış'a gidiyor!

22 Şubat 2013 

Millî tank Altay’ın prototipinin kamuoyuna tanıtılmasının ardından testler devam ediyor. Otokar’ın G.Koreli Rotem ile geliştirdiği Altay, Birinci Dünya Savaşı sırasında binlerce askerin donarak şehit olduğu Sarıkamış’ta kış testinden geçirilecek.

İlk Türk milli ana muharebe tankı Altay, kış testleri için Sarıkamış’a gidiyor. Normalde kış testleri özel ‘soğuk oda’larda da yapılabiliyor. Fakat Altay’ın Sarıkamış’a götürülmesinin sembolik bir anlamı var. I. Dünya Savaşı sırasında binlerce Türk askeri burada donarak şehit olmuştu. İlk Türk tankı, Altay ismini de Kurtuluş Savaşı’nda 5. Süvari Kolordusu’nu komuta eden Fahrettin Altay’dan alıyor. Savunma Sanayii Müsteşarlığı tarafından yürütülen en büyük askerî projelerden biri olan Altay tankında ilk prototiplerin kamuoyuna tanıtılmasının ardından, testler de devam ediyor. MTR adı verilen aracın hareket kabiliyeti test edilirken, FTR isimli prototip de Şereflikoçhisar’daki tesislerde atışlara başladı. Savunma Sanayii Müsteşarlığı yetkilileri, ilk atışlarda önemli oranda isabet sağlandığını belirtiyor.

Yerli imkanların önemli ölçüde kullanıldığı Altay’ın geliştirilmesi için 500 milyon dolarlık kaynak ayrıldı. 250 adetlik ilk üretim için tankın 2016 sonu ya da 2017 başında hazır hale gelmesi bekleniyor. Altay projesinin teknik destek sağlayıcısı, Güney Koreli Rotem. Tankın tasarım, geliştirme, prototip imalatı, test ve sertifikasyon aşamalarının tamamlanması için Otokar ve Rotem birlikte çalışıyor. Prototipler üretildikten sonra seri üretim için tekrar ihaleye çıkılacak. Tasarım aşamasında G.Kore üretimi XK-2 ana muharebe tankı projesinden elde edilmiş tecrübelerden yararlanılıyor. Aracın Volkan-III tank atış kontrol sistemi ve tank komuta kontrol muhabere bilgi sistemi Aselsan tarafından üretilecek. 120 mm’lik 55 kalibre ana silah sistemi, Hyundai-Rotem kanalı ile teknoloji transferi yapılarak MKE tarafından, modüler zırh paketi ise Roketsan tarafından imal edilecek.

TSK’ya yerli gece görüş dürbünü üretilecek

ŞABAN GÜNDÜZ İZMİR
Türkiye’nin tamamen yerli savunma ve havacılık projelerine bir yenisi daha ekleniyor. Türk mühendisleri uçak, insansız hava aracı, savaş gemisi, füze, roket ve piyade tüfeğinden sonra şimdi de yerli gece görüş dürbünü üretecek. Türk Silahlı Kuvvetleri’nin (TSK) terörle mücadelesinde büyük önem taşıyan bu dürbünler, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü’nde (İYTE) geliştiriliyor. Savunma Sanayii Müsteşarlığı, Aselsan ve İYTE, bazı ülkelerin gece görüş dürbünü teknolojisini Türkiye’ye vermemesi üzerine bu cihazın üretimi için düğmeye bastı. Yaklaşık 3,5 milyon dolar bütçeyle ilk yerli gece görüş dürbünü üretilecek. İYTE Rektörü Prof. Dr. Mustafa Güden, söz konusu teknolojinin stratejik açıdan savaş uçağı üretmekle eşdeğer olduğunu söyledi. Sadece birkaç ülkenin gece görüş dürbünü teknolojisine sahip olduğuna dikkat çeken Rektör Güden, “Gece görüş dürbünlerinin ön tarafında, kızılötesi ışınları görebilecek bir kaplama var. Bu kaplama yurtdışından geliyor. Son zamanlarda ilgili ülkeler, bunu Türkiye’ye vermiyor. Bunun üzerine çalışmalara başladık. Bu konuda daha önce Amerika’da çalışmış bir arkadaşımız var. Proje yaklaşık bir ay önce başladı, üç yıl sürecek.” diye konuştu.

http://www.zaman.com.tr/ekonomi_altay-sarikamisa-gidiyor_2056662.html

TSK'YA NBC KORUYUCU ELBİSE TAKIMI

Govt defends request to lease French frigates and aircraft

21 February 2013  EnetEnglish.gr

The government has defended its decision to lease two navy frigates and four military aircraft from France, saying that it was its own choice and in the country's defence interests.

“We need to maintain our defence shield and ensure that the waters of the Aegean remain calm,” government spokesman Simos Kedikoglou told Alpha 9.89 FM.

He said that the country's defence interests remained the same, regardless of the economic crisis.

When asked if the leasing of the frigates and aircraft was linked to the visit on Tuesday by the French president, Francois Hollande, and his expression of interest in gas and oil exploration in the Aegean, Kedikoglou replied "only in the sense that exploration would be more efficient [and] faster when there is a calm atmosphere in the Aegean".

Ahead of his visit, the DPA news agency said Hollande would to try to convince Greek officials to lease two FREMM multi-purpose frigates for the proposed exploratio.

The government's decision came in for intense criticism on Wednesday by Syriza, the main opposition party, who said it was contrary to the government's aim to reduce military expenditure.

Syrzia defence spokesman Thodoris Dritsas said that military leaders told the party in June that it did not require any new equipment but was in need for fuel, ammunition and spare parts.

A report published on Monday by theStockholm International Peace Research Institute (SIPRI) found Greece to be Europe's largest importer of conventional arms and the world's tenth largest

http://www.enetenglish.gr/?i=news.en.article&id=55

ANKA "TSK'YA KABUL İÇİN" UÇTU

BMC’ye ‘Kirpi’ için son uyarı

23.02.2013  EMRE SONCAN ANKARA

Terörle mücadelede hayati önem taşıyan mayına dayanıklı araç ‘Kirpi'lerin üretimini geciktiren BMC'ye sert bir uyarı geldi.

Geçtiğimiz günlerde Savunma Sanayii Müsteşarlığı'na (SSM) çağrılan firmanın üst düzey yöneticileri, teslimatların bir an önce tamamlanması konusunda uyarıldı. Şirket yetkililerine, "TSK, proje kapsamında geri kalan araçları istiyor. Teslimatı sürekli erteliyorsunuz. Bu da zafiyete yol açıyor." mesajı verildi. BMC ise, nakit sıkıntısı yaşadığını ve sorunu çözeceğini belirtti.

Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM) tarafından açılan mayına dayanıklı zırhlı araç ihalesi sonucunda, Çukurova Holding bünyesinde yer alan BMC ile 2009'un Mart ayında sözleşme imzalanmıştı. Araçların, Aralık 2011'e kadar teslim edilmesi gerekiyordu. Firma, maddi sıkıntı nedeniyle üretimi gerçekleştiremeyince süre 2012'nin Mayıs ayına kadar uzatılmış ve bu tarihe kadar 278 adet Kirpi, TSK envanterine girmişti. Kalan 190 adet Kirpi'nin teslimatının da en geç nisana kadar tamamlanması öngörülüyordu. Çünkü BMC, sonunda aradığı krediyi bulmuş ve terörle mücadelenin kritik unsurlarından Kirpilerin üretimi yeniden başlamıştı. Fakat çalışanların maaşları ödenmeyince Kirpi üretimi yine durdu. Yılan hikayesine dönen teslimat süreci SSM'yi de kızdırdı. Firma yetkilileri, müsteşarlığa çağrılarak son durum hakkında kendisinden bilgi istendi. BMC de teslimatı tamamlayacağı sözünü yineledi. Öte yandan BMC'nin ‘savunma’ üretimi için bir yabancı grupla ortaklık görüşmeleri yaptığı dile getiriliyor.

http://www.zaman.com.tr/ekonomi_bmcye-kirpi-icin-son-uyari_2057089.html

22 Şubat 2013 Cuma

Serbia, UAE to Jointly Develop ALAS Cruise Missile

Source: Serbia Ministry of Defence; issued Feb. 18, 2013)

First Deputy Prime Minister and Defence Minister Aleksandar Vucic attended today in Abu Dhabi the signing of contracts between Jugoimport SDPR and company Emirates Advanced Research and Technology Holding (EARTH) to jointly develop and equip the ALAS rocket system.

This is a significant moment for Serbian missile industry and factories, such as Krusik, Teleoptik and UTVA. The contract for the joint development of a missile system ALAS defines a new generation of missile systems and missiles of similar and greater range, thus preceding the agreement on joint production and delivery of large quantities of rockets, missiles and the entire systems and all its components.
...
http://www.defense-aerospace.com/article-view/release/142789/serbia%2C-uae-to-jointly-develop-alas-cruise-missile.html

Milli helikopter ATAK'ta sözleşme değişikliği

22.02.2013 Barkın ŞIK-  Cumhuriyet

Kara Kuvvetleri Komutanlığı kabul heyetinin onay vermediği 3 milyar dolarlık saldırı helikopteri (ATAK) projesinde, sözleşme değişikliğine gidildi.

Kara Kuvvetleri Komutanlığı, saldırı helikopterlerinin, “ağırlık”, “denge” ve “titreşim” gibi şartnamede bulunan teknik kalibrasyonları yerine getirmediği için helikopterlere onay vermiyordu. Şimdi, helikopterler sözleşmeye değil, sözleşme helikopterlere uydurulacak. Cumhuriyet gazetesinden Barkın Şık'ın haberine göre; sözleşmenin değiştirilmesine ilişkin Savunma Sanayi Müsteşarlığı’nda (SSM) müzakereler yürütüldüğü ve imza aşamasına gelindiği öğrenildi.

Türkiye’ye 3 milyar dolarlık saldırı helikopteri (ATAK) satan Finmeccanica’nın başkanı Guiseppe Orsi, İtalya’da yürütülen bir soruşturma kapsamında, Hindistan hükümetine 12 helikopter satışı için 51 milyon Avro rüşvet vermek suçlamasıyla bir süre önce tutuklanmıştı.

Avrupa’daki bu “rüşvet” operasyonu devam ederken Kara Kuvvetleri Komutanlığı’nın, ATAK helikopterlerine olur vermediği ortaya çıkmıştı. Kara Kuvvetleri, İtalya’dan alınan ve kasım ayında teslimatının gerçekleşmesi gereken 5 saldırı helikopterine, “Teknik şartnameyi yerine getiremediği” için onay vermiyordu. ATAK helikopterlerinin ön tarafı arka tarafına göre daha ağır basıyor. Helikopterin dengelenmesi için arka tarafına ağırlık konulması durumunda ise teknik şartnamedeki ağırlığın üzerine çıkıyor. Bu durum ise Güneydoğu Anadolu’da dağlık arazide görev yapacak olan helikopterlerin, istenilen irtifaya çıkmasını engelliyor.

SSM’nin bu gelişmeler üzerine, ATAK helikopterlerinin teknik şartnamesinde değişikliğe gittiği öğrenildi. Helikopterler, şartnameye değil, şartname helikopterlere göre ayarlanacak. Kara Kuvvetleri Komutanlığı kabul heyetinin onay vermediği ATAK helikopterlerine, Güneydoğu Anadolu’da sürdürülen terörle mücadele yüzünden acil ihtiyaç bulunuyor.

http://www.airnewstimes.com/milli-helikopter-atak-ta-sozlesme-degisikligi-20646-haberi.html

20 Şubat 2013 Çarşamba

Arap ordusu Cirit'le vuracak

20.02.2013

Savunma Sanayisi Müsteşarı Murat Bayar, Abu Dabi Savunma Sanayisi Fuarı'ndaki önemli gelişmelerden birisinin, ROKETSAN'ın geliştirdiği lazer güdümlü roket ''Cirit''in Birleşik Arap Emirlikleri Silahlı Kuvvetleri için yaklaşık 200 milyon dolarlık sözleşme imzalanması olduğunu söyledi.

Kocaeli'de Türk Silahlı Kuvvetleri için üretilen kimyasal, biyolojik, radyolojik ve nükleer koruyucu kıyafetlerin ilk partisinin teslim törenine katılan Bayar, burada gazetecilerin sorularını yanıtladı.

Türkiye'nin Abu Dabi'deki Savunma Sanayisi Fuarı'na büyük katılım gerçekleştirdiğini ifade eden Bayar, bölgeye uzun zamandır Türk Savunma Sanayisinin tanıtımı için önemli yatırım yaptıklarını bildirdi.

Fuarda, yapılan tanıtımların sonuç aldığını memnuniyetle ifade edebileceğini dile getiren Bayar, ''Bölge ülkeleri ve silahlı kuvvetlerinin ilgisini çekmiş durumdayız. Ürünlerimiz, şirketlerimiz de bir güven geliştirmiş durumda'' dedi.

Fuara katılan 59 firmanın içinde ana firmalarla birlikte KOBİ'lerin, Teknokent ve Ostim'den firmaların katıldığına dikkati çeken Bayar, şöyle konuştu:

''Fuardaki en ciddi katılımcılardan biriydik, şirketler ve ürünlerimiz büyük ilgi gördü. Fuardaki önemli gelişmelerden birisi, ROKETSAN'ın geliştirdiği lazer güdümlü roketlerimiz 'Cirit'in Birleşik Arap Emirlikleri Silahlı Kuvvetleri için sözleşme imzalanmasıydı. Bu 200 milyon dolara yakın bir sözleşme. Artık şirketlerimiz, yüksek teknoloji ürünlerini dünya ülkelerine ihraç eder bir konuma gelmiş bulunuyor.''

Bayar, savunma sanayisinin yerlileşmesi kapsamında yürütülen çalışmalarda ana platformların yavaş yavaş ortaya çıkmaya başladığını vurgulayarak, ''Altay'' tankının test aşamalarına başlanacağını, insansız hava aracı ''Anka''nın test aşamasının tamamlandığını ve seri üretime başlanacağını, ''Atak'' helikopterinin ise teslimat aşamasında olduğunu kaydetti.

''Ana platformlarımız envanterlerimize girip, gerçek harekat ortamlarında kullanılmaya başladığında hepsinin ihracatını göreceğimize inanıyorum'' diyen Bayar, ''Burada en önemli çıta, TSK'nın ihtiyaçlarını karşılama ve o standartları sağlama çıtasıdır. Bunu sağladığımızda hepsine müşteri bulacağımıza inanıyorum.

  1. 'Atak' helikopterini bu yıl TSK envanterine alacağız. Bu seneden sonra uluslararası pazarda önemli bir ihracat rakibi olacağını düşünüyorum.
  2. 'Altay' tankımızın 2015'e kadar test süreci devam edecek, 2015'de seri üretime alacağız.
  3. 'Anka' insansız hava aracımız da bu yıl geliştirme aşamasını tamamladı.
Bu 3 sistemimiz için de bir takım uluslararası satış görüşmeleri başladı'' ifadelerini kullandı.

http://www.sabah.com.tr/Ekonomi/2013/02/20/arap-ordusu-ciritle-vuracak

19 Şubat 2013 Salı

UAE signs $1.42 bn defence deals

18.02.2013  Agence France-Presse

The United Arab Emirates said on Monday it signed 17 defence contracts to purchase military equipment worth $1.4 billion including US manufactured Predator drones.

The contracts were signed during the ongoing International Defence Exhibition & Conference, IDEX.

"The total value of today's contracts has reached 5.2 billion dirhams" ($1.42 billion), said Staff Major General Obaid al-Ketbi, chairman of IDEX, which is held every two years in Abu Dhabi.

Speaking to reporters on the second day of Middle East's biggest defence show, Ketabi said the deals include a 722 million-dirham ($196-million) contract agreed with US firm General Atomics for the purchase of Predator drones with complete integrated logistic support systems.

He said the UAE armed forces also signed an agreement with the US-based Oshkosh firm worth 1.4 billion dirhams ($381.5 million) to purchase all-terrain military vehicles.

Another deal to purchase Turkish CIRIT laser-guided rockets worth 720 million dirhams ($196.2 million) was also signed, he added.

http://www.globalpost.com/dispatch/news/afp/130218/uae-signs-142-bn-defence-deals

18 Şubat 2013 Pazartesi

3 YILLIK RÖTARLA GELEN MUTLU SON

18 Şubat 2013   www.airporthaber.com

Awacs uçaklarında kriz aşıldı. İsrail, Türk hava sahasında Türkiye'nin etkinliğini büyük ölçüde artıracak uçaklara monte edilecek elektronik harp cihazlarını Türkiye'ye yolladı.

Cihazların montajı önümüzdeki günlerde tamamlanacak. Türkiye 'nin ABD'den aldığı havadan uyarı ve kontrol sisteminde mutlu sona yaklaşıldı. İsrail Awacs uçaklarına monte edilecek elektronik harp cihazlarını nihayet Türkiye'ye yolladı.

Türkiye havadan erken ihbar ve kontrol uçağı kapsamında ABD'li bir firmadan 4 uçak ve 1 yer destek sistemi satın aldı. Sözleşme 2003'te yürürlüğe girdi. Awacs uçakları gövdelerinde taşıdıkları özel radar sistemleri ile her türlü hava aracını anında tespit edebilme özelliğine sahip.

Türkiye bu sistem ile hava sahasının etkinliğini önemli ölçüde artırmayı planlıyordu. Ancak olmadı. Bu uçaklara entegre edilecek elektronik harp cihazlarının ihalesini İsrail almıştı.

Mavi Marmara olayının ardından İsrail, cihazları teslim etmedi. Ancak bu tutumdan geçtiğimiz ay geri adım atıldı. 1 buçuk milyar dolarlık Barış Kartalı projesi kapsamında alınan Awacs'ların elektronik destek sistemi Türkiye'ye teslim edildi.

Ekipmanlar TAI tesislerinde...

Uçaklara entegrasyon ise önümüzdeki günlerde tamamlanacak. Türk Hava Kuvvetleri, proje kapsamında alınan uçaklardan halen faydalanamıyor. Entegrasyonun ilerleyen günlerde tamamlanması planlanıyor. Ancak proje daha şimdiden 3 yıl gecikmiş durumda.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/3-yillik-rotarla-gelen-mutlu-son.html

Two Russian aircraft circled Guam on Feb. 12

Feb. 16, 2013  Pacific Daily News

Two Russian Tu-95 bomber aircraft circle Guam on Feb. 12. The aircraft are capable of carrying nuclear cruise missiles.

The two bomber aircraft were followed by two U.S. Air Force F-15 fighter aircraft from Andersen Air Force Base, according to Air Force Capt. Kim Bender, a spokeswoman for the Pacific Air Force in Hawaii. She said the jets “scrambled and responded to the aircraft.”

“The Tu-95s were intercepted and left the area in a northbound direction. No further actions occurred,” she said. Bender said no other details would be released “for operational security reasons.”

According to one military official, the Russian Bear bombers remained in international airspace, the encounter between the U.S. and Russian aircraft “stayed professional” and there was no incident. The official said it’s impossible to determine whether the Russian bombers carried any nuclear weapons.

U.S. long-range radars and satellites tracked the two bombers as they took off from northeastern Russia and headed south on a long-range flight that required “multiple refueling.” Japan also scrambled fighter jets as the bombers passed near but did not enter Japanese airspace.

U.S. military officials say “it’s highly unusual but not unprecedented” that Russian bombers would fly training missions in the vicinity of Guam. According to one official, “It wasn’t provocative but it certainly got our attention.” U.S. long-range B-52 bombers, also capable of carrying nuclear weapons, are based at Guam.

Since Vladimir Putin reclaimed the Russian presidency, U.S. officials said the number of such flights in the vicinity of the Aleutian Islands and Alaska have increased, but encounters with U.S. aircraft have remained “generally very professional.”

The two Russian Bear bombers flew near Guam at about the same time President Barack Obama delivered his State of the Union message. Military officials refused to speculate about the timing.

http://www.guampdn.com/article/20130216/NEWS01/130216006

Yonca-Onuk offers new approach to combating piracy

18 February 2013  Guy Martin

Turkish shipbuilder Yonca-Onuk says that fighting pirates with frigates is like hunting a rabbit with a main battle tank and is consequently offering smaller, faster and cheaper boats as more effective solutions to the scourge of piracy.

Ekber Onuk, Vice chairman of Yonca-Onuk, said that since the end of the Cold War, focus has shifted to brown water operations, which require relatively small, agile boats. Piracy is a major threat at the moment and consequently Onuk have developed the ONUK MRTP24 “Kangal class” for escort duties. Named after the Anatolian shepherd dog, the boat is designed to be used in numbers to protect merchant vessels from pirates, much as a shepherd dog protects its flock. Onuk said he believed that instead of having corvettes and frigates conducting escort duties, it is better to have a dedicated and cost effective platform, like the Kangal.

On larger vessels like frigates, a significant portion of resources go to self-defence. This is not generally the case on smaller vessels, which often rely on other vessels in the fleet to provide protection or use their speed and agility to evade threats. A similar situation occurs regarding sensors – one small boat can acquire sensor information from another. Alternatively, a single boat, land station or container-based sensor package mounted on a merchant vessel could provide sensor data to a fleet of Kangal boats.

The Kangal class is based on the 26 m ONUK MRTP24 fast attack craft and could reach up to 70 knots, depending on engine configuration. The class will be armed with a remote controlled 25/30 mm gun and a remote controlled 12.7 mm machinegun.

Onuk said that there has been interest in the Kangal class for anti-piracy duties but there have been no sales yet. However, there is more interest in the type as a fast attack craft. Such a vessel can be equipped with anti-submarine rockets and surface-to-surface missiles, giving it a capability usually only found in larger vessels.

Yonca-Onuk makes composite boats for military applications, producing fast patrol boats between 15 and 50 metres in length. The company’s ONUK MRTP16 (18 m), MRTP20 (22.0 m) and MRTP34 (37 m) are in production, and there are plans for a new MRTP44 (47 m) and MRTP12 (13 m). Due to their advanced composite structure designed and built to DNV HSLC Rules, Onuk vessels have proved to have an outstanding robustness and have very low maintenance, offering a service life exceeding thirty years. The company aims to be the Porsche or Bugatti of the seas when it comes to quality and as a result their boats are quite expensive.

Around 125 vessels are in service around the world with customers that include Malaysia, the United Arab Emirates, Qatar, Egypt, Pakistan, Georgia, Northern Cyprus and Turkey. Yonca-Onuk has sold 34 MRTP 16 Fast Intervention Craft to the Critical Infrastructure and Coastal Protection Authority of the United Arab Emirates and is currently negotiating the sale of larger ONUK platforms. Yonca-Onuk has delivered three boats to Egypt as part of an ongoing contract. Included in the contract, for an initial six boats, is a limited transfer of technology agreement, to Alexandria Shipyard, which is building three of the MRTP 20 Improved Fast Intervention Craft.

On January 10 Yonca-Onuk delivered its 99th boat from its Istanbul shipyard. This was one of three MRTP 16 boat for Qatar’s navy, capable of 68 knots – Onuk’s fastest so far. The company hopes to deliver its 200th vessel in 2016. This may even be an unmanned version as Onuk has already built one unmanned vessel for the Turkish Navy.

Apart from boats, Onuk is using its composites expertise to build sports cars and will deliver its first vehicle in early June.

Onuk is currently exhibiting at IDEX and NAVDEX 2013 in Abu Dhabi, United Arab Emirates, between February 17 and 21.

http://www.defenceweb.co.za/index.php?option=com_content&view=article&id=29474:yonca-onuk-offers-new-approach-to-combating-piracy&catid=116:idex-2013&Itemid=257

17 Şubat 2013 Pazar

İlk yerli araştırma gemisi TÜBİTAK denizle buluştu

17 Şubat 2013 Pınar ÇITAK KOYGUN – Ünsal ÇAKİN / İstanbul, DHA

Türkiye’nin ilk yerli yapım deniz araştırma gemisi olan TÜBİTAK Marmara Tuzla’daki Çeksan Tersanesi’nden denize indirildi. Geminin denize indirme törenine Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz, İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu, Çeksan Tersanesi Yönetim Kurulu Başkanı Başaran Bayrak ile diğer yetkililer katıldı. TÜBİTAK Marmara gerekli donanımların eklenmesinin ardından Mayıs ayı sonunda deniz araştırmaları yapmaya başlayacak.

TÜBİTAK Marmara gemisinin denize indirme töreni öncesi bir konuşma yapan Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz, "Türkiye önemli deniz potansiyeli olan bir ülke üç tarafımız denizlerle çevrili kalkınmamızda bu bizim için bir değer. Gerek su ürünleri, gerek madencilik, gerek ulaştırma bakımından denizlerimizi çok daha fazla değerlendirmemiz katma değer üretmemiz gerekiyor. Denizcilik alanındaki potansiyelimizin harekete geçmesi de daha fazla bilgi üretmesine bağlıdır. Denizcilik alanında daha fazla bilgi üretmemiz ve katma değere dönüştürmemiz gerekiyor. İnşallah bu gemiyle ve buna benzer gemilerle daha fazla gemi üreteceğiz ürettiğimiz bilgileri milletimizin refahı ve ülkemizin kalkınması için kullanacağız" dedi.

Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, "Türkiye’de deniz araştırmalarının henüz yeterli seviyede olmadığını kabul ediyoruz. Bu durumu değiştirmek için önemli bir kararlılık içindeyiz. Ülkemizde en çok ihtiyaç duyduğumuz eksikliklerin başında insan kaynağı ve araştırma gemileri geliyor. Deniz araştırmaları daha çok birkaç üniversitenin, bazı kamu kurumlarının yürüttüğü niteliktedir. Bu araştırmalar genellikle sınırlı imkanlar ve kıyılarda yapılıyor. Mevcut gemiler de doğal kullanım ömürlerini tamamlamak üzere olan gemilerdir. Türkiye’ deki deniz araştırmalarının gelişmiş ülkeler düzeyinde olması için deniz araştırmaları mükemmeliyet merkezi kurulması önemli bir aşama olacaktır. Biz bu amaçla TÜBİTAK Marmara bünyesinde Deniz Araştırmaları Merkezi’ni kurduk. Bu merkezde ulusal ve uluslararası deniz araştırmalarının yapılması için araştırma alt yapısına ihtiyaç olmuştur. Gemide deniz araştırmalarını disiplinli bir şekilde gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Böylece güncel bir veri tabanı oluşturulacak " dedi. Bakan Ergün, " Araştırma gemimiz mayıs sonunda daha donanımlı hale gelecek en gelişmiş cihazlarla deniz araştırmalarına başlamış olacaktır. Bugün bu indirme törenini yapıyoruz. Mayıs sonuna kadar da bunlar tamamlanacak. Mayıs sonunda da gemimizi tam donanımlı bir şekilde hizmete sokacağız " diye konuştu.

Çeksan Tersanesi Yönetim Kurulu Başkanı Başaran Bayrak "Bugün denize indireceğimiz TÜBİTAK Marmara gemisi teknik ve teknolojik bir gemidir. Yerli dizayn bir gemidir. Elbette iç hat donanımlarını yurt dışından temin ettik ancak bilindiği gibi her ürünü imal etmemiz gerekmiyor. Bazı ürünleri de bu konuda uzmanlaşmış yerlerden almamız daha doğru bir tercih. Gemi, denizin dibinden 3 bin metreye kadar aynı anda birçok numune alıp test edebilir. Gemimize istendiği zaman daha başka ekipmanlar da ilave edilebilecek ekipmanlar da mevcuttur. Bu gemiyle birlikte anlaşılmalıdır ki Türk tersaneciliği araştırma gemisi yapabilecek kabiliyettedir. Bu konuda kamu kurumlarının Türk tersanelerini tercih etmesi arzumuzdur " dedi. Konuşmaların ardından Bakan Ergün ile Bakan Yılmaz’a plaket takdim edildi. Ardından Bakan Ergün, Bakan Yılmaz, İstanbul Valisi Mutlu ile Çeksan Yönetim Kurulu Başkanı Bayrak kurdela keserek TÜBİTAK Marmara’yı denize indirdi.

41.2 metre boyunda ve 9.5 metre genişliğindeki TÜBİTAK Marmara Araştırma Gemisi Mayıs ayı sonunda hizmete girecek. Gemiye Mayıs ayı sonuna kadar, iç kısmı ile bilimsel oşinografik çalışmalarda kullanılmak üzere gelişmiş ölçüm cihazları sistemleri monte edilecek. 500 gros tonluk gemi başta boğazlar olmak üzere, deniz kirliliğinin izlenmesi, boru hatlarının gözlemlenmesi, deniz dibindeki canlı yaşamının izlenmesi, tür çeşitliliğinin izlenmesi, kaza ve afetlerde destek verilmesi konularında çalışma yapacak. İncelemeler sırasında denizde 3 bin metre derinliğe kadar inebilecek olan TÜBİTAK Marmara 11 bilim adamı ve 12 mürettebattan oluşan bir ekiple hizmet verecek.

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/22618322.asp

14 Şubat 2013 Perşembe

Yüksek İrtifa Hava Savunma Projesi ne zaman sonuçlanacak

13/02/13   Kaynak:  www.kokpit.aero

Savunma Sanayi Müsteşarı Murad Bayar Yüksek İrtifa Hava Savunma Füze Projesi’nin iki defa İcra Komitesi’ne geldiği ve proje için nihai kararın önümüzdeki aylar içinde yapılacak toplantıda verileceğini söyledi.

Bayar, “Türkiye’nin altı yıldır gündeminde hava savunma füze projesi. Dünyada dört üretici var. İhale için teklifler alındı. Teklif değerlendiriyoruz” diye konuştu.

NIKE FÜZELERİ ÖMRÜNÜ DOLDURDU

İstanbul’da konuşlandırılan ve 50 yaşını deviren Nike Füzeleri’nin kullanım ömürlerinin dolduğunu söyleyen Bayar, “Bunlar çok kompleks bir hava savunma sistemi. Bizim buradaki başarımız bu dört şirketin de ihaleye girmesi oldu. Çin, Rusya, Amerika ve Avrupa yarışıyor. İyi bir rekabet yakalandı. Performans yani TSK ihtiyacının karşılanması, yerli imalat ve maliyetler önemli. Son sunumumuzu yapacağız ve karar bekliyoruz” diye konuştu.

TÜRKİYE BU FÜZELERİ YAPABİLİR Mİ

Alçak ve orta için de Türkiye’de projelerin geliştirildiğini, tasarımlarının yapıldığını belirten Müsteşar Bayar, “Bu projeler, tamamen milli çözümler ile gerçekleştiriliyor. Yüksek irtifa için bunu yapabilmek için ciddi bir süre ayrılması gerekiyor. Bu nedenle ihaleye çıkıp çözüm almaya çıktık. Alçak ve ortada sonuçları bu yıl sonundan itibaren görmeye başlayacağız” diye konuştu.

http://kokpit.aero/hava-savunma-fuzesi

Russia Touts New Submarine

MOSCOW, February 13 (RIA Novosti) - Sergey Safronov

Foreign customers have shown high interest in Russia’s advanced Amur-1650 class submarine, state-run arms dealer Rosoboronexport said on Wednesday.

“Of the nine countries that are planning to modernize or develop their submarine fleets…three have already chosen the Amur-1650 project,” Rosoboronexport’s director Anatoly Isaikin said.

He did not name the countries in question.

The ongoing work on air-independent (closed cycle) propulsion systems for the submarine should further fuel the customers’ interest, he added.

The Amur 1650 is one of several participants in a tender by the Indian Navy for six submarines with a total value of $11.8 billion. The Amur 1650 is up against the Scorpene (France), Type 214 (Germany) and S-80 (Spain), among others.
...
http://en.rian.ru/military_news/20130213/179449203/Russia-Touts-New-Submarine.html

Russian Navy Testing Missile Defense System in Caspian

MOSCOW, February 6 (RIA Novosti) –

The coastal missile unit of the Russian Navy's Caspian Flotilla is conducting a series of exercises to practice using the Navy's only Bal coastal missile system, a representative of the Southern Military District said Wednesday.

Participants are learning how to detect and track air- and sea-based targets, organize communications and process and transmit data that would affect decisions about using the system, the representative said. The exercises are taking place at the Adanak test site in Russia’s republic of Dagestan.
...http://en.rian.ru/military_news/20130206/179267055/Russian-Navy-Testing-Missile-Defense-System-in-Caspian.html

13 Şubat 2013 Çarşamba

ASELSAN'dan dev anlaşma

12.02.2013 ANKA

TSK'ya 8 milyon dolar maliyetli elektronik harp sistemi kurulacak

Savunma Sanayii Müsteşarlığı ile ASELSAN A.Ş. arasında TSK’nın ihtiyacı olan bir Elektronik Harp Sistemi Projesi ile ilgili olarak 28 milyon TL ve 8 milyon dolar tutarında bir sözleşme imzalandı.

ASELSAN Elektronik Sanayi ve Ticaret A.Ş.’nin Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) yaptığı özel durum açıklamasına göre, Savunma Sanayii Müsteşarlığı ile ASELSAN arasında TSK’nın ihtiyacı olan bir Elektronik Harp Sistemi Projesi ile ilgili olarak yaklaşık 41 milyon TL’lik bir sözleşme imzalandı. Söz konusu sözleşme kapsamındaki teslimatlar 2015-2016 yıllarında gerçekleştirilecek.

MODÜLER GEÇİCİ ÜS BÖLGESİ PROJESİ’NDE 17 MİLYON DOLARA ANLAŞILDI

Öte yandan, Savunma Sanayii Müsteşarlığı ile ASELSAN arasında Modüler Geçici Üs Bölgesi Projesi ile ilgili olarak 16 milyon 986 bin 839 dolar tutarında bir sözleşme imzalandı. Söz konusu sözleşme kapsamındaki teslimatlar 2013 yılı içerisinde gerçekleştirilecek.  

http://haber.gazetevatan.com/aselsandan-dev-anlasma/513931/2/Ekonomi

11 Şubat 2013 Pazartesi

Saudi Arabia To Buy German Patrol Boats

11.02.2013 By Reuters


Saudi Arabia is looking into buying patrol boats worth 1.5 billion euros ($2 billion) from a German firm, and appears to have won the Berlin government’s approval despite widespread public criticism of arms deals, a newspaper reported on Sunday.

The Arab kingdom was exploring a deal to buy the ships, each costing between 10 and 25 million euros, from Bremen-based dockyard Luerssen, Bild am Sonntag newspaper said.
...
http://gulfbusiness.com/2013/02/saudi-arabia-to-buy-german-patrol-boats/

Coast guard boats and fast patrol boats by Lürssen:
http://www.luerssen-defence.com/en/naval-vessels/fast-patrol-boats.php

“Azerspace-1” orbitə çıxarıldı

08-02-2013 Azeri Defence News

Azərbaycanın ilk milli süni telekommunikasiya peyki “Azerspace-1” geostasionar orbitə çıxarılıb. “AzeriDefence”nin Rabitə və İnformasiya Texnologiyaları Nazirliyinə istinadən verdiyi məlumata görə, “Azerspace-1” peyki fevralın 8-də Bakı vaxtı ilə saat 01:36 radələrində Cənubi Amerikada yerləşən Fransa Qvianası Kosmik Mərkəzinin Kuru Kosmodromundan Fransanın Arianespace şirkətinin “Ariane 5” raket daşıyıcısı vasitəsilə qaldırılıb və uğurla geostasionar orbitə çıxarılıb.

Təyin olunan vaxtda – startdan 34 dəqiqə sonra kosmik aparat raketin gövdəsindən ayrılıb.

Çəkisi təxminən 3 200 kiloqram təşkil edən “Azerspace-1” Malayziyanın Measat Satellite Systems şirkəti tərəfindən istifadə olunan və Azərkosmos ASC-yə icarəyə verilən 46° Şərq uzunluq dairəsində geostasionar orbitə çıxarılıb.

Azərbaycanın ilk telekommunikasiya peyki ABŞ-ın Orbital Sciences Corporation şirkəti tərəfindən işlənib hazırlanan STAR-2 platforma əsasında hazırlanıb. Peykin istismar müddəti 15 il təşkil edir.

Aparat Şərqi Avropa, Şimali Afrika, Mərkəzi Asiya, Qafqaz ölkələri, Yaxın Şərq regionuna yüksək keyfiyyətli yayım xidməti göstərəcək.

“Azerspace-1” peykinin orbitə buraxılması ilə Naxçıvan MR-in ərazisi də daxil olmaqla Azərbaycanın bütün ərazisində keyfiyyətli televiziya və radio yayımı, o cümlədən sürətli IP xidmətlərin göstərilməsi təmin olunacaq, ötürülən məlumatlara daha yaxşı nəzarət ediləcək, məsafədən təhsil və elektron səhiyyə kimi digər proqramlar üçün platforma yaradılacaq, yerüstü fiber-optik şəbəkənin zədələndiyi hallarda rabitə problemlərinin aradan qaldırılması üçün səmərəli və sürətli həll yolu olacaq, habelə rabitənin təhlükəsizliyi təmin ediləcək.

http://www.azeridefence.com/news.php?id=7961

Uydu sisteminde devrim

11.02.2013  HAZAL ATEŞ

Türkiye, uydu teknolojilerinde yatırım atağına geçti. Sorunsuz çalışan yerli uydu Göktürk-2'nin ardından şimdi de fırlatma teknolojisi için kollar sıvandı

Askeri tesislerden stratejik yatırımlara her kadar alanda gözetleme yapan casus uydularına karşı uydu teknolojilerine yatırım yapan Türkiye, fırlatma teknolojisi için kolları sıvadı. Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, uydu sistemi yatırımlarında 10 yıllık plan yapıldığını belirterek, "İki gözlem uydusu fırlattık, sıra fırlatma teknolojilerinin yapımında.Yeni uydu sistemlerinde bir metrenin altındaki cisimlerin görüntüleri net olarak alınacak. Takım uydular bundan sonra fırlatılacak. 6-7 uydu birden çalıştığında bir tanesi mutlaka her zaman Türkiye'nin üzerinde olacak" dedi. Uydu sistemi çalışmaları konusunda da bilgi veren Bakan Ergün, Çin'in fırlattığı Göktürk-2 uydusunun kamera görüntüsü almadığını söyledi.

TAKIM UYDU FIRLATILACAK

Bakan Nihat Ergün, yeni uydu sistemlerinde bir metre altındaki cisimlerin görüntülerinin net olarak alınacağını belirtti. Türkiye'nin iki gözlem uydusu fırlattığını anlatan Bakan Ergün, "Şimdi haberleşme ve takım uydularına yöneldik. Sadece yapımını değil fırlatma teknolojilerinin yapımını da projelendirdik. Önümüzdeki 10 yılda bunları gerçekleştireceğiz. Artık Çin'e gitmeden Türkiye'den göndereceğiz" dedi.

GÖKTÜRK-1 SUYA DÜŞMEDİ

Göktürk-2'nin TAİ-TÜBİTAK ortaklığıyla yapıldığını anımsatan Bakan Ergün, Göktürk-1'in ise TAİ'nin bazı yabancı firmalarla yaptığı işbirliğiyle yürütüldüğünü belirtti. Bakan Ergün: "Bu yılın sonlarında ya da gelecek yılın başlarında Göktürk-1 tamamlanabilir. Proje suya düşmedi, devam ediyor" dedi.

BİRİ BİZİ GÖZETLİYOR

Türkiye'nin uydu teknolojileri, istihbarat tehditleriyle sık sık gündeme geliyor. Güvenlik birimleri ve Türk Silahlı Kuvvetleri de uydu teknolojilerine daha fazla yatırım yapılmasını istiyor. Uydular, elektro optik kameralarla 20 cm çözünürlükte görüntü alabiliyor.

http://www.sabah.com.tr/Ekonomi/2013/02/11/uydu-sisteminde-devrim

10 Şubat 2013 Pazar

TX & FX Yerli Savaş Uçağı Ayrıntıları

10 Şubat 2013  Murat GÜRGEN - GAZETE HABERTÜRK

SAVUNMA Sanayi İcra Komitesi (SSİK) kararıyla 2010 yılında başlatılan yerli savaş uçağı kavramsal tasarım çalışmasında çok önemli gelişmelere İmza atıldı. Dün HABERTÜRK'ün manşetten duyurduğu 6 uzmandan oluşan beyin takımı tarafından yürütülen kavramsal tasarım çalışması bu yıl sonuna kadar tamamlanacak ve sonuçları aralık ayında SSlK'ya sunulacak. Bir sonraki adım, komitenin 'yola devam' kararı alması olacak.

2030 PROJEKSİYONU
Uçağın tasarımında belirginleşen ayrıntılara HABERTÜRK ulaştı. Hava Kuvvetleri'nin beklentileri doğrultusunda şekillendirilen çalışmalarda, ilk olarak 2030 ve sonrasının teknolojisi ve ihtiyaçları için projeksiyon yapıldı. İlk etapta 6 model üzerinde duruldu, daha sonra proje ekibi Hava Kuvvetleri'nin değerlendirmeleri ışığında 3 model üzerinde yoğunlaştı.

İHA TEKNOLOJİSİ
Çalışmada insansız hava aracı (İHA) teknolojisinin gelişimi göz önünde bulunduruldu. 2030 sonrasında savaş filolarının 1 pilotlu uçak ve yanında 4 İHA yapısına sahip olabileceği değerlendirildi. Hava Kuvvetleri ağırlıklı olarak tek pilotlu uçak üzerinde dursa da iki pilotlu tasarımlar da hazırlanıyor. İkinci pilotun, filodaki İHA'lara komuta edebileceği düşünülüyor. O yılların teknolojisinde. İHA'lann yer ile link aracılığıyla irtibat kurması elektronik harp teknikleriyle engellenebilir.

BOR ZIRHI GİYİNECEK
Yerli savaş uçağı 'hayalet' (stealth) Özelliğine sahip olacak, radarda görünmezlik zırhı taşıyacak. Bu zırh gövde yapısı, gövde malzemesi ve özel boya teknolojisiyle sağlanabiliyor. Gövdede bor katkılı kompozit malzeme kullanılarak uçağa "görünmezlik" özelliği sağlanması ilk seçenek. Bir diğer düşünce, bor elementinin uçak üzerinde daha geniş alanlarda kullanılması. Çünkü bor, hem hafif, hem dayanıklı hem de ısıya karşı direnci yüksek. Savaş uçağı motorlarından 50 bin libreye varan ısı yayılıyor. Motor çevresinde ve gövdede bor kullanılması halinde uçak önemli bir güvenceye kavuşacak. Çünkü güdümlü füzeler motor bölgesini hedef alıyor.

YENİ JET
- 3 model üzerinde yoğunlaşıldı
- Yeni nesil İHA teknolojisi...
- Bor'la görünmezlik zırhı...
- Motorda Eurofighter ilk seçenek...
- İlk uçağın motoru ithal edilecek.

İlk uçağın motoru ithal edilecek PROJEDE en fazla düşündüren konu 'motor'. İkinci sırada 'radar' geliyor. Uçak motoru geliştirme süresi en az 30 yıl. Bu nedenle, ilk aşamada yabancı motor ile uçuşlara başlanması, zaman içerisinde yerli motorun geliştirilmesi hedefleniyor. Yabancı motor konusunda ABD'den General Electric ve Pratt &Whitney, Avrupa konsorsiyumundan Eurofighter ve Rus üreticilerle görüşülecek.

RADAR YERLİ
Hava Kuvvetleri'nin Tek motorlu olsun" görüsü doğrulusunda, ilk Eurofighter seçeneğinin gündeme geleceği öğrenildi. Typhoon uçağındaki EJ-2000 motorundan daha güçlüsü talep edilecek. Radann ise 'yerli' olmasına karar verilmesi halinde, 2020'ye kadar Türkiye'de geliştirilebileceği öngörülüyor. Nihai hedef yeni jetin 2030'da filoya katılması.

TÜRKİYE BOR ZENGİNİ
BOR elementi yapısal özellikleri nedeniyle son dönemde havacılık sektörünün ilgi odağı oldu. Rusya geliştirdiği uzay mekiğine "Boron Space Shuttle" adını verdi. Yanıcı özelliği bulunan, buna karşın tutuşma derecesi yüksek olan borun, 'yakıt' olarak kullanılmasına yönelik araştırmalar yapılıyor. Kıtalararası seyahat edebilecek 'Bor Aracı' üzerinde çalışılıyor. Dünya bor rezervinin yüzde 72'si Türkiye'de bulunuyor. Türkiye'deki rezervin dünya bor ihtiyacım 450 yıl karşılayabileceği ifade ediliyor.

http://www.haberturk.com/gundem/haber/818670-iste-turkiyenin-hayalet-ucagi

8 Şubat 2013 Cuma

Türkiye, SAAB ile masaya oturdu

07 Şubat 2013  Gültekin KARA - Mehmet KAYA -- DÜNYA

Kamu uçak şirketleri TAI ve TEI, Başbakan Erdoğan'ın talimatı üzerine, İsveçli otomotiv şirketi SAAB'la, 'uçak motoru' üreten bölümünü "satın alma da dahil", bütün opsiyonları değerlendirmek üzere görüşme başlattı. Başbakan Erdoğan, başkanlık ettiği son Savunma Sanayi İcra Komitesi toplantısında, Türkiye'yi 2023'e taşıyacak projeler arasında gösterilen "yerli uçak projesi" tekrar günde gelmiş, Başbakan Erdoğan, mali sıkıntılar yaşadığı bilinen SAAB'ın uçak motoru üreten bölümünün satın alınması imkanının değerlendirilmesi talimatı vermişti.

Bu talimattan sonra, uçak sanayi şirketlerinden uzman ve bürokratların yer aldığı özel bir ekip oluşturuldu ve bu ekip İsveç'e giderek SAAB yönetimiyle görüştü. Edinilen bilgilere göre görüşme geçtiğimiz perşembe günü gerçekleşti. Sonuçları hakkında açıklama yok.

Konu hakkında bilgi veren kaynaklar, görüşmenin satın alma da dahil geniş opsiyonlu bir pazarlık olduğunu belirtti. Görüşmeyi TAI kaynakları da doğruladı. Yetkilileri, "milli uçak projesinin olabilirliği konusunda görüşme yapıldığını" söyleyerek, ayrıntı vermedi.

Türkiye'nin 'uçak motoru' konusunda, SAAB dışında, başka iki ülkeden uçak şirketleriyle de görüşmeler yaptığı belirtildi. Bu ülkelerden biri Rusya. Daha önce, Brezilyalı uçak şirketi Embraer firmasıyla işbirliği geliştirelibelceğine ilişkin, Brezilya tarafının niyet beyanı olmuştu. Son dönemde görüşülen iki ülkenin ismi belli değil. Ancak gerek SAAB görüşmeleri, gerekse başka ülkelerden uçak şirketleriyle görüşüldüğüne ilişkin bilgiler, bu konuda trafiğin hızlandığını gösteriyor.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, yerli uçak projesini yakından takip ediyor. Bakan Yıldırım, Kasım 2012'de ilgili kamu kurum ve kuruluşlarının katıldığı geniş kapsamlı bir toplantı yapmıştı. Projeye göre ilk yerli uçak 2023'te havalanacak. Bölgesel nitelikte ve küçük gövdeli olarak planlanan yerli uçak konusunda "120 yolcu kapasiteli" olması görüşü var. Yerli oto markasında olduğu gibi devlet, özel sektörün girmemesi halinde kendisi, kamu uçak şirketleri aracılııyla projeyi geliştirecek. Türkiye'nin bu konuda deneyimli kuruluşları var. Yerli savaş uçağının tasarım ve imalatı aşamalarında, Tusaş-Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TAI) ve Tusaş Motor Sanayii A.Ş (TEI) yer alıyor. TEI, 2015'ten itibaren uçak motorları tasarlamayı, üretmeyi hedefliyor. Süreç boyunca TAI ve TEI birlikte çalışacak.

"Yerli uçak projesi" Türkiye'yi 2023 hedeflerine taşıyacak projeler arasında. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, bir süre önce yaptığı açıklamada, uçak üretim projesinin ar - ge'sine 1 milyar dolar harcanabileceğini belirtmişti. Hükümet bu konuda sadece kesenin ağzını açmış değil, projeyi götürecek birimleri de oluşturuyor. Bakanlık bünyesinde konu için özel bir genel müdürlük (Havacılık ve Uzay Daire Başkanlığı) oluşturuldu.
...
http://www.dunya.com/turkiye-saab-ile-masaya-oturdu-180806h-p1.htm

Uçak üretiminde TAİ atağı

07 Şubat 2013  OSMAN AROLAT

TAİ son yıllarda birbiri ardında gerçekleştirdiği başarılı projeler sonrasında Mayıs ayında halka açılarak borsaya girecek. TAİ Genel müdürü Muharrem Dörtkaşlı'nın elde edecekleri halka açılma gelirleriyle yeni işbirliği ve satın almalara gidebileceklerini daha önce DÜNYA'ya açıklamış olması bu alanda yeni haberlere neden oluyor.
...
Bu halka açılıp gelir elde edecek TAİ'nin bu gelir ile Genel Müdürünün bir süre önce açıkladığı gibi uluslar arası işbirlikleri ve satın almalara gidebileceği düşüncelerinin ortaya çıkmasına neden oldu. Başbakan'ın isteğiyle İsveç SAAB firmasının havacılık bölümlünün bir kısmının satın alınması için görüşmeler yapıldığı iddiası gündeme gelirken, bir Rus firması ve bir başka ülke şirketiyle de görüşmeler yapıldığı öne sürüldü. TAİ yöneticileri arkadaşımız Mehmet Kaya'ya "Hali hazırda satın alma ve işbirliği alternatifleri üzerinde karar aşamasında bir projelerinin bulunmadığını" belirtiyorlar. Ancak, Genel müdür Muharrem Dörtkaşlı Kasım ayında gazetemize yaptığı açıklamada "Halka arz gelirlerinin bir kısmını şirket satın almada kullanabileceklerini" bunu yaparken uzun dönemli kontrata dayalı ve TAİ'nin yeteneklerini geliştirecek arayışlar içinde olduklarını söylemişti.

Bunun üzerine bir süre önce Türkiye'de İsveç-Güney Kore ve Türkiye ortaklığıyla uçak üretimi yapmak için görüşmeler yapıldığı haberi de gündeme gelmişti
...
Bu konudaki bir başka söylenti haber de kulak rahatsızlığı nedeniyle ertelenen Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün 11 Mart'ta gerçekleştireceği İsveç gezisi sırasında TAİ-SAAB ortaklığı işbirliği yönünde görüşmeler olup gelişmeler kaydedilebileceği. Hatta ön anlaşma imzalanabileceği belirtiliyor.

Bütün bunlar TAİ'nin elde ettiği önemli başarılı çalışmaların ardından halk açılma ile elde edeceği gelirle hem bölgesel yolcu uçağı hem savaş uçağı üretimi için uluslar arası işbirlikleri ve satın almalarla atak yapabileceğinin habercisi olarak görülmelidir.

http://www.dunya.com/ucak-uretiminde-tai-atagi-151036yy.htm

Turkey Says Cost, Problems Prompted JSF Purchase Delay

07.02.2013  By BURAK EGE BEKDIL
...
An Air Force officer said further delays could disrupt operational requirements and planning at the headquarters.

“In that case, we may have to sit down with the procurement people and devise a stopgap plan,” he said.

The senior SSM official ruled out buying the Eurofighter Typhoon but said Ankara could consider an F-16 purchase.
...
http://www.defensenews.com/article/20130207/DEFREG04/302070021/Turkey-Says-Cost-Problems-Prompted-JSF-Purchase-Delay?odyssey=nav%7Chead

YENİ SAT BOTU TEDARİKİ PROJESİ

07.02.2013

YENİ SUALTI TAARRUZ TİMLERİ HAREKATI İÇİN İNTİKAL BOTU (YENİ SAT BOTU) TEDARİKİ PROJESİ
http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/hizli/duyurular/projeDuyurulari/Sayfalar/20130207_SATBID.aspx

7 Şubat 2013 Perşembe

SSM MÜSTEŞARI MURAD BAYAR TRT AVAZ KANALINA KONUK OLDU



Ses düzeyi TRT AVAZ 'ın Youtube yüklemesinden kaynaklanmaktadır!

ITS Cavour (C-550) uçak gemisi Marmaris'e gelecek

07 Şubat 2013   Recep Canpolat  www.DenizHaber.Com.tr

İtalyan Deniz Kuvvetleri'ne bağlı "ITS Cavour (C-550)" isimli uçak gemisi liman ziyareti için Marmaris'e gelecek.

Uçak gemisi "ITS Cavour (C-550)" ile beraberindeki "ITS Calio Duilo (D-554)" destroyeri ve "ITS Stromboli (A-5327)" akaryakıt gemisi, 9 Şubat Cumartesi günü Marmaris'e gelecek. Destroyer ve akaryakıt gemisi Aksaz Deniz Üssü'ne, uçak gemisi ise Marmaris Limanı'nın büyük yolcu rıhtımına yanaşacak.

Filoya komutanlık eden İtalya Açık Deniz Filosu Filosu Komutanı Tuğamiral Carlo Massagli, Marmaris Kaymakamı Ali Galip Saral ve Aksaz Deniz Üs Komutanlığı'na ziyaretlerde bulunacak. Gemide davetliler için öğle yemeği düzenlenecek.

İtalyan gemilerinin rotası ve ilçede kaç gün kalacağı konusunda ise herhangi bir açıklama yapılmadı.

http://www.denizhaber.com.tr/dzkk-sgk/46863/italyan-ucak-gemisi-marmarise-gelecek-denizhaber-recep-canpolat.html


Yorum: LPD/LHD projesinden sonra uçak gemisi projesi mutlaka gündeme gelecektir. Hepsini bir aile bütünlüğü içinde kurgulamak lazım! Mümkünse ( ki bence mümkün) milli dizayn ve yüksek yerlilik oranı ile üretilmeli. Mesela sektörün büyük bir tersanesi 7-8 senede 1 adet LPD/LPH üretti diyelim. Sonra hangi askeri gemi projesini kazanıp da üretecek? Askeri gemi üretimi sadece tersanenin referans listesinde bir ifade olarak yer almamalı. Askeri gemi üretimi o tersanenin tek işi veya ana işi olmalı. Yan iş olarak değil!

Bu tersane, güçlü finansal kaynaklara sahip, işinde uzman ve işi zamanında teslim edebilecek, tüm büyük parça (korvet ve üstü ) gemileri bir aile bütünlüğü içinde dizayn edip, üretebilecek alt yapıya sahip olmalı. Önümüzdeki 100 yılda asıl işi bu olmalı.

6 Şubat 2013 Çarşamba

Türk ekibi ile Yunan gösteri ekibi bir araya geldi


























05.02.2013  Kaynak: www.kokpit.aero

Bir tarafta Türk Hava Kuvvetleri'nin Solo Türk ekibi, diğer tarafta Yunan Hava Kuvvetleri'nin Zeus ekibi   Türk Hava Kuvvetleri'nin büyük ilgi çeken gösteri ekibi Solo Türk ile Yunanlıların solo F-16 ekibi Zeus'u bir araya dostuk getirdi. Birlikte katıldıkları havacılık gösterilerinde tanışan ve Türk ve Yunanlı ekip üyeleri hatıra fotoğrafı çektirdi. Birbirlerine plaket ve resimler hediye veren Türk ve Yunan gösteri ekipleri başarılar diledi.

İki sezondur hem Yunanistan’da hem de yurtdışındaki gösterilere katılan Zeus, üzerinde ek yakıt tankları taşıyan F-16 kullanan ilk ekip. Halka açık ilk gösterisini 7 Kasım 2010’da F-16D tipi çift kişilik uçakla yapan Zeus’un pilot ve bakım ekipleri 340 ve 343’üncü filolardan gelen personelden oluşuyor. Block 52 uçak kullanan ekibin ana üssü ise Souda.

Solo Türk ekibi ise Hava Kuvvetleri'nin 100'üncü yıl kutlamaları öncesinde kuruldu. Ankara Akıncı Üssü 141'inci Filo'ya bağlı olarak gösteri uçuşlarını yapan ekip halen kış hazırlıklarını Dalaman'da yapıyor.

http://kokpit.aero/solo-turk-yunan-zeus  

Hellenic Air Force " ZEUS" F-16 Demo Team
http://www.haf.gr/en/demoteam/index.html
 

























Turkish Air Force "SOLOTÜRK"
http://www.soloturk.tsk.tr/EN/Index.aspx

BMC'de çarklar yine durdu

06 Şubat 2013  -  AA

Türk Silahlı Kuvvetleri için büyük önem taşıyan, mayına karşı dayanıklı araç Kirpi'nin üretimini yapan BMC'de çarklar yine durdu. Finans sıkıntısı çeken firmanın yaklaşık 2 bin 300 çalışanına biriken maaşlarının ödenmemesi sebebiyle üretim bir kere daha durdu.

İşçiler, geçen cuma fabrika önünde eylem yapıp yol kapattı. Gelinen süreçle ilgili bilgi veren Türk Metal-İş İzmir 1 No'lu Şube Başkanı Halil İbrahim Tosun, "Maalesef altı ay öncesine dönüldü. Üretim durdu, yarın ne olacağını bilmiyorum." dedi.

İşçilerin BMC'den 5 ile 15 bin lira arasında birikmiş maaş alacakları olduğunu kaydeden Tosun, "150 milyon dolarlık kredi anlaşmasının ardından, 2012 Aralık ayının ortalarında her bir işçiye 3 bin 250 lira ödeme yapıldı ancak içeride birikmiş maaşlardan haber yok." dedi.

İsminin açıklanmasını istemeyen bir BMC çalışanı ise, "10 Ocak'ta üretim durdu ancak 31'inde ödeme yapılacağı sözü verilmesinin ardından çalışmaya tekrar başladık. 31 Ocak'ta ödeme yapılmayınca üretim tekrar durmak zorunda kaldı." dedi. İçeride dört maaş alacakları bulunduğunu belirten diğer bir çalışan da 150 milyon dolarlık kredi anlaşmasının ardından sadece 3 bin 250 lira aldıklarını ifade etti.

Savunma Sanayii Müsteşarlığı, üretimdeki gecikmeler sebebiyle firmaya 7 milyon Euro ceza kesmişti. Yaklaşık 150 Kirpi daha üreterek TSK'ya teslim etmesi gereken BMC'de, bunun için ayda ortalama 40 araç imal edilmesi gerekiyor. Millî Savunma Bakanlığı ile BMC arasında 2009 Nisan ayında, 300 milyon Euro değerinde bin 859 araçlık 'Taktik Tekerlekli Araçlar Projesi'nin sözleşmesi imzalandı. TSK'nın ihtiyacı olan bin 859 adet taktik tekerlekli araç ile mayına karşı korumalı zırhlı araçları üretip 2,5 yıl içinde teslim etmesi beklenen şirket Mayıs 2012'de malî sıkıntıya girmişti.

http://www.haberturk.com/gundem/haber/817688-carklar-yine-durdu

Kurtarılabilir Hava Atış Hedefleri Projesi (Hedef Uçak)

Amaç : Eğitim atışları, hava savunma sistemleri eğitimleri ve ilgili silah sistemi performans kontrollerini yapmak amacıyla gerçeğe yakın şartların benzetimini yapabilecek Hedef Uçak Sistemi’nin kullanımı.

Kapsam : Eğitim atışları, hava savunma sistemleri eğitimleri ve ilgili silah sistemi performans kontrollerini yapmak amacıyla gerçeğe yakın şartların (manevra kabiliyeti, sürat, tespit edilebilme, vb.) benzetimini yapabilecek Hedef Uçak Sistemi’nin kullanımının sağlanması.

Proje Modeli : -
Ana/Alt Yüklenici : -
Sözleşme İmza Tarihi : -
Mevcut Durum : Teklife Çağrı Dosyası hazırlıkları devem etmektedir.
Son Güncelleme Tarihi : 30.01.2013 18:43

http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/projeler/Sayfalar/proje.aspx?projeID=81

STM Pakistan’a askeri gemi yapacak

6 Şubat 2013

Pakistan donanmasının ikmal gemisini Türkiye yapacak.

Pakistan Deniz Kuvvetleri Komutanlığı’nın ihtiyacının karşılanmasına yönelik olarak Karaçi Tersanesi’nde inşa edilecek “Denizde İkmal Tankeri”nin tasarım ve ekipman ihalesini Türkiye kazandı.

Pakistan Savunma Bakanlığı ile Savunma Teknolojileri Mühendislik (STM) arasında imzalanan sözleşme, geminin tasarım paketi, malzeme, ekipman, Yedek Parça, test ve tecrübelerin yapılması, tersane ve kullanıcı eğitimleri ile danışmanlık hizmetlerinin verilmesini de kapsıyor. Askeri gemi inşaası konusunda Pakistan ile Türkiye arasında bir ilk olan bu sözleşme ile savunma ve gemi inşa sanayi alanında önemli ve özgün bir işbirliği projesi başlatıldığı kaydediliyor. Denizde İkmal Tankeri Projesi, STM’nin Milli Gemi Projesi (MİLGEM) ile kazandığı tecrübe ve bilgi birikimi ile yapılacak.

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/22529574.asp


Azərbaycan Gürcüstanın “Lazika” və “Didqori” döyüş maşınları ilə maraqlanır

04 Fevral 2013
Bakı. Məlahət Nəcəfova-APA.

Azərbaycan Gürcüstanın “Lazika” və “Didqori” döyüş maşınları ilə maraqlanır. APA-nın “Qruziya-onlayn”a istinadən verdiyi məlumata görə, bu barədə Gürcüstan parlamentinin müdafiə və təhlükəsizlik komitəsinin sədri İrakli Sesiaşvili bildirib.

Onun sözlərinə görə, hazırda müxtəlif sifarişlər üzərində iş gedir: “İndiyə kimi bu istiqamətdə fəaliyyət yalnız daxili bazar çərçivəsində məhdudlaşıb. Hazırda Cənubi Koreya, Azərbaycan və bir neçə ölkə texnika ilə bağlı maraqlarını ifadə ediblər”.

Gürcüstanın Müdafiə Nazirliyi də hərbi texnika istehsal edən “Delta” şirkətini modernləşdirməyi planlaşdırır.

http://az.apa.az/news/287257

5 Şubat 2013 Salı

US Navy cuts fleet goal to 306 ships

Feb 4, 2013  By Christopher P. Cavas

The Navy has revised its overall fleet size requirement from 313 to 306 ships — a modest downscaling that reflects modified operational requirements and is not the result of the ongoing budget crisis.
...

Other key changes in the requirements from 2010, when the Navy last spelled out its fleet, are:

• A reduction of large surface combatants — cruisers and destroyers — from 94 to 88 ships, directly related to plans to move four ballistic-missile defense destroyers from the East Coast to form a forward-deployed naval force based at Rota, Spain. The Navy previously noted 10 ships were needed to meet the rotational requirement in the Mediterranean region.

• Elimination of the four-ship guided-missile submarine requirement, known as SSGNs. The Navy said in its report that should the need continue, the ships could be replaced by Virginia-class submarines “with an enhanced strike capability.”
...

http://www.navytimes.com/news/2013/02/dn-navy-cuts-fleet-goal-to-306-ships-020413/

US Delivers Four F-16s to Egypt

Source: US Embassy, Cairo; issued February 3, 2013

Egypt and the United States held a joint ceremony today in Cairo to mark the delivery of new F-16 aircraft to the Egyptian Air Force, confirming the two nations’ joint commitment to regional security.

“Today’s ceremony demonstrates the firm belief of the United States that a strong Egypt is in the interest of the U.S., the region, and the world,” said U.S. Ambassador to Egypt Anne W. Patterson. “We look to Egypt to continue to serve as a force for peace, security, and leadership as the Middle East proceeds with its challenging yet essential journey toward democracy.”

The U.S. delivery of four aircraft is part of a group of 20 F-16s that will arrive in Egypt over the course of the year. To date, the U.S. has delivered 224 F-16 aircraft to Egypt.
...
http://www.defense-aerospace.com/article-view/release/142295/us-delivers-four-f_16s-to-egypt%3B-16-more-to-follow.html

It’s Time For Canada To Build Its Own Fighter Aircraft

February 4, 2013  By Neil Hamilton - Defence Watch Guest Writer

Not including our purchase of the F-18 Hornet, the approximate total expenditures in 2012 dollars that Canada has spent in purchasing the SAGE/Bomarc missile system, 200- F104 Star fighters, 66 F-101 Voodoos, 138 F-5 Freedom Fighters plus cancellation fees for the CF-105 Arrow as well as the Sparrow/Astra missile systems, is $11.1 Billion in 2012 dollars.
...

What did we get for 11.1 Billion Dollars? The answer is a second rate, third world Air Force. What did we loose? A workforce of 25,000 – 30,000 skilled engineers and technicians, as well as a world class aircraft industry that has taken us 40 years to recover. For the 11.1 billion in wasted 2012 dollars we could have saved our world class aircraft industry, a 1958 workforce of 25,000 – 30,000 and produced the most advanced fighting aircraft in the world. The debate continues.

Now, 40 years later our aircraft industry is again world class. So why not build our own? It’s time for the Canadian Government to bolster aeronautical experts from Bombardier Aerospace, Bristol Aerospace, Rolls-Royce Canada and numerous other Canadian aerospace companies to come up with a Canadian designed and built fighter replacement for the F-18 Hornet. There is time. If Sweden can do it, we can too.

As an alternative, we could build the proven Swedish the JAS39 Gripen under license for a costs of $60 million per plane vs. the unproven F-35, at projected of cost $138 million per plane. Saab has offered to allow Bombardier to build the Gripen jets, which would provide jobs and boost the Canadian economy. Not only are the initial procurement cost of the Gripen low, it is the least expensive modern fighter to operate at approximately $4,700 per flight hour vs. the F-35 cost of $21,000 per flight hour. (Kyle Meema article, Ottawa Citizen, Jan. 7, 2013)

http://blogs.ottawacitizen.com/2013/02/04/its-time-for-canada-to-build-its-own-fighter-aircraft/

Saab Offers 85 Gripen to Dutch Air Force

(Source: Saab’s Gripen blog; posted Feb. 3, 2013)

2013 will be an exciting year for the Dutch Air Force and for Dutch politics. The reason: there is a decision to be taken on the new fighter to replace the outdated F-16s, says a report in Een Vandaag.

In a report that looks at the various options that are on offer, Kimo Demoed of Een Vandaag says that while the U.S. F-35 was the dream candidate for the Dutch Air Force for years, the JSF project is anything but smooth: "The costs are skyrocketing, there are numerous technical problems and the performance of the aircraft is disappointing."

Een Vandaag's reports on the changed gameplan on the replacement of the F-16 in the year of the decision, quoting Dick Zandee, former political adviser MoD and NATO, now working at Clingendael, who says that the F16 replacement puts the government under serious duress: "The JSF will cost more than 100 million E, and I believe this cost will increase. Social Democrats are against the JSF and the Liberals want it. This could become a serious political crisis."
...

Eddy de la Motte points out that the Gripen offers force multipliers that give it the edge. "You can operate the Gripen from an ordinary 800 metre piece of straight road. Landing, taking off and do rearming in less than 10 minutes. You can change the engine in less than one hour outside with 5 guys."

According to Een Vandaag, "In 2008 Saab made the Dutch an offer for 85, based on that number it will cost 56.4 million. The price of the JSF is unclear. We now estimate it at around 100/110 million.

  http://www.defense-aerospace.com/article-view/release/142300/saab-offers-85-gripen-to-dutch-air-force.html

4 Şubat 2013 Pazartesi

TAİ şirkəti Azərbaycanın Türkiyəyə 60 ədəd T-129 ATAK helikopteri sifariş verməsi xəbərini təkzib edib

04 Fevral 2013  Bakı. Rəşad Süleymanov – APA

“Azərbaycanla rəsmi anlamda imzalanmış hər hansı müqaviləmiz yoxdur, xəbərlər həqiqəti əks etdirmir”

Azərbaycanın Türkiyəyə 60 ədəd T-129 ATAK helikopteri sifariş verməsi barədə mətbuatda yayılan xəbərlər təkzib olunub. Bu barədə APA-nın sorğusuna cavab olaraq T-129 ATAK helikopterinin istehsalçısı olan Türkiyənin TAİ (Turkish Aerospace Industries) şirkətindən məlumat verilib.

Şirkətdən qeyd olunub ki, bu günlərdə Türkiyə və Azərbaycan mediasında Azərbaycan ilə TAİ arasında 60 ədəd T-129 ATAK helikopterinin alğı-satqısına dair müqavilə imzalanması barədə məlumatlar yer alıb: “Azərbaycanda bununla bağlı tender olmayıb, bu səbəbdən də Azərbaycan ilə rəsmi anlamda imzalanmış hər hansı bir müqavilə yoxdur. Rəsmi olmayan internet saytlarında, fərqli telekanallarda və qəzetlərdə yer alan bu xəbərlər gerçəyi əks etdirmir”.

Şirkətdən həmçinin qeyd olunub ki, bütün bunlarla yanaşı Azərbaycan ilə həm ölkələr arasında, həm də firma olaraq T-129 ATAK helikopterinə yönəlik marketinq və tanıtım fəaliyyətləri davam etməkdədir: “Azərbaycanın rəsmi qurumlarından gələcək rəsmi tələblər firmamız tərəfindən yerinə yetiriləcək. Bir millət, iki dövlət prinsipini əsas tutaraq, TAİ qardaş Azərbaycan ilə hər sahədə işbirliyinə hazırdır”.

Qeyd edək ki, T-129 ATAK helikopterinin iki versiyasının istehsalı planlaşdırılır. Bunlardan birincisi - T-129A modeli yaxın hava döyüşləri üçün nəzərdə tutulur. Bu modelin üzərinə 76 ədəd 70 mm çaplı idarə olunan və olunmayan raketlər və 500 ədəd döyüş sursatına malik 20 mm-lik top quraşdırmaq olar. T-129B modelinin isə silahlanmasında Türkiyə istehsalı olan 8 ədəd UMTAS, 12 ədəd CIRIT, 2 ədəd STINGER və 500 mərmi ehtiyatına malik top yer alacaq. TAİ müəssisələrində istehsalı tamamlanmış birinci T129A prototipi ilki uçuşunu 2011-ci ilin avqust ayında reallaşdırıb. T-129 helikopterlərinin bu il Türkiyə Silahlı Qüvvələrində istifadəsinə başlanılacaq.

http://az.apa.az/news/287214

Türk helikopteri Azeri ordusunda

04.02.2013   CEYDA KARAASLAN

TAI, milli helikopter ATAK'ta ilk uluslararası başarıyı kazandı. Şirket, Azerbaycan'a 60 adet T-129 ATAK helikopteri üretecek

Türkiye'nin milli helikopteri ATAK ilk yurtdışı başarısını kazandı. Bu yıl seri üretimine başlanacak ATAK'la Azerbaycan'daki savaş helikopteri ihalesine giren Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TAI), Güney Afrika yapımı Ah-2 ve Rusya yapımı Mi-28 Havoc helikopterlerini geride bırakarak, Azerbaycan için 60 adet T-129 ATAK üretecek.

Türk-İtalyan ortak yapımı ATAK saatte 300 kilometre hıza ulaşabiliyor, her türlü hava koşullarında, gece ve gündüz uçuş yapabiliyor. Helikopterin en önemli birimi olarak kabul edilen görev bilgisayarı da yerli üretim olacak. 60 adet helikopterin maliyetinin de 3 milyar doları bulacağı belirtiliyor. ATAK'ların Azerbaycan'dan sonra, Birleşik Arap Emirlikleri, Malezya, Pakistan, Ürdün'e de ihracı hedefleniyor.

http://www.sabah.com.tr/Ekonomi/2013/02/04/turk-helikopteri-azeri-ordusunda

Füze rampası hangi şehre ?

03.02.2013  AA

Türksat Genel Müdürü Özkan Dalbay, Türkiye'nin ilk fırlatma rampası için çalışma başlatıldığını bildirdi.

Dalbay, Savunma Sanayi İcra Kurulu'nda fırlatma rampalarıyla ilgili karar alındığını, Türksat'ın bu projenin içinde olmadığını ancak kullanıcısı olacağını ifade ederek, ''Bizim gönlümüzden Türkiye'de üretilen uyduları, kendi alt yapısıyla fırlatmak geçiyor'' diye konuştu.

Savunma Sanayi İcra Kurulu'nda fırlatma rampası kurulması için Türkiye'de bazı illerin alternatif olarak dile getirildiğini kaydeden Dalbay, ''Belki Türkiye dışında başka bir ülkeyle bu konuda bir anlaşma yapılıp, oraya fırlatma rampası kurulabilir'' dedi.

Karadeniz ya da Akdeniz kıyılarına fırlatma rampası kurulabileceğini ifade eden Dalbay, fırlatma yapıldığında yaklaşık 2 bin kilometre sonra yani atmosferin içindeyken roketin bir parçasının düştüğünü, bu nedenle fırlatma yönüne doğru belli bir mesafede insanların yaşamayacağı yerlerin olması gerektiğini bildirdi.

Dalbay, fırlatma yeri seçilirken Ekvator üzerinde ya da Ekvator'a yakın olmasına dikkat edildiğini de belirtti.

http://ekonomi.haberturk.com/teknoloji/haber/816892-fuze-rampasi-hangi-sehre