Savunma ve Stratejik Analizler

9 Mayıs 2014 Cuma

SSM KT-1T için görüşüyor

9/05/14 Muhammet METİN/Kokpit.aero

Türk Hava Kuvvetleri'nde başlangıç eğitim uçuşlarında kullanılan KT-1T uçaklarından 15 adet daha alınması yönünde karar verildi.

Hava Kuvvetleri'nde eğitim amacıyla kullanılan Koreli KAI şirketinin tasarımı KT-1T uçaklarından 15 adet daha alım için görüşmeler başlarken akıllara 'Hürkuş ne olacak' sorusu geldi.

Kazaların ardından envanterden 2012'de çıkartılan T-37'lerin yerine KT-1T seçilmiş ve 40'ı kesin 15'i de opsiyon toplam 55 uçaklık anlaşma yapılmıştı. Ancak daha sonra opsiyonların iptaline karar verilirken 15 adetlik opsiyonun TAI tarafından geliştirilen Hürkuş ile tamamlanması uygun görülmüştü. Savunma Sanayii Müsteşarlığı ile Koreli üretici firma KAI arasında görüşmelere devam ediliyor. Pazarlıklarda uçağın TAI veya Güney Kore'de imalatı ile yedek parça alımı da gündemde.

Alınan bilgiye göre KT-1T'lerin operasyon oranlarının düşük olması ve ihtiyaç nedeniyle Hava Kuvvetleri'nin opsiyonları kullanmak istediğine dikkat çekilirken, bu yaklaşık TAI tarafında huzursuzluğa neden oldu.

TESLİMATLAR 2010 YILINDA BAŞLADI

Savunma Sanayii Müsteşarlığı, 2007’de KAI tasarımı KT-1 uçağını seçti. Toplam 40 kesin, 15 adet de opsiyonu içeren anlaşma 2007’de toplam 350 milyon dolara imzalandı. İlk uçaklar Kore’den hazır gelirken kalanların ise TAI’nin Akıncı/Ankara’daki tesislerinde montajının yapılmasına karar verildi. TAI teslimatlara 2010’da başladı. Çigli/İzmir’deki 2’nci Ana Jet Üs Komutanlığı’na bağlı 122’nci Filo’ya teslim edilen uçaklar bir süre T-37’lerle birlikte uçtu. KT-1'lerin üretimi 8 Ekim 2012'de tamamlandı. 40'ıncı uçak Türk Hava Kuvvetleri'ne teslim edildi.

KAZA UCUZ ATLATILDI

TAI’nin gerçekleştirdiği test uçuşları sırasında 2011’de bir kaza yaşandı. Ters spin hareketi sırasında Test Pilotu Murat Özpala kumandasındaki uçakta arka koltukta oturan Uçuş Test Mühendisi Serdar Çora’nın fırlatma koltuğu istemsiz olarak uçaktan ayrıldı. Havada paraşütünü açan Çora, yere emniyetle indi. Uçakta tek başına kalan ve kanopisi parçalanan KT-1’i Test Pilotu Özpala Akıncı Hava Üssü’ne indirmeyi başardı.

Yaşanan bu kaza sonrasında KAI, TAI ve Hava Kuvvetleri yetkilileri ortak çalışma başlatarak fırlatma koltuğu, kanopi sistemi ve tasarımla ilgili değişikliğe gitti.
http://kokpit.aero/savunma-sanayi-mustesarligi-kt-1t-ucaklari-icin-gorusuyor

1 yorum:

  1. Hayırlı olsun memleketimize ama Hürkuş noldu neden yapıldı diye insanın sorası geliyor.

    YanıtlaSil