Savunma ve Stratejik Analizler

7 Haziran 2014 Cumartesi

F-16'lar Kanatlı Güdüm Kiti ile vuracak

5/06/14  www.kokpit.aero

Hava Kuvvetleri Komutanlığı tarafından kullanılan mevcut güdümsüz MK-83 ve MK-82 genel maksat bombalarını modern mühimmata dönüştürülmesi amacıyla başlatılan proje kapsamında test atışlarına devam ediliyor.

F-4E 2020 ve F-16C Blok 40 savaş uçakları ile gerçekleştirilen Kanatlı Güdüm Kiti atış testleri ve entegrasyon faaliyetleri tamamlanmasıyla birlikte Hava Kuvvetleri'ne teslim edilecek. Projenin 2014 yılı sonunda tamamlanması planlanıyor.

Makina Kimya Endüstrisi Kurumu tarafından üretilen klasik mühimmat TÜBİTAK-SAGE'nin geliştirdiği kanatlı güdüm kiti ile akıllı hale getiriliyor. Böylece mevcut havadan karaya atılan MK-82 ve MK-83 bombaları her türlü hava koşulunda hassas vuruş yeteneği kazandırılıyor. Pençe-2013 tatbikatında gerçekleştirilen atış testlerinde Kanatlı Güdüm Kiti takılı olan MK-83 mühimmatı 100 km menzil'den hedefi imha etmişti.

TÜBİTAK-SAGE ile ASELSAN arasından imzalanan sözleşme kapsamında, TÜBİTAK SAGE güdüm kitlerinin geliştirilmesinden, ASELSAN ise kitlerin üretiminden ve satışından sorumlu olacak. Kanatlı Güdüm Kiti projesi ile birlikte Hava Kuvvetleri'ne ait savaş uçakları düşman hava savunma sistemlerinin etkili alanına girmeden hedefleri etkisiz hale getirecek.

Teknik Özellikler:
· 10 m hassasiyetle yüksek hızda öldürücü vuruş
· 10o-80o arasında ayarlanabilir vuruş açısı
· 600 knot uçuş hız limiti
· KKS/ANS ile yüksek hassasiyet
http://kokpit.aero/hava-kuvvetleri-kanatli-gudum-kiti-ile-hedefleri-vuracak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder