Savunma ve Stratejik Analizler

30 Kasım 2014 Pazar

T129 Erken Duhul Helikopterlerinin teslimatı tamamlandı

30/11/14 Muhammet METİN/Kokpit.aero

Kara Havacılık Komutanlığı envanterine giren 5 adet Erken Duhul Helikopterinin geri kalan dört helikopteri de geçtiğimiz günlerde teslim edildi.

Kara Kuvvetleri'nin ihtiyaçlarını karşılamak üzere TAI tarafından üretilen 9 adet T129EDH helikopterinin teslim edilmesiyle birlikte projedeki ilk etap tamamlanmış oldu. TAI tesislerinde üretimi süren 50 adetlik T129B paketinin teslimatları ise 2015’te başlayacak.

GÖREV YERİ MALATYA

Ankara Güvercinlikte Kara Havacılık Komutanlığı'nda bulunan 5 adet ATAK helikopteri 5 Kasım 2014 tarihinde Malatya 2. Kara Havacılık Alay Komutanlığı'na intikal etmişti. Malatya'da bulunan 2. Ordu Komutanlığı'nın sorumluluk sahası içinde Doğu ve Güneydoğu bölgeleri bulunuyor.

T129 ATAK, 5 palli ana rotor, güçlü motoru, yeni nesil hedef tespit sistemi, entegre kask sistemi, etkin ve özgün silah teknolojisi, sayısal kokpit mimarisi, görev bilgisayarları ile gelişmiş uçuş ve atış kontrol istemleriyle öne çıkarken, üstün manevra kabiliyeti, güçlü motorları ve silah sistemiyle ATAK sınıfının en üstün helikopterlerinden biri olarak gösteriliyor.

Yakın hava desteği görevleri için tasarlanan T129 EDH'ler silah sistemleri olarak 76 adet 70mm'lik güdümsüz roket, TM179B taretine oturtulmuş 500 mühimmat kapasiteli 20mm Gatling topu ile donatıldı. İki mürettebatlı helikopter, her biri 1.360 hp gücünde olan 2 adet LHTEC CTS800-4ATurboshaft motoruna sahip. En fazla 288 km/saat hıza ulaşabilen helikopterin maksimum kalkış ağırlığı ise 5 bin kilogram. Menzili ise 556km
http://kokpit.aero/t129-edh-helikopteri-teslim-edildi

28 Kasım 2014 Cuma

Turkish Naval Forces have Set Sail Towards Becoming a Medium Global Force Projection Navy

2014-11-25 http://www.defenceturkey.com/

The Commander of the Turkish Naval Forces Admiral Bülent Bostanoğlu informed Defence Turkey Magazine about Turkish Naval Forces’ vision, planned strategies, priorities, field of training activities and capabilities of Navy as well as the restructuring plans to be implemented in his term
...

http://www.defenceturkey.com/index2.php?p=article&i=1758#.VHg2FzGsVqV

26 Kasım 2014 Çarşamba

Mayın tatbikatı nefes kesti

26.11.2014 Taylan YILDIRIM - Mücahit BEKTAŞ / İZMİR (DHA)

İZMİR Körfezi ve Ege Denizi'nde, 21 Kasım'da başlayan, 30 Kasım tarihine kadar da devam edecek olan Nusret 2014 Mayın Harp Tatbikatı için, basın turu düzenlendi.

Mayın Filo Komutanı Tuğamiral Mustafa Zeki Uğurlu'nun komuta ettiği tatbikatta, Türk Deniz Kuvvetleri Komutanlığı ile NATO Daimi Mayın Karşı Tedbirleri Görev Grubu'na bağlı ülkelerden toplam 25 gemi ve uçağın yanı sıra bin 100 personel görev aldı. Bir mayının yerinin tespit edilmesi, ROV (İnsansız Sualtı cihazı) cihazlarıyla incelenmesinin ardından özel eğitimli sualtı mayın harp dalgıçları tarafından, etkisiz hale getirmesi nefesleri kesti.

İzmir Körfezi ile Çanakkale Boğazı'nda dönüşümlü olarak yapılan ve adını da Nusret Mayın Gemisi'nden alan Nusret 2014 Mayın Harbi Tatbikatı, 21 Kasım'da başladı. Birlik ile komutanlıkların, mayın harbini planlama, icra konularında, eğitimleri sağlayıp, dost ülkelerin deniz kuvvetleriyle işbirliğini geliştirmek için düzenlenen tatbikatta, Cezayir, Azerbaycan, Bangladeş, Bulgaristan, Şili, Gürcistan, Kazakistan, Lübnan, Pakistan, Katar, Kore Cumhuriyeti ve ABD'den, toplam 18 gözlemci, iki de karargah subayı, hazır bulundu.

SAVAŞ GEMİLERİ, UÇAK VE HELİKOPTERLER GÖREV ALDI

Bunun yanı sıra, Türk Deniz Kuvvetleri'nden 2'nci Arama Tarama Filotillası Komodoru TCG Sokula Mehmet Paşa gemisi, Eğitim Filotillası Komodoru TCG Heybeliada gemisi, 4'üncü Arama Avlama gemisi TCG Karşıyaka gemisi, üç mayın tarama gemisi, 1 komuta kontrol gemisi, karakol botu, deniz helikopteri, mayın toplama botu, sualtı savunma görev timi, 2 Sahil Güvenlik botu, Hava Kuvvetleri Komutanlığı'ndan 2 F-16 ve C-130 uçakları tatbikatta kullanıldı. Yine NATO Daimi Mayın Karşı Tedbirleri Görev Grubu'na bağlı olan İtalya, Almanya, Yunanistan, Bulgaristan ve İngiltere'ye ait de birer savaş gemisi tatbikata katıldı. Ayrıca 21 gemi ile 3 uçak ve bir helikopterin yanı sıra toplam bin 100 asker de tatabikatta görev aldı.

TUĞAMİRAL TATBİKATI YÖNETTİ

Donanma Komutanlığı'nın planladığı Nusret 2014 Mayın Harp Tatbikatı'nın sevk ve idaresini, Mayın Filo Komutanı Tuğamiral Mustafa Zeki Uğurlu, yaptı. Üç aşamalı olarak gerçekleştirilen tatbikatın ilk bölümünde, eğitim mayınları belirlenen tatbikat bölgelerine yerleştirildi. İkinci aşamada, mayın avlama gemilerince bulunan mayınların türü ve özellikleri, sonar cihazlarıyla yakından incelenip belirlendi. Üçüncü aşamada ise, mayın harbi dalgıçları ve "Seddülbahir" adı verilen insansız sualtı cihazları (ROV) da mayınları etkisiz hale getirdi. Tatbikat süresince etkisiz hale getirilen 43 mayın ise, Hava Kuvvetleri Komutanlığı'na bağlı uçakların korumasında mayın toplama gemilerine alındı.

BASIN TURU DÜZENLENDİ

Nusret 2014 Mayın Harp Tatbikatı için de, bugün de basın turu düzenlendi. TCG Karşıyaka Gemisi'yle Alsancak Limanı'ndan alınan basın mensupları, daha sonra tatbikat bölgesinde mayın avlama gemilerinden TCG Akçakoca'ya alındı. Burada, Mayın Filo Komutanı Tuğamiral Mustafa Zeki Uğurlu, Birinci Arama Tarama Filotillası Komodoru Deniz Kurmay Albay Ramazan Kesgin, İkinci Arama Tarama Filotillası Komodoru Deniz Albay Hakan Taşkıran, tatbikatın bölümleri ve uygulanacak olan yöntemleri anlattı. Tuğamiral Mustafa Zeki Uğurlu, denizlerin ülkeler için artık daha önemli bir hale geldiğini söyledi. Uğurlu, “Mamül ve petrol taşımacılığının yüzde 90'ların üzerindeki bir bölümü deniz yoluyla yapılıyor. Deniz taşımacılığı demir yolundan üç kat, kara yolundan 7 kat, hava yolundan ise 21 kat daha ucuz. Bu da önemini bir kez daha ortaya koyuyor. Brifingde de söylediğim gibi, ülkemiz denizlerinde toplam 200 patlamamış halde mayın bulunuyor. Ama bunların kontrolleri denetimleri yapılıyor. Uzun yıllardır deniz altında oldukları için artık özelliklerini kaybetmiş durumdalar. Balıkçılar ve ticaret gemileri için herhangi bir tehlike arz etmiyorlar" dedi. Karaburun açıklarında, gemideki tanıtımın ardından ise, bir mayının tespitinden etkisiz hale getirilmesine kadar ki tüm aşamalar tek tek basın mensuplarıyla, paylaşıldı. Buna göre mayının yerinin tespit edilmesinin ardından, gemideki savaş hareket merkezinin komutuyla, insansız sualtı cihazı (ROV) bölgeye gönderildi. Mayının teknik özelliklerinin tespit edilmesiyle de, ROV cihazı ya da sualtı mayın harbi dalgıçları mayınları etkisiz hale getirdi. Mayının tespiti ile etkisiz hale getirilmesi arasındaki gösteri ise, nefes kesti.

28 KASIM'DA GEMİLER İZMİR LİMANI'NI ZİYARET EDECEK

Tatbikatın fiili bölümünün tamamlanmasının ardından, görev alan yerli ve yabancı gemilerin ise 28 Kasım Cuma günü İzmir Limanı'na demirleyecekleri açıklandı. Tatbikat değerlendirme toplantısının yanı sıra bir dizi faaliyetin de burada icra edilmesinin ardından 30 Ekim Pazar günü de, tatbikatın sona ereceği açıklandı.
http://www.dha.com.tr/nusrte-2014-mayin-harbi-tatbikati-ege-denizinde-yapildi_812405.html

Foto Galeri  http://www.dha.com.tr/dhaalbumdetay.asp?kat=53644

Video Haber  http://video.haber7.com/video-galeri/45025-mayin-tatbikati-nefes-kesti

İNSAN TANIYAN RADAR-RETINAR PTR

Bayraktar'a TSK'dan kabul

Tolga ÖZBEK/İSTANBUL, (DHA)

MİLLİ imkanlarla tasarlanan ve özgün sistemlere sahip Bayraktar Taktik İnsansız Hava Aracı (İHA) Blok 2 Sistemi, Türk Silahlı Kuvvetleri’nin yaptığı testlerin ardından kabul edildi. Proje, toplam 6 pilotsuz uçak ve yer sistemlerinden oluşuyor.

Savunma Sanayi Müsteşarlığı (SSM) tarafından 6 Ocak 2012 tarihinde başlatılan proje, Kale ve Baykar şirketleri tarafından hayata geçirildi. İlk defa milli tasarım taktik sınıftaki pilotsuz uçak olan Bayraktar, Keşan’da 17-22 Kasım 2014 tarihleri arasında özel testlerden tam not aldı.

Toplam 6 uçak ve yer sistemlerini içeren projede Taktik İHA, kabul testleri sırasında buzlanma şartlarından saatte 87 kilometre hızla esen darbeli rüzgara, gece uçuştan 37 kilometre/saat hızla esen yan rüzg?rda kalkış ve inişe kadar zorlu testlerden başarıyla çıktı. Bayraktar ayrıca fonksiyonel ve performans uçuşları otomatik taksi, otomatik kalkış, seyir, yarı otonom kullanım, otomatik iniş ve otomatik park işlemleri ile hatasız bir sergilendi.

Tamamen milli ve özgün tasarıma sahip Bayraktar Taktik İHA Sistemi, test uçuşları sırasında 24 saat 34 dakika havada kalmış ayrıca 8 bin 238 metre yüksekliğe çıkarak rekor kırmıştı.
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/27641192.asp?mnID=27641192

Turkey May Restart Missile Defense Program

Nov. 23, 2014 By BURAK EGE BEKDIL defensenews.com

ANKARA — Turkey’s procurement bureaucracy is rethinking a multibillion dollar program to build the country’s first air and missile defense program, keeping “all options open,” including scrapping the existing competition and merging it with a longer-range program with better capabilities.
...
An official from the program’s local prime contractor, defense electronics specialist Aselsan, said Turkey could scrap T-LORAMIDS and instead launch a new program based on its planned, advanced version, T-LORAMIDS+, which is a Turkish aspiration of the Terminal High Altitude Area Defense program. That US Army anti-ballistic missile system is designed to shoot down short, medium and intermediate ballistic missiles in their terminal phase using a hit-to-kill approach.

“One idea could be to co-develop T-LORAMIDS+ with the Europeans as a longer-term solution and lease some of their systems as a bridge gap solution,” the Aselsan official said.

Although the Aster is not the Turkish military’s favored solution, the government leans toward Eurosam, a prime ministerial aide said. “There are differences of opinion between the end user and the government,” he said. “But of course the final decision will be made by the government. We want to find a solution to make everyone happy.”
...
http://www.defensenews.com/article/20141123/DEFREG01/311230013

Hayatta herkesi mutlu etmek mümkün değildir!

C-130 motorları modernize edilecek

26.11.2014 Kaynak: www.kokpit.aero

TAI tarafından Erciyes Projesi'yle modernize edilen C-130 uçaklarının motorları için de yeni bir program hazırlanıyor.

Yerli yazılım ve sistemlerle 2040'a kadar uçuş ömürleri uzatılan C-130'lar için şimdi de yeni bir proje için çalışma başlatıldı.

İhalesi planlanan çalışmada, uçakta kullanılan T56 serisi turboprop motorlar yenileştirilecek. Glass Cockpit tasarımı ile pilotlar üzerindeki iş yükü azaltılan modernize edilmiş C-130 uçaklarının ilki geçtiğimiz ağustos ayında TAI tarafından Hava Kuvvetleri Komutanlığı'na teslim edilmişti. Savunma Sanayi Müsteşarlığı, bu ciddi modernizasyonu bütünleyecek yeni bir proje için düğmeye bastı. Operasyon ömrü 2040'a kadar uzatılan uçakların motorları da yenileştirilecek.

C-130 B ve E uçaklarında T56 motorları kullanılıyor. Allison imalatı bu motorlar uçağa toplam 18 bin 32 beygir güç vererek ağır nakliye görevlerini başarıyla yapmasını sağlıyor. Ancak 1950'lerde geliştirilen bu motorlar, yeni nesil motorlara göre daha fazla yakıt harcıyor.

MODERNİZASYON YAKIT TASARRUFU SAĞLIYOR

Yapılan modernizasyon 'T56 Series 3,5' adını taşıyor. Gerçekleştirilen büyük bakım sırasında değiştirilen parçalarla motor üzerinde oluşan ısı yaklaşık yüzde 22 oranında düşürülüyor. Böylelikle parçaların ömrü uzarken motorun yakıt tasarrufu da yüzde 9,7'ye yükseliyor.
http://kokpit.aero/c-130-ucak-motor-yenilenecek

25 Kasım 2014 Salı

ASELSAN hava savunma radarlarının testlerini tamamladı

25/11/14 Muhammet METİN/Kokpit.aero

Türk Silahlı Kuvvetleri'nin ihtiyaçları doğrultusunda ASELSAN tarafından geliştirilen Kundağı Motorlu Namlulu Alçak İrtifa Hava Savunma Silah Sistemi'nde kullanılacak olan radar sistemlerinin tasarım doğrulama aşaması tamamlandı.

Savaş uçağı ve helikopter ile 17-21 Kasım 2014 tarihlerinde gerçekleştirilen testlerde her iki radar sistemi de beklenenin üstünde performans sergileyerek sistem tasarım doğrulama aşaması tamamlanmış oldu.

ASELSAN radar ailesinin devamı niteliğindeki Mobil Arama Radarı ve Atış Kontrol Radarı ile Türk Silahlı Kuvvetleri bünyesine katılacak olan hava savunma silah sistemlerinin arama ve takip ihtiyacı karşılanacak.

ASELSAN tarafından yurtiçi imkanlarla Kundağı Motorlu Namlulu Alçak İrtifa Hava Savunma Silah Sistemi ve Ateş İdare Cihazı sistemleri için geliştirilen arama ve takip radarları olan Mobil Arama Radarı ve Atış Kontrol Radarı 3 boyutta hedef tespit, takip, sınıflandırma ve teşhis kabiliyetlerine sahip. Savaş gemilerine de uyarlanabilen Mobil Arama Radarı paletli araçlara uygun olarak tasarlandı.

Mobil Arama Radarı Teknik Özellikleri:
X-Bant yayın frekansı
70km azami menzil
3 boyutlu hedef arama ve takip
Otomatik hedef takibi
Çoklu hedef takibi
Otomatik hedef sınıflandırma
IFF (dost/bilinmeyen teşhisi) sorgulaması
Aktif faz dizili anten
http://kokpit.aero/aselsan-hava-savunma-radar-testlerini-tamamladi

Yerli mühimmatı 401’nci Filo test ediyor

25/11/14 http://kokpit.aero/

Eskişehir 1’nci Ana Jet Üs Komutanlığı’nda kurulan yeni filo, F-16 ve F-4E 2020 uçakları ile geliştirilen yerli mühimmatları test ediyor.

Eskişehir merkezli olan 401’nci Filo Komutanlığı, yerli mühimmat testleri gerçekleştiriyor. Roketsan ve TÜBİTAK SAGE tarafından geliştirilen başta SOM olmak üzere farklı füze ve bombalar, bu filoda Türk Hava Kuvvetleri tarafından çeşitli atış testlerine tabi tutuluyor.

Atışlardan elde edilen bilgiler ışığında tasarım çalışmaları Hava Kuvvetleri ile ortak olarak Roketsan ve TÜBİTAK SAGE mühendisleri ile paylaşılıyor. Filonun envanterinde hem F-16 hem de F-4E 2020 savaş uçakları bulunuyor.

Daha önceden bu göre, Konya’daki 3. Ana Jet Üs Komutanlığı’na bağlı 132’nci Filo tarafından gerçekleştiriliyordu. Bu filodaki hem F-16 hem de F-4E 2020 savaş uçaklarıyla karışık uçuyordu. Ancak geçen yıldan itibaren filonun görevi değişti. Atış taktikleri geliştiren ve yerli mühimmat test eden filo görevini Eskişehir’de kurulan 401’e devretti.

FARKLI FİLO NUMARASI

Türk Hava Kuvvetleri’nde filo numaraları, üç haneli 1 veya 2 rakamı ile başlar. Öndeki 1 hanesi muharip bir filo olduğu, ikinci rakam da üssün numarasını verir. Örneğin 171’nci Filo, muharip F-4E 2020 kullanan, 7’nci Ana Jet Üs Komutanlığı’na (Erhaç/Malatya) bağlı olduğuna dikkat çeker. 2’li rakamlar ise nakliye filoları tarafından kullanılır. Örneğin 222’nci filo C-130 uçaklarını kullanır ve 12’nci Ana Ulaştırma Üs Komutanlığı’na (Erkilet/Kayseri) bağlıdır.

3’lü rakamlar ise Deniz Kuvvetleri’ne bağlı havacılık birlikleri tarafından kullanılıyor. 301’nci Filo helikopter, 351’nci Filo ise deniz karakol uçakları operasyonuna sahip. Filo organizasyonu Kara Kuvvetleri yapısında olmadığı için hava alaylarının bünyesindeki birlikte tabur seviyesinde.
http://kokpit.aero/eskisehir-yerli-muhimmat-401-filo

20 Kasım 2014 Perşembe

TCG SALDIRAY denizaltısı emekliye ayrıldı

19.11.2014

Yapımına 1973'te Almanya'nın Kiel şehrindeki tersanede paylaşanan TCG SALDIRAY 1975 yılında ise ilk kez denizle buluşmuştu. 1977 yılında düzenlenen törenle Deniz Kuvvetleri Komutanlığı'nda göreve başlayan TCG SALDIRAY denizaltısı Türk denizlerinin korunması için bir çok görevde yer aldı.

Deniz Kuvvetleri envanterinde bulunan 6 AY sınıfı gemiden biri olan SALDIRAY 37 yıl boyunca NATO ve milli tatbikatlarda da ye aldı.

En son Akdeniz'de icra edilen BEYAZ FIRTINA 2014 tatbikatına katılan TCG SALDIRAY 14 Kasım 2014 tarihinde düzenlenen törenle emekliye ayrıldı. Tören öncesi son kez seyir icra eden denizaltı da bu kez yalnızca aktif denizaltı personeli değil daha önce denizaltı da görev yapmış emekli askerlerde yer aldı.

TCG SALDIRAY'ın envanter dışı kalması ile Türk Deniz Kuvvetleri'nin Denizaltı Filosu'nda bulunan platform sayısı 14 denizaltıdan 13 denizaltıya düştü.
http://www.tarafsizhaber.com/turk-denizaltisi-emekliye-ayrildi-11782

16 Kasım 2014 Pazar

ASELSAN ve BİLKENT'ten işbirliği

14.11.2014

ASELSAN ve BİLKENT Üniversitesince, yüksek güçlü nano transistörlerin üretimi için Mikro Nano Teknolojileri Sanayi ve Ticaret AŞ (AB-MikroNano) adında şirket kuruldu.

Şirket, Türkiye’de ilk defa radar, yüksek hızlı tren, elektrikli arabalar ve 4G cep telefon sistemleri gibi birçok farklı alanda kullanılan galyum nitrat transistör ve entegre devre üretimi yapacak.

ASELSAN'dan yapılan açıklamaya göre, şirket kuruluş sözleşmesini ASELSAN Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Canpolat ve BİLKENT Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Abdullah Atalar imzaladı.

TÜBİTAK ve Savunma Sanayii Müsteşarlığı tarafından desteklenen galyum nitrat yarı iletken malzemesi temelli nano transistör teknolojisi, ASELSAN ve BİLKENT tarafından milli olarak geliştirildi. BİLKENT Üniversitesi Nanoteknoloji Araştırma Merkezi’nde yüksek performanslı transistörler üretildi.

Laboratuvar testleri tamamlanan transistörler, ASELSAN’da yapılan saha testlerinde de başarılı bir şekilde kullanıldı. Üretilen transistörlerden elde edilen sonuçların, hedeflenen performansların üzerinde çıkması sonucunda ASELSAN ve BİLKENT yönetimleri bu konuda ortak şirket kurma kararı aldı. Bunun üzerine AB-MikroNano şirketi kuruldu.

30 milyon dolar yatırımla kurulan AB-MikroNano, Türkiye’de ilk kez ticari amaçlı transistör ve elektronik entegre devre üretimi yapacak. Şirket tarafından üretilecek nanoteknoloji temelli ürünler ihraç da edilecek. Nanoteknoloji konusunda bu ürünlerle ilgili şimdiye kadar dünyada tüketiciler liginden çıkamayan Türkiye, artık üreticiler liginde yer alacak.

Bu arada Türkiye, dünyada galyum nitrat yarı iletken malzemesi temelli nano transistör teknolojisi geliştirilebilen 5 ülkeden birisi konumunda bulunuyor.
http://www.virahaber.com/haber/aselsan-ve-bilkentten-isbirligi-35422.htm

TÜRKİYE'NİN "ATAK" HELİKOPTERİ

14 Kasım 2014 Cuma

Azerbaycan, Hazar Denizi'nde tatbikata başladı

14.11.2014 Deniz Haber Ajansı

Azerbaycan Savunma Bakanlığı Hazar Denizi'nde deniz ve hava kuvvetlerinin katılımıyla geniş çaplı askeri tatbikat başlattı. Tatbikata 40 savaş gemisi ve botu katılıyor.

Azerbaycan, Hazar Denizi'nde deniz ve hava kuvvetlerinin katılımıyla geniş çaplı askeri tatbikat başlattı.

Azerbaycan Savunma Bakanlığı'ndan yapılan açıklamada, daha önce belirlenen plana göre düzenlenen tatbikata deniz kuvvetlerinin tamamının, hava ve hava savunma kuvvetlerinin bir kısmının, ayrıca Olağanüstü Haller Bakanlığı ve Devlet Sınır Hizmeti'ne bağlı askeri birliklerin de katıldığı bildirildi.

Savunma Bakanı Korgeneral Zakir Hasanov ve Genelkurmay Başkanı Korgeneral Necmeddin Sadıkov'un komutasında yapılan tatbikatta 5 binden fazla asker, 40 savaş gemisi ve botu, 58 füze sistemi, 20 savaş uçağı ve helikopteri ile 50 farklı hava savunma sistemi yer alıyor.

Özel harekat birliklerinin de katıldığı tatbikatın tatbikatın 17 Kasım'a kadar devam edeceği belirtildi.
http://www.denizhaber.com.tr/azerbaycan-hazar-denizinde-tatbikata-basladi-haber-58745.htm

Türk Hava Kuvvetleri modern mühimmatlara kavuşuyor

14/11/14 Muhammet METİN/Kokpit.aero

Hava Kuvvetleri Komutanlığı envanterinde yer alan genel maksat bombalarının Hassas Güdüm Kiti ile donatılması amacıyla başlatılan projede seri üretime geçildi.

Tübitak-SAGE tarafından geliştirilen ve ASELSAN tarafından üretimi gerçekleştirilen Hassas Güdüm Kiti, Mk-84 gibi genel maksat bombalarını akıllı bombalara dönüştürüyor. 40 bin ft irtifada 25 km menzile ulaşan HGK her türlü hava koşulunda, 6.3 m sapma değeri ile hedefini yüksek hassasiyetiyle vurabiliyor. Bunun yanında Tübitak-SAGE F-16 savaş uçaklarından tekli ve çoklu atış yapabilecek, daha küçük harp başlıklı Hassas Güdüm Kiti-3 ve Hassas Güdüm Kiti-4 geliştirme çalışmalarını sürdürüyor.

Tübitak-SAGE'nin üzerinde çalıştığı bir diğer proje olan Türk Hava Kuvvetleri'ne yüksek korunaklı hedeflere taarruz yeteneği kazandıran Nüfuz Edici Bomba (NEB) 'nın TÜBİTAK SAGE tarafından sağlanan teknik destekle MKEK’de seri üretimi devam ediyor.

Tübitak-SAGE ve MKEK ortaklığıyla 2008 yılında başlatılan proje 2012 yılında tamamlandı. Nüfuz Edici Bomba (NEB), yer üstü ve yer altındaki hedeflere karşı kullanılmak üzere tasarlandı. Yurt içi imkanlar kullanılarak geliştirilen harp başlığı hassas güdüm kitleri ve lazer güdüm kitleri ile birlikte kullanılarak uzak mesafelerden vuruş yapabiliyor.

2.5 metre kalınlığında betonu delebilme kabiliyetine ve 27 km azami menzile sahip olan sistemin yer testleri İngiltere'de gerçekleştirildi. Savunma Sanayii Müsteşarlığı önderliğinde Nüfuz Edici Bomba'nın testlerinin Türkiye'de gerçekleştirilmesi amacıyla da mühimmat test merkezi kurulacak.
http://kokpit.aero/turk-hava-kuvvetlerine-yeni-muhimmat

12 Kasım 2014 Çarşamba

Bayraktar İHA Göreve hazır

12 Kasım 2014 GÜNTAY ŞİMŞEK / HT GAZETE

Baykar Makine tarafından tasarlanıp milli imkânlarla geliştirilen Türkiye’nin ilk özel sektör İnsansız Hava Aracı (İHA) Bayraktar TB2, önümüzdeki hafta Türk Silah Kuvvetleri’nin (TSK) envanterine girecek. Testleri Keşan Askeri Havalimanı’nda gerçekleştirilen Bayraktar TB2 İHA, Savunma Sanayii Müsteşarlığı’nın (SSM) uhdesi altında geliştirildi ve önümüzdeki haftadan itibaren Kara Kuvvetleri Komutanlığı’nın çatısı altında hizmet verecek. Böylece Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) de envanterine aldığı yeni teknolojik ürünlerle Türkiye’yi alanında başka bir lige taşımış olacak.

Orta irtifa ve uzun menzil (MALE) sınıfı İHA konseptine uygun olarak geliştirilen taktik İHA sistemini rakiplerinden ayıran çok sayıda özelliği var. Milli ve özgün tam otomatik uçuş kontrol özellikleriyle, hangardan pist başına kadar taksi, kalkış, seyir, iniş ve park yapabiliyor. Dünyada sadece bu İHA’da üç yedekli uçuş kontrol sistemi bulunuyor. Ayrıca özgün seyrüsefer ve sensör füzyonu uygulamalarıyla dünya klasmanında en ileri teknolojik seviyeye sahip keşif ve gözetleme aracı olması gibi özellikleri bulunuyor.

Önümüzdeki hafta, ilk defa kendi milli imkânlarımızla yapılmış 6 adet Bayraktar TB2 ve 2 adet yer kontrol istasyonu birinci parti olarak TSK envanterine girecek. Gelecek yıl ortalarında ise ikinci parti teslimatı yapılacak. Üçüncü parti ise opsiyonlu olarak değerlendirilecek.

Bayraktar TB2’nin milli imkânlarla geliştirilen kritik aksamları, yazılım ve donanımlarındaki yerlilik oranı yüzde 93. Geriye kalan yüzde 7’lik bölüm ise yurtdışında rafta hazır bir şekilde bekleyen ticari ürünlerden oluşuyor. Hiçbir şekilde kritik malzeme değiller ve savunma sanayiinde ihracat kısıtlamasız ürünlerden oluşuyor.

Günümüzde İHA’lar bilgi çağı ürünü olması sebebiyle milli ve özgün olmak zorundalar. Aksi halde yurtdışından alınan sistemlerle başarılı İHA’lar geliştirmek mümkün değil. Çünkü dünyada İHA endüstrisinin kriterleri belli olmadığından milli ve özgün olmayan ürünlerle başarılı olma şansı yok.

30 BİN FEET’TE 30 SAAT UÇACAK

Bayraktar TB2, ihale aşamasında 10 saat havada kalma ve 18 bin feet irtifada uçma şartıyla yola çıkmıştı. Başarılı bir şekilde geliştirilen Bayraktar TB2, test aşamalarında bu kriterleri oldukça yukarı çekti; 24 saat havada kaldı ve 27 bin feet irtifada uçtu. Teslimat aşamasından önce bu kriterler daha da yukarı çekildi. Şu an itibarıyla TB2 30 saat havada kalarak 30 bin feet irtifada uçabilecek.

Bu başarının ilginç bir başlangıç hikâyesi var. Eylül-Ekim 2009 yılında resmi heyet huzurunda Bayraktar Taktik İHA Sistemi ile hedeflenen tüm performans kriterlerini başarıyla karşılayarak uçuş testlerini geçti. Testler esnasında dünyada hiçbir alternatif İHA sisteminde bulunmayan (Predator, Heron vb. dahil), hangardan çıktığı andan itibaren tam otomatik taksi, kalkış, uçuş, iniş, frenleme ve tekrar hangara dönüş gibi özellikler sergiledi. Rekabet usulüne dayalı olarak yürütülen bu uçuş testlerinde tek başarılı olan sistem Bayraktar İHA böylece TSK envanterine girmek üzere yola koyuldu.
...
http://ekonomi.haberturk.com/teknoloji/haber/1008790-goreve-hazir

10 Kasım 2014 Pazartesi

Milli denizaltılar geliyor

DHA 10 KASIM 2014

Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral Recep Bülent Bostanoğlu, milli denizaltı yapılması için proje çalışmalarının devam ettiğini söyledi.

Güney Ege'deki uluslararası sularda devam eden Mavi Balina- 14 Fiili Deniz Davet Tatbikatı'na katılan Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral Recep Bülent Bostanoğlu, Türk mühendis ve işçisinin eseri olan firkateynlerimizden sonra şimdi de milli denizaltı yapılması için proje çalışmalarının 2018 yılına kadar yetiştirilmeye çalışıldığı belirtti.

"6 ADET DENİZALTI ÇALIŞMASI DEVAM EDİYOR"

6 yeni denizaltı üreterek 2024 yılında donanmadaki 14 olan denizaltı sayısını 20'ye çıkarmayı planladıklarını açıklayan Oramiral Recep Bülent Bostanoğlu, "Almanya ile işbirliği altında 6 adet havadan bağımsız denizaltının inşa projesi çalışmaları devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde bu konuda bazı koordine toplantıları yapıldı. Önümüzdeki günlerde ileri adımlar atılacak. Diğer tüm projelerde olduğu gibi biz de hassasiyetle bu konuyu takip ediyoruz. Geleceği planlamak bizim en önemli görevlerimizden bir tanesi. Bu gemi yapıldıysa (TCG Büyükada), geçmişte büyüklerimizin yaptığı öngörüler ve zamanındaki planlamalar sayesinde oldu. Bunda en önemli unsurlardan bir tanesi nitelikli insan gücü. Biz deniz kuvvetleri olarak daima nitelikli insan gücüne büyük önem atfetmekteyiz" dedi.

"15 GÜN SUYUN ALTINDA KALABİLECEK"

Yeni yapılacak denizaltıların şu an hizmette olanlardan farkının 15 gün su altında kalabilecek olmaları olduğunu belirten Orgenaral Bostanoğlu, "Denizaltılar, 66.3 metre boya sahip, su üstü deplasmanı bin 854 ton, dalmış deplasmanı 2 bin 13 ton olacak olarak inşa edilecek" diye konuştu.
http://www.yenisafak.com.tr/ekonomi/milli-denizaltilar-geliyor-701410

2 Kasım 2011

http://rewreward.blogspot.com/search/label/D%C3%BC%C5%9F%C3%BCnceler%20Fikirler

Mavi Balina deniz davet tatbikatı

9 Kasım 2014 Pazar

Mavi Balina tatbikatı başladı

9/11/14 Mustafa SARIİPEK- Doğuş Esat BERME/TCG BÜYÜKADA, (DHA)

Türkiye'nin ev sahipliğinde NATO, ABD, İngiltere ve Pakistan Deniz Kuvvetleri unsurları ile Türkiye'den Deniz ve Hava Kuvvetleri katılımıyla Doğu Akdeniz'de gerçekleştirilen 'Mavi Balina- 14 Fiili Deniz Davet Tatbikatı'nda deniz periyodu başladı.

Sabah erken saatlerde Aksaz Deniz Üs Komutanlığı'ndan ayrılan gemiler tatbikat alanına hareket etti. Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral Bülent Bostanoğlu helikopterle Büyükada Gemisi'ne gelerek tatbikatı izledi.

Tatbikat başlamadan önce TCG Büyükada Fırkateyni basın mensuplarına tanıtıldı. Olası patlama ve yangına önlem olarak 'Antiflaş' adı verilen giysilerle donatılmış rütbeli 16 kişilik yönetim ekibinin bulunduğu Savaş Hareket Merkezi'nde konuşan TCG Büyükada Komutanı Binbaşı Ali Tuna Baysal, Türk mühendislerinin yaptığı Büyükada Fırkateyni ile ilgili brifing verdi. Baysal, şöyle dedi:

"Cumhuriyetimizin teknoloji yolculuğunda yepyeni bir dönemin kapılarını açan, dünyada sadece sayılı ülkelerin muktedir olduğu, dizaynı, inşası, cihaz ve sistemlerin entegrasyonu tamamıyla Türk mühendisinin ve Türk işçisinin eseri olan TCG Büyükada korveti mühendislik gücümüzün tüm dünyaya ispat edilmesi açısından büyük bir öneme sahip projedir. Ada sınıfı korvetler, radar kesit alanı, kızıl ötesi izi, manyetik izi ve sualtı gürültü seviyesi azaltılacak şekilde üst düzey tedbirler alınarak, gizlilik teknolojisi ile dizayn edilmiştir. Bu tedbirler sayesinde, dünya üzerindeki benzer örnekleri ile karşılaştırıldığında oldukça düşük izlere, halk arasındaki kullanımı ile "hayalet gemi" özelliğine sahiptir. Gemi personeli kadrosu 15 subay, 51 astsubay, 28 uzman erbaş/er olmak üzere 94 kişidir. Gemimizde, gittiğimiz yönü gösteren milli cayro sistemi, geminin 'hayalet gemi' özelliğini daha da pekiştiren, düşman elektronik cihazları tarafından tespit edilemeyen, yakalanma olasılığı düşük radar sistemi, gündüz ve gece farkını bizim için ortadan kaldıran bir çok gece görüş sistemi mevcuttur. Cayro sistemi aynı zamanda GPS uyduları kapatılsa dahi geminin mevkisini uzun zaman doğru olarak verebilmekte ve savaş sistemlerini destekleyebilmektedir. Komuta kontrol sistemi olarak, tamamı Türk mühendislerinin zekasının ve alın terinin ürünü olan ve milli imkanlarla geliştirilen GENESİS-MİLGEM savaş yönetim sistemi kullanılmaktadır.

GENESİS-MİLGEM savaş yönetim sistemi ile tüm silah ve sensörler birbirlerine entegre edilmiştir. Bu sistem ile resim derleme, veri aktarımı, komuta emirleri transferi, tehdit değerlendirmesi, sensör ve silah tahsisi işlevleri kolaylıkla yerine getirilebilmektedir. Gemide asist sistemi mevcut olup, 5 şiddetindeki deniz durumuna kadar gece/gündüz helikopter harekatına imkan sağlamaktadır."

BÜYÜKADA KENDİ KENDİNE SAVAŞABİLİYOR

TCG Büyükada Savaş Harekat Subayı Yüzbaşı Mükerrem Demirci de TCG Büyükada'nın GENESİS-MİLGEM savaş yönetim sistemi ve bu sistemin kumanda ettiği sensör/silahlar hakkında bilgiler verdi. Demirci, savaş yönetim sisteminin aslında bir yazılım ve yazılımın kontrol ettiği sistemler bütünü olduğunu anlatırken şöyle dedi:

"Bu yazılım, birçok karmaşık sistem ve silahın birbirleri ile hatasız ve uyumlu olarak çalışmasını sağlama ve kullanıcıya her türlü koşulda hizmet etmesi gerekliliği nedeniyle, dünyada sadece sayılı birkaç ülkenin başarabildiği bir yapı. Gemi üzerinde kullandığımız savaş yönetim sistemi Deniz Kuvvetleri Komutanlığı Araştırma Merkezi Komutanlığı tarafından geliştirilerek HAVELSAN tarafından MİLGEM'e uyarlanan "GENESİS-MİLGEM savaş yönetim sistemi"dir. GENESİS, gemi entegre savaş idare sisteminin kısaltılmış halidir. Bu sistem barındırdığı 8 konsol ile etrafımızda bulunan uçak, gemi ve denizaltıların kim olduklarını anlama, belirlenen unsurları diğer gemilere ve karargahlara aktarma, diğer gemilere savaşa yönelik emir verme imkanı sağlar. Gemiye tehdit olabilecek unsurları değerlendirme kabiliyetine de sahip sistem, bizim 'wasa' dediğimiz işlevi ile tehditleri değerlendirebilme, otomatik olarak sensörleri tehditlere tahsis etme ve optimum mesafeden hedeflere angaje olma imkan ve kabiliyetine sahip. Kısaca sistem, kendi kendine gemiyi savaştırabiliyor da diyebiliriz."

"HER ŞEYİ DUYUYOR VE GÖRÜYOR"

Ortalama 1000 kilometre uzaklıkta bulunan uçakları kimlikleri ile birlikte takip edebildiklerini belirten Yüzbaşı Demirci, "Bu sayede gemiye saldırmak maksadıyla gelecek uçaklardan çok önceden haberdar olup gerekli tedbirleri alabiliyoruz. Gemi dahilinde kullandığımız sensörlerin birçoğu yerli sistemler. Özellikle ASELSAN tarafından yerli imkanlarla üretilmiş ares-2n elektronik destek sistemi, lazer ikaz sistemi, aselflır 300d elektrooptik sisteminden son derece faydalı bilgiler alıyoruz. Bu bilgilerin derlenmesi sonucunda düşman olduklarına karar verdiğimiz temaslara, uygun silahlar ile angajmanlar gerçekleştiriyoruz" diye konuştu.

BÜYÜKADA'DAKİ SİLAHLAR

TCG Büyükada'da 15 kilometre mesafeli yerli yapım 76 mm top, 140 kilometre menzilli Harpoon ve hava hedefleri için kullanılan 9 kilometre menzilli ram güdümlü mermileri, gemiye saldırı amaçlı gelen küçük botlara karşı kullanılan 2 kilometre menzilli stamp sistemi ve denizaltılara karşı kullanılan 7 kilometre menzilli torpidolar bulunuyor. Ayrıca savaş yönetim sistemi ile entegre edilmiş ve gemiye doğru gelen güdümlü mermi ve torpidolardan savunmasına yardımcı olan kalkan, kızılötesi iz yönetim ve yerli yapım torpido karıştırma ve aldatma sistemleri de bulunuyor. Araştırma Merkezi Komutanlığı'nca, uydu üzerinden uzaktan ulaşılarak sistemlerde meydana gelebilecek bir arızaya müdahale edilebilme şansı bulunuyor.

"HEDEF DOĞU AKDENİZ'DE DURUMSAL ETKİNLİK SAĞLAMAK"

Deniz Kuvvetleri Hareket Başkanı Tuğamiral Faruk Harmancı, "Akdeniz Kalkanı Harekatı'nın Doğu Akdeniz'de durumsal etkinlik sağlamak, hak ve çıkarları korumak, deniz güvenliğine katkı sağlamak olduğunu söyledi. Tuğamiral Harmancı şöyle dedi:

"Akdeniz Kalkanı Harekatı'na tespit edilen sorumluluk sahasında Aksaz, Mersin, İskenderun ve Gazimağusa Limanları'na istinaden fırkateyn, korvet, hücumbot, denizaltı ve karakol gemileri dönüşümlü olarak hareket etmektedir. Aynı zamanda NATO'nun etkin çaba harekatına yardımcı destek sağlanmaktadır. Akdeniz Kalkanı Harekatı Dalaman Deniz Hava Üs Komutanlığı'na istinaden deniz karakol uçakları ve helikopterler tarafından icra edilen uçuş görevleriyle desteklenmektedir. Akdeniz Kalkanı Harekatı'na iştirak eden denizaltılar için Kıbrıs Adası çevresinde NATO usul ve uygulamalarına uygun olarak Denizaltı Karakol Sahaları ilan edilmiştir. Bugün itibariyle Burakreis Denizaltısı tahsisli sahasında karakol icra etmektedir. Kıbrıs Adası Güney Doğusu'nda Lübnan açıklarında faaliyet gösteren Unifil harekatına yıl boyunca bir fırkateyn veya korvette iştirak etmektedir. Bugün itibariyle Unifil harekatına Yavuz Fırkateyni görev yapmaktadır. Karadeniz'de ise durumsal farkındalık sağlamak, deniz güvenliğine katkı sağlamak, yasa dışı faaliyetlere karşı caydırıcılık sağlamak maksadıyla 1 Mart 2004 tarihinden itibaren Karadeniz Uyum Harekatı icra etmektedir. Harekata fırkateyn, korvet, denizaltı ve karakol gemileri iştirak ediyor. Ayrıca deniz karakol uçakları keşif gözetleme uçuşlarıyla harekata destek sağlıyor. Karadeniz Uyum Harekatı kapsamında elde edilen bilgiler NATO makamlarıyla paylaşılıyor. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetinin (KKTC) Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığına vermiş olduğu ruhsat sahalarında Barbaros Hayreddin Paşa Araştırma gemisi 20 Ekim 2014'de başladığı sismik araştırma faaliyetlerine devam etmektedir. Barbaros Hayrettin Paşa Araştırma gemisi araştırma faaliyetlerini 30 Aralık tarihine kadar sürdürecektir. Barbaros Hayrettin Paşa Araştırma gemisine faaliyetleri süresince Akdeniz Kalkanı Harekatı'nda görevli bir fırkateyn ve diğer unsurlarımız tarafından kesintisiz koruma ve destek sağlanmaktadır. KKTC tarafından Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı'na verilen ruhsat sahalarında Güney Kıbrıs Rum Yönetimi (GKRY) adına sondaj faaliyeti icra etmekte olan SAİPEM10000 isimli sondaj platformu 23 Eylül tarihi itibariyle bölgede bulunuyor. Söz konusu sondaj platformunun faaliyetleri Mozambik'ten itibaren Türk Deniz Kuvvetleri tarafından takip edilmektedir. Bartın Korveti bu platformu 9 kilometre olan yaklaşmama mesafesinden izlemeye devam etmektedir."

"HAZIR VE MUTLU BİR KUVVETİZ"

Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral Bülent Bostanoğlu ise, kara ülkesinin yaklaşık yarısı kadar bir deniz yetki alanına sahip Türkiye'nin deniz kuvvetleri olarak Doğu Akdeniz başta olmak üzere çevre denizlerde meydana gelen tüm gelişmeleri yakından ve büyük bir hassasiyetle takip ettiklerini söyledi. Oramiral Bostanoğlu, şöyle konuştu:

"Türk Deniz Kuvvetleri 158 muharip ve yardımcı gemi, 50'ye yakın ağır vasıtası, Amfibi Deniz Tugayı, su altı taarruz, su altı savunma ve kurtarma birlikleriyle 50 bine yakın nitelikli insan gücüyle etki ve ilgi alanımıza giren tüm denizlerde Türk milletinin hak ve menfaatlerinin korunması ve geliştirilmesi maksadıyla devletimizin diğer kurumlarıyla eşgüdüm içerisinde bölgesel barış ve istikrara katkı sağlayacak şekilde geçmişte olduğu gibi bugün de kararlılıkla faaliyetlerine devam etmektedir. Her türlü kriz ve tehdide karşı sahip olduğu modern platformlar esnek, hızlı ve etkin komuta kontrol sistemleri, aynı anda birden fazla bölgede hareket icra etme imkan ve kabiliyetleriyle Türk milletinin kendisine tevdi edeceği tüm görevleri kararlılıkla yerine getirmeye hazır ve mutlu bir kuvvettir. Bunun en güzeli şu an Mavi Balina tatbikatını bir yandan icra ederken Ege, Karadeniz ve Doğu Akdeniz'de gözetleme faaliyetleri 7 gün 24 saat üzerinden icra edilmektedir. Karadeniz'de Karadeniz Uyum Harekatı'na devam edilirken, Doğu Akdeniz de 'Akdeniz Harekatı' icra edilmektedir. Bu milli faaliyetlere ilaveten müttefiklik sorumlulukları kapsamında NATO'nun etki çaba harekatına yardımcı ve direkt destek görevleri yerine getirilmekte, NATO Daimi Görev Kuvveti'ne bir fırkateyn, Daimi Mayın Karşı Tedbirleri Görev Grubu 2'ye bir mayın avlama gemisi ve Deniz Haydutuyla Mücadele Grubu'na bir fırkateynle devam edilmekte. Tüm dünya denizlerinde bayrak gösterilmekte ve Türkiye'nin deniz hak ve menfaatleri etki ve ilgi alanlarımızda başarıyla yerine getirilmektedir."

SORULARI CEVAPLADILAR

Oramiral Bülent Bostanoğlu, konuşmasının ardından gazetecilerin sorularını cevaladı. "Doğu Akdeniz'de uluslararası anlamda riskli karşılaşmalar yaşanıyor mu?' sorusuna yanıt veren Oramiral Bostanoğlu, şu anda böyle bir durumla karşılaşmadıklarını anlatırken, "Türk Deniz Kuvvetleri, Barbaros Hayreddin Paşa Araştırma gemisine yakından koruma sağlamakta. SAİPEM 1000 platform gemisi de 9 kilometreden takip edilmektedir. Verilen emir 9 kilometre yakına girmemesidir" diye yanıt verdi.

Tatbikatın Doğu Akdeniz'de petrol aramalarıyla ilgisi olup olmadığı sorulan Oramiral Bostanoğlu, "Doğrudan bir ilişki yok. Denizaltı savunma sistemleri üzerine müttefiklerle yürüttüğümüz bir tatbikat. Planlaması 2 yıl önce yapıldı" dedi.

"Doğu Akdeniz'de Türk gemileri ile İsrail ya da Güney Kıbrıs Rum Yönetimi botlarının karşılaşması durumunda hangi kuralların uygulandığı sorulan Oramiral Bostanoğlu, "Yetki verilen angajman kuralları gereğince hareket ederiz. Başbakanlık Genelkurmay'a Genelkurmay da bize angajman kurallarını belirtti" yanıtı verdi.

TCG Büyükada'nın geçen hafta Ege Denizi'nde, Yunan adaları civarındaki seyriyle ilgili bir soruya da yanıt veren Oramiral Bostanoğlu, "Denizde serbestlik ilkesi çerçevesinde uluslararası hukukun bize verdiği zararsız geçiş hakkımızı kullanıyoruz. Asırlardır bu hak her savaş gemisine tanınır. Önemli olan süresiz ve kesintisiz olmasıdır" dedi. Oramiral Bostanoğlu, Almanya ile ortak yürütülen yeni denizaltı projelerinin yakın zamanda kamuoyuna duyurulacağını da vurguladı.

http://kokpit.aero/mavi-balina-tatbikati-basladi

Yeni torpidomuz tork






















https://www.facebook.com/pages/Yerli-%C3%BCretim-savunma-sanayimizi-destekliyoruz/299175736820863?hc_location=timeline

7 Kasım 2014 Cuma

Güney Afrika'da hangi milli füze sistemi test edildi?

7/11/14 Kaynak: www.kokpit.aero

Genelkurmay Başkanlığı'nda geçtiğimiz salı günü düzenlenen Bilgilendirme toplantısına katılan Başbakan Davutoğlu toplantı sonrasında yaptığı açıklamada Güney Afrika açıklarında milli imkanlar ile geliştirilen füze sistemlerinin test edildiğini belirtti.

Başbakan Davutoğlu," Dışişleri Bakanlığım dönemimde Afrika açılımını planladık, bir çok büyükelçilik açtık. O Afrika açılımına eş zamanlı olarak Deniz Kuvvetleri'mizin tarihinde ilk defa bütün Afrika Kıtası'nı dolaşan Barbaros Hayrettin Görev Gücü ve orada milli yapım Heybeliada gemisi ile birlikte 30'u aşkın limanda yaptığı ziyarette bizim Afrika'daki görünürlüğümüze büyük bir katkı yapmıştır. Yine Güney Afrika açıklarında bazı milli kapasitelerle geliştirdiğimiz füzelerin denenmiş olması Türkiye'nin artık yakın denizlerde değil uzak denizlerde de ne kadar etkin bir güce kavuştuğunun göstergeleridir" dedi.

GÜNEY AFRİKA KIYILARINDA FÜZE ATIŞLARI

Barbaros Türk Deniz Görev Grubu bağlı savaş gemileri Güney Afrika ziyareti kapsamında 12-14 Mayıs 2014 tarihleri arasında top, yakın hava savunma ve güdümlü mermi atışları gerçekleştirdi. Kamuoyu ile paylaşılan bilgide, Türk Deniz Kuvvetleri'ne bağlı gemiler Sea Sparrow, RAM, SM-1 (Standart Missile) ve ESSM (Evolved Sea Sparrow Missile) orta menzil hava savunma füze sistemleri ile deneme atışları gerçekleştirildi. Test atışlarıyla ilgili olarak detaylı bilgi verilmezken akıllara hangi füze sisteminin test edilmiş olabileceği sorusu geliyor.

ATMACA FÜZESİ Mİ TEST EDİLDİ?

Gözler Türk Deniz Kuvvetleri Komutanlığı'nın ihtiyaçları kapsamında çalışmaları ARMERKOM ve Roketsan ortaklığıyla süren RF güdümlü milli gemisavar füze sistemi Atmaca'ya çevrildi. Atmaca füze sistemi deniz ve kara hedeflerine karşı kullanılması amacıyla Roketsan Ana yükleniciliğinde, Aselsan ve ArMerKom işbirliğiyle 2009 yılında yapılan sözleşme sonrasında yürürlüğe girdi.

İlk olarak Exocet gemisavar füzesine benzer kabiliyet de olması planlanan Atmaca füzesinin daha sonra alınan karar sonucunda HARPOON Blok II sistemi özelliklerine sahip olması hatta geliştirilecek sistemler neticesinde daha üstün özelliklerde olması istendi. Data-Link özelliği de olan füzenin menzili 120 mil (190+ km) civarında olduğu belirtiliyor.
http://kokpit.aero/guney-afrikada-fuze-atisi-yapildi

6 Kasım 2014 Perşembe

Mavi Balina-14 Fiili Deniz Davet Tatbikatı

05.11.2014 Deniz Haber Ajansı

Mavi Balina-14 Fiili Deniz Davet Tatbikatı Doğu Akdeniz’de 6-14 Kasım 2014 tarihleri arasında gerçekleştirilecek. Mavi Balina tatbikatına; ABD, Kanada, Almanya, İspanya, İngiltere ve Pakistan deniz kuvvetleri unsurları da katılacak.

Mavi Balina-14 Fiili Deniz Davet Tatbikatı, Türkiye'nin ev sahipliğinde NATO, Amerika Birleşik Devletleri (ABD), İngiltere ve Pakistan Deniz Kuvvetleri unsurları ile Türkiye'den Deniz, Hava Kuvvetleri ve Sahil Güvenlik Komutanlığı unsurlarının katılımıyla, 6-14 Kasım 2014 tarihleri arasında Doğu Akdeniz'de yapılacak.

Genelkurmay Başkanlığından yapılan açıklamaya göre, tatbikat, katılan kuvvetlere eğitim amacıyla denizaltı savunma harbi, denizaltı harbi ve diğer harp nevilerine yönelik planlama ve icra etme imkanı sağlamayı amaçlıyor.

Tatbikata, Türkiye'den üç fırkateyn, iki korvet, dört denizaltı, bir akaryakıt destek gemisi, üç deniz karakol uçağı, üç deniz helikopteri, Çok Uluslu Deniz Güvenliği Mükemmeliyet Merkezi, ve VLF BAFA (Denizaltı cevapsız yayım istasyonu), Hava Kuvvetleri Komutanlığından iki görev uçuşu savaş uçağı, Sahil Güvenlik Komutanlığından iki Sahil Güvenlik botu katılacak.

Tatbikata ayrıca, NATO Daimi Deniz Görev Grubu-2 kapsamında, Türkiye, ABD, Almanya, Kanada'dan birer, İspanya'dan iki fırkateyn ve toplam altı deniz helikopteri ile ABD Deniz Kuvvetlerinden bir muhrip ve bir deniz karakol uçağı, Pakistan Deniz Kuvvetlerinden bir fırkateyn ve bir deniz karakol uçağı, İngiltere'den bir denizaltı, NATO Deniz Komutanlığı / İngiltere'den bir süratli analiz timi, Bahreyn, Bangladeş, Şili, Gürcistan ve Lübnan'dan toplam sekiz gözlemci personel katılım sağlayacak.
http://www.denizhaber.com.tr/turk-donanmasinin-dogu-akdenizde-guc-gosterisi-haber-58568.htm

http://www.tsk.tr/3_basin_yayin_faaliyetleri/3_2_basin_duyurulari/2014/bd_53.html

MİLLİ SAVAŞ UÇAĞININ DETAYLARI 5 YIL İÇİNDE ORTAYA ÇIKACAK