Savunma ve Stratejik Analizler

25 Mayıs 2015 Pazartesi

Yerli uçağın detayları belli oldu!

25 Mayıs 2015 AA

Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürü Serdar Hüseyin Yıldırım, yaptığı açıklamada, bölgesel uçak projesinin gecikmesinin birkaç sebebi bulunduğunu söyledi. Vatandaşların pervaneli uçaklara antipatisinin bunlardan birisi olduğuna işaret eden Yıldırım, "Bu çok yanlıştır. Ben havacılığın uzmanıyım. Pervaneli uçaklara biniyorum, kendimi de çok rahat hissediyorum. Pervaneli uçaklar son derece emin ve güvenlidir" diye konuştu.

Pervaneli uçakların daha yavaş uçtuklarını, bu nedenle daha güvenilir olduğunu anlatan Yıldırım, herhangi bir sorun olduğu zaman pervaneli uçakların, her yere rahatlıkla inebildiğini söyledi.

Bölgesel uçuşların yapılabilmesi için yolcu kapasitesi düşük uçakların kullanılmasının önemine değinen Yıldırım, şunları kaydetti:

"Yani bölgesel uçakların 30-35 kişilik uçaklar olması ideal. Zaten milli uçak projemizle ilgili çalışmalar da bu yönde. 'Bölgesel uçak 70 kişilik mi, 100 kişilik mi olsun' diye çok tartışıldı. Şu anda Türkiye, buralarda rekabet edemez. Türkiye'nin de ihtiyacı 100 kişilik uçaklar değil zaten. 100 kişilik, 70 kişilik uçakları yapmaya kalkarsak para kazanamayız. Ama 30-35 kişilik uçaklar, hele pervaneli olursa ihtiyacı karşılar. Taksi, dolmuş gibi uçak... 20 kişilik yolcuyu buldu mu devam edecek. İşte o Türkiye'deki havacılığı geliştirir. Herkes o zaman çok daha hesaplı minibüse biner gibi bu uçaklara binebilir, istediği yere çok rahat gidebilir. Şanlıurfa'dan Erzurum'a, Ankara veya İstanbul üzerinden gitmek zorunda kalmaz."

Bölgesel uçağın hizmete girmesiyle karayollarındaki yoğunluğun da ortadan kalkacağını belirten Yıldırım, bugüne kadar bölgesel uçuşlarda çok yolculu büyük uçakların tercih edildiğini söyledi. Büyük uçaklarda maliyetin, dolayısıyla bilet fiyatlarının da yüksek olması nedeniyle vatandaşlar tarafından tercih edilmediğini dile getiren Yıldırım, "Bu nedenle bu tür çalışmalar kalıcı olamadı" dedi.

Şu anda çalışmaları yapılan bölgesel uçağın 30-35 kişilik olacağını bildiren Yıldırım, şöyle devam etti:

"İki motor alternatifli yapılacak. Bölgesel milli uçağın gövdesine, tercihe göre hem pervaneli turbo motor hem de jet motoru takılabilecek. Halkımızdaki pervaneli motor antipatisinden dolayı uçağa jet motor alternatifi de planlandı. Pervaneli turbo motor ile jet motor arasındaki tek fark hızdır. Uzun mesafe uçtuğunuz zaman hız önemli hale gelir ve jet motorlu uçağa binmek avantajlıdır. Ancak Türkiye içi mesafelerde 300 ila 600 kilometre uzaklıktaki yerlerde pervaneli uçak idealdir ve çok daha ekonomiktir."

"Bilet fiyatları düşecek"

Bölgesel uçakların hizmete girmesiyle bilet fiyatlarının da düşeceğini dile getiren Yıldırım, bu uçakların kabul görmesinin önemli olduğunu kaydetti. "Havalimanı yaptınız ama uçmuyorsunuz" şeklinde eleştiriler geldiğini anlatan Yıldırım, hizmet amaçlı açılan havalimanlarındaki 100 kişilik uçaklar doldurulamadığı için havayolu şirketlerinin zarar ettiğini, söz konuyu yerlere 30 kişilik uçakların çalıştırılması durumunda 20 kişinin olması halinde uçuşun karlı hale geleceğini ifade etti. Yıldırım, "Çözüm, doğru bellidir. Türkiye'de şu anda o yola girmiştir, doğru yoldadır. İnşallah bunu gerçekleştirdiğimiz zaman çözüm bulunmuş olacak" diye konuştu.
http://ekonomi.haber7.com/turkiye-ekonomisi/haber/1384938-yerli-ucagin-detaylari-belli-oldu
http://www.yenisafak.com.tr/ekonomi/yerli-ucagin-ilk-detaylari-belli-oldu-2149293

http://en.wikipedia.org/wiki/Dornier_328
http://en.wikipedia.org/wiki/Fairchild_Dornier_328JET

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder