Savunma ve Stratejik Analizler

5 Mayıs 2015 Salı

TEBER güdüm kitine yurt dışı ilgisi

5/05/15 Muhammet METİN/Kokpit.aero

Roketsan tarafından geliştirilen Yeni nesil lazer güdüm kiti TEBER'in 2015 sonuna kadar tüm testlerinin tamamlanması planlanıyor.

TEBER adı verilen yeni nesil lazer güdüm kiti, MK–81 ve MK–82 genel maksat bombalarının vuruş kabiliyetlerini arttırarak akıllı hale getirecek.

Ataletsel Ölçüm Birimi (AÖB) ve Küresel Konumlama Sistemi (KKS) destekli; Lazer Arayıcı Başlık (LAB) içeren burun kısmı ile güdüm bölümü, kontrol bölümü içeren kuyruk kısmı ve gömlek kısmından oluşan TEBER hassas güdüm kiti, IDEF 2015 Fuarında ilk kez sergileniyor.

TEBER Kiti Projesine, Türk Silahlı Kuvvetleri yanı sıra aralarında Birleşik Arap Emirlikleri'ninde bulunduğu Körfez ülkeleri yoğun ilgi gösteriyor.

TESTLER 2015 SONUNDA TAMAMLANACAK

TEBER projesinin test ve sertifikasyonu 2015 sonuna kadar tamamlanması planlanıyor. Test işlemleri Eskişehir merkezli olan 401’nci Filo Komutanlığına bağlı F-16 Blok 40 uçakları tarafından yapılacak.

SIRADA TEBER VAR

Roketsan yetkilisi, Birleşik Arap Emirlikleri'ne gerçekleştirilen Cirit füze satışı TEBER projesini olumlu etkiledi. BAE yetkilileri TEBER kitini envanterdeki bulunan uçaklarda kullanmak istediklerini belirtti. Bu ülkeye satışı konusunda ikili görüşmeler sürüyor. Projenin tamamlanmasıyla birlikte TEBER güdüm kitini BAE Silahlı Kuvvetleri hizmetine girecek.

TEBER entegre edilmiş mühimmatların sadece AÖB, AÖB+KKS, AÖB+LAB ve AÖB+KKS+LAB ile atılma modları bulunacak. Sadece AÖB ve AÖB+KKS ile atılma modlarında mühimmat üzerinde LAB bulunmayacak.

Harp Başlığı MK-81, MK-82
Arayıcı Lazer Arayıcı Başlık(LAB)
Yaklaşma Sensörü 2-15m
Menzil(Min,Max) 2-28 km
CEP - 50 <3m nbsp="" p=""> Manevra Kabiliyeti ± 3 g
Hareketli Hedef <110 br="" nbsp=""> Ağırlık (TEBER-82, TEBER-81) ~270 kg (595 lb), ~155 kg (345 lb)
Uzunluk (TEBER-82, TEBER-81) 2650 mm (104’’), 2100 mm (81.5’’)
http://kokpit.aero/teber-gudum-kiti-vuracak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder