Savunma ve Stratejik Analizler

21 Aralık 2014 Pazar

Nüfuz Edici Bomba'da üretim ve teslimat sürüyor

21/12/14 Muhammet METİN/Kokpit.aero

Tübitak SAGE ve MKEK işbirliği ile geliştirilen ve 2.1 metre kalınlığındaki güçlendirilmiş beton zemini delebilen Nüfuz Edici Bomba (NEB)'nın seri üretimi devam ediyor.

Makina ve Kimya Enstitüsü Kurumu (MKEK) tesislerinde ilk paket 200 adet Nüfuz Edici Bomba (NEB)'nın üretimi sürüyor. İkinci paket seri üretim için gerekli hazırlıklarda tamamlandı. MKEK yetkilileri, ardışık delici harp başlığı yeteneği ve sınıfının en hafif mühimmatı olması sebebiyle Nüfuz Edici Bomba'nın dünyadaki benzerlerinden daha etkin olduğunu belirtiyor.

401’NCİ FİLO TEST EDİYOR

Türk Hava Kuvvetleri'ne teslimatları başlayan Nüfuz Edici Bomba'nın F-16'lara sertifikasyon çalışmaları ise Eskişehir 1. Hava İkmal Bakım Merkezi (1. HİBM) Komutanlığı'nda yapılıyor. Mühimmatların testleri ise Eskişehir merkezli yeni kurulan 401’nci Filo Komutanlığı'nda gerçekleştiriliyor.

Yer üstü ve yer altındaki hedeflere karşı kullanılmak üzere tasarlanan, Ardışık Delici Harp Başlığı teknolojisine sahip, Türkiye’de geliştirilen ilk beton delici mühimmat olan Nüfuz Edici Bomba, Hassas Güdüm Kiti, Lazer Güdüm Kiti, HGK, GBU-10E/B ve JDAM güdüm kitleri ile birlikte kullanılabiliyor.

En az 2.1 metre kalınlığında betonu delebilme kabiliyetine ve 27 km azami menzile sahip NEB F-4 2020 savaş uçağında kullanılıyor. Hava Kuvvetleri'nin isterleri üzerine betonu delebilme ve menzil artırımı hususunda geliştirme çalışmaları Tübitak-SAGE ile devam ediyor.
http://kokpit.aero/nufuz-edici-bomba-uretim-suruyor

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder