Savunma ve Stratejik Analizler

29 Eylül 2013 Pazar

14 HÜRKUŞ’un teslimi 2018’de

29 Eylül 2013

Savunma Sanayi İcra Komitesi’nin 26 Eylül 2013 tarihindeki toplantısında Hava Kuvvetleri Komutanlığı’nın 15 adet yeni nesil temel eğitim uçağı ihtiyacının karşılanması amacıyla TUSAŞ ile HÜRKUŞ uçaklarının seri üretimi için sözleşme görüşmelerine başlandığı bilgisini veren Türk Havacılık ve Uzay Sanayi AŞ (TUSAŞ) Uçak Grup Başkanı Özcan Ertem, HÜRKUŞ’un seri üretimi konusunda alınan kararın Türk havacılık sanayi açısından çok önemli olduğunu belirtti.

Sözleşmenin 2013 bitmeden imzalanması durumunda ilk HÜRKUŞ uçağının 2017 yılında, kalan 14’ünün de 2018 yılında Hava Kuvvetleri Komutanlığı’na teslim edileceğini belirten Ertem, HÜRKUŞ’un maliyetinin henüz belirlenmediğini söyledi. Ertem, “Dünyada bu tür uçaklar, içindeki elektronik cihazlara bağlı olarak 10-12 milyon dolar bandında dolaşıyor. Biz de rekabetçi olmak açısından bu rakamlar arasında olmaya çalışıyoruz” dedi. HÜRKUŞ’a yurt dışından da ilgi olduğunu, şu anda 2 ülkede ihaleye girmek için hazırlık yaptıklarını belirten Ertem, “Bizim 4 büyük rakibimiz var. Bunlar İsviçre, ABD, Brezilya ve Kore uçaklarıdır. Artık biz de bundan sonraki her ihalede HÜRKUŞ’la bu firmaların en ciddi rakiplerinden olacağız” dedi. Türkiye’nin ilk temel eğitim uçağı olan HÜRKUŞ, uçuş testlerine 29 Ağustos 2013’te başladı. Dört uçuşunu başarı ile tamamlayan ve önümüzdeki iki yıl boyunca uçarak test edilecek HÜRKUŞ, şartları karşıladığını gösterdiğinde Türk Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) ve Avrupa Havacılık Emniyeti Kurumundan (EASA) tip sertifikası almış olacak.

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/24811355.asp

27 Eylül 2013 Cuma

TCG Büyükada, DZKK'ya teslim edildi

27 Eylül 2013  www.DenizHaber.Com.tr

Milli Gemi Projesi (MİLGEM) kapsamında İstanbul'da tamamen yerli imkanlarla üretilerek donanmaya teslim edilen TCG Büyükada (F-512) isimli korvet törenle denize indirildi. Denizci askerlerin teamüllerine göre yapılan törende, Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanı Cemil Çiçek, denize indirilen geminin komutanına flandrasını teslim etti.

TBMM Başkanı Cemil Çiçek, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Savunma Bakanı İsmet Yılmaz, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Genel Kurmay Başkanı Orgeneral Necdet Özel ve Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral Bülent Bostanoğlu'nun katıldığı tören, Pendik'teki İstanbul Tersane Komutanlığı'nda yapıldı. MİLGEM projesi kapsamında daha önce üretimi yapılarak 2011 yılında denize indirilen TCG Heybeliada korvetinin kardeşi olan TGC Büyükada korvetinin teslim töreninde ilk olarak İstiklal Marşı okundu.

Törende konuşan Oramiral Bülent Bostanoğlu, “Cumhuriyetimizin 100. Kuruluş yıldönümüne yaklaştığımız bu dönemde milletimiz ve Türk deniz kuvvetleri için gurur kaynağı olan günlerden birini daha yaşıyoruz.” dedi.

Tamamen milli olarak tasarlanan MİLGEM korvetinin dizayn ve inşa çalışmalarına 2004 yılından itibaren başlandığını kaydeden Bostanoğlu, “MİLGEM projesi, yerli imkanlarla küresel ölçekte neler yapılabileceğini gösteren, işçisinden mühendisine tamamen Türk milletinin omuzlarında yükselen, milli olarak geliştirilen, kritik görev sistemlerinin tek bir platformda buluştuğu örnek bir projedir.” ifadelerini kullandı.

Bostanoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü: “İki yıl önce bugün MİLGEM projesinin ilk gemisi olan Heybeliada, o zamandan bugüne Atlas okyanusu ve çevre denizlerimizde şanlı bayrağımızı dalgalandırmış, dost ve müttefik birçok ülkeye liman ziyaretleri icra etmiş, katıldığı harekat ve tatbikatlarda kendisine verilen her türlü görevi büyük bir başarı ile tamamlamış, böylece Türk milletinin güvenine mazhar olmuştur. Heybeliada’nın kardeşi olan Büyükada’nın da yüce Türk milletine başarıyla hizmet edeceğine tüm kalbimle inanıyorum.”

‘BURGAZADA VE KINALIADA, İSTANBUL TERSANE KOMUTANLIĞI’NDA İNŞA EDİLECEK

Bülent Bostanoğlu, “MİLGEM projesi kapsamında 3. ve 4. Gemiler olan Burgazada ve Kınalıada’nın inşası İstanbul Tersanesi Komutanlığı’nda gerçekleştirilecektir. Bugün Burgazada için yapılacak ilk kaynak ile MİLGEM projesinin sürekliliği perçinlenmiş olacaktır.” diye konuştu.

Bostanoğlu, konuşmasının sonunda projeye destek veren başta Başbakan Erdoğan, Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz ve Genelkurmay Başkanı Orgeneral Necdet Özel olmak üzere tüm emeği geçenlere teşekkür etti.

Konuşmaların ardından TBMM Başkanı Çiçek, teslim edilen geminin komutanı Binbaşı Tuna Baysal'a geminin flandrasını teslim etti. Binbaşı Baysal, flandrayı teslim alarak ant içti. Ant içmenin ardından geminin personeli verilen emirle birlikte yerlerini alarak gemiye bindi. Kendine özgü bir seramonisi olan başka bir uygulama ile teslim alınan gemiye komutan flandrası toka edildi. Davetliler töreni alkışlarla izledi.

Törende ayrıca Cemil Çiçek, yapımına başlanan TGC Burgazada isimli korvetinin ilk kaynağını da yaptı. Çiçek'e baret ve denizcilerin hatırası olan objelerden hediye edildi. Protokolde bulunan Başbakan ve diğer davetlilere de denizci objelerinden hediye edildi.

Törenin sonunda Meclis Başkanı Çiçek, Başbakan Erdoğan, Orgeneral Özel ve bakanlar Büyükada isimli gemiyi gezerek askeri personelden bilgi aldı.

TCG Büyükada'nın özellikleri

Geminin boyu 99. 5 metre, su hattı boyu 90. 4 metre olarak inşa edildi. Genişliği 14.4 metre olan gemide29 knot hız yapabilecek tahrik sistemi bulunuyor. 10 ton ağırlığında bir helikopterin büyük servis, iniş ve kalkış hareketlerini yapabileceği bir pisti de barındıran gemide aynı anda 108 kişilik personel çalışabiliyor. Gemi, 5 deniz durumuna kadar (denizdeki havanın durumu) kısıtsız şekilde hareket kabiliyeti taşırken bu durumun üzerindeki hava koşullarında kısıtlı hareket potansiyeline sahip bulunuyor.

İçindeki personeli 10 gün boyunca desteksiz şekilde denizde taşıma kabiliyeti olan geminin aynı zamanda tatlı su üretim sistemi de bulunuyor. Korvetin su üstü harbi, deniz altı savunma harbi, hava savunma harbi, keşif gözetleme, asimetrik tehditlere karşı savunma ve komuta kontrol görevlerini de yapabilme becerisi bulunuyor.

http://www.denizhaber.com.tr/dzkk-sgk/51326/tcg-buyukada-dzkkya-teslim-edildi-denizhaber-istanbul-tersanesi-gemi-buyukada-ba.html


26 Eylül 2013 Perşembe

Chinese corporation wins tender for Turkey's long-range air and missile defense system

26 September 2013  ANKARA (AA)

Chinese firm, CPMIEC on Thursday won the tender of a project for Turkey's "long-range air and missile defense system." Under the chairmanship of Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan, the executive committee of the defense industry gathered on Thursday to take decision for the issues on the agenda.

The written statement indicated that the contract negotiation between Chinese CPMIEC corporation and Turkey to manufacture the systems and missiles has been decided to begin within the framework of the long-range air and missile defense system.

http://www.aa.com.tr/en/news/233239--chinese-corporation-wins-tender-for-turkeys-long-range-air-and-missile-defense-system

Reminder "Pakistan seeks closer military ties with China"

China Daily, November 18, 2010

Pakistan is interested in buying more defense systems and equipment from China, and hopes to deepen cooperation to upgrade its armed forces, a top Pakistan Air Force officer said on Wednesday.

But the envisaged cooperation, however, does not target any country, and is "tiny" in scale compared to huge defense deals signed by US President Barack Obama in India earlier this month, Chinese experts said. Air Chief Marshal Rao Qamar Suleman told China Daily that Pakistan is evaluating, among other options, three or four Chinese surface-to-air missiles including the advanced "HQ-18".

Jane's Defence News, a publication that specializes in military topics, reported that China was building the Hong Qi-18 (HQ-18) missile system based upon the Russian S-300V1 type 2 (SA-12A "Gladiator"), presumably under a license agreement. But this has not been confirmed by the Chinese military.
...
http://www.china.org.cn/world/2010-11/18/content_21372399.htm

SAVUNMA SANAYİİ İCRA KOMİTESİ KARARLARI

26.09.2013

SAVUNMA SANAYİİ İCRA KOMİTESİ, GÜNDEMİNDE YER ALAN KONULARI GÖRÜŞMEK VE İLGİLİ KARARLARI ALMAK AMACIYLA SAYIN BAŞBAKANIMIZIN BAŞKANLIĞINDA TOPLANMIŞTIR. ALINAN KARARLAR AŞAĞIDAKİ GİBİDİR:


I. SAVUNMA SANAYİİ MÜSTEŞARLIĞI TARAFINDAN TEKLİF DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI TAMAMLANAN PROJELERDE YÜKLENİCİ FİRMALAR İLE SÖZLEŞME İMZALAMAK ÜZERE SAVUNMA SANAYİİ MÜSTEŞARLIĞI YETKİLİ KILINMIŞTIR. BU ÇERÇEVEDE;

1. UZUN MENZİLLİ BÖLGE HAVA VE FÜZE SAVUNMA SİSTEMİ PROJESİ KAPSAMINDA ÇİN HALK CUMHURİYETİ’NDE YERLEŞİK CPMIEC ( 
China Precision Machinery Import-Export Corporation)
KURULUŞU İLE DEĞERLENDİRMEYE ESAS TEKLİF BEDELİ ÜZERİNDEN, SİSTEMLERİN VE FÜZELERİNİN TÜRKİYE’DE ORTAK ÜRETİMİNİ SAĞLAYACAK ŞEKİLDE SÖZLEŞME GÖRÜŞMELERİNE BAŞLANMASINA,

2. HAVA KUVVETLERİ KOMUTANLIĞININ 15 ADET YENİ NESİL TEMEL EĞİTİM UÇAĞI İHTİYACININ KARŞILANMASI AMACIYLA TUSAŞ TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİİ AŞ İLE HÜRKUŞ UÇAKLARININ SERİ ÜRETİMİNİ ÖNGÖREN TEKLİFİ ÜZERİNDEN SÖZLEŞME GÖRÜŞMELERİNE BAŞLANMASINA,


3. MİLLİ SAVAŞ GEMİSİ (MİLGEM) PROJESİ KAPSAMINDA 3 OCAK 2013 TARİHLİ SSİK TOPLANTISINDA ALINAN KARAR’IN İPTAL EDİLMESİNE, 3ÜNCÜ VE 4ÜNCÜ GEMİLERİN İSTANBUL TERSANESİ KOMUTANLIĞINDA İNŞA EDİLMESİNE, İHALENİN KALAN DÖRT GEMİ İÇİN TEKRAR EDİLMESİNE,
KARAR ALINMIŞTIR.


II. SAVUNMA SANAYİİ İCRA KOMİTESİ, BU TOPLANTISINDA AYRICA, SAVUNMA SANAYİİ MÜSTEŞARLIĞI TARAFINDAN YÜRÜTÜLEN ÇEŞİTLİ PROJELER KAPSAMINDA OLUŞAN İHTİYAÇLARIN GİDERİLMESİ MAKSADIYLA MUHTELİF SÖZLEŞME DEĞİŞİKLİKLERİ YAPILMASI VE KAYNAK TAHSİSİ KONULARINDA MÜSTEŞARLIĞI YETKİLENDİRMİŞTİR. 


http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/hizli/duyurular/PressReleases/Sayfalar/20130926_SSIK.aspx

NATO-Rusya Konseyi Hava Sahası İşbirliği Girişimi (Cooperative of Airspace Initiative-CAI) Tatbikatı

NATO-Rusya Konseyi Hava Sahası İşbirliği Girişimi (Cooperative of Airspace Initiative-CAI) Tatbikatı, 23-24 Eylül 2013 tarihleri arasında Samsun-Sivas-Trabzon bölgesi ile Doğu Karadeniz üzeri uluslararası hava sahasında icra edilmektedir.

Tatbikatın maksadı; sivil hava araçlarının terör amaçlı kullanılmasına karşı NATO-Rusya Konseyi Hava Sahası İşbirliği Girişimi kapsamında Ankara Esenboğa Saha Kontrol Merkezinde bulunan sistemleri, bu amaçla eğitilmiş operatörleri ve sivil asker koordinasyon usullerini uygulamak, denemek ve geliştirmektir. 

Tatbikata; Hava Kuvvetleri Komutanlığından iki F-16 uçağı, Birleştirilmiş Hava Harekât Merkezi-2 (Diyarbakır) personeli ve ilgili Hava Savunma Radarları, Ankara Esenboğa Saha Kontrol Merkezinde konuşlu sistemler, bu amaçla eğitilmiş operatörler, Rusya Federasyonu Hava Kuvvetleri Komutanlığından bir TU-154 ve dört SU-27 uçağı katılmaktadır.

http://www.tsk.tr/3_basin_yayin_faaliyetleri/3_4_tsk_haberler/2013/tsk_haberler_72.html#2

Savunma Sanayi İcra Komitesi toplanıyor

25.09.2013 Levent İÇGEN / VATAN ANKARA

Savunma Sanayi İcra Komitesi, Başbakan Erdoğan başkanlığında bugün toplanıyor. Gündemin ilk sırasında uzun menzilli füze ve havuzlu çıkarma gemisi alımı var.

Rusya, ABD, Çin ve Fransa-İtalya ortaklığının yoğun kulis faaliyetlerine giriştiği, merakla beklenen 4 milyar dolarlık uzun menzilli füze projesinin kaderi belli oluyor. SSİK (Savunma Sanayii İcra Komitesi) bugün toplanıyor. Toplantıda, uzun menzilli füze projesinin yanı sıra helikopter iniş kalkışına izin veren Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD) programı da karar masasına gelecek. Daha önce MİLGEM programını kazanan Koç Grubu’na ait RMK Marine ile Desan ve Sedef tersaneleri de bu ihalede teklif veriyor. RMK Marine, MİLGEM’i kazanmış ancak süreç, ihaleye giremeyen ancak yeterliliği olduğunu iddia eden Sedef Tersanesi’nin itirazı üzerine durdurulmuştu.

Hükümetin Gezi olayları nedeniyle eleştirilerine maruz kalan Koç Grubu’nun yarıştığı bu kritik ihalelerle ilgili nasıl bir karar çıkacağı merak konusu oldu. Toplantıda, MİLGEM'in durumunun da tartışılması bekleniyor.

Raporlar tamamlandı

SSİK’in bugün gerçekleşecek toplantısına, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan başkanlık edecek. Toplantıda, Genelkurmay Başkanı Org. Necdet Özel, Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz ve Savunma Sanayii Müsteşarı Murad Bayar da hazır bulunacak.

VATAN’ın edindiği bilgilere göre, Savunma Sanayii Müsteşarlığı, füze projesine teklif veren firmalarla ilgili değerlendirme raporlarını hazırladı. İhalenin hangi firmaya verileceğine ise Başbakan Erdoğan başkanlığındaki İcra Komitesi karar verecek. Türkiye için hayati önem taşıyan füze projesinde kararın çıkmamasında ABD, Çin, Rusya ve Avrupa’nın dev savunma şirketlerinin yarışmasının etkili olduğu ve bu ülkelerin, 4 milyar dolarlık pastayı almak için yoğun diplomasi faaliyetleri yürüttüğü biliniyor. Rusya, bir süre önce bu proje için Türkiye’ye, ABD ve Çin’i by-pass etme önerisi yapmıştı. Rusya, ABD ve Çin’in de yarıştığı uzun menzilli füze için Savunma Sanayii Müsteşarlığı’na, “Füzeler konusunda ihale sürecine girmeyin. Aramızda anlaşarak bu füzeleri direkt biz size temin edelim” önerisinde bulunmuştu. Türkiye ise Rusya’nın bu talebini, “Bu çok maliyetli bir proje ve biz füzeleri ihale sürecinde almak istiyoruz” diye geri çevirmişti.

Mayın değil ihale patladı

Hükümet kritik bir karara imza attı. Ottawa Sözleşmesi’ni imzaladığı için 1 Mart 2014’e kadar kendi sınırları içinde toprağa döşeli mayınları temizlemesi gereken ve Suriye sınırındaki mayınlı arazileri temizlemek için kanun çıkaran Türkiye, mayın ihalesini iptal etti. İhale Suriye’deki gelişmeler nedeniyle, ‘mayın temizleme faaliyetlerinin gerçekleştirilmesinin bu aşamada mümkün olamayacağı’ gerekçesiyle sonlandırdı.

Türkiye’de toplam 214 milyon 732 bin 307 metrekare yüzölçümlü 3 bin 520 adet mayın döşeli alan bulunuyor. 1998 yılından önce döşenmiş söz konusu mayınlı alanlarda bulunan toplam 1 milyon 3 bin 943 adet mayından, 26 bin 71 adedinin temizliği gerçekleştirildi. Temizlenen arazilerin, tarımsal amaçlı kullanılacağı açıklanmıştı.

Şartnameye en uygun teklif Koç’un görünüyor

Toplantıda, helikopter iniş kalkışına izin veren Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD) programı da karar masasına gelecek. Deniz Kuvvetleri Komutanlığı’na alınacak ve Ege, Akdeniz ile Karadeniz’de asgari 1 tabur büyüklüğündeki bir kuvveti, ana üs desteği gerektirmeksizin, kendi lojistik desteği ile kriz bölgesine intikal ettirebilecek havuzlu çıkarma gemisiyle 27 amfibi zırhlı hücum aracı, 4 çıkarma aracı, 2 araç ve personel çıkarma aracı, 1 bot ve 1 komutan vasıtası da tedarik edilecek. İhale şartnamesindeki ‘özgün tasarım’ kıstasını ise sadece Koç Grubu’na ait RMK Tersanesi karşılıyor. Desan Tersanesi’nin teklifi Çin Yuzhoa sınıfı, Sedef Tersanesi’nin teklifi İspanyol Juan Carlos sınıfı. RMK, geçen Ocak’ta MİLGEM projesi kapsamında 6 geminin yapım ihalesini kazanmıştı. Ancak Başbakanlık Teftiş Kurulu’nun ‘kamu zararı doğduğu’ yönündeki raporuyla ihaleye iptal gelmişti. Bu nedenle 3 milyar dolarlık LPD ihalesinde de Koç Grubu’na ait RMK Tersanesi’nin durumunun ne olacağı merak uyandırdı.

http://haber.gazetevatan.com/gozler-bu-kez-havuzlu-cikarma-gemisinde/571819/2/ekonomi

BMC 950 milyon TL

24.09.2013 UFUK ŞANLI / VATAN

BMC’de önce üretim hemen ardından satış süreci başlıyor. Bağımsız bir denetim şirketi tarafından 950 milyon lira değer biçilen savunma devi için 26 Kasım’da ihaleye çıkılacak.

Çukurova Grubu’nun borçlarından ötürü yönetimi devlete geçen BMC’de satış için geri sayım başladı. Şirketin yönetimini elinde bulunduran Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF) 26 Kasım 2013’te satış için ihaleye çıkacak. Fon’a yakın kaynaklardan edinilen bilgilere göre, bağımsız bir denetim şirketine yaptırılan araştırmanın sonucunda BMC’nin piyasa değeri 950 milyon lira olarak belirlendi.

TMSF, Çukurova Grubu’nun fona devredilen bankalara olan 455 milyon dolarlık borcundan ötürü Grup şirketlerinin bir bölümüne el koymuştu. Show Tv’yi 402 milyon dolara Ciner Grubu’na satan Fon yönetimi, şirketin piyasaya olan borçlarından ötürü bu satıştan net 92 milyon dolar tahsil edebilmişti. Piyasaya ciddi miktarda borcu bulunan şirketin satışından elde edilecek gelirin Grubun borçlarının tamamını karşılaması mevcut şartlarda mümkün görünmüyor.

BMC de örgütlü Türk Metal Sendikası İzmir 1 Nolu Şube yetkilileri şirkette çalışan işçilerin birikmiş alacaklarının TMSF tarafından yavaş yavaş ödenmeye başladığına dikkat çekerek, “Şirketin kısa bir süre içinde yeniden üretime başlamasını bekliyoruz” dedi. Verilen bilgilere göre, yaklaşık 1 yıldır üretime yapamayan ve 18 ay maaşların ödenmediği BMC de Ramazan Bayramı’nda işçilere 5 bin liralık bir ödeme yapıldı. Bu ödemenin ardından işçilerin kalan alacaklarının ödenmesi için bir yol haritası oluşturulmasına karar verildi. Bu konuda TMSF yönetimi ile sendika arasında yapılan görüşmelerde önemli aşama kat edildi. Yetkililer, “İlk etapta işçilerin bir bölümü işbaşı yapacak. Zaman içinde herkesin işine yeniden başlayacağını ümit ediyoruz” diye konuştu.

Otobüs, minibüs, hafif ticari ve askeri araç üreten şirketin en önemli gelir kalemini savunma sanayi oluşturuyor. 2009’da Savunma Sanayi Müsteşarlığı (SSM) ile ‘Kirpi’ üretimi için 468 zırhlı aracın üretimi konusunda el sıkıştı. 278 aracı teslim eden şirket, 2011’de girdiği mali kriz yüzünden söz verdiği 190 aracı teslim edemedi. Bu yüzden SSM ile arası açıldı ve en sonunda sözleşme feshedildi. Yine aynı dönemde İstanbul ve İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne teslim edilmesi gereken belediye otobüsleri de verilemedi. Şirketin yönetimini Mayıs ayında devralan TMSF yönetimi önce haciz ve iflas davalarını durdurdu. Hemen ardından da şirketin piyasaya ve çalışanlarına olan borçlarını ödemeye başladı. 608 milyon liraya ulaşan bu borçların şu ana kadar 100 milyon liralık bölümünün ödendiği veya protokole bağlandığı ifade ediliyor.
...
http://haber.gazetevatan.com/bence-bmc-950-milyon-tl/571513/2/ekonomi

Development of China's Fourth-Generation Nuclear Submarine Completed

Source: People's Daily Online; published September 22, 2013   www.defense-aerospace.com

At the recent 2013 Four Northeastern Provinces Cooperation Leaders' Conference held in Ordos, Inner Mongolia, Tan Zuojun, vice governor of Liaoning Province and former general manager of China State Shipbuilding Corporation, revealed that development of China's fourth-generation nuclear submarines and other high-tech weapons and items of equipment in the Northeastern Provinces of China had been completed. The news attracted considerable attention.

The fourth generation nuclear submarine features high performance and low noise

Military expert Du Wenlong pointed out that the main characteristic of the fourth generation nuclear submarine would be its high performance. Compared with earlier submarines, modern attack submarines differ significantly in offensive power, possessing both anti-submarine capabilities and also strong potential for anti-ship action and attacks on land-based targets.

He pointed out that the fourth generation nuclear submarines of the United States and Russia already have these capabilities; China's fourth-generation nuclear submarines too will be equipped with the appropriate torpedoes, along with missiles suitable for use against other sea-going or land-based targets.

In addition, the Chinese submarine will have low noise output, a key indicator for measuring a modern nuclear submarine's underwater survival capacity, as well as its ability to remain hidden during maneuvers, or undetected while launching an attack. He pointed out that the fourth-generation nuclear submarine will possess effective noise damping features, such as a quieter nuclear power plant with less vibration, and a more advanced hull muffler system, so that it will be difficult to detect even if within range of enemy sonar.
...
http://www.defense-aerospace.com/article-view/release/148133/china-says-completes-development-of-new-ssn.html

23 Eylül 2013 Pazartesi

TCG BÜYÜKADA (F-512)'nın Hizmete Giriş ve BURGAZADA (F-513)'nın İlk Kaynak Töreni

23 Eylül 2013  Deniz Kuvvetleri Komutanlığı İnternet Sitesi

Preveze Deniz Zaferi’nin 475’inci Yıl Dönümü ve Deniz Kuvvetleri Günü kapsamında, MİLGEM Projesinin inşa edilen ikinci gemisi TCG BÜYÜKADA (F-512)'nın Hizmete Giriş ve BURGAZADA (F-513)'nın İlk Kaynak Töreni 27 Eylül 2013 Cuma günü saat 15:30’da İstanbul Tersanesi Komutanlığı-Pendik/İSTANBUL'da icra edilecektir.

http://www.dzkk.tsk.tr/turkce/guncelduyurular/2013/23092013_Tcg_BuyukAda.php

İlk yerli füze yakıtı TÜBİTAK’tan

23 Eylül 2013 MİTHAT YURDAKUL / Ankara

TÜBİTAK Türk savunma sanayisinin dışa bağımlılığını azaltacak bir projeye imza atarak ilk yerli füze yakıtını üretti. Yakıtın yüksek itme gücüne sahip olduğu açıklandı. Üretim günde 100 litreye kadar çıkabilecek.

TÜBİTAK, şimdiye kadar ithal edilen füze yakıtını ilk kez yerli imkânlarla üretti. Füze yakıtının dünyada sadece birkaç gelişmiş ülke tarafından üretildiğini açıklayan Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, “Stratejik bir ürün olan füze yakıtı kolay temin edilemiyor. Satan ülkeler bazı şartlar ve kısıtlar koyabiliyor. Bu nedenle füze yakıtını yerli olarak üretmemiz çok önemli” dedi. Yakıt, savunma sanayisinin de kullanımına sunulacak.

2 yıllık çalışma... Füze yakıtı, TÜBİTAK Ulusal Metroloji Enstitüsü (UME) araştırmacılarının 2 yıllık çalışması sonucu geliştirildi ve enstitünün altyapı imkanları kullanılarak mini pilot tesiste üretilmeye başlandı. Özel reaktörlerde bir dizi kimyasal reaksiyon ile üretilen füze yakıtı, kalite açısından da sınıfı geçerek uluslararası standartlara uygunluk sertifikası aldı.

Hem pahalı, hem temini zor
Şimdiye kadar ithal edilen füze yakıtının yurtdışından astronomik fiyatlarla temin edildiğini açıklayan Bakan Ergün şunları söyledi: “Fiyattan daha önemlisi istediğiniz an ürünün temin edilememesi. Bu ürünü belli başlı gelişmiş ülkeler üretiyor ve satıyor, doğal olarak da bu ülkeler bazı şartlar ve kısıtlar koyabiliyor. Bu nedenle füze yakıtını stratejik bir ürün olarak gördüğümüz için, biz bu ürünü yerli olarak geliştirmeyi ve üretmeyi başardık.”

Günde 100 litre...
Geliştirilen füze yakıtının dünyada üretilen en iyi füze yakıtlarından birisi olduğunu açıklayan Bakan Ergün, yakıtın yüksek itme gücüne sahip olduğunu söyledi. Yakıtın yeni geliştirilecek tüm turbojet motorlu füzeler için uygun olduğunu kaydeden Ergün, bu tür stratejik ürünlerle savunma sanayisinde dışa bağımlılığın azalacağına dikkat çekti. TÜBİTAK UME’de kurulan mini füze yakıt tesisinin günlük 10 litrelik kapasiteye sahip olduğunu belirten Ergün, “Şu anda ön üretimi tamamlanan yakıtın seri üretimi için gerekli altyapı hazırlıkları yapıldı. Kurulacak olan yeni tesiste üretim kapasitesi günlük 100 litreye kadar çıkabilecek” dedi.

http://ekonomi.milliyet.com.tr/ilk-yerli-fuze-yakiti-tubitak-tan/ekonomi/detay/1767150/default.htm

22 Eylül 2013 Pazar

Kirpi’de yerli zırh devrimi

21 Eylül 2013 UFUK ŞANLI / VATAN

Kirpi’yi yeniden üretmek için kolları sıvayan TMSF, zırh patentini elinde bulunduran firmayla yolları ayırdı. İsrailli şirketi toplu ödemeye razı eden Fon yönetimi, bu sayede çok ciddi bir maliyet avantajı sağladı.

Çukurova Grubu’nun borçlarından ötürü yönetimi Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu’na (TMSF) geçen BMC’de çarklar yeniden dönmeye başlıyor. Yaklaşık bir yıldır üretim yapmayan ve piyasaya 608 milyon lira borcu bulunan şirketi iflastan kurtaran Fon yönetimi şirketi yeniden ayağa kaldırmak için harekete geçti. Piyasaya ve işçilere olan borçların bir bölümü ödendi. Hemen sonrasında Savunma Sanayi Müsteşarlığı (SSM) ile iptal edilen siparişlerin teslimi için masaya oturuldu.

Bu süreçte çok önemli bir gelişme yaşandı. TMSF, Kirpi’lerin üretim ortağı olan İsrailli Hatehof Industries ile masaya oturdu. Kirpi’nin tasarım, Ar-Ge çalışmaları ile aracın zırhlı kapsüllerinin ana malzemelerini tedarik eden Hatehof, satılan her araçtan yüzde 20 komisyon alıyordu.

2009’da 468 zırhlı aracın üretimi için BMC ile SSM el sıkıştı. Piyasa değeri yaklaşık 375 milyon lira olan bu anlaşmadan İsrail şirketinin 75 milyon lira alacaktı. Ancak BMC içinde bulunduğu mali sıkıntılardan ötürü sadece 278 aracı teslim edebildi ve sonrasında da üretim durdu. İsrailli şirket de alacaklarını tahsil edemediği için Nisan’da BMC’nin iflası için İzmir’de dava açtı.

TMSF, 17 Mayıs’ta Çukurova Grubu şirketlerine el koyunca BMC önce kalan 190 aracın yeniden teslimi için savunma bürokrasisi ile yeniden temasa geçti. Hemen ardından üretim maliyetlerini aşağıya çekmek için de İsrailli partner ile masaya oturdu. Yapılan görüşmelerin ardından İsrailli şirket 14 milyon dolar karşılığında davalardan ve alacaklarının tamamından vazgeçti. Böylece Kirpi’lerin üretimi tamamen yerli hale gelmiş oldu.

http://haber.gazetevatan.com/kirpide-yerli-zirh-devrimi/570850/2/ekonomi

Libya will buy 20,000 G3 7.62mm assault rifle from Turkey to strengthen its national army

September 22   www.armyrecognition.com

Libya has submitted a request to the Turkish government to buy 20,000 G3 assault rifle in an attempt to strengthen to national army. The G3 is a 7.62×51mm NATO battle rifle developed in the 1950s by the German armament manufacturer Heckler & Koch GmbH. The G3 is produced produced under license in Turkey by the the Turkish defense Company MKE.

The Libyan government is seeking to buy 20,000 G3 assault rifles including 7.62 mm and 5.56 mm caliber, which has been confirmed on the Turkish side.

The HK G3 was introduced in 1959 and became the standard-issue service rifle of the West German Army.

The G3 assault rifle served as a general issue shoulder weapon not only for German Armed forces, but also for many other countries. Those include Greece, Iran, Mexico, Norway, Pakistan, Portugal, Sweden, Turkey and many other countries. Total of more than 50 countries during the last 40 years issued the G3 to its forces.

The guns are manufactured in Turkey and will be delivered to Libya to aide the building on the army. Libya intends to purchase new military armoured vehicles as well as helicopters.

http://www.armyrecognition.com/september_2013_defense_industry_military_news_uk/libya_will_buy_20_000_g3_7.62mm_assault_riffle_from_turkey_to_strengthen_its_national_army_2209131.html

19 Eylül 2013 Perşembe

TÜBİTAK SAGE_NEB

TÜBİTAK SAGE KGK & TÜBİTAK SAGE HGK



TÜBİTAK SAGE SOM

Bölgesel Uçak ile ilgili gelişmeler

19 Eylül 2013  Olcay AYDİLEK / ANKARA

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile Havacılık ve Uzay Teknolojileri Genel Müdürlüğü (HUTGM), yerli uçak üretimiyle ilgili yol haritasında tip ve model konusunu netleştirdi. HABERTÜRK, sır gibi saklanan yerli uçak tiplerinin ayrıntılarına ulaştı. Türkiye, yerli imalat olarak en az 2 tip uluslararası bilinirliği olan tek-çift motor pervaneli ve çift motorlu hafif jet uçağı üretecek. Bir jet veya turboprop bölgesel uçağın tasarım, geliştirme, sertifikasyon ve üretim programı ile 100 bölgesel uçak üretilmesi hedefleniyor.

SERİ ÜRETİME GEÇME
Ulaştırma Bakanlığı, 2023 yılında tamamıyla yerli kuruluşların işbirliği ile Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) ve Avrupa Havacılık Güvenlik Ajansı (EASA) sertifikalı bir bölgesel uçağın tasarımı ve sertifikalandırmasını tamamlayıp, seri üretime geçmek istiyor. Bölgesel uçak, 90-120 yolcu kapasiteli olacak. Ulaştırma Bakanlığı kaynakları; Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ), Havacılık ve Uzay Teknolojileri Genel Müdürlüğü ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarıyla birlikte proje modeli üzerinde çalışmaların sürdüğünü belirterek, "Bu amaçla bir dizi önemli toplantı yapıldı. Bu toplantılarda, yerli uçak üretimiyle ilgili önemli mesafeler de alındı. Görüşmeler ve girişimlerimiz devam ediyor" dedi.

2035 HEDEFİ
Kaynaklar, Türkiye'nin uzay ve havacılık alanında yerli üretime geçmesinin önemine işaret etti. Bu kapsamda 2023 yılı hedeflerinin yanı sıra 2035 yılı için de bazı hedefler konuldu. Ulaştırma Bakanlığı 2035 yılında ana alt sistemleri (motor ve aviyonik dahil) büyük oranda yerli olmak üzere değişik çapta ve farklı teknolojilere sahip yurt içi özgün tasarımlı uçakları geliştirip, sertifikalı olarak seri üretime geçmeyi amaçlıyor. Kaynaklar, yerli uçak yapımı için teşvik ve gerekli düzenlemelerin yapılmasının da önemine işaret etti.

http://ekonomi.haberturk.com/is-yasam/haber/878859-cifte-bomba-patliyor

17 Eylül 2013 Salı

Milli Piyade Tüfeği ocak ayı başında seri üretime geçecek

14 Eyl 2013  Samanyolu Haber

MKE Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Demirdöğen, Kırıkkale Silah Fabrikası’nda deneme aşamasında olan ‘Milli Piyade Tüfeği'nin Ocak 2014'ten itibaren seri üretime geçeceğini söyledi.

MKEK Ağır Silah ve Çelik Fabrikası Müdürlüğü Sergi Salonu'nda, Savunma Sanayi Tedarikçi Ürünleri Sergisi'nin açılışı gerçekleşti. MKE Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Demirdöğen, yaptığı konuşmada, şimdiden Milli Piyade Tüfeği’ne ilginin büyük olduğunu söyledi. MKE’nin 1024 alt yüklenici ile çalıştığını belirten Demirdöğen, Kırıkkale’den çok az yüklenici firma olduğunu ve bu sorunun Silah ve Mühimmat Organize Sanayi ile ortadan kalkacağını bildirdi.

Makine Kimya Endüstri Kurumu’nun dünyaya açıldığını ve dünya ülkelerinin kurumlarını örnek aldığını belirten Demirdöğen, dış piyasada önemli bir yere sahip olduklarını söyledi. Kırıkkale’nin çehresini değiştirecek olan Silah ve Mühimmat Organize Sanayi Bölgesi'ne herkesin destek vermesini gerektiğini belirten Demirdöğen, kentte 5441 MKE çalışanı, 21 bin 500 MKE emeklisi olduğunu, 100 bin kişinin MKE’den ekmek yediğini belirti. MKE’nin ana hedefinin iç ve dış düşmanlara karşı, asker ve emniyet güçleri için silah, mühimmat ve mermi ihtiyacını karşılamak olduğunu söyleyen Demirdöğen, “MKE her geçen gün gelişiyor ve savunma sanayiine önemli katkılar sağlıyor.” dedi.

Yüklenici firmaların Kırıkkale’den olması gerektiğinin altını çizen Demirdöğen, “Bu konuda Kırıkkale Üniversitesi, Ticaret Odası ve kentin ileri gelen kurumları ile işbirliği içerisinde olmaları gerekir. Savunma sanayisi güçlü olan ülke ve kentler gelişir. Kurumlar, Milli Savunma Bakanlığı'na bağlı bulunuyor. Devletten yardım almıyor ve kendi yağımızla kavruluyoruz.” diye konuştu.

Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Ekrem Gök de MKE’nin Kırıkkale için ayrı bir yeri olduğunu ve kentin her alanda kendisini geliştirmesi gerektiğini söyledi. Gök, “Kendimizi geliştirmeliyiz. Başarılı sanayici ve iş adamlarına ihtiyaç var. Herkes harekete geçmeli. Elimizde MKE gibi önemli bir imkân var. Bunu değerlendirmeliyiz. Bizim elimizde iki tane OSB var ve bunlar atıl durumda. Önemli olan çalışmaları yapmak ve kente katkıda bulunmaktır. Bunun için iş adamlarının yani bizlerin harekete geçmesi gerekiyor. Biz bu 1024 alt yüklenici işlerini yapmak istiyoruz.” şeklinde konuştu.


Milli Piyade Tüfeği ocak ayında seri üretime geçecek | samanyoluhaber.com

http://www.samanyoluhaber.com/teknoloji/Milli-Piyade-Tufegi-seri-uretime-gececek/1027058/

Ramstein Guard 7 Tatbikatı

16 Eylül 2013  Genelkurmay Başkanlığı internet sitesi

Ramstein Guard 7 Tatbikatı, 16-20 Eylül 2013 tarihleri arasında Hava Kuvvetleri Komutanlığı koordinatörlüğünde Orta Anadolu ve Akdeniz'de icra edilecektir.

Tatbikatın amacı; Entegre NATO Hava Savunma Sistemleri ile Milli Hava Savunma, Muhabere Sistemleri ve platformların Elektronik Harp (EH) ortamında çalışabilirliğini denemek, çeşitli EH taktik ve tekniklerinin gerçek EH ortamında uygulanması, EH teçhizatının kullanılması usul ve teknikleri ile NATO Standart Raporlaşma Usulleri konularında personeli eğitmektir.

Tatbikata; Kara Kuvvetleri Komutanlığı 2 adet S-70 Sikorsky helikopteri ile Alçak İrtifa Hava Savunma ve Elektronik Harp Sistemleri, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı bir adet fırkateyn ve bir adet hücumbot, Hava Kuvvetleri Komutanlığı 8 adet F-4E 2020, 2 adet RF-4E , 8 adet F-16 uçağı ve Kontrol İhbar Radarları ile katılacaktır.

http://www.tsk.tr/3_basin_yayin_faaliyetleri/3_4_tsk_haberler/2013/tsk_haberler_70.html#2

16 Eylül 2013 Pazartesi

Kirpi üretimini artık TMSF yapacak

16.09.2013 EMRE SONCAN - ANKARA

BMC’nin devlete olan borçlarından dolayı TMSF’ye devredilmesinin ardından, bu şirketin ürettiği mayına dayanıklı zırhlı araç Kirpi’nin imalinde yeni bir döneme giriliyor. Savunma Sanayii Müste-şarlığı’nın sözleşmeyi feshetmesi üzerine TMSF, aracın üretimine devam edeceğini açıkladı.

Türk Silahlı Kuvvetleri’nin mayına dayanıklı zırhlı araçlarını imal eden BMC’ye el koyan Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF), Savunma Sanayii Müsteşarlığı’na (SSM) mektup yazarak Kirpilerin üretimine devam edeceklerini belirtti. BMC’nin yaşadığı finansal sorunlar nedeniyle Kirpi üretimi uzun süredir durmuştu. TSK’nın mayına dayanıklı zırhlı araç ihtiyacı da tam olarak karşılanamamıştı.

TMSF’nin şirkete el koymasının ardından devletin araçlarını yine devlet üretmiş olacak. 2009’da 468 zırhlı araç için BMC ile anlaşma imzalanmış, ancak firmanın yaşadığı maddî sıkıntı yüzünden araçların 278’i teslim edildikten sonra üretimi durmuştu. Daha sonra küçük bir teslimat daha yapıldı. Kalan Kirpilerin ise üretimi bitirilemedi. BMC, sorunu aşmak için özel bir bankadan kredi buldu fakat üretimi yine nihayete erdiremedi. İşçilerinin alacağı toplam 10 milyon TL’yi de ödemedi. Daha sonra ise şirketin sahibi Mehmet Emin Karamehmet’in devlete olan borçları nedeniyle TMSF şirkete el koydu. TMSF operasyonundan önce ise SSM, BMC ile olan sözleşmesini kısmi olarak feshetti. Araçların akıbetinin ne olacağı tartışılırken, TMSF’den bir hamle geldi. Fon, el koyduğu BMC bünyesinde üretimi sürdürecek.

TMSF ve SSM arasında anlaşma sağlanması halinde, TSK’nın kalan 175 aracı ve Emniyet Genel Müdürlüğü için 20 Kirpi ile bu araçların yedek parça ve bakımlarını kapsayacak üretim gerçekleştirilecek.
...
http://www.zaman.com.tr/ekonomi_kirpi-uretimini-artik-tmsf-yapacak_2136127.html

F-16s to be equipped with missile warning systems

September/12/2013   Burak BEKDİL

Turkey’s defense procurement agency mulls equiping scores of Turkish military aircrafts with missile warning systems. The first batch is likely to be from a foreign manufcaturer, an official says

Turkey has launched a competition worth hundreds of millions of dollars to equip scores of its military aircraft with high-tech missile warning systems (MWS).

A defense official said the planned MWS would boast Imaging Infrared (IIR) technology which detects a missile from heat coming from its exhaust. “We think the IIR is the best technology to meet our requirements,” he said.

Once an enemy missile has been detected, the pilot can either launch chaff flares to jam its course, or he can take on avoidance maneuvers.

Under an earlier program, military electronics concern Aselsan, Turkey’s biggest defense firm, produced a similar MWS based on ultraviolet technology and outfitted these to scores of military helicopters under a German license.

A defense expert said ultraviolet would be more suitable for helicopters whereas the IIR is better for platforms flying at higher altitude.

“The false warning ratio with the IIR sensors is smaller than ultraviolet sensors at higher altitudes,” he said.

Turkey’s defense procurement agency, the Undersecretariat for the Defense Industry (SSM), has said the competition it opened will be for fixed-wing platforms in the inventory of the Turkish Air Force.

First manufacturer may foreign

At the end of August, SSM issued a Request for Information (RfI) in order to “gather general information on potential suppliers of the MWS in the market; have an idea of availability of the required MWS; investigate and clarify the system and sub-system based technical details and requirements; define logistics support requirements for the system as a part of the Request for Proposal (RfP) preparation effort.”

Only MWS manufacturers can receive the RfI document until Sept. 16, SSM said. The responses to the RfI should be delivered to SSM on or before Oct. 11. Procurement officials said that if Turkey decided to outfit only its F-16 fleet with the MWS, this would mean business for over 200 aircraft. “An initial batch would probably be purchased off-the-shelf from a foreign manufacturer, but the rest could be produced locally under license,” the official said.

http://www.hurriyetdailynews.com/turkey-to-outfit-scores-with-anti-missile-systems.aspx?pageID=238&nID=54284&NewsCatID=483

Pak-Turkish pact on combat copters on cards

September 16, 2013 SALIM BOKHARI - ANKARA

Nawaz to witness demo of T-129 Attack Helicopters

Pakistan and Turkey are expected to expand their cooperation in defence production and Prime Nawaz Sharif will discuss the possibility of joint production of fighter helicopters with his Turkish counterpart Tayyip Erdogan.

Soon after his arrival in Ankara on a three-day official visit to Turkey, Premier Nawaz would undertake a visit to Turkish Aerospace Industries to witness demonstration of T-129 Advance Attack and Tactical Reconnaissance Helicopters.

If an understanding is reached, an MoU would be signed and later a high-ranking team of Pakistan Air Force comprising experts from Kamra Re-build Factory would undertake a visit to Ankara to look into the technical details involved in joint production of these helicopters.

Pakistan and Turkey are already cooperating in different fields of defence production and training of each others’ military personnel. But, Pakistan desperately needs such helicopters to enhance its capability to carry out operations in Fata region to target terrorist hideouts.

T-129 is the result of the integration of nationally developed avionics and weapon systems by Turkey on to the combat proven Agusta Westland A-129 airframe, with upgraded engines, transmission and rotor blades. This helicopter is designed to meet the demanding requirements of armed forces. Optimised for “hot & high” environments and having considerable fire-power, T-129 is the most efficient Attack Helicopter in its class.

T-129 in fact has two versions. T-129A is the “combat support” version capable of carrying 500 ea 20mm gun rounds and up to 76 guided or unguided 2.75” rockets. T-129B is the “multi-role” version equipped with the leading edge electronic warfare systems and capable to carry a payload of 8 anti-tank missiles, 12 guided 2.75” rockets, 2 air-to-air missiles and 500 rounds, simultaneously.

http://www.nation.com.pk/pakistan-news-newspaper-daily-english-online/national/16-Sep-2013/pak-turkish-pact-on-combat-copters-on-cards

MKEK'ya 100 milyon liralık yatırım yapılacak

15 Eylül 2013

Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz, Makine Kimya Endüstrisi Kurumu'na (MKEK) bağlı Ağır Silah ve Çelik Fabrikası'na 100 milyon liralık yenileme çalışması yapılacağını, yatırımın 120 bin ton çelik üretim kapasitesine sahip olduğunu söyledi.

Başbakan Yardımcısı Beşir Atalay ve Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz, MKEK bünyesinde bulunan Ağır Silah ve Çelik Fabrikası'ndaki incelemelerin ardından, teşhir salonunda basın toplantısı düzenledi. Kırıkkale'nin kentsel dönüşüm anlamında bir kabuk değiştirdiğini söyleyen Yılmaz, MKEK gibi çok köklü bir tarihe sahip kurumun, yeni bir atılımda bulunması için Çelikhane projesini hayata geçireceklerini belirterek, "İhale sürecine başladık. Yeni tesis 120 bin ton çelik üretim kapasitesine sahip olacak. Yaklaşık 100 milyon liraya mal olacak, savunma sanayi açısından kritik ve önemli bir yatırım." dedi.

MKEK'ye yapılacak olan yatırımlarla Kırıkkale'nin daha da gelişeceğini ifade eden Yılmaz, bir şehrin kamu yatırımlarıyla gelişmeyeceğini, mutlaka özel yatırımların da artırılması gerektiğini vurguladı. Kırıkkale'nin, alacağı yatırımlarla daha da gelişeceğini belirten Yılmaz, imkânlar dâhilinde daha fazla bütçe ayırmaya çalıştıklarını ifade ederek, "Bizim, nitelikli çelikte açığımız var. Dışarıdan ithalat yapıyoruz, değişik sınıflandırmalarla yapıyoruz. Bunun önemli bir kısmını yurt içinden karşılamak için bu tesisi gerçekleştirmeyi öngörüyoruz. Sadece Kırıkkale için değil, çevre illerimiz için de büyük katkılarda bulunacak bir proje olacak." diye konuştu.
...
http://ekonomi.haber7.com/gundem-veriler/haber/1074200-mkekya-100-milyon-liralik-yatirim-yapilacak

TÜBİTAK, ilk yerli haberleşme uydusunu yapacak

15 Eylül 2013

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, TÜBİTAK'ın, yerli haberleşme uydusu TÜRKSAT 6A'nın geliştirilmesi ve üretimi için yüksek bütçeli projelere yüzde 100 Ar-Ge desteği vereceğini bildirdi.

Türkiye'nin milli gözlem uyduları GÖKTÜRK-2 ve RASAT'ı uzaya fırlatarak önemli bir başarıya imza atan TÜBİTAK, şimdi de yerli haberleşme uydusu için çalışmalara başladı. Bu amaçla Kamu Kurumları Araştırma ve Geliştirme Projelerini Destekleme Programı (1007 Programı) kapsamında "Yerli Haberleşme Uydusu Geliştirilmesi ve Üretimi" konusunda çağrı duyurusu yayınlandı. "TÜRKSAT 6A" olarak adlandırılan uydunun tasarımı tamamen yerli olacak ve bütün entegrasyonları Türkiye'de yapılacak. Azami ölçüde yerli imkanlarla geliştirilmesi amaçlanan TÜRKSAT 6A haberleşme uydusu sivil, ticari ve askeri kamu kuruluşlarına da hizmet verecek.

Yerli haberleşme uydusu hakkında AA muhabirine açıklamalarda bulunan Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, TÜBİTAK tarafından açılan çağrı ile milli uydulara bir yenisinin daha ekleneceğini söyledi. Bu amaçla yüksek bütçeli projelere yüzde 100 Ar-Ge desteği verileceğini belirten Ergün, kamu Ar-Ge birimleri, üniversiteler veya özel sektör kuruluşlarının çağrıya başvuruda bulunabileceğini kaydetti.

Geliştirilecek haberleşme uydusunun yörüngede çalışır halde teslim alınacağını ifade eden Ergün, "Uydunun özgün tasarımı, platformu ve uydu üzeri yazılımları, proje kapsamında yerli olarak geliştirilecek. Diğer bileşenlerin hangilerinin yerli olarak geliştirileceğine, projeyi yürütecek kuruluşlar karar verecek ancak geliştirilecek bileşenler azami ölçüde yerli olacak" dedi. "TÜRKSAT 6A için çalışmalar 2014'de başlayacak"

Bakan Ergün, TÜRKSAT 6A uydusunun proje sözleşmesinin 2014 yılında yapılarak, çalışmalara başlanacağını belirterek, uydu tasarımı, entegrasyon ve testlerinin ECSS, NASA ve uygulanabilir MIL standartlarına göre gerçekleştirileceğini söyledi.

Milli haberleşme uydusunun 15 yıl uzayda görev yapabilecek özelliklerde geliştirileceğini anlatan Ergün, şunları kaydetti: "TÜRKSAT 6A uydusu Türkiye'nin yanı sıra Avrupa, Kuzey Afrika, Ortadoğu ve Asya kıtasının büyük bir bölümünü kapsayacak. Hizmet ömrü 15 yıl, tasarım ömrü ise hizmet ömrünün en az bir buçuk katı olacak. Uydu yakıtı ise bu süreye göre ayarlanacak. Çağrı kapsamında uydu tasarımının en az iki fırlatma aracı ile uyumlu olması ve uzay şartlarına dayanıklı olması isteniyor. Uydunun müşteri kurum olan TÜRKSAT'a teslimi, yörünge testlerinin başarı ile tamamlanmasının ardından gerçekleşecek. Bu teslime kadar tasarım, entegrasyon, test, fırlatmaya gönderme, fırlatma öncesi çalışmalar, fırlatma, yörünge testleri gibi çalışmalar yüklenicinin sorumluluğunda olacak."

Uydunun teknik özellikleri

Geliştirilecek uydunun teknik özelliklerine de değinen Ergün, TÜRKSAT 6A uydusunun 16 aktif, 4 yedek Ku-bant ve 2 aktif, 1 yedek X-bant aktarıcıya sahip olacağını söyledi. Nihat Ergün, uydu projesi gerçekleştirmek isteyen kuruluşların 22 Kasım 2013 tarihine kadar TÜBİTAK'a başvuru yapabileceğini ifade etti.

Bu tür yüksek teknolojili projelerin, Türkiye'nin prestiji açısından önemli olduğunu dile getiren Ergün, TÜBİTAK tarafından milli olarak tasarlanan gözlem uydularının yanı sıra şimdi de ülkemizin ihtiyaç duyduğu haberleşme uydusunun yerli imkanlarla geliştirilmesinin, bir eşik değerin daha aşılacağı anlamına geleceğini sözlerine ekledi.

http://ekonomi.haber7.com/basari-hikayeleri/haber/1074132-tubitak-ilk-yerli-haberlesme-uydusunu-yapacak

15 Eylül 2013 Pazar

Russia to expand Mediterranean fleet to 10 warships

September 14, 2013  Russia Times

The Russian Navy intends to build its presence in the Mediterranean Sea - particularly in the area close to Syrian shores - to up to 10 battleships, announced Admiral of the Fleet Viktor Chirkov.

“The task is crystal clear: to avoid a slightest threat to the security of the state. This is a general practice of all fleets around the world, to be there when a tension level increases. They are all going to act on operational command plan of the offshore maritime zone,” Chirkov told journalists on Friday. "Russia will be building up its Mediterranean fleet until it is deemed sufficient to perform the task set."

Russia began military build-up in the Mediterranean in 2012, and starting from December last year the Navy established a constant presence in the eastern part of the Mediterranean Sea.

On May 1, 2013 all Russian battleships operating in the area were assigned to a single task force under special offshore maritime zone operation command.

Currently there are seven warships deployed in the area:

1-landing craft carriers 'Aleksandr Shabalin’ Project 775 Large Landing Ship (LLS),
2-‘Admiral Nevelskoy’ Ropucha I (Project 775),
3-‘Peresvet’Project 775M Large Landing Ship (LLS),
4-‘Novocherkassk’ Project 775 Large Landing Ship (LLS) and
5-‘Minsk’ Project 775 Large Landing Ship (LLS)

from Russia’s Black and Baltic Sea Fleets, as well as the escort vessel

6-‘Neustrashimy’ Project 11540 Yastreb Frigate,
7-and large anti-submarine ship ‘Admiral Panteleyev’ Project 1155 large ASW ship.

According to previous reports,

8-the missile-carrying cruiser ‘Moskva’ Project 1164 Atlant (Slava) lead ship, Guided Missile Cruiser passed the Straits of Gibraltar on September 10 and is expected to arrive at its final destination in eastern Mediterranean on September 15 or 16.

Two battleships of the Russia’s Black Sea Fleet,

9-guided missile destroyer ‘Smetlivy’ Project 01090 ASW destroyer. and
10-landing craft carrier ‘Nikolay Filchenkov’ Project 1171 Large Landing Ship (LLS)

left their bases in Sevastopol and Novorossiysk respectively and early on Friday morning have passed the Bosphorus Strait, heading to the eastern Mediterranean.

PRIAZOVYE (SSV-201)
11-The SSV-201 reconnaissance ship ‘Priazovye’ also reportedly joined the group in the Eastern Mediterranean in early September.

Upon the arrival of the ‘Moskva’, its commander, Sergey Tronev, will assume operative command of the task force.

Commander Admiral Viktor Chirkov also informed that more than 80 Russian battleships and support vessels are currently offshore in various parts of the global ocean.
...
http://rt.com/news/navy-warship-syria-mediterranean-800/


1 AGI
1 Slava Class Cruiser
1 Udaloy Class Destroyer
1 Kashin Mod Class Destroyer
1 Neustrashimy Class Frigate
6 Landing Ship

Israel has 80 nuclear warheads, report says

September 15, 2013 By TIMES OF ISRAEL STAFF

Country reportedly stopped producing atomic weapons in 2004 but possesses enough fissile material for up to 190 warheads

Israel possesses a stockpile of 80 nuclear warheads, all of which were produced by 2004, when Israel froze all production, according to a report published over the weekend. The report, in the September/October issue of the Bulletin of the Atomic Scientists, cited US Defense Intelligence Agency figures. Israel began to produce nuclear warheads in 1967 and gradually built up its arsenal, producing between two and three warheads each year until it amassed 80 warheads in 2004.The report did not say why Israel had ceased production, although it noted that the Jewish state is estimated to have produced enough fissile material for 115 to 190 warheads.

Israel’s nuclear program has long been shrouded in secrecy, with the country maintaining a policy of ambiguity while refusing to sign the Nuclear Non-Proliferation Treaty.

Previous estimates have put the number of warheads in Israel’s possession at up to 400. According to foreign reports, Israel’s military has the capacity to deliver a nuclear payload via a variety of methods, including ballistic missiles, aircraft, and submarine-launched cruise missiles.

The 80-warhead figure — fewer than once thought, and lower than the nuclear arsenal of countries that are officially in possession of atomic weapons — was cited in June in a 2013 yearbook put out by the Stockholm International Peace Research Institute (SIPRI), a leading think tank on global security issues.

Of those warheads, 50 are for medium-range ballistic missiles and 30 are for bombs carried by aircraft, the report said. In addition, “Israel may also have produced non-strategic nuclear weapons, including artillery shells and atomic demolition munitions,” the Guardian reported.

In 1986, based on information supplied by ex-Dimona nuclear technician Mordechai Vanunu, later convicted of treason, the Sunday Times of London estimated that Israel had produced more than 100 nuclear warheads.

According to the new report, despite conducting several tests North Korea has yet to develop a serviceable atomic warhead. The report put the number of nuclear warheads in the hands of world powers, in descending order, at 4,650 possessed by the US, 4,480 by Russia, 300 by France, 250 by China, 225 by the UK, 120 by Pakistan, 110 by India, and 80 by Israel.

The total number of serviceable atomic warheads in the world is 10,215, the report said, down from as high as 64,449 at the height of the Cold War in 1986.

http://www.timesofisrael.com/israel-has-80-nuclear-warheads-report-says/

Denizaltı İnşa Kabiliyeti ve YTDA Projesi

09.09.2013  Savunma Havacılık Dergisi Sayı 156

Cerbe Sınıfı denizaltıların inşasının gerçekleştirileceği Denizaltı İmalat Fabrikası A-Blok ve B-Blok olmak üzere iki büyük hangardan oluşmakta. Aynı anda üç denizaltının sığabileceği A-Blok, denizaltının inşa ve montaj faaliyetlerinde, B-Blok ise denizaltı teknesini/kemeresini oluşturan sacların kaynak işleri ve blokların birleştirilme/çatma işlemlerinde kullanılacak. B-Blok’ta denizaltı inşa faaliyetleri için yeni inşa aparatı ve istasyonlarının/tezgahların kurulum çalışmalarına devam edilmekte.

Halen Kemere Taşıma Aparatı, WEB-FLENC Birleşim Aparatı [Ahtapot Tezgahı], Kemere Tekne Sacı Kaynak İstasyonu, Blok [Alt Bölüm/Subsection] Çatma Aparatı ve Kemere Devamlı Kaynak İstasyonu gibi otomatik olarak çalışan modern tezgahların kurulumu tamamlanmış durumda. Edindiğimiz bilgiye göre söz konusu tezgahların tasarımı HDW tarafından yapılmış ve tezgahlar Konya’da yerleşik Seikon firması tarafından yurt içinde imal edilerek Gölcük Tersanesi’ne nakledilmiştir.

197o’li yılların başından beri HDW firması ile işbirliği yapan Gölcük Tersanesi, bu işbirliğinin bir sonucu olarak Alman firması ile güven üzerine kurulu işbirliği anlayışı geliştirmiştir. Ancak, yeniden yapılandırma faaliyetleri kapsamında HDW firmasının iş yapma anlayışında yaşanan değişiklikler şirketin Türkiye’deki faaliyetlerine de olumsuz yansımış ve bunun bir sonucu olarak şirket YTDA Projesi altındaki sorumluluklarını yerine getirmede bir dizi sorun ve gecikme yaşanmıştır. HDW ile yaşanan sorunlara, Türkiye’nin YTDA Projesi’nin finansmanı için gerekli krediyi bulmada yaşadığı zorluklar da eklenince Proje bir ara iptal aşamasına bile gelmiştir. Ancak, bu sorunlar geçtiğimiz dönemde aşılmış ve Proje sözleşmesi 22 Haziran 2o11’de yürürlüğe girmiştir.

Ne var ki, HDW’nin Cerbe Sınıfı denizaltıların inşasında kullanılacak malzemeleri göndermede gecikmesi nedeniyle daha önce 2o13 olarak planlanan ilk denizaltının inşa faaliyetlerine ancak 2o14 içinde başlanabilecektir. Projede bir yıllık sarkmaya neden olan bu gecikme nedeniyle denizaltıların teslim tarihi 2o19-2o24 olarak yeniden belirlenmiştir. Her bir Cerbe Sınıfı denizaltının inşası 4o ayı inşa ve donatım, 9 ayı Liman Kabul Testi [HAT] ve 11 ayı Deniz Kabul Testi olmak üzere 6o ay [Gür Sınıfı denizaltılarda bu süre dört yıl olarak gerçekleşmişti] sürecektir.

Denizaltı İmalat Fabrikası A-Blok’ta aynı anda üç denizaltının inşası yapılabilecek. Birinci denizaltı ile ikinci denizaltının inşası arasında 12 aylık bir faz farkı olacağından 2o19’da teslim edilecek TCG Cerbe denizaltısının ardından kardeş gemilerin DzKK’na teslimatları birer yıl ara ile 2o24’te tamamlanacak.

Tersane gezimiz sırasında TCG Cerbe denizaltısının tekne inşasında kullanılacak ilk parti feromanyetik HY-100 ve HY-80 tipi yüksek dayanımlı çelik sacların Denizaltı İmalat Fabrikası’na ulaştığını gördük. Erdemir’in bu tip sacları üretmemesi nedeniyle saclar Avusturya’dan tedarik edilmektedir. HY-100 sacı 2.5cm kalınlıkta olduğundan YTDA Projesi kapsamında ‘Kuru Plazma Tezgahı’ adı verilen yeni bir sac kesim tezgahı da satın alınmıştır.

Denizaltı inşası konusunda ciddi bir bilgi birikimi, dokümantasyon, alt yapı ve yetişmiş insan gücüne sahip olan Gölcük Tersanesi Komutanlığı, bir yandan Cerbe Sınıfı denizaltıların inşasına yönelik hazırlıklarını sürdürürken diğer yandan da iki yıl önce sözleşmesi imzalanan ve tasarım çalışmalarına başlanılan Milli Denizaltı [MilDen] için gün saymakta. Halen sekizi doktora, 42’si çift yüksek lisans ve tamamı yüksek lisans dereceli 96 mühendise sahip olan Gölcük Tersanesi Komutanlığı yetkilileri kendi tasarım sistemlerini ilk olarak Gür Sınıfı denizaltılara uyguladıklarını ve algoritmalarını teyit ettiklerini, şimdi MilDen Projesi’nde bu kabiliyetlerini kanıtlayacaklarını vurguladılar. AIP tahrik sistemine sahip olması beklenen MilDen’in tasarımı ise DzKK Dizayn Proje Ofisi ve ArMerKom işbirliği ile yapılacak.

MilDen denizaltılarında batarya sistemi olarak Rolls-Royce tarafından geliştirilen sodyum nikel klorür tipi Zebra batarya teknolojisinin gelişimi yakından takip edilmekte.

Kaynak: Savunma Ve Havacılık Dergisi Facebook sayfası
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.623588097681007.1073741835.347536581952828&type=1

12 Eylül 2013 Perşembe

Russian Army to Receive Vityaz Air Defense Systems in 2016























11/09/2013 RIA Novosti. Ramil Sitdikov

Russia’s Almaz-Antei defense corporation is planning to start deliveries of its newest S-350E Vityaz mid-range air defense system to the Russian army in 2016, the company said Wednesday. The Vityaz, which is expected to replace the outdated S-300 systems, was showcased for the first time during the recent MAKS-2013 airshow near Moscow.

“We are planning to complete [Vityaz] testing in 2014, [and] start mass production in 2015 and deliveries to the military in 2016,” Almaz-Antey general director Vitaly Neskorodov told RIA Novosti.

The system has been in the works since 2007 and features advanced all-aspect phased array radar, a new mobile command post and a launcher capable of carrying 12 vertical-launch missiles planned to be variants of the 9M96 active radar homing missile, according to the company. The Vityaz will complement the Morfey, the S-400 and the S-500 air defense systems in the future aerospace defense network to engage targets at ranges from five to 400 kilometers, and at altitudes from five meters to near space.

http://en.rian.ru/military_news/20130911/183358914/Russian-Army-to-Receive-Vityaz-Air-Defense-Systems-in-2016.html

Yerli İHA’lar 2014’te havalanacak

08.09.2013 İLKER AKGÜNGÖR / VATAN HABER

Türk mühendisler tarafından üretilen milli insansız hava araçlarının seri üretimine başlandı. Yerli İHA’lardan ilk parti Şubat 2014’te TSK’ya teslim edilecek. 28 İHA askeriyenin envanterine girecek.

İsrail yapımı insansız hava aracı (İHA) Heron’larla teslimden yedek parça teminine kadar birçok sıkıntı yaşayan Türkiye’ye yerli İHA’lardan müjdeli haber geldi. Seri üretime geçilen milli İHA’ların ilk partisi Şubat 2014’te TSK’ya teslim edilecek.

Taksi, iniş ve kalkışı tam otomatik yapan Bayraktar İHA’nın üreticisi Kale-Baykar korsorsiyumu Şubat’taki ilk partide 6 adet İHA, 2 yer kontrol istasyonu, 3 yer veri terminali, 2 uzak görüntü terminali ve 2 kamera sistemini teslim edecek.

Yazılım ve donanımının tamamı Türk mühendisleri tarafından yapılan Bayraktar İHA’nın 6 uçaklık ikinci partisi Mayıs 2014’te TSK’ya verilecek. Kale-Baykar’ın Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM) ile 12 İHA teslimi dışında 6 uçaklık opsiyon anlaşması da bulunuyor.

2014’te TSK envanterine girecek diğer 6 İHA ise Vestel Savunma Sanayi’nin ürettiği Karayel olacak. Paraşütle yere inen Karayel’in Temmuz’daki teslimi TSK’nın yeni istekleriyle geliştirilmek üzere ertelenmişti. 6 adet Karayel’le birlikte 2014’te Kara Kuvvetleri Komutanlığı’nın emrinde 18 İHA görev yapmaya başlayacak.

10 ANKA geliyor

Batman’da muharebe koşullarında test edilmeye başlanan TAİ’nin ürettiği ANKA için de geri sayım başladı. TAİ, Hava Kuvvetleri Komutanlığı için 10 adet ANKA üretecek.

DÜNYADA EN ÖNEMLİ 3 ÜRETİCİDEN BİRİYİZ

Türkiye, taktik sınıfında Bayraktar, Karayel ve operatif sınıfta ANKA ile dünyadaki en önemli 3 İHA üreticisinden biri haline geliyor. ABD ve İsrail arkasından parlayan Türkiye’nin ürettiği ANKA’lardan darbe öncesi Mısır Ordusu 10 adet sipariş vermişti. Suudi Arabistan Veliaht Prensi Salman Bin Abdülaziz El-Saud Mayıs’taki ziyaretinde Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’le savunma sanayii alanında işbirliği anlaşması imzalayarak ANKA’lar için ikinci müşteri olmuştu. Muhtemel müşteriler arasında Malezya ve Pakistan bulunuyor.

http://haber.gazetevatan.com/yerli-ihalar-2014te-havalanacak/567581/2/ekonomi

11 Eylül 2013 Çarşamba

Partnership with Turkey for Bahrain programme

By: Richard Scott Published: 11 Sep 2013

BMT Nigel Gee (BMT), a subsidiary of BMT Group (Stand S4-160), has revealed details of its latest partnership with Turkey’s Ares Shipyard to design and build six 18m composite patrol boats for the Bahrain Coast Guard.

Sea trials for the first of class are expected to take place at the end of this month.

The current six-boat contract includes an option for a further six craft.

BMT has taken responsibility for the full detailed design including hull form optimisation, structural design and machinery layout. Its team of naval architects has worked closely with the shipyard to develop a design that meets the customer’s objective of an operationally effective highspeed craft (over 35kts maximum speed) which at the same time offers excellent habitability below decks.

BMT Nigel Gee managing director John Bonafoux said: “We are pleased to be supporting Ares Shipyard with the design of this highperformance patrol boat, which yet again demonstrates our expertise in specialist vessel design.”

http://www.ihs.com/events/exhibitions/dsei-2013/news/day-2/Partnership-with-Turkey-for-Bahrain-programme.aspx

NIITEK Ground Penetrating Radar Selected to Support Route and Area Clearance Missions for the Turkish Army

(Source: NIITEK, Inc.; issued September 9, 2013)

DULLES, Va. --- NIITEK, Inc., a subsidiary of the Chemring Group PLC, announced today that the Turkish Army has made a purchase of the two-operator Husky Mine Detection System (HMDS) to lead its route clearance patrols and provide minefield clearance capability.

The NIITEK HMDS is a multi-panel high-performance Ground Penetrating Radar (GPR) system which functions on manned, blast resistant vehicles that provide rapid ability to scope out anti-vehicular landmines and other explosive hazards on main supply routes and additional open areas as needed. This is Turkey’s first acquisition of the HMDS and represents a critical enhancement in the mine and Improvised Explosive Device (IED) detection, interrogation, and clearance capabilities for the Turkish military. The NIITEK Ground Penetrating Radar is now in use with the U.S., Canadian, Australian, and Spanish Militaries.

This equipment is a significant leap forward in Turkish Army mine detection capability. Three of the four two-seat variant Husky 2G vehicles sold to Turkey feature the NIITEK Ground Penetrating Radar (GPR) and the fourth Husky 2G features a robotic arm.

Additionally, the Turkish Army procured two R-VISOR robots mounted on the QinetiQ TALON featuring a NIITEK GPR and Metal Detector. The robots clear footpaths as well as areas not accessible to the much larger HMDS. Delivery was completed August 2013 in Turkey. The contract includes installation, training, and logistics support.

NIITEK, along with its partners Critical Solutions International (CSI), sales lead for the Husky 2G manufactured in South Africa, and IPA Defence, a Turkish based company as the main contractor in this project, representing NIITEK & CSI and QinetiQ North America, received the order in May 2013.

“We have been working closely with IPA and CSI to assist the Turkish Government establish an enhanced route and area clearance capability because of the threats that exist on their southern borders; we look to further support this capacity as it is established across their military.” said Tom Thebes, CSES Acting President. “The NIITEK GPR is a critical component in the war against mines and IEDs and this award represents a significant step in supporting the international Counter-IED mission and the ultimate goal of saving lives.”
...
http://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/147822/turkey-selects-ground_penetrating-radar.html

Argentina, Azerbaijan discuss cooperation in ICT and space communications

9 September 2013 Azerbaijan, Baku, Trend H. Valiyev

Argentina and Azerbaijan have discussed the prospects of cooperation in the fields of information technologies and space communication, the Azerbaijani Foreign Ministry said on Monday.

According to the ministry, cooperation was discussed in Argentina between the Azerbaijani ambassador to the country Mammad Ahmadzade and Minister of Federal Planning, Public Investment and Services of Argentina Julio de Vido. The cooperation and implementation of joint projects in energy and infrastructure, as well as improvement of the legal framework were also discussed.

The possibility of Argentina's participation in the Bakutel- 2013 exhibition and conference (Dec. 2-5) was also discussed during the meeting. Earlier, Argentine company INVAP SE invited the Azerbaijani side to cooperate in the space area. Talks on cooperation in this sphere were held by the management of INVAP SE and Azerkosmos in early 2013.

INVAP S.E. management expressed its willingness to cooperate with Azerkosmos in the space sphere, the implementation of joint projects and the exchange of experience and staff training in this area.

INVAP S.E. is implementing high-tech projects in the nuclear, aerospace, energy, medical areas. The company supplies equipment to more than 30 countries worldwide. Foreign satellite offices and subsidiaries of the company are working in Australia, Brazil, Chile, Egypt and the U.S.

http://en.trend.az/regions/scaucasus/azerbaijan/2187666.html

Turkey delivers bulk of T-122 Sakarya multiple launch rocket systems and missiles to Azerbaijan

11 September 2013  Baku. Rashad Suleymanov – APA

The supplies on Azerbaijan’s orders will be completed by the end of the year

The Turkish ROKETSAN company will complete the deliveries on Azerbaijan’s orders by the end of the year, ROKETSAN told APA.

The significant batches of T-122 Sakarya multiple launch rocket systems and missiles offered by Azerbaijan have already been delivered. T-300 “Hurricane” missiles (named as Kasırga) are under production and testing and have been modernized compared to relevant systems in the arsenal of the Turkish Armed Forces.

The universal launch rocket system produced by ROKETSAN for Azerbaijan allows firing rockets with 122 and 300 mm caliber.

T-122 Sakarya multiple launch rocket systems purchased by Azerbaijan from Turkey were demonstrated in Baku military parade in June, this year. These systems with long-range missiles are capable of destroying enemy targets at a distance of 40 km.

http://en.apa.az/news/199241

4 Eylül 2013 Çarşamba

TMSF'nin BMC'yi satma planı belli oldu

04.09.2013 Dünya Gazetesi

17 Mayıs'ta TMSF yönetimine geçen BMC, Kirpi ile yeniden hayata dönmeye hazırlanıyor. Sendika ve yan sanayii ile görüşen TMSF şirketi satışa hazırlanıyor.

Bir yılı aşkın süredir sürdürülebilir üretim koşullarını yitiren BMC'de çarklar yeniden dönüyor. Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF), 17 Mayıs'ta Çukurova Grubu'na ait bazı şirketlerle birlikte yönetimini devraldığı BMC'de, bu ayın ortasına kadar üretime başlayacak şekilde çalışmalar yapıyor. Hafta sonuna kadar Türk Metal Sendikası üst yönetimi ile görüşerek üretimle ilgili planlama yapacak olan TMSF yetkilileri, yan sanayi firmalarıyla da görüşerek, yakında sipariş vermeye başlayacağını bildirdi.

BMC'nin eylül ortasından itibaren Türk Silahlı Kuvvetleri için geliştirdiği zırhlı araç Kirpi'nin üretimine başlayacağı ve izindeki çalışanların yüzde 10'una iş başı yaptıracağı belirtiliyor. Firmanın, daha önce kazandığı ihale kapsamında TSK'ye 1 yıl içinde 250 kirpi aracı teslim etmesi gerekiyor.

Bu arada BMC'yi satın almak için İtalya merkezli kamyon, otobüs ve dizel motor üreticisi Iveco'nun TMSF ile görüşmelerde bulunduğu ve Iveco yetkililerinin fabrikayı incelediği, ancak görüşmelerin henüz bir sonuca varmadığı öğrenildi.

BMC'de örgütlü olan Türk Metal Sendikası'nın İzmir 1 Nolu Şube Başkanı Halil İbrahim Tosun, BMC'ye el koyduktan sonra üretimi durmuş halde satamayan TMSF'nin yaklaşık 1 aydır şirketi çalıştırma yönünde girişimlerde bulunduğunu belirterek, “TMSF, Ramazan Bayramı'nda işçilere alacaklarına mahsuben 5'er bin lira ödeme yaptı. Bu süre zarfında yan sanayi firmaları ile görüşmeler yaparak yapılandırmaya gidiyor. TMSF tepe yöneticileri bu hafta sonuna kadar Türk Metal Sendikası Genel Başkanı Pevrul Kavlak ile görüşme yapacak. Görüşmede işçilerin geriye dönük alacakları ve sigorta sorunlarıyla ilgili konularda mutabakata varılması bekleniyor” diye konuştu.

TMSF'nin eylül ortasından itibaren BMC'de üretimi yeniden başlatmayı planladığını ve Sendika ile görüşmesinde işçilerin işbaşı yapması konusunda bir mutabakat sağlamayı amaçladığını aktaran Tosun, TMSF yetkililerinin bunun dışında, BMC'nin yan sanayicisi olan firmalarla da görüşme yaptığını ve yakında siparişlere yeniden başlanacağı yönünde bilgi verildiğini aktardı.

'Bakımcılar' çağrıldı

BMC 'de boyahane, dökümhane ve Kirpi'nin üretidiği birimlerde sayım, temizlik ve bakım hizmetleri için 'bakımcılar' olarak tanımlanan çalışanlar fabrikaya çağrıldı. BMC gibi bir büyük bir işletmeyi durdumanın da, yeniden üretime sokmanın da zor olduğunu belirten Halil İbrahim Tosun, "TMSF, daha önce BMC'yi satıncaya kadar bu şekilde tutmayı düşünüyordu. Ancak, makineler çalışmayınca, içerde çalışanı olmayınca şirketi satmak daha zor. Fabrikayı bu şekilde gören alıcılar ürküyor ve BMC'yi almaktan vazgeçiyor. TMSF, bu durumu görünce çalışanı yeniden içeriye sokmak, makineleri yeniden çalıştırarak sistemi çalışır hale getirmek için hareket geçti. İşçiye ödeme yaparak yan sanayiyle anlaşmalar yaparak, iş yerine iş alarak şirketi çalıştırma yönünde gayretler sarf ediyor. Bu şirketin durması da harekete geçirilmesi de zor. Bakıma ihtiyacı var. İyi ya da kötü bir araban var ve satmak istiyorsan ilk iş bir yıkamaya götürürsün. Bu açıdan bakıldığında BMC'yi de bakım yapmadan, sistemini çalışır hale getirmeden elden çıkarmak zorlaşıyor.”

Çarkı Kirpi döndürecek

Tosun, BMC'in ilk etapta Türk Silahlı Kuvvetleri için geliştirdiği zırhlı savunma aracı Kirpi'yi yeniden üretmeye başlayacağını, daha önce alınmış ihale kapsamında 1 yıl içinde TSK için 250 Kirpi üretilmesi gerektiğini hatırlattı. Bunun dışında sipariş oldukça otobüs ve kamyon üretiminin de yapılmasının planlandığını belirten Tosun, çalışanların ancak bir bölümünün işbaşı yapabileceğini, işler arttıkça çağrılan işçinin artacağını ifade etti. BMC'de memur, işçi toplam 2 bin çalışan olduğunu ve hepsinin zorunlu izine çıkarıldığını hatırlatan Tosun, bayram öncesi 5 bin TL ödeme yapıldığını, ancak, okulların açılıyor olması ve çalışanların biriken borçları yüzünden bu ödemenin sıkıntıyı gideremediğini vurguladı.

Tosun, şimdiye kadar BMC'yi satın almak isteyen firmalar olduğunu, ancak şu ana kadar bir sonuç çıkmadığını belirterek, şunları söyledi: “Bakan firmalar oldu ama bir sonuç çıkmadı. TMSF ile görüşmeler ne aşamada bilmiyoruz" dedi.
...
http://ekonomi.milliyet.com.tr/tmsf-nin-bmc-yi-satma-plani-belli/ekonomi/detay/1758806/default.htm

3 Eylül 2013 Salı

Bu ay sonu yerli uçağa karar verilecek




























03.09.2013  www.kokpit.aero

Yerli uçak için hazırlanan üç ayrı konsept tasarım, bu ay sonunda gerçekleştirilecek Savunma Sanayi İcra Komitesi'ne sunulacak. Üç ayrı tasarım TAI tarafından yapıldı.

Savunma alanındaki üretimini artırarak, silahlı kuvvetlerin ihtiyaçlarının yüzde 56' sını yerli sistemlerle karşılıyan Türkiye, yerli savaş uçağı üretimi içinde çalışmalarına hız verdi. TUSAŞ öncülüğünde gerçekleştirilen çalışmalar çerçevesinde 2 yıllık bir sürenin ardından 3 ayrı taslak model hazırlandı. Hesaplamalara göre yerli motor hariç jetlerin 30 yıllık operasyon-bakım dahil toplam maliyeti 100 uçak için 80 milyar dolar olması öngörülüyor. Motorun da yerli yapılması halinde bu miktarın daha yüksek olacak.

EYLÜL AYI SONU SUNUM YAPILACAK

Savunma Sanayi İcra Komitesi tarafından 2020'li yıllarla birlikte ömrünü tamamlayacak olan F-16'ların yerini alması amacıyla üretilmesi hedeflenen yerli jetler için TUSAŞ'a verilen süre doldu. Ay sonunda toplanacak olan komite de yapılacak olan sunumla birlikte Türkiye'nin savaş uçaklarının geleceği de belirlenmiş olacak. Hava Kuvvetleri’nin 2060’lı yıllara kadar harekât ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde tasarlanan uçaklarda Hava Kuvvetleri’nin beklediği en önemli özellik radara yakalanmama yeteneği.

TUSAŞ, Savunma Sanayii icra kuruluna sunmak için hız, vuruş gücü ve taşıma kapasitesine göre çift ve tek motorlu 3 taslak model hazırladı. Modellerden biri çift, ikisi tek motorlu. Birinde ön gövdeye kanat eklenerek yüksek manevra kabiliyeti kazandırıldı. Çift motorlu uçak seçeneği, daha fazla silah taşıma kapasitesine sahip olacak.

FARKLI OPSİYONLAR MASADA

Milli jet uçağı üretiminde geliştirme maliyeti hayli yüksek rakamlara ulaşırken, buna karşın dünyada kullanılan çeşitli modeller de masaya yatırılacak. Bunlardan biri, birçok Avrupa ülkesinin de tercih ettiği ortak üretim modeli. Bu kapsamda ‘Türkiye liderliğinde ortak üretim’ ile yerlilik oranı yüksek bir uçak üretilebilecek ve yüzde 100 milli projeler için gerekli alt yapı da arttırılmış olacak.

Projenin kavramsal tasarımında destek alınan ve savaş uçağı üreticilerinin karşısına yeni nesil bir uçakla çıkan İsveçli Saab şirketi, ortaklık için adaylardan biri. Mühendislik çalışmalarının tamamlanması ve imalatın başlamasının ardından ‘Milli Muharip Uçak’ 2023’te gökyüzüyle buluşacak.

KANARDLI: Tek motorlu uçakta, yüksek manevra kabiliyeti ve düşük hızda havada tutunma için ön gövdeye 'kanard' olarak adlandırılan parça eklendi. Boyut olarak üç model arasından en küçüğü.

ÇİFT MOTORLU: Tasarımda daha fazla silah yükü ve havada kalma için çift motor tercih edildi. Uçağın boyu diğer modellere göre daha uzun. Hızı yüksek, menzili uzun.

TEK MOTORLU: Beşinci nesil savaş uçağı tasarımı diğer konseptlere göre daha standart çizgilere sahip. Boyut olarak orta sınıfta. Kanat yapısı F-22' yi, gövde ve kuyruk ise F-35' i andırıyor.

http://kokpit.aero/yerli-sava-ucagi-tasarimi-ssm-toplantisi