Savunma ve Stratejik Analizler

31 Mart 2014 Pazartesi

Özgün Helikopter'in ön tasarımı tamamlandı

31 Mart 2014 AA

Savunma Sanayii Müsteşarlığı'nın talebi doğrultusunda TUSAŞ tarafından yapımına başlanan yerli helikopter projesi "Özgün Helikopter"in ön tasarımının tamamlandığı, helikopterin şeklinin belirlendiği öğrenildi.

Savunma Sanayii Müsteşarlığının talebi doğrultusunda Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ) tarafından yapımına başlanan yerli helikopter projesi "Özgün Helikopter"in ön tasarımının tamamlandığı, helikopterin şeklinin belirlendiği öğrenildi.

TUSAŞ Genel Müdürü Muharrem Dörtkaşlı, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Özgün Helikopter'in müşterisinin Savunma Sanayii Müsteşarlığı olduğunu ancak ortaya çıkacak ürünün hem sivil hem de askeri sertifikasyona sahip olacağını söyledi.

Özgün Helikopter'in 5 ton sınıfında genel maksat helikopteri olduğunu ifade eden Dörtkaşlı, şöyle konuştu: "Çalışmalarımız takvimine uygun olarak devam ediyor. Avrupa Havacılık Otoritesinin sertifikasyonu altında tamamlanacak. Sonunda ortaya çıkacak ürün hem sivil sertifikasyona hem de askeri sertifikasyona sahip olacak. 5 ton sınıfındaki bu ürün, şu an uçan UH-1H ya da ambulans görevinin yapan helikopterlerin vazifesini görecektir. Projeyi arada önemli kilometre taşları olmakla birlikte 6. yılda sivil sertifikasyonunu, 7.5 yıl sonra da askeri sertifikasyonunu tamamlamayı düşünüyoruz."

-"6 yıl sonra havada göreceğiz"

Helikopterle ilgili çalışmaların ODTÜ Teknokent'te yerleşik TUSAŞ ekibi tarafından yapıldığını belirten Dörtkaşlı, "Bu helikopter için başlatılan özgün, türbin motor geliştirme projemiz de var. Onu da yine bizim Eskişehir'deki iştirakimiz TUSAŞ tarafından yapılacak. Türkiye'de ilk defa bu ölçekte, bu boyutta bir türbin motor geliştirme projesi olacak" dedi.

Dörtkaşlı, tasarımın tamamen kendilerine ait olduğunu vurgulayarak şöyle devam etti: "Helikopterin 5. yıldan itibaren teker kesmeye başlayacağını düşünüyoruz. Belki daha erken de olabilir ama bunun sertifikasyonu tamamlanmış hali için hedefimiz 6 yıl. Altı yıl sonra bu ürünümüzü havada göreceğiz. 2020 çok iyi bir tarih. İnşallah cumhuriyetimizin 100. yılında hizmet verecek noktaya gelir. Ürün yerli olunca satış hakkı da bizim olacak. Bu sınıftaki helikopterlere ciddi talep olacağına inanıyorum. Zaten bizim sektörümüzün şöyle bir özelliği var. İçerideki müşterimiz çok kuvvetli, referansı da çok kuvvetlidir. Dolayısıyla onlar için geliştirdiğimiz sistemin yurt dışında önemli oranda rağbet göreceğini tahmin ediyorum. Ön tasarım aşamasını tamamlıyoruz. Helikopterin şekli şemaili, iç yerleşim planı, isteklerin gözden geçirilip müşteri tarafından doğrulandığı dönemi geçiyoruz. Bundan sonra iyice detaya inmeye başlıyoruz. 'Şekli şemaili ortaya çıktı' diyebiliriz."

http://ekonomi.haber7.com/turkiye-ekonomisi/haber/1142549-ozgun-helikopterin-on-tasarimi-tamamlandi

30 Mart 2014 Pazar

Türkiye Bu Fırsatı Değerlendirir Mi?

29.03.2014 www.bagimsizhavacilar.com

Boeing 80 adet ikinci el CH-47D ağır yük helikopterini satışa çıkardı.

Şili’de gerçekleşen FIDAE 2014 sırasında Boeing yetkilileri 80 adet ikinci el CH-47D ağır yük helikopterinin yenilenmiş hali ile satışa çıkartıldığını duyurdu. Yenileme kapsamında CH-47D helikopterlerinin ailenin en yeni üyesi olan F serisine yükseltilmesinin de dahil olduğu şirket yetkililerince açıklandı. ABD ordusuna teslim edilecek yeni nesil CH-47F helikopterlerinin teslimatı ile envanter dışına çıkacak olan 80 kadar CH-47D helikopteri için pazar arayışına giren Boeing yetkilileri bu helikopterleri Latin Amerika ülkelerine satmayı planlıyor. Helikopterlerin siparişten sonra 16-20 aylık süre içerisinde yenilenmiş olarak teslim edileceğini belirten yetkililer helikopterlerin satışı için FMS izinleri için çalışmaların başlatıldığını söyledi.

Türkiye’nin uzun yıllardır ihtiyaç duyduğu ağır yük helikopteri ihtiyacını karşılamak için Boeing firması ile CH-47 ailesinin en yeni üyesi olan F modelinden 6 adet alım konusunda anlaşma imzalamıştı. İlk teslimatların 2015 yılı içerisinde gerçekleşmesi planlanan helikopterleri Kara Kuvvetleri Komutanlığı ve Özel Kuvvetler Komutanlığı kullanacak.

Türkiye’nin başta ekonomik sebeplerle 6 adete kadar düşürdüğü ağır yük helikopteri ihtiyacını ikinci el CH-47′lerle karşılayıp karşılamayacağı ise merak konusu. Daha önce benzer bir alımı gerçekleştiren Güney Kore ordusu ABD güçlerinden 14 CH-47D helikopteri ve bu helikopterlerin F modeline yükseltilmesinde kullanılacak motorlar için 151 milyon dolarlık bir anlaşma gerçekleştirmişti. Türkiye’nin ilk olarak 14 adet olarak belirlediği ağır yük helikopteri ihtiyacının ihale dışında kalan 8 adetlik kısmının bu yolla karşılanıp karşılanmayacağı merak konusu. Kısa süre içerisinde anlaşma gerçekleşmesi durumunda fabrika çıkışlı CH-47F’lerle aynı dönemde teslimat gerçekleşebilir.

http://www.bagimsizhavacilar.com/turkiye-bu-firsati-degerlendirir-mi/

ÇÇ: Şuan kara havacıların elinde 80 adet böyle  yenilenmiş (Türk firmalarınında katıldığı) CH-47F olsa idi güç çarpanımız ne olurdu.?

Baykar Taktik İHA gökyüzüyle tanışacak!

30/03/14 Kaynak: www.kokpit.aero

Baykar tarafından geliştirilen Taktik İnsansız Hava Aracı, modifiye edilen yeni modeliyle gökyüzüyle tanışmak için gün sayıyor. Geçtiğimiz günlerde Katar'da da tanıtılan aracın, testlerin ardından Kara Kuvvetleri Komutanlığına teslim edilmesi planlanıyor.

Baykar Makina tarafından geliştirilen Taktik İnsansız Hava Aracı ilk uçuşunu önümüzdeki günlerde yapması planlanıyor. Modifiye edilerek geliştirilen araç, test uçuşlarının ardından Kara Kuvvetleri Komutanlığı'na teslim edilecek. Toplam 2 Sistem ve 12 uçağı kapsayan proje de tüm teslimatların ise 2015 yılı içerisinde tamamlanması bekleniyor.

CİRİT FÜZESİNİ ATABİLECEK

Bayraktar Taktik İHA Sisteminin silah sistemleri ile donatılması yönünde de çalışmalara başlandı. Bu konuda çeşitli silah ve füze sistemleri incelendi. ROKETSAN tarafından geliştirilen Cirit füze sistemi üzerinde de gerekli çalışmalar yapıldı. Taktik İnsansız Hava Aracına füzenin entegre edilmesinde herhangi bir sorun olmadığı belirtildi. Cirit füzesinin lançer sistemi hariç toplam ağırlığı 15 kg civarında.

7000 METRE YÜKSEKLİĞE ÇIKIYOR

Orta İrtifa ve Uzun Menzil (MALE) sınıfı İHA konseptine uygun olarak geliştirilen Taktik İnsansız Hava Aracı Sistemi Milli ve Özgün tam otomatik uçuş kontrol özellikleri (Taksi, Kalkış, Seyir, İniş ve Park) ve üç yedekli uçuş kontrol sistem mimarisi, özgün seyrüsefer ve sensör füzyonu uygulamaları ile en ileri teknolojik seviyede geliştirilmekte olan keşif ve gözetleme araçları arasında yer alıyor. Taktik İHA Sistemi, 150 km etkili haberleşme menziline, 70 knot seyir hızına ve 22.500 ft (6.900m) yüksekliğe çıkabilme özelliğine sahip.

http://kokpit.aero/kara-kuvvetleri-iha-lara-kavusuyor

29 Mart 2014 Cumartesi

MİT, elektronik haberleşmeyi sıkı takip için uçak alıyor

26 Mart 2014 EMRE SONCAN - ANKARA

Son dönemde aldığı yeni yetkilerle en çok tartışılan kurumlardan biri olan Milli İstihbarat Teşkilatı’nın (MİT), haberleşmenin takibi için kritik bir adım atacağı öğrenildi.

MİT, her türlü haberleşmeyi takip etmek ve sinyal istihbaratı toplamak için yeni bir uçak almaya karar verdi. Teşkilata yakın kaynaklardan edinilen bilgiye göre, MİT’in bu isteği Savunma Sanayii Müsteşarlığı’na (SSM) iletildi. Fizibilite çalışmaları başladı. Uçağın alım sürecinin çok gecikmeden tamamlanacağı belirtiliyor. Sinyal istihbaratı, kişiler ve bilgisayarlar arasındaki her türlü elektronik haberleşmenin takip edilerek istihbarat toplanması ve şifreli mesajların kripto analiz yöntemiyle deşifre edilmesi anlamına geliyor. MİT’in bu yeni uçağı, iç istihbaratta mı yoksa dış istihbaratta mı kullanacağı ise bilinmiyor.

Sinyal İstihbarat Başkanlığı, eski adıyla Genelkurmay Elektronik Sistemler (GES) Komutanlığı’nın 2012 yılında MİT’e devriyle kuruldu. Sinyal istihbaratı yapan birim, Türkiye’nin bu alandaki merkezi konumunda. MİT’e devredilen Bayrak Garnizonu olarak da bilinen GES Komutanlığı Türkiye’nin en yüksek kapasiteli istihbarat ve dinleme üssüydü. ABD tarafından kurulan bu üs, Balkanlar, Kafkaslar ve Ortadoğu ülkeleri üzerinde elektronik izleme yapabilecek önemli bir kapasite ve yeteneğe sahip. MİT’in alacağı ve sinyal istihbaratı yapacak yeni uçak da işte bu birimin altında faaliyet gösterecek. Tedarik edilecek uçağa, sinyal istihbaratı için gerekli yazılım ve donanım yüklenecek. Uçağın içindeki personeli operasyonları yönetecek. Uçak, yer kontrol istasyonuyla sürekli temas halinde olacak ve topladığı istihbaratı ihtiyaç olduğu anda yerdeki bu merkeze kriptolu hatlarla indirecek.

2012’de AB Bakanlığı’yla ilgili çıkarılan kanun hükmünde kararnamede, MİT ve Emniyet’e önemli bir ek kaynak sağlayan değişiklik yapılmış ve 6 milyar dolarlık Savunma Sanayii Destekleme Fonu bu iki kuruma da açılmış oldu. Sinyal istihbaratı görevini yerine getirecek yeni uçağın da bu fondan alınacağı kaydediliyor.

http://www.zaman.com.tr/gundem_mit-elektronik-haberlesmeyi-siki-takip-icin-ucak-aliyor_2207223.html

Exelis to provide Turkish Air Force with additional advanced electronic warfare technology

March 20, 2014

Exelis (NYSE: XLS) has received an award totaling more than $36 million to provide electronic warfare (EW) equipment, spares and support services to the Turkish Air Force. When fully definitized, the contract could be valued at up to $80 million.

Under the foreign military sales contract issued by the Warner Robins Air Logistics Center at Robins Air Force Base, Ga., Exelis will supply Turkey with Advanced Integrated Defensive Electronic Warfare Suite (AIDEWS) systems to protect its F-16 fighter jets from a range of advanced and evolving electronic threats.

Exelis will supply Turkey with the pod variant of the AIDEWS system, the ALQ-211(V)9, which is carried externally rather than installed into the aircraft like its internal counterpart, the ALQ-211(V)4. Though the two variants offer similar capabilities and interchangeable components, the pod offers greater flexibility, as it can be installed or removed based on mission requirements. Exelis previously supplied 30 ALQ-211(V)4 systems to Turkey under a separate contract in 2009.
...
http://www.exelisinc.com/news/pressreleases/Pages/Exelis-to-provide-Turkish-Air-Force-with-additional-advanced-electronic-warfare-technology.aspx

Qatar Coast Guard Services orders 17 new fast patrol boats from ARES Shipyard at DIMDEX 2014

navyrecognition.com

Today at DIMDEX 2014, the Naval Defence and Maritime Security exhibition currently held in Doha, the Qatar Coast Guard Services placed an order for 17 new fast patrol boast from Turkish company ARES Shipyard.

Further expanding on business relations between Qatar and Turkey, Deputy of Director Logistics Department, Brig. Abdullah Saad Al Kharji, representing the Ministry of Interior for the State of Qatar and Kerim Kalafatoglu, Chairman & Executive Director for ARES Shipyard, today signed an initial Memorandum of Understanding to deliver 17 new fast patrol boats within the next 56 months for the Qatar Coast Guard Services. ARES Shipyard are a specialist composite boat builder (though they also build in aluminium and steel) located on the southern shores of Turkey, in the Antalya Free-Zone.

The deal of 17 vessels consists in 10x "ARES 110 Hercules" multi-role patrol craft, 5x "ARES 75 Hercules" multi-role patrol craft and 2x "ARES 150 Hercules" multi-role patrol craft. These Fast Patrol Boats will be constructed using advanced composite materials and are expected to be completed within the next 5 years.

The "ARES 110 Hercules" multi-role patrol craft is intended for littoral and coastal waters law-enforcement, open sea rescue operations and naval duties. It is 33 meters in length and displaces 117 tons. Its maximum speed is 47 knots.

The smaller "ARES 75 Hercules" multi-role patrol craft is also intended for littoral and coastal waters law-enforcement, open sea rescue operations and naval duties. It is 23 meters in length and displaces 58 tons. Its maximum speed is 52 knots.

The much larger "ARES 150 Hercules" multi-role patrol craft is intended for offshore and littoral waters law-enforcement, open sea rescue operations and naval duties. It is 46 meters in length and displaces 245 tons. Its maximum speed is 40 knots.

Navy Recognition learned during DIMDEX that Qatar Coast Guard Services has not made a final decision yet on sensors and weapon systems for the 3 types of vessels.
http://www.navyrecognition.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1685

ASELSAN Sea Hawk helikopterlerinin yazılım haklarını alacak

29/03/14 Muhammet METİN/Kokpit.aero

ASELSAN, Deniz Hava Komutanlığı envanterinde görev yapan S-70B Sea Hawk helikopterlerinin yazılım haklarını almak için Sikorsky ile görüşmelere başladı.

Sikorsky tarafından üretilen ve Türk Deniz Kuvvetleri Komutanlığında 2002 yılından itibaren görev yapmaya başlayan S-70B Sea Hawk helikopterlerinin yazılım haklarının alınması amacıyla ASELSAN ve Sikorsky arasında görüşmeler başladı.

Üst düzey askeri yetkili yaptığı açıklamada," ASELSAN yetkilileri, ABD'deki Sikorsky tesislerinde müzakerelere başladı. Genel Maksat Helikopter projesi kapsamında Sikorsky firmasının ihaleyi kazanması ve sözleşmenin imzalanması Sea Hawk helikopterlerinin yazılım haklarının Türkiye'ye verilmesi noktasında büyük avantaj sağlıyor. ABD makamları bu isteğimize sıcak bakıyor. Yakın bir dönem de görüşmelerin olumlu yönde sonuçlanacağını ve Sea Hawk helikopterlerinin yazılım haklarını alacağımızı öngörüyoruz".

SEA HAWK HELİKOPTERLERİ MİLLİ SİSTEMLER İLE DONATILACAK

Yetkili, S-70B Sea Hawk Helikopterlerinin yazılım haklarının alınmasıyla birlikte kendi milli sanayimiz tarafından özgün olarak geliştirilen sistemleri bu helikopterlere entegre edeceğiz. Özellikle ROKETSAN tarafından üretilen ve Türk Deniz Kuvvetleri Komutanlığı ihtiyaçları kapsamında deniz versiyonu olacak olan Mızrak-D olarak adlandırdığımız füze sistemini ve bunun yanında AKYA projesi dışında üzerinde çalışma başlatılan Mk54 hafif torpido muadili özgün torpido sisteminin geliştirilmesi ve üretilmesinden sonra entegrasyonunu ABD'ye bağlı kalmadan istediğimiz doğrultuda yapacağız.

Helikopter üzerinde ihtiyaçlar doğrultusunda çeşitli iyileştirmeler veya geliştirilecek çeşitli sistemleri hiçbir kısıtlamaya maruz kalmadan isteğimiz vakit gerçekleştirme olanağına kavuşmuş olacağız.

DENİZ ŞAHİNLERİ MIZRAK ATACAK

Türkiye'nin füze ve roket üretim merkezi olan ROKETSAN tarafından geliştirilen ve 2015 yılında Kara Kuvvetleri Komutanlığına teslim edilmesi planlanan Mızrak-U füzesi, Deniz Kuvvetlerinin ihtiyaçları çerçevesinde S-70B Sea Hawk helikopterlerinde kullanılması amacıyla çalışma başlatıldı.

Deniz Kuvvetleri Komutanlığı envanterinde bulunan ABD ürünü Hellfire füzesine benzer özellikte olması beklenen füzenin çalışmaları ARMERKOM, Cengiz Topel Deniz Hava Komutanlığı ve ROKETSAN tarafından gerçekleştiriliyor. Üst düzey askeri yetkili," ROKETSAN mühendisleri ile Deniz Hava Komutanlığında görüşmeler yapıldı. Mühendisler Sea Hawk helikopterleri üzerinde incelemeler de bulundu. Proje kapsamında ilk füzelerin 2016 yılında Sea Hawk helikopterlerine entegre edilmesi ve Mızrak-D olarak adlandırılması planlanıyor".

http://kokpit.aero/aselsan-sea-hawk-helikopterlerinin-yazilimlarini-haklarini-alacak

27 Mart 2014 Perşembe

Çin füzeleri için geri sayım başladı

27.03.2014  BÜŞRA ARSLAN

Türkiye'nin, alacağı savunma füzelerine ilişkin Çinli şirket CPMIEC ilk kez cevap verdi. Firma "Değerlendirme sürecinde sona gelindi" dedi

Türkiye' nin, uzun menzilli hava savunma füzesi ihalesinde sözleşme görüşmelerine başladığı Çinli şirketi CPMIEC konuyla ilgili tartışmalara ilk kez cevap verdi. Uzun menzilli füze koordinatörü Wu Yang sözleşme çalışmalarının iyi gittiğini belirterek, "Türkiye'nin istekleri konusundaki değerlendirme sürecinde sona gelindi" dedi. Türkiye'nin uzun menzilli hava savunma füzesi seçimini Çin'den yana kullanması, NATO, ABD ve Avrupalı yetkililer tarafından tartışma konusu yapıldı. Ancak Çin tarafı bu zamana kadar süreçle ilgili açıklama yapmamıştı. Katar'ın başkenti Doha'da düzenlenen DIMDEX 2014 Savunma ve Denizcilik Fuarı'nda konuşan CPMIEC şirketi yetkilisi Wu Yang önemli açıklamalarda bulundu.

Sözleşmenin tamamlanmak üzere olduğunu belirten Yang "Proje konusundaki çalışma iyi gidiyor. Neredeyse bitti ve Türkiye'nin istemleri konusundaki değerlendirme sürecinde de sona gelindi. Kısa süre içerisinde son sözleşme metninin biteceğini düşünüyoruz" dedi.
http://www.sabah.com.tr/Ekonomi/2014/03/27/cin-fuzeleri-icin-geri-sayim-basladi

26 Mart 2014 Çarşamba

Russian Navy Unveils New Class of Submarines

19/03/2014 RIA Novosti. Mikhail Klymentiev

A prospective series of Russia’s new fifth-generation conventional submarine equipped with an advanced air-independent propulsion system will be designated the Kalina-class, the commander of the country's navy said Wednesday. “Russia is currently designing a fifth-generation conventional submarine, dubbed Project Kalina, which will be fitted with an air-independent propulsion (AIP) system,” Adm. Viktor Chirkov said.

“Our industry promises to develop this AIP system by 2017 and build the first boat fitted with such a system by 2018,” Chirkov said. The admiral earlier said that the new AIP system could be initially tested on the only operational Lada-class diesel-electric submarine in service with the navy, the St. Petersburg, which is undergoing sea trials in the Barents Sea after a series of design changes.

Air-independent power plants offer significant advantages over diesel-electric submarines, which must surface regularly to recharge their batteries, and nuclear submarines, which must continually run noisy pumps to cool their reactors. Submarines with such systems can stay submerged for weeks at a time and are already in operation with a number of navies around the world. The United States has so far not employed the technology, however, in favor of the longer endurance and range of nuclear submarines.

http://en.ria.ru/military_news/20140319/188575985/Russian-Navy-Unveils-New-Class-of-Submarines.html

A400M Nisan'da geliyor

C4Defence

A400M nakliye uçağı Nisan ortasında Türkiye’ye gelecek ve işlemlerin tamamlanmasının arkasından Hava Kuvvetleri Komutanlığı envanterine girecek. C4Defence’in edindiği bilgilere göre Savunma Sanayii Müsteşarlığı temsilcileri şu anda İspanya’da Airbus Military yetkilileri ile görüşüyor. Uçakta daha önce tespit edilen eksiklerin yakında tamamlanması bekleniyor. Uçak, Nisan ortasında kabul testleri için Kayseri Hava Üssü’ne gelecek. Uçağın teslimatının gecikmesinden doğan ceza ise süreçten ayrı tutularak görüşülecek. Ceza teslimata engel olmayacak.
http://www.c4defence.com/tr/haber/a400m-nisan-da-geliyor

Katar'daki savunma fuarına Türkiye damgasını vurdu

26.03.2014 MEHMET KAYA - DÜNYA

DOHA - Savunma Sanayii Müsteşarı Murad Bayar, Türkiye’nin dünya savunma sanayiindeki yerinin güçlü biçimde değişmeye başladığını söyledi. Türkiye ile Katar arasındaki denizcilik alanındaki projelerin geliştirileceği kaydedildi. Katar’ın Başkenti Doha’da düzenlenen Uluslararası Denizcilik Savunma Fuarı DIMDEX başladı. Türkiye’nin en büyük katılımcılarından biri olduğu fuarda, 25 Türk şirketi ve SSM stand açtı. Fuar nedeniyle Doha’da bulunan Bayar, Katar’ın Türkiye’den hızlı hücumbot alımlarına Yonca Onuk’a yeni sipariş vermesinin gündemde olduğunu, yine sahil güvenlik botları için ARES Denizcilik ile görüşmelerin sürdüğünü belirtti.

Bayar, Katar ile kontratların 120 milyon dolar seviyesinde bulunduğunu açıkladı. Katar’ın yeni kurulan savunma bakanlığının temel görevlerinden birinin savunma sanayiinin güçlendirilmesi olduğunu belirten Bayar, Türkiye ile bu alanda ilişkilerin derinleştirilmesini istediklerini açıkladıklarını belirtti.

TAI’nin TSK’ya teslim aşamasında bulunan saldırı helikopteri ATAK’ın TSK’ya teslimi öncesi ihracatının söz konusu olup olmayacağı sorularına ise Murad Bayar, 4-5 ülkenin ciddi olarak bu helikopterle ilgilendiğini, 9 adetlik erken duhul acil teslimatın yapılma aşamasında olduğunu kaydetti. Murad Bayar, 59 helikopterlik bir üretim hattının açık olacağı bu süreçte, helikopter sipariş eden ülke olursa onlara hızlı tesim konusunda bir avantaj dönemi yaşanacağını belirterek, bundan maksimum seviyede yararlanmak istediklerini aktardı.

Suudilerin katılımı düşük

DIMDEX fuarı Suudi Arabistan ve BAE ile yaşanan siyasi sorunlar nedeniyle geçmişe kıyasla daha az katılımcıyla başladı. Murad Bayar, Türkiye’nin Katar ile iyi ilişkilerinin diğer ülkelerle ilişkilerine olası etkisiyle ilgili bir soruya, “Bu geçici bir dönem. Bütün bölge ülkeleriyle ilişkilerimiz iyi. Siyasi konular ve geçici olacaktır” dedi.

Savunma ve Havacılık Sanayi İhracatçıları Birliği Latif Aral Aliş de, Katar’a yapılan ihracatın 2013’ün tamamında 9,5 milyon dolar, 2014’ün ilk iki ayında ise 18 milyon dolar seviyesinde bulunduğunu kaydetti. Aliş, Türkiye’nin halen ihracatının kg başına birim fiyatı ortalamasının 1,5 dolar olduğunu, savunma sanayiinde bu ortalamanın 26 dolara çıktığını belirterek, “Havacılığa geldiğinizde ise bu 150-200 dolarlara çıkıyor. Bu çok önemli bir yapı” dedi.

DÜNYA’nın sorularını yanıtlayan ASELSAN Deniz Sistemleri Direktörü Suat Bengür, Katar’ın da kullandığı Yonca Onuk hızlı hücumbotlarda da kullanılan uzaktan kumandalı silah sistemlerinin, çeşitli ülkelere ihraç edildiğini ve ihraç sayısının Türkiye içindeki satışların sayısını geçtiğini kaydetti.

HAVELSAN Genel Müdürü Sadık Yamaç da Katar için helikopter simülasyonu geliştirilmesi projesinde son aşamada bulunduklarını ve yakında teslim etmeyi umduklarını açıkladı.Yamaç, C-130 nakliye uçakları, F-16 simülatörleriyle ilgili de görüşmelerin sürdüğünü belirtti. Yamaç, HAVELSAN’ın simülatörler konusunda dünyanın sayılı şirketleri arasına girmekistediğini kaydetti.
http://www.dunya.com/katardaki-savunma-fuarina-turkiye-damgasini-vurdu-223368h.htm

Ortadoğu'nun pilot adayları Türkiye'nin simülatörlerinde uçacak

23 Mart 2014 ERKAN ACAR - BUGÜN GAZETESİ

Savunma Sanayii Müsteşarlığı’nın projelendirdiği uçuş simülatörleri, o denli başarılı oldu ki, şimdi Ortadoğulu pilot adaylarını bekliyor.

Silahlı Kuvvetler’de gerçek uçuş deneyimini birebir yaşatan simülatörler, pilot eğitiminin ayrılmaz bir parçası oldu. Pilotlarımız artık Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM) tarafından projelendirilen simülatörler ile eğitim görüyor. Bu sayede gerçek uçaklarla verilen eğitim azaldığından kaza ve kırım olayları da asgari düzeye düştü. Gerçek ortamı simüle etme özelliği öyle başarılı ki akrobasi timleri bile bu simülatörlerden istifade edebiliyor.

Gelinen nokta itibariyle Ortadoğu ülkeleri, pilotların eğitim için Türkiye’ye göndermeye başladı. HAVELSAN, dost ve müttefik ülkelere eğitim hizmeti satılması konusundaki çalışmaları ise sürüyor. Çeşitli yerlerde konuşlu simülatörler, boşta kalan zaman dilimlerinde Ortadoğu ülkelerinden gelen pilotların eğitimi için kiraya verilecek.

MALİYETİ 450 MİLYON DOLAR

SSM, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı envanterindeki denizaltıları için, Özel Kuvvetler Komutanlığı personelinin eğitim için ve sivilde de Orman Bakanlığı personelinin yangın eğitim için milli simülatör geliştirme çalışmalarını sürdürüyor. Simülatör projelerinin yaklaşık toplam maliyeti 450 milyon dolar.

SSM, uçuş simülatörleri üretiminde HAVELSAN firmasını ana yüklenici olarak belirledi. Bu kapsamda, 2005 yılında HELSİM (BlackHawk, SeaHawk ve Cougar Helikopter Simülatörleri) projesi ile yerli uçuş simülatörü geliştirme çalışmalarına başladı.

Ardından ise TESİM (KT1-T Eğitim Uçağı Simülatörleri), ARISİM (Modernize T38 Tekamül Eğitim Uçağı Simülatörleri), F16SİM (F16 Uçağı Simülatörleri) ve ATAKSİM (T129 ATAK Helikopteri Simülatörleri) projeleri geldi. Söz konusu projelerde kademeli olarak yurtiçi sanayi payı artırıldı. Bu alanda çok önemli mesafeler alındı.

http://dunya.bugun.com.tr/ortadogu-ucacak-haberi/1027989

25 Mart 2014 Salı

Türk savunma sanayi Katar'a "çıkarma" yapacak

24 Mart 2014 AA

Türk savunma sanayi, Katar'da düzenlenen, Uluslararası Denizcilik ve Savunma Fuarı'na (DIMDEX) 25 firma ile katılacak.

Katar'ın başkenti Doha'da 25-27 Mart tarihlerinde yapılacak 4. DIMDEX Fuarı'nda, 54 ülkeden toplam 184 katılımcı ile 13 ülkeden 21 savaş gemisi bulunacak. Katar Emiri Şeyh Tamim Bin Hamad Al Thani'nin himayesinde ve Katar Deniz Kuvvetleri Komutanı Mohammed Bin Nasser Al Mohannadi'nin ev sahipliğinde düzenlenecek olan fuar, yaklaşık 15 bin metrekarelik bir alanda 2 gün boyunca sürecek. Söz konusu fuara, Türkiye'den Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM) koodinatörlüğünde 25 firma ile milli katılım sağlanacak. Türkiye için toplam 1159 metrekare fuar alanı kiralanırken, bu alanın 90 metrekaresi SSM'ye, geri kalanı firmalara tahsis edildi. Söz konusu alanların kirası, sanayiyi teşvik amacıyla SSM tarafından karşılandı.

Türkiye'den fuara katılacak firmalar arasında Aselsan, Havelsan, Roketsan, Timsan, TÜBİTAK BİLGEM, Meteksan, ODTÜ Teknokent, Gate, Transvaro, Baykar, Milsoft, Bites ve Yakupoğlu yer alıyor. Ayrıca, Deniz Kuvvetleri envanterindeki TCG Gelibolu Fırkateyni de fuar süresince Doha'da bulunacak.

- Müsteşar Bayar'ın ajandası

DIMDEX Fuarı'na, Savunma ve Havacılık Sanayi İhracatçıları Birliği (SSİ) Başkanı Latif Aral Aliş ile birlikte katılacak olan Savunma Sanayii Müsteşarı Murad Bayar, burada bir dizi temaslarda bulunacak. Müsteşar Bayar'ın, fuarın ilk günü Ürdün Genelkurmay Başkanı, Bahreyn Sahil Güvenlik Komutanı ve Katar Sahil Güvenlik Komutanı ile görüşmesi bekleniyor. Bayar, gemi ziyaretlerinin ardından gala yemeğine katılacak. Bayar'ın, fuarın ikinci gününde ise Cezayir Deniz Kuvvetleri Komutanı, Bahreyn Genelkurmay Başkanı ve Libya Genelkurmay Başkanı ile görüşmesi planlanıyor.

http://ekonomi.haber7.com/turkiye-ekonomisi/haber/1140229-katara-cikarma-yapacak

Türk tasarımı askeri araçlar Şili'de tanıtılıyor

24 Mart 2014

Türk savunma sanayiinin önemli markası Otokar, 25-30 Mart tarihleri arasında Şili'de düzenlenen uluslararası Hava ve Uzay Fuarı FIDAE 2014'te dünyaca tanınan zırhlı araçları COBRA ve ARMA'yı tanıtıyor.

Otokar, Şili'nin Santiago şehrinde düzenlenen FIDAE 2014 Fuarı'nda 4x4 taktik tekerlekli araçlardan paletli zırhlı araçlara kadar uzanan geniş ürün gamını tanıyor. Fuarda Otokar standını ziyaret edenler COBRA ve ARMA 8x8 araçlarını daha yakından tanıma fırsatı buluyorlar. Türkiye'nin en büyük özel sermayeli savunma sanayii firması olan Otokar'ın bir dünya markası haline geldiğini belirten Otokar Genel Müdürü Serdar Görgüç yeni pazarlara açılmak isteklerini şöyle dile getirdi: "Tasarımı ve üretimi tamamen Otokar'a ait olan araçlarımız 5 kıtada 30'a yakın ülkede aktif olarak kullanılıyor. Yerli bir üretici olarak ülkemizi savunma sanayiinde temsil etmekten gurur duyuyoruz. Öncelikli olarak Türk Silahlı Kuvvetleri'nin kara sistemleri alanındaki her türlü ihtiyacı karşılamak üzere ürün ailemizi sürekli yeniliyor ve genişletiyoruz. Ordumuzun, güvenlik güçlerimizin bizim gibi yerli ve milli üreticileri tercih etmesi yurtdışında da önemli bir referans oluyor. Bundan güç alarak, mili bir firma olmamızın, yabancı bir ortağa bağlı olmamamızın da etkisi ile ürünlerimizi yeni pazarlara tanıtıyoruz. Sadece araçlarımız değil, kule sistemlerimiz de yeni kullanıcıların ilgi ve beğenisini kazanıyor."

ARMA 8x8 Otokar, FIDAE'deki standında ziyaretçilerine 8x8 zırhlı muharebe aracı ARMA'yı, yine Otokar tarafından tasarlanan Mızrak-30 orta kalibre uzaktan komutalı kule sistemi ile tanıtıyor. Modern orduların beka kabiliyeti, koruma seviyesi ve hareket kabiliyeti isteklerine günümüz muharebe koşullarına uygun düşük bir siluette çözüm sunan ARMA 8x8 özellikle yüksek muharebe ağırlığı ve geniş iç hacmi ile dikkat çekiyor. ARMA 8x8 sürücü ve komutan dahil toplam 12 personel taşıma kapasitesine ve 24.000kg.'lık muharebe ağırlığına sahip. ARMA bu konfigürasyonu ile C130 dahil her türlü nakliye uçağı ile taşınabiliyor. Farklı görevlere uygun geliştirilebilen ARMA, ihtiyaçlar doğrultusunda farklı silah ve kule sistemleri ile donatılabiliyor; 7,62 mm'den 105 mm'ye kadar farklı silah sistemleri ile kullanılabiliyor. Zırhlı muharebe araçları için yine Otokar tarafından tasarlanan Mızrak-30 ise araç içerisinde zırh koruması altında oturan nişancı ve komutan tarafından uzaktan kontrol edilebiliyor. Zırh delici, tahrip ve otomatik top için mevcut olan tüm tipte mühimmatlarını ve isteğe bağlı olarak ABM mühimmatını kullanılabiliyor. Son nesil sayısal atış kontrol sistem mimarisinde tasarlanan sistem, iki eksende bağımsız stabilize komutan ve nişancı görüş sistemleriyle donatıldı.

COBRA Sınıfında hareket kabiliyeti, yüzebilme kabiliyeti, koruma ve modülerlik bakımından dünyadaki tek örneği olan COBRA, Otokar'ın FIDAE 2014'deki standında Otokar tasarımı KESKIN kule ile tanıtılıyor. Otokar'ın 1990'lı yılların sonunda tasarladığı COBRA bugün dünyada 15 ülkede aktif olarak kullanılıyor, üstün kabiliyetleri ile özellikle Birleşmiş Milletler güçlerince en çok tercih edilen araçlardan biri olarak hizmet veriyor. Taktik tekerlekli zırhlı araç olan COBRA, üstün arazi performansı ve üstün beka kabiliyeti ile dikkat çekiyor. Monokok yapıdaki geniş açılı zırhlı gövdesi ile özellikle patlayıcı ve mayınlara karşı kendi sınıfındaki araçlar arasında ön plana çıkan COBRA, bağımsız süspansiyonu, sürekli 4x4 çeker özelliği, patlak gider tipteki lastikleri gibi pek çok unsurla benzersiz bir taktik tekerlekli zırhlı araç olma özelliğini taşıyor. Küçük ve alçak profili ile dar alan, meskul mahal bölgelerde çok rahat hizmet verebilirken, geniş görüş açısı ile personele tam bir hakimiyet sağlıyor. Yüksek hareket kabiliyeti, üstün motor performansı, hızlı ve kolay iniş biniş sağlayan kapıları, gündüz ve gece hareket imkanı, gerektiğinde havadan taşınabilme özelliği ile COBRA, birçok farklı ülkenin silahlı kuvvetlerinin görev ve ihtiyaçlarını karşılayacak özellikleri üzerinde taşıyor.
http://ekonomi.haber7.com/gundem-veriler/haber/1140228-turk-tasarimi-askeri-araclar-silide-tanitiliyor

23 Mart 2014 Pazar

3 yıl sonra banttan indirildi!

23 Mart 2014 UFUK ŞANLI / VATAN

Türk Silahlı Kuvvetleri’nin ‘Yürüyen Kale’ olarak bilinen Kirpi hasreti sona eriyor. BMC Pazartesi günü 25 Kirpi ve 10 askeri kamyonu orduya teslim ediyor

Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK), uzun zamandır beklediği zırhlı personel taşıyıcı Kirpi’ye nihayet kavuşuyor. Pazartesi günü 25 Kirpi orduya teslim ediliyor. 2009 yılında Savunma Sanayi Müsteşarlığı (SSM) ile Kirpi’nin üretimini gerçekleştiren BMC arasında 468 zırhlı araç için anlaşma yapılmıştı. Yapılan anlaşmaya göre sipariş edilen araçlar Aralık 2011’e kadar teslim edilecekti. Şirket siparişlerin 278 tanesini teslim etti. Ancak firma ekonomik darboğaza girince 190 araç teslim edilemedi.

Çukurova Holding iştiraklerinden olan BMC içinde bulunduğu mali bunalımı bir türlü aşamadı ve sonunda şirkette üretim tamamen durdu. Yaklaşık 18 ay boyunca üretim yapamayan işletmenin kaderi Mayıs 2013’te şirkete Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu’nun (TMSF) el koymasıyla değişti. BMC’yi yeniden ayağa kaldırmak isteyen Fon yönetimi önce 600 milyon liraya ulaşan borçları yeniden yapılandırdı. Böylece şirket yeniden piyasadan mal ve ürün temin etmeye başladı. Hemen ardından da işçilerle anlaşıldı ve Aralık 2013’ten itibaren çarklar yeniden dönmeye başladı. 500 işçinin alın teri ve emeği sonunda karşılığını verdi.

Devlet tarafından yönetilen BMC, Pazartesi günü 25 Kirpi ve 10 tane de askeri kamyon teslim ediliyor. Geriye kalan araçların da yılsonuna kadar TSK’ye teslim edilmesi planlanıyor.

Yeni sipariş aldı

Yerli savunma devi BMC’ye, anlaşma şartlarını yerine getiremediği için Savunma Sanayi Müsteşarlığı (SSM) tarafından 7 milyon euro para cezası verilmişti. Ayrıca şirketin kamu ihalelerine girmesi yasaklanmıştı. TMSF Başkanı Şakir Ercan Gül ve bürokratlar şirketi devraldıktan sonra SSM yetkilileriyle bir araya gelerek sorunların çözülmesini sağladı. Şirketin üretime başlaması üzerine savunma sanayi yöneticileri 321 Kirpi ve 105 kamyonda oluşan yeni bir sipariş daha verdi.

İranlılar BMC’DEN 1.000 otobüs istedi

BMC’nin özelleştirilmesi için geri sayım sürüyor. 10 Nisan’da gerçekleştirilecek ihaleye katılmak isteyen firmalar şartname almaya devam ediyor. Fon kaynakları şu ana kadar 10’a yakın şirketin şartname aldığını söylerken net rakam vermekten kaçındı. Şartname alan firmaların tamamının yerli şirketler olduğu öğrenildi. 985 milyon lira muhammen bedelle satışa çıkarılan şirket otobüs, kamyon ve zırhlı araç imal ediyor. Türkiye’nin en büyük otomotiv şirketlerinden birisi olan BMC son 3 yıldır ağır bir mali kriz içindeydi. Bu nedenle savunma sanayi müsteşarlığı ve belediyelerden alınan siparişler teslim edilemedi. Bu nedenle de kurum ihale yasaklısı haline geldi. BMC Ocak 2014’ten bu yana yeniden üretime başladı. Hatta Tunus’a ihraç edilmek üzere 40 araçlık bir sipariş de aldı. Şirkete sipariş vermek isteyen bir diğer ülkede İran. İranlılar, 1000 adet belediye otobüsü almak için geçtiğimiz ay BMC’nin kapısını çaldı. Taraflar arasında ki görüşmeler halen sürüyor. Otomotiv devinin ihale yasağı 1 Nisan 2014’te sona eriyor.

http://haber.gazetevatan.com/2011in-kirpisi-3-yil-sonra-banttan-indi/620126/2/ekonomi

TUSAŞ (TAI) SATELLITE 2014 FUARI'NDA

Savunma devi ilk kez Ankara dışına çıkıyor

19 Mart 2014

Cumhuriyet Üniversitesi (CÜ) yerleşkesinde yapımına başlanan ve ASELSAN'ın yurtiçinde Ankara dışındaki ilk yatırımı olan tesisin yapımına başlandı. Tesiste, morötesi, görünür ve yakın kızılötesi bantlar için hassas optik elemanlarının üretimi gerçekleştirilecek.

Tesisin üretime başlamasıyla CÜ Optik Bilimler Uygulama ve Araştırma Merkezi ile Optik Mühendisliği Bölümü'nün projelerini sanayiye aktarması amaçlanıyor. ASELSAN tarafından tasarlanarak yurtdışında ürettirilen morötesi, görünür ve yakın kızılötesi bantlar için hassas optik elemanların üretiminin yapılacağı tesisle, teknolojinin tabana yayılması hedefleniyor.

Uydu teleskoplarındaki optikler ve opto-medikal ürünlerle sivil sektöre de hizmet verecek tesis, optik ürünler kullanan tüm yurt içi firmaların ihtiyacına cevap vermenin yanı sıra ihracat için de çalışacak. ASELSAN Genel Müdürü Cengiz Ergeneman, Türkiye'deki 24 üniversiteyle ortak çalışmalar gerçekleştirdiklerini söyledi. Yurtdışında başarılı çalışmalar yaptıktan sonra Türkiye'ye dönen akademisyenlerle irtibata geçtiklerini dile getiren Ergeneman, başarılı öğretim üyeleriyle projeler yaptıklarını belirtti.

ASELSAN'ın üniversitelerle çalışma yapabilmesi için kentteki sanayicinin de konuya ilgi duyması gerektiğini aktaran Ergeneman, CÜ'de bu şartlar oluştuğu için hassas optik tesisinin hayata geçtiğini ifade etti. Yurtdışındaki çalışmalarını yakından takip ettikleri Prof. Dr. Sezai Elagöz'ün CÜ Mühendislik Fakültesi Nanoteknoloji Mühendisliği'nde göreve başlamasının ardından Elagöz ile 2 proje başlattıklarını anlatan Ergeneman, "Böylelikle mühendislerimiz Sivas'a gidip geldi ve CÜ ile ilişkilerimiz başladı. Yaptığımız görüşmeler sonunda ASELSAN ve Sivas Optik Malzemeleri Sanayi ve Ticaret AŞ'nin yüzde 50 ortaklığıyla tesisin kurulmasına karar verdik. Burada morötesi, görünür ve yakın kızılötesi bantlar için hassas optik elemanların üreteceğiz. Daha sonra da tasarım işlerini burası yapacak" diye konuştu.

HEDEFTE NE VAR?
Cengiz Ergeneman, tesiste üretilecek merceklerin savunma sanayinde her türlü gözlüklerde, dürbünlerde kullanılabileceğine dikkati çekerek, "Tesis, uzay teleskobu üretebilecek mercekleri de yapabilecek konuma gelebilir. Belki uzay teleskobunun kendisini üretebilir" dedi.

Tesis üretime başladığında yurt dışına da mercek satar duruma geleceklerini belirten Ergeneman, "Bu optikleri tasarlamamıza rağmen yurt dışında imal ettiriyorduk. ASELSAN'ın ihtiyacı buradaki tesisi fizibıl hale getirdi" dedi. Ergeneman, merceğin cinsine göre üretim adedinin değişeceğini, tesise toplam 15 milyon dolarlık bir yatırım yapılacağını söyledi. Tesisin savunma sanayiyle ilgili farklı konularda da çalışma yapmasını istediklerini ifade eden Ergeneman, "ASELSAN'ın yurt içinde Ankara dışındaki ilk yatırımı. Bu yatırımların devam etmesini istiyoruz. Belli konularda bilgi birikimi varsa bu tür teknoloji şirketleri kurmayı düşünüyoruz. Bunların kendi konusunda derinlemesine gitmesini istiyoruz" dedi. Temeli 16 Mart Pazar günü Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz'ın katılımıyla atılan tesisin bir yılda tamamlanarak hizmete açılması planlanıyor.
http://ekonomi.haberturk.com/teknoloji/haber/931043-savunma-devi-ilk-kez-ankara-disina-cikiyor

ASELSAN'DAN SİVAS'A DEV YATIRIM

ALTAY TANKININ SERİ ÜRETİMİ / UYDU FIRLATMA MERKEZİ GELİŞMELERİ

22 Mart 2014 Cumartesi

TDU'dan Türkiye'yi radarda kaybedecek ürün

C4Defence

Türk AR-GE firması TDU Mühendislik ve Danışmanlık’ın yerli imkanlarla geliştirilen kamuflaj ve kompozit prototipleri hava, kara ve deniz sistemlerinin radarda görülmesini zorlaştırıyor. Firma ürünlerini sergilemek üzere Doha’daki DİMDEX Fuarına hareketinden önce C4Defence’in sorularını yanıtlayan Dr. Recep Öztürk kompozit ürünlerinin yalnızca radar dalgalarını soğurarak radar kesitini azalttığını, iki yönünde farklı renkte desen bulunan kamuflaj malzemelerinin ise hareketli platform ve sabit kurumlarda kullanılabildiğini, her durumda görsel, radar, kızılötesi , anti-termal iz azalttığını açıkladı. Öztürk radar kamuflaj teknolojisinin Türkiye dışında dünyada yalnız ABD ve İsrail’de bulunduğunu kaydetti.
...
http://www.c4defence.com/tr/haber/tdu-dan-turkiye-yi-radarda-kaybedecek-urun

Barbaros Türk Deniz Görev Grubu (TDGG)’nu Uğurlama Töreni

Barbaros Türk Deniz Görev Grubu




Aselsan yeni keşif ve gözetleme sistemleri geliştiriyor

Aselsan CATS
21/03/14 Muhammet METİN/Kokpit.aero

ASELSAN değişik sınıftaki insansız hava araçları için elektro-optik keşif ve gözetleme sistemleri geliştiriyor.

ASELSAN, Mini İnsansız Hava Araçları için Elektro-Optik Keşif ve Gözetleme Sistemi (Mini Gimbal) geliştiriyor.

Mini Gimbal, iki eksende hareket edebilen, jiroskobik stabilizasyona sahip Elektro/Optik ve IR/TV kameralar ile lazer noktalayıcıdan oluşuyor. Sistem, yüksek hassasiyetli 640x480 InSb ve 26x zoom görüntüleme özelliği ile gündüz ve düşük ışık görüntü sağlayan gündüz kamerası bulunuyor. -20/+50 derece sıcaklığında çalışabilen sistem toplam 1.5 kg ağırlığa sahip.

ASELFLIR-335 YÜKSEK İRTİFA İHA'LARDA KULLANILACAK

ASELSAN tarafından geliştirilen bir diğer Elektro-Optik Keşif ve Gözetleme Sistemi ise ASELFLIR-335, kavramsal tasarım aşamasında olan sistem yüksek irtifa ve uzun süre havada kalabilen (HALE) sınıfı İnsansız Hava Araçlarında kullanılması planlanıyor.

Mini Gimbal Sistem Yetenekleri: ·
2-eksen stabilize gimbal · Sahada değiştirilebilir kamera · Lazer Noktalıyıcı · Hafif ve küçük tasarım · Desteklenebilir farklı haberleşme protokolleri · Göreve yönelik farklı kamera seçenekleri · Dayanıklı yapı ve aerodinamik profil

Fotoğraf: CATS sistemi 60 kg civarında ağırlığa sahip, üzerinde Renkli Tv Kamera, IR Kamera, LRF/LD,LP, Spotter gibi sistemler yer alacak. CATS termal görüntüleme sistemi başta ANKA İHA olmak üzere diğer hava araçlarında da kullanılacak.
http://kokpit.aero/aselsan-yeni-elektro-optik-goruntuleme-sistemleri-gelistiriyor

19 Mart 2014 Çarşamba

4 büyük savunma sanayii yatırımı bu yıl tamamlanacak

17.03.2014 MEHMET KAYA - ANKARA

Savunma sanayiindeki en kritik yatırımlardan biri olan Teknopark İstanbul’da yer tahsislerinin 2014 yılı içinde tamamlanacağı ve şirketlerin yatırım aşamasına geleceği kaydedildi.

Teknopark İstanbul, Sabiha Gökçen Havalimanı’nın da içinde yer aldığı ve SSM’ye ait arazi içinde bir teknokent kurulması kararı alınmasının ardından SSM liderliğinde, İstanbul Ticaret Odası, İstanbul Ticaret Odası Üniversitesi, TSKGV’nin iştiraki Havaalanı İşletme ve Havacılık Endüstrileri ile yine TSKGV şirketi STM’nin ortaklığında kuruldu. Toplam, 2.5 milyon metrekare bir alana sahip Teknopark İstanbul’da halen altyapı ve hizmet binaları inşaatları devam ediyor.

2014 içinde tamamlanacak diğer önemli organize bölge yatırımı ise TAI’nin geliştirdiği ve SSM ile birlikte yürüttüğü Kazan Havacılık Kümelenmesi yatırımı olacak. OSB olarak örgütlenen ve TAI’ye ait arazide ve mevcut TAI tesislerine komşu olarak oluşturulacak organize sanayi bölgesinde, havacılık kümesi oluşturularak başta TAI’nin alt yüklenicileri olmak üzere teknoloji geliştirme dahil şirketlerin yer alması sağlanacak.

ASELSAN'dan radar tesisi

ASELSAN’ın en büyük yatırımlarından biri olan ve inşaat aşaması tamamlanan Radar Elektronik Harp Test ve Üretim Tesisi de 2014 yılı içinde bitirilecek. ASELSAN’ın Macunköy ve Akyurt üretim tesislerinin ardından Gölbaşı’nda gerçekleştirdiği bu tesislerde de şirketin önemli üretim alanlarından biri olan radar sistemlerinin üretimi ve testi yapılacak. ASELSAN’ın füze sistemlerinin üretim ve testleriyle ilgili olarak Temelli bölgesinde de bir yatırım yapma planı olduğu daha önce açıklanmıştı

Türkiye’de haberleşme uyduları dahil uydu üretim ve test merkezi kurulması için başlatılan projenin de son aşamada olduğu belirtildi. TAI içinde yapılan ve mülkiyetine SSM’nin de ortak olduğu tesis tamamlanma aşamasında. Gelişmiş gözlem ve haberleşme uydularının üretilmesine ve uydu ile bileşenlerinin testlerinin yapılabilmesine yönelik olarak gerçekleştirilen tesisin bu yıl içinde biteceği belirtildi.

http://www.dunya.com/4-buyuk-savunma-sanayii-yatirimi-bu-yil-tamamlanacak-222339h.htm

18 Mart 2014 Salı

Russia Floats Out New Frigate for Black Sea Fleet

ST.PETERSBURG, March 14 (RIA Novosti) -

The Yantar shipyard in Russia’s Baltic exclave of Kaliningrad on Friday floated out the first in a series of six Project 11356 frigates being built for the Black Sea Fleet, the company said.

The Admiral Grigorovich was laid down in December 2010. Four more ships of the same class are in various stages of construction at the shipyard. All six frigates will be delivered to the Black Sea Fleet between 2014 and 2017 under two contracts with the Defense Ministry.

The Project 11356 frigates, displacing 3,850 tons, are designed for anti-ship and anti-submarine warfare as well as for air defense missions, operating both independently or as part of convoys and naval task forces.

The frigates are armed with an eight-cell launcher for Kalibr and Klub (3M54E) anti-ship and surface-to-surface missiles, a 100-mm main gun, Kashtan gun/missile close-in air defense systems, Shtil vertical-launch air defense missile systems, two torpedo tubes, an anti-submarine rocket system and a Ka-28 or Ka-31 helicopter, according to defense industry sites globalsecurity.org and rusnavy.com.

Deputy commander of the Russian navy, Rear Admiral Viktor Bursuk, said Friday that the vessels of this class are ideal for operations in the Black Sea or in the Mediterranean, where Russia maintains a permanent naval task force.

Bursuk added that these ships could also be used for anti-piracy missions in the Gulf of Aden, between Somalia and Yemen.

http://en.ria.ru/military_news/20140314/188432750/Russia-Floats-Out-New-Frigate-for-Black-Sea-Fleet.html

15 Mart 2014 Cumartesi

Savunma Sanayii Müsteşarlığı’nda ‘holdingleşme’ tartışması başladı

13.03.2014 MEHMET KAYA - ANKARA - DÜNYA

DÜNYA’nın edindiği bilgilere göre, son dönem gündeme gelen büyük çaplı projelerde özel sektör şirketlerinin göreli olarak küçük kalması konsolidasyn tartışmasına yol açtı. Ayrıca çok sayıda şirketin pastadan pay almak için zaman zaman sorun çıkaran rekabet biçimlerine yönelmesi de yapılanma ihtiyacını gündeme gektirdi.

Son 20 yılda savunma sanayisinde söz sahibi ülkelerin bu alanda üretim yapan şirketlerinin dev holdinglere dönüşmesi üzerine konsolidasyonun Türkiye’de de uygulanabilmesi için öneri geliştirildi. Daha önce Türk Silahlı Kuvvetleri Güçlendirme Vakfı’na (TSKGV) ait şirketlerin holding çatısı altında toplanması önerilmişti. Tartışma, Savunma Sanayii Müsteşarı Murad Bayar’ın, mart ayı başında İzmir’de yaptığı ve özel sektör firmalarını eleştirdiği konuşmanın ardından başladı.

Daha önce de gündeme geldi fakat uygulanmadı

Savunma sanayiinde şirketlerin yapılanmasına yönelik ihtiyaç ilk stratejik plan döneminde de gündeme gelmişti. Müsteşarlık, stratejik planda sektörün başta kamu şirketleri-kurumlarıyla TSKGV’ye ait güçlü şirketlerden başlayarak konsolide olmasını önermişti. Özel sektör şirketlerinin yapılanmasında ise kara, deniz ve hava platformlarında üretim yapacak az sayıda uzmanlaşmış şirkette yoğunlaşılması gerektiği belirtilmiş, bunların aldıkları işlerin bir kısmının (en az yüzde 30) diğer alt yüklenicilerle paylaşılması önerilmişti. Geçen sürede TSKGV şirketlerinin holdingleşmesine yönelik öneride ilerleme sağlanamadı. Büyük projelere yönelik sonuç alınması yönündeki öncelik, sektörün yapılanması konusundaki ihtiyacın önüne geçti. 

DÜNYA’ya bilgi veren kaynaklar, yeniden yapılanmaya yönelik ihtiyacın tekrar tartışmaya açılmasında son dönemde başta denizcilik olmak üzere büyük projelerde yaşanan yıpratıcı rekabetin etkili olduğunu vurguladı. Yetkililer, sektörün geldiği aşamada şirketlerin alabileceği büyük işlerin azalmasının önemli bir unsur olduğunun altını çizdi. Savunma sektörü kaynakları, bu alanda sürekliliğin sağlanması için Ar-Ge ve inovasyona dayalı kurumsal şirket kültürüne sahip güçlü kurumlara ihtiyaç duyulacağının altını çizdi. Bu kapsamda da bazı stratejiler önerilirken, askeri teknolojilerin sivil uyarlaması yapılarak bu şirketlerin büyük kamu-sivil projelerinde üstlenici olması ya da off -set ile dahil olması önerildi. Bu yaklaşım genel olarak kabul de gördü. Buna ek olarak, teknolojik derinleşme için AR-GE ve inovasyona yönelik küçük ama uzman şirketlere projeler verilmesi de benimsendi.

Özel savunma sanayii şirketlerine ciddi uyarı

Savunma Sanayii Müsteşarı Murad Bayar, 6-9 Mart günleri İzmir’de yaptığı konuşmada, sektörün uzun vadeli düşünmeden, sadece iş alma telaşı içinde olduğunu vurgulamış ve “Özellikle özel sektörle çalışmamızı genişletelim dedikçe ciddi amatörlüklerle karşılaşmaktayız. Müteahhit kültürlü bir sektörümüz var” ifadesini kullanmıştı. Bayar, hayal kırıklığı yaşadıkları bazı projelerin, özel sektörün payının artırılmasına yönelik stratejilerinden şüphe etmeye kadar varan sonuçlar doğurduğunu söylemişti. Bayar, savunma sanayiindeki projelerin ‘üstlenicilere iş vermek amacı olmadığını’ tekrarlayarak, “Nihai kullanıcımıza (TSK) karşı çok zor durumda kaldık. Biz bu projeleri firmalara iş çıkaralım, ihale dağıtalım diye yapmıyoruz. Biz bu ihaleleri TSK’ya stratejik yetenekler kazandıralım bunu da Türkiye’de yapalım diye yapıyoruz. Bence bu yapısal düzenlemeleri özel sektör dahil gündemimize almamız lazım. Bu işleri daha sağlıklı nasıl yürütürüz? Dünyada bunun modelleri de var. Bir şey icat etmemiz gerekmiyor” görüşünü vurgulamıştı.

http://www.dunya.com/savunma-sanayii-mustesarliginda-holdinglesme-tartismasi-basladi-221934h.htm

ATMACA füzesi ne zaman envantere girecek?

15/03/14 Muhammet METİN/Kokpit.aero

Deniz Kuvvetleri Komutanlığı'nın ihtiyaçları doğrultusunda ROKETSAN tarafından prototip üretim çalışmalarına devam edilen ATMACA füzesinin özellikleri ortaya çıkmaya başladı.

ATMACA füzesiyle ilgili çalışmalar, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı milli gemisavar füze sisteminin geliştirilmesi Araştırma Merkezi Komutanlığı (ARMERKOM)'da uzun süren çalışmalarının sonucunda 2009 yılında ROKETSAN ana yükleniciliğinde sözleşmenin imzalanmasının ardından başladı. Projede ROKETSAN firmasının dışında ASELSAN'da görev yapıyor. ATMACA projesi olarak adlandırılan proje belirlenen takvime uygun olarak devam ediyor.

Proje kapsamında geçtiğimiz aylarda ROKETSAN mühendisleri tarafından TCG BÜYÜKADA korvetinde çalışmalar yapıldı. Çalışmalarda TCG BÜYÜKADA gemisinin ana silah sistemi olan HARPOON füzesi'nin yerleştirildiği alanda ölçümler yapıldı. HARPOON lançeri üzerinde incelemelerde bulunuldu. Buna benzer bir çalışma G sınıfı savaş gemisinde de daha önce yapıldı.

HARPOON'A KARŞI ATMACA

Exocet Gemisavar Füzesine benzer kabiliyet de olması planlanan ATMACA füzesinin daha sonra alınan karar sonucunda HARPOON Blok II sistemi özelliklerine sahip olması hatta geliştirilecek sistemler neticesinde daha üstün özelliklerde olması istendi. ATMACA füzesinin menzili 120 mil (190+ km) olması planlanıyor. Füzenin Data-Link özelliği de olacak. Füze deniz hedeflerinin dışında kara hedeflerine karşıda kullanılacak. Gerçekleştirilen görüşmeler sonrasında füzenin farklı modelleri üzerinde de çalışmalar başladı. Özellikle Deniz Hava Komutanlığı'nın bu yönde yoğun bir talebi var.

MÜTTEFİKLERİMİZ BİZE SİLAH SATIŞINDA ZORLUK ÇIKARIYOR

Deniz Kuvvetleri bünyesinde görev yapan birçok deniz üstü ve altı unsurlar ana silah sistemi olarak HARPOON füze sistemini kullanıyor. İhtiyaçlar çerçevesinde başlatılan MİLGEM projesi kapsamında tedarikine karar verilen HARPOON sistemi alımında birçok sorunla karşılaşıldı. Bu durum askeri ve siyasi karar makamlarının tedbir olmasına yol açtı. Füze, Fransa'dan tedarik edilen TR40 motoru ile güçlendirilecek.

Yerli motor çalışması konusunda Kale Havacılık tarafından çalışmalar sürüyor. Kale Havacılığın üzerinde çalıştığı motor mevcut TR40'dan daha üstün olacak. Çalışmalarda, motor üzerinde hassasiyetle duruluyor. Fransa'dan tedarik noktasında zaman zaman sorunlar yaşandığı belirtiliyor. Ancak bu sorunlar, son dönemde ise gelişen siyasi ve askeri ilişkiler sonrasında tedarik ve ihtiyaç duyulan sistemler konusunda yaşanan sorunlar aşılmaya çalışılıyor.

2016 YILINDA ENVANTERE GİRMESİ PLANLANIYOR

ATMACA füzesinin tam test atışlarına daha geçilmedi. Şuan sistem doğrulama çalışmaları sonucunda kara atışları yapıldı. Kamuoyunda çıkan ATMACA füzesi Güney Afrika'da test edilecek bilgisi ise gerçeği yansıtmıyor. Güney Afrika'da, TCG HEYBELİADA korveti ile HARPOON ve RAM füze sistemleri atış testleri gerçekleştirecek. ATMACA füzesi, planlanan programda sorun yaşanılmaması halinde 2016 yılında envantere girmesi öngörülüyor".

http://kokpit.aero/atmaca-fuzesi-ne-zaman-envantere-girecek

14 Mart 2014 Cuma

TCG Büyükada Türkiye'nin gururu oldu

14 Mart 2014   www.DenizHaber.Com.tr

Milli Gemi Projesi'nin (MİLGEM) ikinci gemisi TCG Büyükada, dünya üzerindeki benzer örnekleriyle karşılaştırıldığında oldukça düşük izler bıraktığı için "hayalet gemi" olarak anılıyor.

MİLGEM Proje Ofisi tarafından dizayn ve entegrasyonu tamamen milli imkanlarla yapılan TCG Büyükada, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı, TUBİTAK ve milli firmalarca geliştirilen sistemler sayesinde emsallerine göre çok üstün özelliklere sahip bulunuyor.

TCG Büyükada Savaş Harekat Merkezi Savaş Harekat Subayı Deniz Yüzbaşı Mükerrem Demirci, AA muhabirine yaptığı açıklamada, TCG Büyükada'ya "hayalet gemi" denmesinin birkaç sebebi olduğunu belirterek, ilk özelliğin, geminin diğer gemilerin radarlarında görülmemesi olduğunu söyledi.

TCG Büyükada'nın diğer gemilerin radarlarında çok küçük bir boyutta göründüğünü dile getiren Demirci, "Örneğin geçen gün Çanakkale Boğazı'ndan geçerken oradaki sahil radarı 'sizi göremiyorum, ayrıldınız mı' diye sordu. Bu şekilde başka örnekleri de var. İlk milli gemi Heybeliada'nın boğazda önüne bir balıkçı teknesi kırıyor, 'ne yapıyorsun' dediklerinde 'göremedim' sizi diyor. Yani gemi bu boyutlarda olmasına rağmen inanılmaz küçük bir eko veriyor" diye konuştu.

Demirci, bunun dışında geminin tamamında ses çıkarmamasını sağlayan sistemler olduğuna dikkati çekerek, gemide hem izolasyon malzemeleri kullanıldığını hem de bütün ses çıkaran makinelerin kapsül içerisine alındığını kaydetti.

Her cihazın altında "şok bant" denilen sistemlerin bulunduğunu anlatan Demirci, şok bantların hiçbir titreşimden dolayı sesi aşağıya göndermediğini, bunun da denizaltılar tarafından tespit edilmemelerini sağladığını kaydetti.

"GEMİ, MANYETİK OLARAK DA HERHANGİ BİR EKO VERMİYOR"

Demirci, manyetik olarak geminin sinyalini alıp patlayan mayınlar bulunduğunu, bunu engellemek üzere gemide TÜBİTAK tarafından geliştirilmiş bir sisteme sahip olduklarını vurgulayarak, bu sistemin geminin manyetik izini tamamen sıfırladığını, bu sayede geminin manyetik olarak da herhangi bir eko vermediğini anlattı.

İnfrared olarak geminin görünmemesini sağlamak üzere bazı sistemler yapıldığını ve ısı geçirmeyecek şekilde izolasyon malzemeleri kullanıldığını belirten Demirci, şöyle konuştu:

"Biz yine TÜBİTAK'ın yaptığı bir sistem vasıtasıyla anlık olarak geminin ısı seviyesini görebiliyoruz. Bu sistemi kullanarak mümkün olduğu kadar infrared başlıklı güdümlü mermilere kendimizi belli etmeyecek şekilde yönümüzü dönmemiz gerekiyor. Bu, bize bu fikri veriyor. Biz bunu da düşünmüyoruz tabi. Bu sistem, otomatik olarak ARMERKOM tarafından geliştirilmiş 'Kalkan' dediğimiz bir sistem var onu besliyor. Kalkan sistemi, gemiye yaklaşan herhangi bir güdümlü mermi veya ayar başlıklı mermi olduğu zaman otomatik olarak güdümlü mermiyi yanıltabilmemiz için bize tavsiyelerde bulunuyor. 'Şu rotaya dön, şu süratte git, şuanda şu dekoyu at' diye bilgi veriyor. Eğer biz bunu yapmak istemiyorsak otomatik moda alıyoruz ve bunların hepsini sistem otomatik olarak kendisi yapıyor."

Demirci, 250 kilometre SMART-S radarına sahip olduklarını dile getirerek, "Hava ve su üstü radarımız var. Su üstünde dünya yuvarlak olduğu için 30, 40 mil ötesini görmeniz mümkün değil ama havaya yönelik olarak 250 kilometreden tespit edebiliyoruz. Yaklaşık 140 km mesafeden uçakları elektrooptik sistemlerimizle takip edebiliyoruz. Sonarımız var 20 mil mesafeden denizaltıları tespit edebiliyoruz. Sonarımız da tamamen milli" ifadesini kullandı.
...
http://www.denizhaber.com.tr/dzkk-sgk/54390/tcg-buyukada-turkiyenin-gururu-oldu-denizhaber-deniz-savas-harekat-subayi-deniz-.html

12 Mart 2014 Çarşamba

Pakistan Plans C-130 Fleet Upgrade

(Source: Defense Security Cooperation Agency; issued March 11, 2014)

The Defense Security Cooperation Agency notified Congress today of a possible Foreign Military Sale to Pakistan for a C-130 Fleet Upgrade Program and associated equipment, parts, training and logistical support for an estimated cost of $100 million.

The Government of Pakistan has requested a possible sale of C-130B/E avionics upgrades, engine management and mechanical upgrades, cargo delivery system installation, and replacement of outer wing sets on six aircraft. Also included are spare and repair parts, support equipment, publications and technical documentation, personnel training and training equipment, U.S. Government and contractor technical and logistics support services, and other related elements of logistics support. The estimated cost is $100 million.
...
The proposed sale will facilitate the continued operation of the Pakistan’s Air Force C-130 fleet (five C-130B and eleven C-130E models) for counter-insurgency/counter-terrorism flights; regional humanitarian operations; troop transport; and Intelligence, Surveillance, and Reconnaissance (ISR) missions within Pakistan and in the region. The fleet is facing airworthiness and obsolescence issues, and will require upgrades and repairs for continued operation and effectiveness. The proposed modernization of the C-130 fleet should ensure continued viability for an additional 10-15 years.
...
http://www.defense-aerospace.com/article-view/release/152333/pakistan-plans-c_130-fleet-upgrade.html

Deniz Kuvvetleri'nin 25'inci Sea Hawk helikopteri geliyor

12.03.2014 Muhammet METİN/Kokpit.aero

Türk Deniz Kuvvetleri Komutanlığı bünyesinde uzun yıllar görev yapan AB212 helikopter filosunun yenilenmesi amacıyla başlatılan proje kapsamında alımına karar verilen ve 2002 yılında envantere giren Sikorsky S-70B Sea Hawk helikopterlerinin sonuncusu Haziran ayında teslim edilmesi planlanıyor.
...
http://kokpit.aero/seahawk-helikopteri-deniz-kuvvetlerine-teslim-edilecek

Yeni savaş gemisi yolda

12.03.2014 BÜŞRA ARSLAN

Türkiye, yeni savaş gemisi için düğmeye bastı. MİLGEM ve LPD'den sonra sırada TF-2000 var. Denizleri dev hava savunma üssüyle korumak için 4 milyar dolarlık yatırım yapılacak

Türkiye, MİLGEM VE LPD'den sonra yeni savaş gemisi TF-2000 için hazırlıklara başladı. İhaleye açılacak olan savaş gemisi TF-2000'in fizibilite çalışmalarını tamamlayan Savunma Sanayi Müsteşarlığı, şu anda model belirleme aşamasında. Türkiye'nin denizlerdeki "hava savunma üssü" olacak yeni savaş gemisi TF-2000, füzeleri imha edebilecek. Su üstü ve denizaltı harbinde kullanılacak olan gemiye uzun menzilli füzeler de entegre edilecek. Savunma Sanayi Müsteşarlığı yaklaşık 4 milyar dolara üretilecek savaş gemisinin proje modelinin belirlenmesi için çalışmaları hızlandırdı. Önümüzdeki aylarda ihaleye açılacak olan TF-2000, Türkiye'nin denizlerdeki en önemli hava savunma üssü olacak. Gemi, birçok radardan aldığı sinyaller vasıtasıyla binlerce hedefin aynı anda bir atış kontrol radarı hassasiyetiyle izlenmesini sağlayacak. Böylece, dışarıdan gelebilecek füze saldırısını tespit ve imha edecek.

Uçak gibi hava araçlarından atılan füzelerin takibi ve imhasını sağlayacak olan TF-2000, ayrıca komuta kontrol ve muhabere, gözetleme, erken ihbar, keşif ve teşhis, su üstü ve denizaltı savunma harbinin yanı sıra elektronik savaş görevlerinde de kullanılacak. Gemileri hava saldırılarına karşı koruyacak olan Türkiye'nin yeni savaş gemisi, Akdeniz, Marmara ve Karadeniz'de görev yapacak.
http://www.sabah.com.tr/Ekonomi/2014/03/12/yeni-savas-gemisi-yolda

Otokar ‘kanatlı at’la globalde ilk 10’da

12.03.2014 milliyet

Tamamen Türk mühendisleri tarafından geliştirilen ve adını mitolojiden alan Otokar’ın yeni nesil zırhlı muharebe aracı Tulpar, savunma teknolojileri konusunda uzman “army-technology.com” internet sitesince kendi sınıfının ilk 10’u arasında gösterildi.

Tüm dünyadan 10 farklı zırhlı piyade savunma aracını seçen site, Otokar tarafından geliştirilerek geçtiğimiz yıl mayıs ayındaki İDEF Savunma Endüstrisi Fuarı’nda tanıttığı Tulpar’a büyük ilgi gösterdi.

10 kg TNT’ye eşit patlamaya kadar dayanabilen ve zemininde 25 mm kalınlığında zırha sahip olan Tulpar, 11 asker taşıma kapasitesi sunuyor. Otokar Tulpar’ın rakipleri arasında Alman Puma, Güney Kore’den K21, ABD’den Bradley A3 bulunuyor. Adını Türk mitolojisinden alan Tulpar, “kanatlı at” anlamına geliyor.
http://ekonomi.milliyet.com.tr/otokar-kanatli-at-la-globalde-ilk/ekonomi/detay/1850335/default.htm

The 10 best infantry fighting vehicles
http://www.army-technology.com/features/featurethe-10-best-infantry-fighting-vehicles-4181198/

11 Mart 2014 Salı

TEI Predator İHA'nın motorlarını üretmeyi hedefliyor!

10/03/14   www.kokpit.aero

Türk Motor Sanayii (TEI) ABD'li firma General Atomics tarafından geliştirilen Predator İnsansız Hava Aracının motorunu üretmeyi planlıyor.

ANKA’nın motorlarını üreten Alman Thielert firmasını satın alan Çinli Avic firması, askeri motor satışından çekileceğini açıklamasının ardından TEI özgün motor çalışmalarına hız verdi. Bu konuda bilgi veren TEI Genel Müdürü Doç. Dr. Mahmut Akşit ," Alman Thielert firmasının Çinlilere satılması sonrasında yaşanan kriz bizim için fırsat oldu. Motor konusunda dünya da az sayıda firma mevcut. Biz motor çalışmalarına başladığımız için rekabet içinde olacağımız bir firmanın üretimini durdurması uzun vade de bize olumlu yönde katkı sağlayacak.

Sadece ANKA İnsansız Hava Aracına değil,değişik boyutlardaki İHA'lar içinde motor üretmeyi planlıyoruz. Bunu örnek olarak; Predator İHA motoru üretimi konusunda çalışma başlattık. Motor ürün olarak ortaya çıktığı takdirde General Atomics firmasının beğenisine sunulacak. Kabul ederlerse Predator İnsansız Hava Aracı TEI mühendisleri tarafından geliştirilen ve üretilen bir motor kullanmış olacak. TEI olarak motor alanında sayılı firmalar arasına girmek istiyoruz".
http://kokpit.aero/tei-predator-iha-motoru-uretecek

Roketsan Genel Müdürü Yaşar Açıklaması

06 Mart 2014 AA

Roketsan Genel Müdürü Selçuk Yaşar, uydu fırlatma yeteneğinin kazanılmasının ülke için çok önemli olduğunu belirterek, "Türkiye bunu başardığı takdirde kendi uydusunu uzaya yerleştirebilen ülkeler sınıfına girecek. Bundan hepimizin gurur duyması lazım" dedi.

Roketsan olarak insan kaynaklarını her geçen gün güçlendirmeye devam ettiklerini belirten Yaşar, "Roketsan'da 900'e yakını mühendis, 500'ün üzerinde Ar-Ge'de çalışan mühendis olmak üzere bin 700'ü aşkın arkadaşımız çalışıyor. (Çalışan) Yaşımız ortalama 33. Çok yeni, genç ve istekli arkadaşlarımızı bünyemize katıyoruz" ifadesini kullandı. Uydu Fırlatma Sistemi Projesi'nin Roketsan'a verildiğini ifade eden Yaşar, "Türkiye, bunu başardığı takdirde dünyanın kendi uydusunu uzaya yerleştirebilen ülkeler sınıfına girecek. Bundan hepimizin gurur duyması lazım. Projelerimiz daha da artacak" diye konuştu. Etklnlik kapsamında aralarında iş, spor ve ekonomi dünyasından isimlerin bulunduğu birçok yönetici konuşma yapacak.
http://ekonomi.haberturk.com/teknoloji/haber/927395-turkiye-uydu-firlatabilecek-mi

COBRA için Birleşmiş Milletler Barış Gücünde Yeni Görev

6 Mart 2014

Türkiye'nin kara sistemleri üreticisi Otokar, dünyaca tanınan zırhlı aracı COBRA için 24,6 milyon Dolar'lık sipariş aldı. Türk tasarımı COBRA araçları Birleşmiş Milletler barış güçleri görevlerinde kullanılacak.

Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar, dünya çapında kabul görmüş, modern orduların tüm ihtiyaçlarına cevap verebilecek yapı ve özelliklerde tasarlanmış COBRA aracı ile önemli bir siparişe daha imza attı. Yedek parça ve kullanıcı eğitimleri dahil 24,6 milyon USD tutarındaki siparişe konu olan araçların Birleşmiş Milletler barış güçlerinde kullanılacağı açıklandı.

Otokar'ın Türkiye'nin en büyük özel sermayeli savunma şirketi olduğunu belirten Otokar Genel Müdürü Serdar Görgüç, "Yüzde yüz Türk sermayeli milli bir şirket olarak tasarladığımız ve ürettiğimiz ürünleri ihraç etmenin gururunu yaşıyoruz. Bugün Türk Silahlı Kuvvetleri'nin en büyük kara araçları tedarikçisi olmamızın yanı sıra araçlarımız 5 kıtada 30'a yakın ülkede kullanılıyor. Özellikle Cobra aracımız kendi sınıfında dünyada rakipsiz bir araç, şu anda 15 ülke gücünde aktif olarak hizmet veriyor. Cobra'nın başarılı performansı yeni siparişler için referans oluyor. Yeni aldığımız sipariş de mevcut bir kullanıcımız tarafından Birleşmiş Milletler barış gücünde kullanılmak üzere verildi. 3 / 4 tondan 60 tona kadar olan ürün ailemiz ile ülkemize hizmet etmek ve yurtdışında ülkemizi en iyi şekilde temsil etmek için çalışıyoruz" diye konuştu.
http://www.otokar.com.tr/tr/basin_odasi/p_haber_detay.aspx?haber=398

Mehmetçik' seri üretime geçiyor

11.03.2014 BÜŞRA ARSLAN

İlk yerli piyade tüfeği olarak tasarlanan 'Mehmetçik', testlerden başarıyla geçti. Seri üretim için sözleşme aşamasında olan tüfek, 500 bin G3'ün yerini alacak

İlk yerli piyade tüfeği 'Mehmetçik', seri üretime hazır. Kışlalardaki 500 bin adet G3 tipi silahın yerini alacak Mehmetçik, tüm testlerden başarıyla geçti. Tüfeğin seri üretimi için sözleşme hazırlıkları başladı. Türkiye'nin kendi imkânlarıyla tasarladığı ilk yerli piyade tüfeğinin, ön aşamada 200 adetlik pilot kafile üretimine başlandı. Üretimi tamamlanan tüfeklerin deneme serileri birliklere teslim edilecek. Mehmetçik tüfeği 7.62 milimetre çapa sahip. Birçok piyade tüfeğine oranla daha hafif olan silahın düzeneğinde gaz sistemi de kullanılıyor. Bu sayede ısınma problemi yaşanmıyor. Modüler bir kundağa entegre edilmiş kızak sistemine de sahip olan piyade tüfeğine ayrıca, ray sistemiyle uyumlu olan bütün aksesuvarlar eklenip, çıkarılabiliyor.

Kışlalarda halen kullanılmakta olan ve uzun yıllardır Türk Silahlı Kuvvetleri'nin tercih ettiği piyade tüfeği G3'ler teknolojik ve ekonomik ömürlerini tamamladı. 2009'da Savunma Sanayi Müsteşarlığı ve Makine Kimya Endüstrisi Kurumu (MKEK) arasında modern piyade tüfeği üretimi için anlaşmasa yapılmış, yerli tüfek süreci başlamıştı. 2012'de Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) tarafından kullanılması planlanan tüfeklerin aktif olarak denenmesi, üretimde yaşanan sıkıntılar nedeniyle gecikmişti. Üretim hattı kalifikasyon faaliyetleri ve geliştirme testlerinden başarıyla geçen modern piyade tüfeğinden ilk etapta pilot olarak 200 adet üretildi. 'Mehmetçik'in TSK'ya hem ekonomik hem de pratiklik açısından çok şey kazandıracağı belirtiliyor.
http://www.sabah.com.tr/Ekonomi/2014/03/11/mehmetcik-seri-uretime-geciyor

ANKA milli motorla uçacak

08.03.2014 Kaynak: Kokpit.aero

TEI Genel Müdürü Doç. Dr. Mahmut Akşit, milli insansız hava aracı ANKA için yürütülen yerli motor çalışmaları hakkında bilgi verdi.

Hezarfen Savunma Sanayii Günlerine katılan TEI Genel Müdürü Doç. Dr. Mahmut Akşit yaptığı açıklamada," ANKA İnsansız Hava Aracı için geliştirilen özgün motor çalışmasında projenin yarısı tamamlandı. ANKA İHA, çalışmaları devam eden özgün motoru 2016 tarihinde kullanmasını planlıyoruz, Projede motor tasarım ekibi ile çalışıyoruz. Bu sayının önümüzdeki dönemlerde 50'ye ulaşmasını öngörüyoruz" dedi.
http://www.sabah.com.tr/Ekonomi/2014/03/08/anka-milli-motorla-ucacak

10 Mart 2014 Pazartesi

Emniyet Genel Müdürlüğü S70İ helikopteri alacak

10/03/14 www.kokpit.aero

Eminyet Genel Müdürlüğü S70 helikopter filosunu genişletiyor. Acil ihtiyaç kapsamında 4 adet S70İ helikopteri satın alacak.

Emniyet Genel Müdürlüğü acil helikopter ihtiyaçları kapsamında Sikorsky ürünü S70İ helikopteri alacak. Toplam 4 adet olarak belirlenen helikopterler hazır alım yoluyla tedarik edilecek. Konuyla ilgili sözleşme 21 Şubat 2014 tarihinde imzalandı. Emniyet Genel Müdürlüğü, terör, asayiş,trafik ve kaçakçılık alanlarında etkinkinliğini arttırmak amacıyla 1991 yılında ikisi VIP dizaynlı altı adet S-70A-17 Black Hawk helikopteri tedarik etti.

http://kokpit.aero/emniyet-genel-mudurlugu-s70i-helikopteri-alacak

Russia deployed K-300P Bastion mobile batteries with Yakhont antiship missiles to Crimea

10 March 2014  navyrecognition.com

According to eye witness reports and local media in Crimea, Russia deployed Bastion mobile coastal missile system to Sevastopol in night of 8 to 9 March. Several witnesses recorded the movement of Bastion anti-ship launcher complex on the streets Crimea.

This move is probably to further control and blockade the area following the sinking of decommissioned Russian Navy ships.
...
http://www.navyrecognition.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1618

9 Mart 2014 Pazar

Measuring Turkey's Military Expenditure

defense-aerospace.com  (Source: SIPRI  -  Professor Dr Nurhan Yentürk ; issued March 6, 2014)

Estimating how much Turkey spends on its military requires a detailed study to determine which government spending is for military-related activities and to trace its source. While details of some of Turkey’s military expenditure is available online—such as the budgets of the Ministry of National Defence—access to information about other elements is limited or, in some cases, impossible.

For example, estimating the cost of servicing foreign loans taken out for military projects requires calculation of interest based on incomplete information. In the case of military pensions and transfers from the Turkish Armed Forces Foundation, no public information is available.

Calculating or estimating all the elements of Turkish military expenditure leads to the conclusion that the military burden in Turkey is approximately 2.4 per cent of gross domestic product. Although military spending has fallen from the peak reached in the late 1990s, Turkey continues to have a relatively high military burden—in 2012, it had the world’s 15th highest military expenditure. There is scope for reductions in military spending, in particular in spending on personnel in parallel with a reduction in the size of the army. There is an equal need to improve democratic oversight of the military and to increase transparency in military data.

Download the SIPRI Insights paper (20 PDF pages—Ed.)
http://books.sipri.org/files/insight/SIPRIInsight1401.pdf

http://www.defense-aerospace.com/article-view/release/152196/measuring-turkey%27s-military-expenditure.html

Kale Havacılık SOM motorunu üretiyor

8/03/14 Muhammet METİN/Kokpit.aero

Kale Havacılık tarafından geliştirilen SOM motorunun geliştirilme çalışmaları sorunsuz şekilde devam ediyor.

Kale Havacılık Arge Test Sistemleri Yöneticisi Burçin Elbirlik üzerinde çalıştıkları projeler hakkında açıklamada bulundu. Elbirlik," Kale Havacılık olarak SOM mühimmatı için geliştirdiğimiz motor çalışmalarında önemli bir aşama kaydettik. Şuan motor çalışır durumda, üzerinde test işlemlerine devam ediyoruz. Bu konuda sadece ABD,Kanada ve Güney Kore'de mevcut olan bir test merkezi inşa ettik. Bu tesisin Mart ayının sonlarına doğru açılmasını planlıyoruz. Daha sonra planlarımızda Turboprob motor üzerinde çalışmaya başlayacağız.

SOM motorunun ilk çalıştırılması anında sıkıntı yaşadık,motor alev aldı. Tabii ki bunlar olağan hadiseler, tecrübe etmeden başarıya ulaşılmaz. Şu noktada herhangi bir problem yok belirlenen program çerçevesinde devam ediyoruz. SOM mühimmatı için gerekli malzeme maalesef yurtdışından ham olarak bize geliyor. Bizde bunu işleyerek ürün haline getiriyoruz. Seri üretime geçildikten sonra bu alanda da üretimin yurt içinde yapılacağını inanıyoruz".

http://kokpit.aero/kale-havacilik-som-motoru-gelistiriyor

7 Mart 2014 Cuma

The State Duma Committee on Defense: General Staff decided to create based on the MiG-31 new MiG-41

28.02.2014 itar-tass      translate.google.com

Chief of Staff ordered a research work Based on the old fighter-interceptor MiG-31 will create a new MiG- 41 , told reporters at the Cultural Center of the armed forces representative of the State Duma Committee on Defense deputy Alexander Tarnaev . " The decision was made Chief of Staff , he had already signed the document on the research work on the MiG -41" , - he said. According to the deputy, the MiG -41 " will be embodied all the virtues of the aircraft ."

In addition, several hundred interceptor MiG-31 could soon be back in the Russian Air Force , informed Tarnaev . " The country's leadership decided to return to the system through repair fighter-interceptor MiG-31 " , - he said. "We are talking about hundreds of cars that will be repaired and returned to the armed forces ," - said the deputy.

MiG-31 - Double supersonic all-weather fighter - long-range interceptor . Developed in OKB- 155 (now of " MiG " ) in the 1970s . MiG-31 is designed to intercept and destroy airborne targets at extremely low , low , medium and high altitudes , day and night, and adverse weather conditions , the application of active and passive enemy radar jammers , as well as false heat targets. A group of four MiG- 31 is capable of controlling airspace frontage of 800-900 km . Originally intended to intercept cruise missiles at all altitudes and speeds , as well as low-flying satellites.

http://itar-tass.com/politika/1011697

http://militaryrussia.ru/blog/topic-790.html

4 Mart 2014 Salı

IL-20 istihbarat önlemeleri

03 Mart 2014   tsk.tr

Rusya Federasyonu'na ait bir adet IL-20 istihbarat uçağının Karadeniz'in uluslararası hava sahasında kıyılarımıza paralel uçması üzerine, sekiz adet F-16 uçağı ile hava muharebe devriye ve önleme görevi icra edilmiştir.
http://www.tsk.tr/11_haberler_olaylar/11_9_gunluk_faaliyetler/gunluk_faaliyetler_2014.htm

ÇÇ : Il-18D-36 Bizon / Il-20M Coot-A olmalı)

3 Mart 2014 Pazartesi

SSM KİM: Genel Maksat Helikopter Projesi

March 03, 2014 Savunma Sanayii Müsteşarlığı Kurumsal İletişim Müdürlüğü

Genel Maksat Helikopter Projesi, 5 Aralık 2007 tarihinde alınan Savunma Sanayii İcra Komitesi Kararı ile Kara Kuvvetleri Komutanlığı (K.K.K.lığı), Hava Kuvvetleri Komutanlığı (Hv.K.K.lığı), Jandarma Genel Komutanlığı (Jn.G.K.lığı), Özel Kuvvetler Komutanlığı (Öz.Kuv.K.lığı), Emniyet Genel Müdürlüğü (EGM) ve Orman Genel Müdürlüğü (OGM) olmak üzere 6 Kullanıcının toplam 109 adet genel maksat helikopteri ihtiyacını karşılamak üzere başlatılmıştır.

Proje kapsamında Sikorsky firmasının S-70i modeli helikopteri, lisans altında üretim modeli ile Türkiye’de üretilecek olup, üretim lisansı Türkiye’nin ileriki dönemlerdeki ihtiyacını da karşılayacak şekilde toplam 300 adet helikopterin üretimini kapsamaktadır. Ayrıca, Türkiye’de üretilecek her bir helikoptere karşılık bir helikopter yurtdışına ihraç edilecektir.

Projede, TUSAŞ Ana Yüklenici, Sikorsky ana alt yüklenici, ASELSAN, TEI, ALP Havacılık alt yüklenicilerdir.

S-70i Temel helikopteri üzerine kullanıcı isterlerini karşılamak üzere TUSAŞ ve entegrasyon alt yüklenicisi ASELSAN tarafından yazılım ve donanım entegrasyonu gerçekleştirilecek olup nihai konfigürasyondeki helikopter “(TAI) T-70 Helikopteri” olarak anılacaktır. Ayrıca, üretilecek olan T-70 Helikopterine ilişkin Depo Seviyesi Bakım kabiliyeti kazanılacaktır.

Sözleşme, Savunma Sanayii Müsteşarlığı ve Sikorsky arasında 21 Şubat 2014 tarihinde imzalanmıştır.

Sözleşme imzası ile program takviminin başlaması arasında 16 aylık bir süre öngörülmüştür. Bu 16 aylık süre içerisinde Ana Alt Yüklenici Sikorsky firması, ABD Hükümeti mevzuatları gereği Helikopterin Türkiye’de lisans altında üretimi ve sözleşme kapsamındaki diğer kalemlere ilişkin ihracat lisanslarını almak üzere çalışmalar yapacaktır. ABD Hükümeti’nin ihracat lisanslarının alımını müteakip Orman Genel Müdürlüğü Konfigürasyonun’daki ilk T-70 Helikopteri programın takviminin başlaması sonrası 55. ayda, Ortak Konfigürasyondaki ilk T-70 Helikopteri ise 57. ayda K.K.K.lığı’na teslim edilecektir.

Proje Kapsamında İlkler

İlk kez 6 farklı kullanıcının çok çeşitli görev ihtiyaçları konsolide edilerek ortak bir konfigürasyonda tedarik gerçekleştirilecektir.

Bugüne kadar Sikorsky firmasından yapılan helikopter tedarikleri doğrudan alım şeklindedir. İlk kez bu proje ile helikopter lisans altında Türkiye üretilecektir.

Proje kapsamında Türkiye’de ilk defa dişli ve dinamik sistemlerin üretimi gerçekleştirilecektir. Proje kapsamında GE’ye ait T-700 Black Hawk motoru Türkiye’de üretilecek ve TEI parça numarasıyla yurtdışına da satış imkanı olacaktır.

İlk defa bir Türk firması (ASELSAN) tarafından yabancı bir firmaya (Sikorsky) kokpit tasarımı gerçekleştirilecek ve Türk tasarımı bu kokpitlerin bundan sonra üretilecek olan helikopterlerle ABD hariç tüm dünyada pazarlama ve satışı gerçekleştirilecektir. Bugüne kadar tedarik edilen helikopterlerde Türk Sanayi iş payı bulunmamaktadır. İlk defa bu proje ile % 67 oranında yerli sanayii katılımı gerçekleşecektir. Bu kapsamda:

Kokpit, kabin, paller TUSAŞ tarafından,
Aviyonik suit ASELSAN tarafından,
Motor TEI tarafından,
İniş takımı ve dişliler ALP Havacılık tarafından üretilecektir.

Sikorsky ilk defa bu proje ile; uluslararası satışlarda Türk Sanayisi iş payı çerçevesinde Türkiye’deki yerli sanayii kabiliyetlerini kullanma taahhüdü vermiştir. Taahhüt miktarı 1,4 milyar $’dır ve 30 yılda gerçekleştirilecektir.

2 Mart 2014 Pazar

SeaHawk helikopterleri Roketsan füzesi ile donatılacak

2/03/14 Muhammet METİN/Kokpit.aero

ROKETSAN mühendisleri tarafından geliştirilen ve geçtiğimiz günlerde Azerbaycan da test atışları gerçekleştirilen Mızrak-U füzesi Deniz Kuvvetleri Komutanlığında başarıyla hizmet veren SEAHAWK helikopterlerinde kullanılması için çalışma başlatıldı.

Türk Deniz Hava Komutanlığının kuruluşunun 100ncü yılı nedeniyle Cengiz Topel Üssü'nde gerçekleştirilen tanıtım gezisinde Kokpit.aero'nun sorularını yanıtlayan askeri yetkililer Deniz Hava Komutanlığının üzerinde çalıştığı projeler hakkında detaylı bilgiler paylaştılar.

SEAHAWK HELİKOPTERLERİNE ROKETSAN FÜZESİ

Deniz Kuvvetleri Komutanlığı envanterine girdiği 2002 yılından itibaren başarıyla görev yapan ve donanma havacılığına büyük güç katan SEAHAWK helikopterleri Türkiye'nin füze ve roket üretimi alanında merkezi olan ROKETSAN tarafından geliştirilen ve 2015 yılında Kara Kuvvetleri Komutanlığına teslim edilmesi planlanan Mızrak-U füzesi, Deniz Kuvvetlerinin ihtiyaçları çerçevesinde SEAHAWK helikopterlerinde kullanılması amacıyla çalışma başlatıldı.

Deniz Kuvvetleri Komutanlığı envanterinde bulunan ABD ürünü Hellfire füzesine benzer özellikte olması beklenen füzenin çalışmaları ARMERKOM, Cengiz Topel Deniz Hava Komutanlığı ve ROKETSAN tarafından gerçekleştiriliyor. Kokpit.aero'ya bilgi veren üst düzey askeri yetkili," ROKETSAN mühendisleri ile Deniz Hava Komutanlığında görüşmeler yapıldı. Mühendisler SEAHAWK helikopterleri üzerinde incelemeler de bulundu. Proje kapsamında ilk füzelerin 2016 yılında SEAHAWK helikopterlerine entegre edilmesi ve Mızrak-D olarak adlandırılması planlanıyor".

İLK TESLİMAT 2015 YILINDA

Mızrak-U tanksavar sisteminin mevcut çalışmaların tamamlanmasının ardından 2015 tarihinde Kara Kuvvetleri Komutanlığına teslim edilmesi öngörülüyor. 8 km azami menzil ve 500 m asgari menzile ulaşabilen Mızrak-U, gündüz-gece ve tüm hava koşullarında görev yapabiliyor. At-Unut ve At-Güncelle kullanım modlarına sahip Mızrak-U, hedef güncelleme yeteneğinin sunduğu esneklik ile sutre arkasından atış, sutre arkasında gizlenmiş hedeflere atış, hassas vuruş noktası ayarlayabilme ve vuruş etkinliği değerlendirme imkanı sağlamakta olup sabit ve hareketli hedeflere karşı kullanılabiliyor.

http://kokpit.aero/seahawk-helikopterleri-mizrak-fuzesi-kullanacak