Savunma ve Stratejik Analizler

14 Kasım 2014 Cuma

Türk Hava Kuvvetleri modern mühimmatlara kavuşuyor

14/11/14 Muhammet METİN/Kokpit.aero

Hava Kuvvetleri Komutanlığı envanterinde yer alan genel maksat bombalarının Hassas Güdüm Kiti ile donatılması amacıyla başlatılan projede seri üretime geçildi.

Tübitak-SAGE tarafından geliştirilen ve ASELSAN tarafından üretimi gerçekleştirilen Hassas Güdüm Kiti, Mk-84 gibi genel maksat bombalarını akıllı bombalara dönüştürüyor. 40 bin ft irtifada 25 km menzile ulaşan HGK her türlü hava koşulunda, 6.3 m sapma değeri ile hedefini yüksek hassasiyetiyle vurabiliyor. Bunun yanında Tübitak-SAGE F-16 savaş uçaklarından tekli ve çoklu atış yapabilecek, daha küçük harp başlıklı Hassas Güdüm Kiti-3 ve Hassas Güdüm Kiti-4 geliştirme çalışmalarını sürdürüyor.

Tübitak-SAGE'nin üzerinde çalıştığı bir diğer proje olan Türk Hava Kuvvetleri'ne yüksek korunaklı hedeflere taarruz yeteneği kazandıran Nüfuz Edici Bomba (NEB) 'nın TÜBİTAK SAGE tarafından sağlanan teknik destekle MKEK’de seri üretimi devam ediyor.

Tübitak-SAGE ve MKEK ortaklığıyla 2008 yılında başlatılan proje 2012 yılında tamamlandı. Nüfuz Edici Bomba (NEB), yer üstü ve yer altındaki hedeflere karşı kullanılmak üzere tasarlandı. Yurt içi imkanlar kullanılarak geliştirilen harp başlığı hassas güdüm kitleri ve lazer güdüm kitleri ile birlikte kullanılarak uzak mesafelerden vuruş yapabiliyor.

2.5 metre kalınlığında betonu delebilme kabiliyetine ve 27 km azami menzile sahip olan sistemin yer testleri İngiltere'de gerçekleştirildi. Savunma Sanayii Müsteşarlığı önderliğinde Nüfuz Edici Bomba'nın testlerinin Türkiye'de gerçekleştirilmesi amacıyla da mühimmat test merkezi kurulacak.
http://kokpit.aero/turk-hava-kuvvetlerine-yeni-muhimmat

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder