Savunma ve Stratejik Analizler

30 Kasım 2015 Pazartesi

THY yerli simülatör için düğmeye bastı

29 Kasım 2015

TÜRK Hava Yolları (THY), eğitimde kullanmak üzere yerli imalatçı Havelsan'dan Boeing 737NG yolcu uçağı simülatörü alacak.

Askeri pazarda kendi yazılımlarıyla geliştirdiği simülatörleri ile dikkat çeken Havelsan, sivil uçak pazarına THY ile adım atıyor. THY, 27 Kasım'daki yönetim kurulu kararı ile Havelsan'dan filosundaki Boeing 737 Next Generation (NG) uçakları için simülatör almak üzere düğmeye bastı.

Havelsan, Türk Hava Kuvvetleri için F-16, F-4E 2020, T-38M, KT-1T, CN235 gibi uçakların yanı sıra S-70, AS532 ve AW139 helikopterlerinin simülatörlerini geliştirmişti. Pilotların acil durumlardan tüm uçak eğitimlerine kadar 'sanal' olarak aldığı bu sistemleri ihraç etme başarısı da gösteren Havelsan, CN235 uçak simülatörünü Güney Kore'ye, AW139 helikopter simülatörünü de Katar'a satmıştı.

Uçakların yanı sıra İnsansız Hava Araçları, kara ve deniz sistemleri için de simülatör geliştiren Havelsan, halen Türk Silahlı Kuvvetleri'nin envanterindeki sistemlerin işletmesi ve bakımı konusunda da hizmet veriyor.

SİVİL PAZARA GİRİYOR

THY'nin yerli koltuk, yerli uçak mutfağı gibi endüstriyi destekleyen atılımlarından sonra simülatörde de Havelsan'ı seçmesiyle, Ankara merkezli şirket sivil pazara girmiş olacak. Boeing uçaklarının simülatörünü geliştirecek Havelsan, böylelikle dünyada bu pazarda imalat yapabilen az sayıdaki şirketten biri olacak. THY ve Havelsan Boeing 737 uçaklarından sonra ileriki yıllarda filoya katılacak diğer uçak tipleri konusunda da iş birliği yapmayı hedefliyor.

EĞİTİM KALİTESİ YÜKSELİYOR

Pilotlar, görev yapacakları uçak tiplerinde yer derslerinin ardından simülatörde eğitim almaya başlıyor. Uçak tipi ve pilotun tecrübesine göre değişen saatte eğitimin ardından gerçek uçağa geçiliyor. Ayrıca sivil havacılıkta pilotlar her 6 ayda bir bilgilerini yenilemek amacıyla simülatörde uçuyor. Bu eğitim sırasında pilotara her türlü acil durum uygulamalı olarak gösteriliyor. Böylelikle riskler azaltılırken eğitim seviyesi yukarı çekiliyor.
http://ekonomi.haber7.com/turkiye-ekonomisi/haber/1679069-thy-yerli-simulator-icin-dugmeye-basti

Yeni tip denizaltı, çıkarma gemisi, hastane gemisi projesi Hükümet Programına alındı

26.11.2015 Deniz Haber Ajansı

Hükümet programı açıklandı. Programda Göktürk-3 projesi devam ederken, milli tanksavar, milli füze, milli torpido, milli tank, Altay, yeni tip denizaltı, çıkarma gemisi, hastane gemisi, uçak ve helikopter projeleri sürecek.
...
Otomotiv sektöründe, katma değerin artırılması ve çevreye duyarlı yeni teknolojilerin geliştirilmesi sağlanacak. Sektörde, küresel pazarların ihtiyaçlarına yönelik özgün tasarım araçlarla markalaşma teşvik edilecek ve bu kapsamda yerli marka otomobil üretimi çalışmaları hızlandırılacak. Elektronik sektöründe çift amaçlı teknolojilerin (savunma/sivil) uygulama imkanları dikkate alınacak ve elektronik haberleşme alanında yeni nesil telsiz teknolojisine geçiş sürecinde baz istasyonu ve kontrol birimleri ürünlerinin geliştirilmesi ve üretimine önem verilecek.

Yenilikçi çözümlerin yaygınlaşmasında elektronik sektörünün üretici olarak yer alması desteklenecek. Yerli cep telefonu üretilmesi sağlanacak.

Savunma sanayi diğer sanayi alanları ile entegre edilecek. 2019 yılına kadar 15 uçak yapılacak. Ayrıca Anka, Atak Helikopter, hedef uçak sistemleri, taktik insansız hava araçları, mini insansız hava araçları, C-130 ve F-16 uçaklarının modernizasyonu ile farklı roket ve hava sistemleri projeleri devam edecek.

Göktürk-3 projesi devam ederken, milli tanksavar, milli füze, milli torpido, milli tank, Altay, yeni tip denizaltı, çıkarma gemisi, hastane gemisi, uçak ve helikopter projeleri sürecek.
http://www.denizhaber.com.tr/yeni-tip-denizalti-cikarma-gemisi-hastane-gemisi-projesi-hukumet-programina-alin-haber-65123.htm

23 Kasım 2015 Pazartesi

Aselsan ve Taqnia DST'e ortak şirket kuruyor

23 Kasım 2015

Aselsan ve Taqnia DST arasında Suudi Arabistan'da ortak şirket kurmaya yönelik ön anlaşma imzalandı.

Aselsan ve TaqniaDST arasında Suudi Arabistan'da ortak şirket kurulması için çerçeve ön anlaşması imzalandı. Açıklama Aselsan tarafından KAP'a yapıldı.

Aselsan hisseleri ilk seansı yüzde 2.54 yükselişle 16.15 lirada tamamlandı.

http://www.dunya.com/sirketler/aselsan-ve-taqnia-dste-ortak-sirket-kuruyor-281940h.htm
http://ekonomi.haber7.com/sirketler/haber/1669565-aselsan-suudi-arabistanda-sirket-kuruyor

Sınırları zorlayan proje

Kasım 23, 2015 Yeni Şafak

ALTAY Tankı Güç Grubu Geliştirilmesi Projesi kapsamında fiili tasarım çalışmalarına gelecek yılın ilk çeyreğinde başlanması planlanıyor. TÜMOSAN Genel Müdür Yardımcısı Üzeyir Pala, “Bu proje tasarım ve imalat boyutuyla Türk sanayisinin sınırlarını zorluyor” dedi.

Milli savunma sanayinin gücüne güç katacak ALTAY tankı yerli güç grubu geliştirilmesine yönelik fiili çalışmalar gelecek yılın ilk çeyreğinde başlayacak. Savunma sektörünün hem yerli ürün ve teknoloji kullanımında hem de ihracat boyutunda çığır açacak projenin ekonomiye de katkısı büyük olacak. Türkiye'nin önde gelen traktör ve dizel motor üreticisi Tümosan Motor ve Traktör Sanayi AŞ (TÜMOSAN) tarafından üstlenilen ALTAY Tankı Güç Grubu Geliştirilmesi Projesi'ne ilişkin ön çalışmalar sürüyor.

GERİ SAYIM BAŞLADI

Proje için teknik destek sağlayacak şirketin ekim ayında seçilmesinin ardından projeye yönelik geri sayım başladı. Bu kapsamda, motor ve transmisyonu da ihtiva eden tamamen yerli tank güç grubu geliştirilmesine yönelik fiili tasarım çalışmalarına gelecek yılın ilk çeyreğinde başlanması planlanıyor. TÜMOSAN Genel Müdür Yardımcısı Üzeyir Pala, hedeflenen başarılı bir güç grubu tasarımına ulaşmak için çok ciddi ve uzun çalışmalar gerektiğini söyledi. Projenin zor ve toplam zamanının ise nispeten kısa olduğunu dile getiren Pala, “Projeyi, verilen zaman içinde ve tanımlanmış teknik isteklere göre bitirmek için elimizden geleni yapacağız" dedi. Projenin Türk savunma sanayii için önemine değinen Pala, “Bu proje gerek tasarım boyutuyla gerekse imalat boyutuyla Türk sanayisinin sınırlarını zorluyor. Proje düşündüğümüz gibi zor ama inşallah başarıyla tamamlayacağız” ifadelerini kullandı.

EN SON TEKNOLOJİ KULLANILACAK

İhtiyaç duyulan alanlarda teknik destek alacaklarını, bu süreçte de kalıcı olarak teknoloji ve bilgi transferi gerçekleştireceklerini vurgulayan Pala, şöyle konuştu: “Proje içerisinde kritik alt sistemler mevcut. Bu sistemler bugüne kadar Türkiye'de yapılamamış sistemler. Bunları yerlileştirmek için de imkanlar ölçüsünde elimizden geleni yapacağız. Yerli sanayide bu işte en iyi olanların kullanılması gerekiyor. Proje başlamadan muhtemel tedarikçiler arasında kimlerin neleri yapabileceğini araştırıyor ve belirli yetkinliğe sahip şirketlerle çalışmaya gayret ediyoruz. Bu proje gerek tasarım boyutuyla gerekse imalat boyutuyla ana sanayi ve yan sanayi olarak Türk sanayisinin sınırlarını zorluyor.” İthal güç grubunun yerini alacak

Sözleşme kapsamında TÜMOSAN, projeyi 190 milyon avro bütçe ile 54 ay içerisinde gerçekleştirmeyi taahhüt ediyor. Proje kapsamında, ihtiyaç duyulması halinde yurt içi mevcut imkan ve kabiliyetlerden azami derecede faydalanılması ve gerekli alanlarda yurt dışından teknik destek alınarak güç grubunun öncelikli olarak ALTAY Tankı'nda kullanılması planlanıyor. Proje sonunda elde edilecek güç grubu, halen tankta kullanılan ithal edileninin yerine ikame edilecek. Güç grubunun tüm hakları Savunma Sanayii Müsteşarlığına ait olacak.
http://www.yenisafak.com/hayat/sinirlari-zorlayan-proje-2344801

Yerli uçakta kamu ile özel yollarını ayırdı

21 Kasım 2015 HABERTÜRK

Yerli yolcu uçağı projesinde resmiyet kazandıracak kontrat için görüşmeler devam ederken, projenin önderliğini yapacağı açıklanan kamu sermayesi ağırlıklı şirket STM ile yollar ayrıldı.

Yerli yolcu uçağı projesinde sürpriz bir gelişme yaşandı. Projeye resmiyet kazandıracak kontrat için görüşmeler devam ederken, projenin önderliğini yapacağı açıklanan kamu sermayesi ağırlıklı şirket STM (Savunma Teknolojileri Mühendislik) ile yollar ayrıldı.

Böylece, Eren-Fatih Özmen çiftine ait SNC (Sierra Nevada Corporation) bünyesinde kurulan TRJet şirketi projede yalnız kaldı. Uçakların tüm fikri ve sınai mülkiyet haklarının Savunma Sanayii Müsteşarlığı’na (SSM) ait olması prensibinde ise değişiklik yapılmayacağı öğrenildi.

Başbakan, Genelkurmay Başkanı ve Milli Savunma Bakanı’ndan oluşan Savunma Sanayii İcra Komitesi (SSİK), SSM iştiraki olan STM’yi, 27 Nisan toplantısında aldığı kararla, projenin ana yüklenicisi olarak görevlendirmişti. Ardından STM de Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nda 27 Mayıs’ta düzenlenen törenle SNC şirketiyle mutabakat zaptı imzalamıştı.

‘EN AZ 50 UÇAK SİPARİŞ EDİLMELİ’

TRJet, yerli uçak projesine resmiyet kazandıracak kontratın imzalanması öncesinde, üretimin başlangıç aşaması için kamudan en az 50 uçak siparişinin verilmesini bekliyor. SSM’nin kontrata “Uçağın parçalarının büyük bölümü (iddiaya göre yüzde 70) Türkiye’de üretilsin” şartını koymak istediği, TRJet şirketinin buna soğuk baktığı öğrenildi.
http://www.haberturk.com/ekonomi/ekonomi/haber/1156415-yerli-ucakta-kamu-ile-ozel-yollarini-ayirdi

20 Kasım 2015 Cuma

SSM - HAVA SAVUNMA KONSEPTİ ve UZUN MENZİLLİ HAVA SAVUNMA SİSTEMİ

Hisar'ın radarı hazır

Kiymet Sezer Kasım 20, 2015 Yeni Şafak

Aselsan’ın alçak ve orta irtifa füzeleri Hisar A ve Hisar O’nun devamı olacak Türkiye’nin milli uzun menzilli füzesi hazır. Uzunca bir süredir Ar-Ge çalışmaları yürütülen uzun menzilli füzenin alt yapısı tamamlandı. Çalışmalar; Savunma Sanayii İcra Komitesi kararıyla başlatılacak.

Türkiye'nin uzun menzilli hava savunma sisteminde ihalenin iptal edilmesinin ardından gözler milli füze çalışmalarına çevrildi. Bu kararın, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın başbakanlığı döneminde verdiği talimat doğrultusunda başlatılan çalışmalara dayandığı bildirildi. Uzun menzilli füze için görev verilmesi planlanan Aselsan ve Roketsan uzun süredir Ar-ge çalışmaları yürütüyor. Aselsan ve Roketsan, 2011'de Savunma Sanayii İcra Komitesi'nde alınan karar uyarınca alçak ve orta irtifa füzeleri geliştirdi. Hisar A ve Hisar O füzeleri halen test aşamasında bulunuyor. Testlerin tamamlanmasının ardından alçak ve orta irtifada milli füzelerimiz TSK envanterine girecek.

HİSAR'LARIN DEVAMI OLACAK

Yine milli imkanlarla üretilmesi planlanan uzun menzilli füze ise, Hisar A ve Hisar O'nun devamı olacak. Bu doğrultuda adı tam olarak konulmasa da şimdilik Hisar U olarak adlandırılıyor. Aselsan ve Roketsan'ın ürettiği, Hisar A ve Hisar O füzelerinden edinilen tecrübe ile uzun menzilli füzenin alt yapısının şimdiden hazır olduğu belirtiliyor. Aselsan yönetimi daha önce, görev verilmesi halinde milli uzun menzilli füzeyi 5-6 yıl içinde teslim edebileceklerini açıklamıştı. Ancak füze geliştirmede edinilen tecrübe sayesinde bu sürenin daha da kısalabileceği ifade ediliyor.

RADAR SİSTEMİ ŞİMDİDEN HAZIR

Uzun menzilli hava savunma sisteminde en az füze kadar önemli bir diğer unsur ise radar. Havadan gelen tehdidi algılayacak ve hassas füzelerini harekete geçirecek radar sistemine ise şimdiden hazır gözüyle bakılıyor. Aselsan'ın TÜBİTAK ile birlikte TF-2000 Hava Savunma Fırkateyni için geliştirdiği ÇAFRAD (Çok Amaçlı Faz Güdümlü Radar), uzun menzilli hava savunma sisteminin radar ihtiyacını karşılayabilecek bir sistem olarak dikkat çekiyor. Sözleşmesi 2013 yılında imzalanan ve tamamlanmak üzere olduğu belirtilen ÇAFRAD sisteminin mevcut ya da gelişmiş halinin uzun menzilli hava savunma sistemi için de üretilmesi ve uzun menzilli füzelere entegre edilmesi bekleniyor.

SSİK KARARI BEKLENİYOR

Uzun Menzilli Hava Savunma Sistemi'nin mevcut imkanlarla yapılabilirliği konusunda endişe bulunmazken, gözler Savunma Sanayii İcra Komitesi'ne çevrildi. 64. Hükümetin kurulmasının ardından toplanacak ilk Savunma Sanayii İcra Komitesi'nde milli füze kararının alınması ve üretim için görev verilmesi bekleniyor. Ardından da çalışmalara hızla başlanacak.

Halen Suriye sınırında Hawk ve Nike'lar var

Halen Türkiye'nin uzun menzilli savunma sistemi bulunmazken, ihtiyaç halinde NATO imkânları devreye giriyor. TSK envanterinde şuanda en yüksek menzilli füzeler olarak ABD'den satın alınan Hawk ve Nike füzeleri dikkat çekiyor. Halen Suriye sınırındaki tehdide karşı bu füzeler teyakkuzda bekliyor. Envanterdeki tek milli füze ise alçak irtifadan daha düşük menzile sahip olan Kaideye Monteli Stinger (KMS) füzeleri. 2003-2004 yıllarında TSK envanterine girmeye başlayan bu füzeler halen TSK'nın ihtiyaçlarına cevap veriyor.

En yüksek milli oranı

Milli uzun menzilli hava savunma sisteminin radar ve haberleşme sistemlerini Aselsan, füzelerini ise Roketsan üretecek. Sistemin üretiminde en yüksek oranda milli imkan kullanılacak. Sistemin bazı unsurlarında yabancı malzeme ihtiyacı da bulunuyor. Sistem, tamamlandıktan sonra Hava Kuvvetleri Komutanlığı'na ait Komuta Kontrol sistemleri ile haberleşme amacıyla NATO'nun Link-16 iletişim sistemine de dahil edilecek.
http://www.yenisafak.com/ekonomi/hisarin-radari-hazir-2343823

Savunma ve Havacılık Dergisi Sayı 170


19 Kasım 2015 Perşembe

Coşkunöz, Kore için helikopter gövdesi üretecek

19.11.2015 DÜNYA

Coşkunöz, Koreli KAI arasında genel maksatlı kullanılan KUH Surion helikopterin orta gövde üretimi için anlaşma imzalandı.

Coşkunöz Holding şirketlerinden Coşkunöz Savunma ve Havacılık A.Ş., KAI’nin Kore genel maksatlı helikopteri KUH Surion’nun orta gövde montaj projesi için imza attı.

Coşkunöz Savunma ve Havacılık, Kore merkezli dünyanın en önemli havacılık kuruluşlarından biri olan KAI firması ile KUH Surion helikopter projesi için Seoul’de Uluslararası Adex Havacılık ve Savunma Fuarı’nda bir araya geldi. Fuarda, helikopterlerin en kritik parçası olan orta gövde montajı için masaya oturan iki firmanın yetkilileri, 10 yıllık üretim projesi için el sıkışarak kontrat imzaladı. Yapılan anlaşma kapsamında 2017 yılı sonunda ilk sevkiyatı yapılacak helikopter gövdesinden 60 adet üretecek olan Coşkunöz Savunma ve Havacılık, aynı zamanda iş ortağı olduğu Türkiye’nin önde gelen havacılık ve uzay sanayii kuruluşlarından TAI firmasından sonra projenin büyüklüğü ve kullanılan teknoloji bakımından helikopter gövdesi üreten ilk firma olacak.

“Türkiye’nin havacılık sektöründeki gelişimine katkı sağlayacak”

Coşkunöz Holding CEO’su Emin Ataç, helikopterin uçuş emniyetini doğrudan etkileyen en temel parçasını üretecekleri bu proje ile iki firma arasında başlayan işbirliğinin verimli sonuçlar vereceğine olan inancını dile getirdi. Böyle önemli bir parçanın üretiminde Coşkunöz Holding’in tercih edilmesinin havacılık alanında yaptıkları yatırımların ve bu konuda artan deneyimlerinin etkili olduğunu belirten Ataç, “Proje, Türkiye’nin havacılık sektöründeki gelişimine sağlayacağı katkı açısından da önemli. Coşkunöz Holding, ‘We shape the future’ vizyonu ile bu türden iş ortaklıkları kurmaya devam edecek. Hem ülkemize hem de toplumsal gelişime hizmet eden çalışmalarla değer yaratmayı hedefliyoruz” dedi.

5 bin metrekare ilave bina ve tezgah kapasitesini artırma yatırımı

Coşkunöz Savunma ve Havacılık Genel Müdürü Mehmet Coşkun da 2015 yılının ilk aylarında 5 bin metrekare ilave bina ve tezgah kapasitesini artırma yönündeki yatırımlarını süratle devreye aldıklarını belirterek, Türkiye’nin önemli bir ihtiyacı olan havacılık ve savunma sanayisine yönelik faaliyetlerini etkin bir şekilde sürdürmeye devam edeceklerini aktardı.

NATO ve milli gizlilik dereceli tesis güvenlik belgelerine sahip

Hassas işleme yöntemi kullanarak uçak ve helikopter gövdesi ile motor parçaları üretimi yapan Coşkunöz Savunma ve Havacılık, Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi’nde 7 bin metrekare kapalı alanda faaliyet gösteriyor. Şirket, 60 yıllık köklü üretim geçmişi ile 6 farklı sektörde 12 firması, 2500 çalışanı ile faaliyet gösteren ve Türkiye’nin en büyük sanayi kuruluşlarından biri olan Coşkunöz Holding çatısı altında yer alıyor. 2006 yılındaki kuruluşundan bir yıl sonra imalata başlayan ve 1500’den fazla parçayı üretime alan Coşkunöz Savunma ve Havacılık, 2012’den itibaren ikinci büyüme hamlesini gerçekleştirdi ve kısa süre zarfında kaynak, montaj, entegrasyon, tasarım ve mühendislik hizmetlerini de envanterine katmayı başardı. Mart 2015’te NATO ve milli gizlilik dereceli tesis güvenlik belgelerini alan şirket, savunma ve havacılık sektörleri için yaptığı üretim faaliyetlerini birbirinden ayıracak olan tesisin temellerini Nisan 2015’te attı.
http://www.dunya.com/sirketler/coskunoz-kore-icin-helikopter-govdesi-uretecek-281516h.htm

PARS VE KAPLAN, SABER VE TEBER'LE VURACAK

18 Kasım 2015 Çarşamba

ABD donanması 'Rusya yüzünden' duruşunu değiştirebilir

08.11.2015 Deniz Haber Ajansı

İngiliz Financial Times (FT) gazetesindeki bir makalede, Rus gemi ve denizaltılarının '20 yıldır görülmemiş bir düzeyde faaliyet göstermesinin' ABD donanmasını yeni adımlar atmaya itebileceği belirtildi. Rus donanmasının eylemlerinin, ABD'de Avrupa'ya yeni gemi ve denizaltılar yerleştirip yerleştirilmeyeceğine dair tartışmalar yaşanmasına neden olduğu ifade edildi. İngiliz Financial Times (FT) gazetesindeki bir makalede, Rus gemi ve denizaltılarının '20 yıldır görülmemiş bir düzeyde faaliyet göstermesinin' ABD donanmasını yeni adımlar atmaya itebileceği belirtildi.

Financial Times (FT) gazetesinde Demetri Sevastopula imzasıyla yayınlanan makalede, Rus donanmasının eylemlerinin, ABD'de Avrupa'ya yeni gemi ve denizaltılar yerleştirip yerleştirilmeyeceğine dair tartışmalar yaşanmasına neden olduğu ifade edildi. Nitekim FT'ye konuşan ABD Donanması Komutanı John Richardson da, ''Rusya'nın Karadeniz ve Akdeniz'den Pasifik'e kadar uzanan eylemleri karşısında ABD donanması küresel duruşunu yeniden değerlendiriyor'' dedi.

GENİŞLETMELİ Mİ GENİŞLETMEMELİ Mİ?

''Rusya'nın denizaltı güçleri ve donanması 20 yıl önce olduğu kadar aktif'' ifadelerini kullanan Richardson, şunları söyledi: ''Uygun bir denge sağlamak için güçlerimizi nasıl konumlandıracağız? ABD donanması, Avrupa ve Pasifik'teki varlığını genişletip genişletmeyeceğine karar vermeye çalışıyor. Şu anda tartıştığımız konu bu.''
http://www.denizhaber.com.tr/abd-donanmasi-rusya-yuzunden-durusunu-degistirebilir-haber-64807.htm

15 Kasım 2015 Pazar

Turkey cancels $3.4 bln missile defense system tender - official

Nov 15, 2015 reuters

Nov 15 Turkey has cancelled a $3.4 billion long-range missile defense system tender which was provisionally awarded to China, a move that had stirred U.S. and Western concern, an official at the Turkish prime minister's office told Reuters on Sunday.

NATO member Turkey in 2013 had chosen China Precision Machinery Import and Export Corp as the preferred candidate for the deal, sparking Western worries over inherent security risks from Chinese technology.

"It has been decided that this tender will be cancelled," an official at Prime Minister Ahmet Davutoglu's office said. "This decision has been signed of by the Prime Minister this week."

An official from Turkey's Defence Industry Undersecretariat, which has run the technical negotiations with China, said in July that a major stumbling block has been China's reluctance to make a technology transfer which could give Turkey the knowledge to operate the system and eventually replicate it.

The prime ministry official said Ankara was now planning to go solo. "Turkey will now launch its own project to build such a defense system," he said.

Turkey had given mixed messages on whether it was planning to integrate the system with NATO infrastructure or not and U.S. and European allies has wanted Turkey to use a system that is compatible with NATO's air defence.

During the tender, U.S. firm Raytheon put in an offer with its Patriot missile defence system. Franco-Italian group Eurosam, owned by the multinational European missile maker MBDA and France's Thales TCFP.PA, came second in the tender. (Reporting by Orhan Coskun; Writing by Humeyra Pamuk; Editing by Nick Tattersall and Jonny Hogg)

http://www.reuters.com/article/2015/11/15/g20-turkey-china-missile-idUSL1N13A0BU20151115#aPMkk3LiWbUc7mJd.99

Türkiye Çin füzesinden vazgeçti, milli füze projesi başlatılacak

15 Kasım 2015 hurriyet.com.tr

Türkiye Çin füzesi alma kararından vazgeçti. Dört milyar dolar bütçeli en büyük savunma ihalesinda iptal kararı alındı. Milli füze üretim projesi başlatılacak.

Türkiye, uzun süredir Çin ile görüşmelerini sürdürdüğü uzun menzilli füze ihalesini iptal etti.

Reuters'a bilgi veren Başbakanlık'tan bir kaynak, "Bu ihalenin iptali edilmesi kararlaştırıldı. Buna ilişkin kararı Başbakan Ahmet Davutoğlu bu hafta içinde imzaladı. İhalenin iptal edilmesindeki temel gerekçe, Türkiye'nin milli füze üretim projesini başlatacak olması" dedi.

Türkiye 2013 yılının sonbaharında ilk uzun menzilli füze projesinde Çin ile sözleşme görüşmelerine başlamış, projede teklif veren Fransa-İtalya ortaklığı ve ABD ikinci ve üçüncü sıralarda yer almıştı.

NATO VE ABD TEPKİ GÖSTERMİŞTİ

Türkiye'nin bu kritik projede Çin ile müzakerelere başlaması özellikle NATO ve ABD'nin tepkisine yol açmıştı. Ancak Çin ile teknoloji transferi gibi konularda yaşanan pürüzler nedeniyle müzakerelerde bugüne kadar nihai bir karar alınamadı.

İki yıldır süren görüşmelerde Türk tarafı teknoloji transferinde ısrar ediyordu, Çin tarafı ise teknoloji verme konusunda beklentileri karşılamıyordu.

Ayrıca Çin füzelerinin NATO savunma radarlarına entegre edilemeyecek olması, füze bataryalarını sadece kurulduğu yeri savunabilecek lokal silahlar haline getirecekti. NATO üyesi bir ülke olarak NATO dışı bir savunma sistemi alınacak olması batının yoğun siyasi baskısına neden oluyordu.

Savunma Sanayi İcra Komitesi, 26 Eylül 2013'te, o dönem başbakan olan Recep Tayyip Erdoğan başkanlığında uzun menzilli savunma füzeleri için Çin şirketiyle görüşmelere başlanması kararını vermişti.

İki yıl süren görüşmeler süresince Çin'in en yakın rakibi, İtalyan Fransız ortaklığındaki Eurosam firması samp-t füze savunma sistemiyle, Çin'in ABD'li rakibi Raytheon, Patriot Pac3 füze sistemiyle ilgili tekliflerini defalarca yenilemişti.
http://www.hurriyet.com.tr/turkiye-cin-fuzesinden-vazgecti-milli-fuze-projesi-baslatilacak-40014297

13 Kasım 2015 Cuma

Russia could deliver Buk and S-300VM Antey-2500 air defense missile systems to Egypt.

09 November 2015 armyrecognition.com

Russia is studying the option to deliver Antey-2500 (S-300VM) air defense missile systems and anti-aircraft missile systems of the Buk family to Egypt, CEO of the state hi-tech corporation Rostec Sergei Chemezov said on Monday, November 9, 2015.

"We are studying the option to deliver Antey-2500 and Buk air defense missile systems to Egypt. The issue is under discussion now", Chemezov said.
...
http://www.armyrecognition.com/november_2015_global_defense_security_news_uk/russia_could_deliver_buk_and_s-300vm_antey-2500_air_defense_missile_systems_to_egypt_10911152.html

Turkish FNSS M113A4 offers more mobility and survivability to old M113 armored personnel carrier.

13 November 2015 armyrecognition.com

The Turkish Defense Company FNSS offers solutions to upgrade M113 series tracked armoured personnel carrier with new improvements to increase mobility and survivability compared to older M113 FoV (Familiy of Vehicles) consisting of modern diesel engine and automatic transmission. Reliability and durability have been greatly improved with the installation of the FNSS developed ACV power pack.

The FNSS solution is the lowest cost alternative that fully meets the requirements for a modern reliable M113 FoV’(Family of Vehicles). FNSS M113A4 is based on common subsystems with Malaysian ACV Adnan, Turkish Army’s standard ACV and United Arab Emirates ACV 350 Dhabyan vehicles. This configuration significantly improves ease of operation, safety, reliability, performance and durability over the M113A1 and A2.

The M113A4 is upgraded with new armour kit which increases the protection for the troops against ballistic and anti-tank weapons threats. The vehicle is also more protected against mine blast.

The M113A4 is motorized with a Diesel engine developing 350 to 400 hp. The vehicle can run at a maximum speed of 65 km/h with a maximum cruising range of 400 km. The vehicle continues to keep its amphibious capabilities propelled in the water by its tracks at a maximum speed of 5.8 km/h.

FNSS can provide a full range of M113A4 versions including armoured personnel carrier, infantry fighting vehicle, anti-tank vehicle, mortar carrier and recovery vehicle.

This improvement in reliability and durability ensures that during operational deployment, there is a minimum of downtime for the vehicles, thus, releasing valuable maintenance personnel for other tasks. This also guarantees maximum time for operational deployment by the user. This modernized M113A4 FoV provides the user, a reliable simple to operate vehicle with an operational service life of 15-20 years.

The solution closely matches the ACV vehicles that have been tested several times between -20 to +60 °C weather conditions and all terrains. In addition, the M113A4 has undergone a full desert mobility testing and which was successfully completed covering over 2000 miles in the summer of 2005.

The configuration of FNSS ACV and M113A4 is NATO certified, qualified by the original M113 vehicle manufacturer and in service with the Turkish, U.A.E, Bahrain, Philippines and Malaysian Armies.
http://www.armyrecognition.com/defense_security_2015_news_official_online_show_daily_coverage_report/turkish_fnss_m113a4_offers_more_mobility_and_survivability_to_old_m113_armored_personnel_carrier_11311152.html

CCIP Modernizasyonu JHMCS Yeteneği

12/11/15 Cem DOĞUT / kokpit.aero

CCIP modernizasyonu ile F-16'larımızın kazandı önemli bir yetenekte JHMCS ( Joint Helmet Mounted Cueing System / Kaska monteli görüş sistemi )kullanma kabiliyeti oldu.

Bu kaskın iki ana bileşeni, manyetik baş takip sistemi ve vizöre bilgileri aktaran projeksiyon sistemidir. Uçakta bulunan baş üstü ekranının ( HUD ) kaska monte edilmiş hali denilebilir. Kask uçağın sensörlerini ve silahlarını, pilot nereye bakarsa o yöne yönlendirilmesini sağlar. Bu sayede kask hedefleme aracı olarak kullanılabilmektedir. Uçuş bilgileri de devamlı olarak vizöre yansıtılarak pilot tarafından her daim görülebilir olmaktadır. Sistem hem hava hemde yer hedeflerine karşı kullanılabilmektedir. Gece görüş sistemleri ile birlikte kullanılabilmektedir.

Bu sistemin hava muharebelerinde en büyük getirisi AIM-9X gibi high off-boresight seeker (HOBS) füzeler ile kullanıldığındadır. Pilotun hedefi vurması için hedef ile görsel temas sağlaması yeterlidir. Muharebe ortamında pilotun manevra yapmasına gerek kalmadan hedefe bakarak füzesini ateşlemesi sayesinde zaman kaybetmeden düşman bertaraf edilebilmektedir.

Dogfight esnasında havadan havaya füzelerin bir birlerine karşı üstünlüğünü sağlayan üç temel unsur vardır. Bunlar görüş açısı, arayıcı sensörün kabiliyeti ve yüksek manevra kabiliyetidir. Konumuz olan JHMCS ve AIM-9X ikilisinin en büyük avantajı yüksek görüş açısında atış yapabilmesidir. Bunu anlamak için ısı güdümlü füzeleri karşılaştırmamız gerekli. AIM-9X JHMCS ile 180 derecelik bir görüş açısı ile atılabilmektedir. JHMCS olmadan 60 ila 120 derecelik bir açı ile atılabilmektedir. AIM-9L/M de ise 30 ila 60 derece arasındadır. Rus füzelerinde ise HMS ( Kaska monteli nişangah ) ile 80 ila 130 derecelik görüş açısında atış yapabilmektedir. 16 Eylül 2013 tarihinde 182. Filoya bağlı 92-005 kuyruk numaralı F-16C Block 40 AIM-9X ile Suriye Arap Hava Kuvvetlerine ait Mi-17 helikopterini düşürmüştür. Bu olay AIM-9X'in ilk operasyonel hava zaferi kaydıdır.
http://kokpit.aero/bak-ve-vur

10 Kasım 2015 Salı

Russia May Supply Iran With Defensive Ground-Based Electronic Systems

November 9, 2015 militarytechcooperations.wordpress.com

According to the manufacturer, Russia is considering the delivery of ground-based electronic warfare (EW) systems for defense to Iran.

DUBAI. Russia is considering the delivery of ground-based electronic warfare (EW) systems for defense to Iran, the manufacturer said Monday.

“We are ready to consider a possibility of ground-based EW complexes delivery to Iran if necessary and should the political situation allow,” Igor Nasenkov, the first deputy general director of the Concern Radio-Electronic Technologies (KRET), told RIA Novosti at the Dubai Airshow-2015.

KRET, one of Russia’s largest holding companies, was founded in 2009. The company is part of the Rostec state technologies corporation, uniting over 95 radio-electronic industrial companies.

The manufacturer has developed several EW systems, including the radar complex Moskva-1, onboard defense system President-S for civil and military aircraft, and the Rtut-BM system to alert troops and equipment to incoming artillery fire.
https://militarytechcooperations.wordpress.com/2015/11/09/russia-may-supply-iran-with-defensive-ground-based-electronic-systems/

9 Kasım 2015 Pazartesi

"Hedefimiz, rekabet eden bir Türk markası oluşturmak"

03.11.2015 Mehmet KAYA

Türkiye’de üretilecek ilk yolcu uçağı için, üretim tesislerinin temelini atmaya hazırlanan TRJET şirketinin yöneticisi Cem Uğur, amaçlarının küresel olarak rekabet edebilecek bir uçak olduğunu söyledi. Yerli üreticilerle çalışmak istediklerini belirten Uğur, "Sivil havacılık sektörüne girmek isteyen şirketlerin heyecanlarını paylaşıyoruz. En kısa sürede düzenlemeyi planladığımız yerel tedarikçi çalıştayı kapsamında aday şirketlerimizle bir araya gelip, fırsatları paylaşacağız” dedi. Uğur, TRJ328’in ilk analizlerde 500 uçaklık bir hacme ulaşmasının mümkün olduğunu küresel anlamda hali hazırda bu segmentte toplam 2 bin 500 uçağın bulunduğunu kaydetti.

TRJET Yöneticisi Cem Uğur Türkiye’de üretilecek yolcu uçaklarını ve yol haritalarını DÜNYA’ya anlattı. Uğur, ABD merkezli Sierra Nevada Corp tarafından kurulan SNC Holdings’in sermayesine sahip olduğu TRJET’in Ankara’da üretim tesislerinin temelini bu yıl içinde atacağını söyledi. Cem Uğur, ilk etapta 2019’da ticari olarak hizmete girmesi amaçlanan 32 kişilik TRJ328’in verimliliği konusunda endişelerin hatırlatılması üzerine, bu uçakların başta Türkiye olmak üzere, Rusya, Hindistan gibi ülkelerde potansiyeli bulunduğunu kaydetti. Türkiye’nin çok sayıda havaalanı inşa ettiğini ancak bunlar arasında doğrudan uçuş şansı bulunmadığını vurgulayan Uğur, "Bu konuda çok ciddi çalışmalar var, çok çeşitli analizler yapıldı. Yolcu taşımacılığında maliyetler, akaryakıt fiyatları, havada kalınan süre, yer hizmetlerine ödenen tutarlar, alan vergileri vs. çok çeşitli unsurlardan etkileniyor. Bütün bu değişkenler göz önüne alındığında, TRJ328 ler ile kısa mesafeli uçuşlar için, ekonomik bir ücretle 32 kişilik bu uçakların, 25 kişilik doluluk kapasitesi ile verimli bir uçuşun yapılabilmesi mümkündür” bilgisini verdi.

Atıl alanlar verimli hale gelecek

Uğur, bu uçakları kullanacak ticari havayollarına, maliyetler konusunda avantaj sağlanmasının verimi artıracağını vurgulayarak şunları kaydetti: "Bölgesel uçuşlar desteklendiğinde bu konuda çok daha verimli sonuçlara ulaşılabilir. Ulaştırma bakanlığımız, Türkiye’de bütün iller için hava ulaşımına yönelik stratejisini 'ya 100 km. ya da 1 saat içinde ulaşılabilecek havaalanı' olarak belirlemiş. Bu nedenle coğrafi koşullar nedeniyle Türkiye’nin doğusunda çok sayıda havaalanı inşa edildi. Bu havaalanlarını küçük uçaklarla verimli olarak çalıştırmak mümkün. Sadece Türkiye değil, dünyanın çeşitli yerlerinde atıl havaalanları var. Hindistan’da Afrika’da, Rusya’da çok sayıda işlevsiz kalmış havaalanı var. Çeşitli kalkınmaya yönelik strateji belgelerinde 'bölgesel-yerel havayoluyla yolcu taşımacılığı desteklenecektir' ifadesini gördük. Nasıl bir teşvik düşünülüyor henüz bilmiyoruz ama mesela Trabzon’dan Adana’ya havayoluyla gitmek şu anda sadece aktarma ile mümkün. Eğer hükümetimiz Trabzon-Adana uçuşu yapan havayoluna, vergi ya da akaryakıt desteği, alan hizmetleri vb. konularda destek verirse ekonomik direk uçuşlar mümkün olabilecektir."

'Olsa alırız' diyenler var

Cem Uğur, TRJ328 uçağına temel teşkil eden D328’in kendini ispatlamış ve başta British Airways olmak üzere fiilen bazı büyük havayolları tarafından kullanıldığını hatırlatarak, bu segmentte yeni bir uçağın da ilgi göreceğini tahmin ettiklerini anlattı. Uğur, “Aslında, D328 bu konuda çok başarılı bir uçak. Çok sayıda ülke hala kullanıyor. Biz şunu gördük, havayolu şirketlerinin çok seçeneği yok, küçük uçak olmadığı için 100-120 kişilik uçaklara yönelmek zorunda kalıyorlar. Eğer bu alanda iyi bir uçak sunarsanız ki TRJ328 iyi bir uçak olacak, çok sayıda alıcı çıkacağına inanıyoruz. 'Olsa alırız' diyen çok sayıda havayolu şirketi var. Elbette bunun için sürdürülebilir bir üretimi gerçekleştirmek, Türkiye’ye sürdürülebilir bir sivil havacılık üretimi kazandırmak gerekli. Bir OEM (Original Equipment Manufacturer) tanımı içinde günlük deyişiyle 'marka' sahibi olmak mümkün. Dünyada halen, D328 dahil, TRJ328’in kategorisinde hizmet veren 2 bin 500’ün üzerinde uçak var. Bunlar eskiyor, kullanıcılar yerine yenilerini almak isteyecektir” dedi.

TRJ328 ve 628’in, VİP iş jeti, ambulans, askeri, kargo tiplerine uyarlanabilir uçaklar olduğunu, bunlar içinde en fazla pazarın yolcu uçağı versiyonunda olacağını tahmin ettiklerini belirten Uğur, amaçlanan takvimlere uyum için hızla tedarikçilerin belirlenmesine çaba harcayacaklarını anlattı.

Yerli payı artırılacak

Cem Uğur, dünya ölçeğinde rekabet edebilecek bir uçak yapmak istediklerinin altını çizerken, bunun Türkiye’ye ait bir marka olarak başarı sağlamasını hedefl ediklerini anlattı. Uğur, çok sayıda yerli şirketin projeye ilgi duyduğunun hatırlatılması üzerine ise şunları kaydetti:

“Hedefimiz dünyaya açılmış, küresel olarak rekabet eden EASA sertifikalı bir Türk OEM ve bir marka oluşturmak. Bu hedefe yine küresel olarak rekabet edebilen EASA tarafından onaylanmış yerel tedarikçilerimiz olmadan varmamız mümkün değil. Biz ülkemiz tedarikçilerinin uçağın üretiminde katılımlarının artması ile diğer OEM’lerden fark yaratacağımıza ve daha rekabetçi olacağımıza inanıyoruz. Bu nedenle sivil havacılık sektörüne girmek isteyen şirketlerin heyecanlarını paylaşıyoruz. Onların tedarikçi olmalarını kendi işimizin bir parçası olarak görüyoruz. En kısa sürede düzenlemeyi planladığımız yerel tedarikçi çalıştayı kapsamında aday şirketlerimizle bir araya gelip var olan fırsatları paylaşacağız. Projeye katkı sağlayacak kalite, sertifikasyon, maliyet vs konularında hazır birçok yerli firmamız var. Öte yandan gereksinimleri karşılamak için destek ve zamana ihtiyacı olan firmalarımız ile de bir plan ve çalışmamız olacaktır. Yeni tedarikçilerimizin de aynı TRJet gibi dünya sivil havacılık sektöründe rekabet edebilen bir seviyeye ulaşmaları bizim de başarımız olacaktır.”
http://www.dunya.com/sirketler/hedefimiz-rekabet-eden-bir-turk-markasi-olusturmak-279608h.htm

Russian Submarine Krasnodar Joins Black Sea Fleet

November 5, 2015 http://navaltoday.com/

The latest diesel-electric 636.6 project submarine SSK Krasnodar was put in the service of the Russian Navy at Admiralty Shipyards today, November 5.

According to Russian Navy Commander-in-Chief Admiral Victor Chirkov, Krasnodar is the fourth diesel-electric submarine of the project built by OAO Admiralteyskiye Verfi shipyard for the Black Sea Fleet.

Novorossiysk, the first submarine of the project, has already been put into service of the Black Sea Fleet. Submarine Rostov-on-Don passed armament trials held at the Northern Fleet and is joining the Black Sea Fleet. The third diesel-electric submarine Stary Oskol is passing armament trials at the Northern Fleet at the moment.

Another two subs, Kolpino and Veliky Novgorod are being built by the shipyard.

Admiral Chirkov commented the possibility of building more diesel-electric submarines by saying that the Command of the Navy was considering that option.

When it comes to the construction of new generation subs of Project 677 Lada, the Commander said the lead submarine of the project was undertaking trial operations in the Northern Fleet.

http://navaltoday.com/2015/11/05/russian-submarine-krasnodar-joins-black-sea-fleet/

Black Sea Fleet Active Submarine

B-871 Alrosa (Pr-877V)
B-261 Novorossiysk (Pr-636.3)
B-237 Rostov-on-Don (Pr-636.3)
B-262 Stary Oskol (Pr-636.3)
B-265 Krasnodar (Pr-636.3)
B-268 Veliky Novgorod  (Pr-636.3) building
B-??? Kolpino (Pr-636.3) building
Список подводных лодок проектов 877 и 636

8 Kasım 2015 Pazar

HMAS Sydney Decommissions

07 November 2015 http://news.navy.gov.au/

Australia has farewelled a Royal Australian Navy ship that has served the country for over three decades in a ceremony today on Sydney Harbour.

The weather was fickle all week but cleared to blue skies just in time for 800 current and former ship's company, friends and familie, to attend the traditional goodbye.

The Governor-General, His Excellency General the Honourable Sir Peter Cosgrove, AK MC (Retd), together with the Minister for Defence, Senator the Hon Marise Payne, and Chief of Navy Vice Admiral Tim Barrett attended the decommissioning of HMAS Sydney (IV), at her homeport of Garden Island, Sydney.
...
http://news.navy.gov.au/en/Nov2015/Events/2464#.Vj8Y37fhDix

3 Kasım 2015 Salı

Roketsan of Turkey presents its full range of missiles and rockets during Defense & Security 2015

Monday, 02 November armyrecognition.com

The Turkish Company Roketsan, one of the main leader in the world for the production of rockets and missile systems presents its full range of products for the Asian market at the International Defense Exhibition in Thailand, Defense and Security 2015.

At the booth of Roketsan visitors and delegations from Thailand but also from other countries in the region can see the latest technologies and innovation designed and manufactured by Roketsan including the SOM-J first Turkish-made long-range, autonomous, high-precision air-to-surface cruise missile.

The missile is highly effective against moving land / surface targets, high-value stationary targets, strategic assets, shelters, exposed aircraft, aircraft hangars, and command and control centres, as well as sea surface threats. It has resistance against countermeasures as well as clutter effects.

The advanced SOM-J variant is jointly developed, produced, marketed, and sold by Lockheed Martin and Roketsan. The first stage of SOM-J is scheduled for completion in 2018.

The SOM-J is intended to provide anti-surface warfare capabilities to the F-35 Lightning II Joint Strike Fighter that will enter in service with the Turkish Air Force in the next few years.

Another product showed by Roketsan at Defense and Security 2015 is the UMTAS anti-tank missile. Long Range Antitank Missile System known as “UMTAS” has been designed to fulfill the requirements of attack helicopters against modern tanks with heavy armor penetration.

The system is capable of operating in all weather and day/night conditions with “Fire and Forget” and “Fire and Update” modes with a maximum range of 8 km. UMTAS with the flexibility provided by its Lock-On-Before Launch, Lock-On-After Launch, Lock-On-Update capabilities, offers extensive engagement to targets behind the mask position with adjustable hit point and enabling damage assesment.

UMTAS comes in two versions, primary version is equipped with Laser Seeker and the follow-up version will home an Imaging Infra-Red (IIR) Seeker to be used from a common launcher. Both are equipped with state of the art technologies making it effective against all armoured threats of the modern battlefield.

The development and qualification phases of the Laser version L-UMTAS have been completed. Previously, L-UMTAS has demonstrated its capability from T – 129 ATAK helicopter against land targets and recently L-UMTAS has been fired from SH-60 to a target on sea . With the success of these firing tests, L-UMTAS production has been started for the Turkish Armed Forces to be delivered within 2015.
http://www.armyrecognition.com/defense_security_2015_news_official_online_show_daily_coverage_report/roketsan_of_turkey_presents_its_full_range_of_missiles_and_rockets_during_defense_security_2015_20211152.html

2 Kasım 2015 Pazartesi

Doğu Akdeniz 2015 Davet Tatbikatı 6 Kasım'da sona erecek

31.10.2015 Deniz Haber Ajansı

Türk Deniz Kuvvetleri ev sahipliğinde planlanan çok uluslu Doğu Akdeniz 2015 Davet Tatbikatı kapsamında basın brifingi gerçekleştirildi. Doğu Akdeniz 2015 Davet Tatbikatı kapsamında basın brifingi gerçekleştirildi. Marmaris'teki Aksaz Deniz Üs Komutanlığı'nda bulunan TCG Gediz fırkateyninde düzenlenen brifinge Güney Görev Grup Komutanı Tuğamiral Nazmi Ekici, 4'üncü Muharip Filotillası Komodoru Deniz Kurmay Albay Sebahattin Çoruk, 2'nci Muhrip Filotillası Komodoru Deniz Kurmay Albay Aykar Tekin, 4'üncü Hücumbot Filotillası Komodoru Deniz Kurmay Albay Murat Uğur, TCG Gediz Komutanı Deniz Kurmay Yarbay Levent Gün, USS Donald Cook gemisinin komutanı Yarbay Charles Hampton, ABD Ankara Deniz Ataşesi Yarbay Benjamin Pipes katıldı.

Tatbikatı sevk ve idare eden Tuğamiral Ekici, Doğu Akdeniz Davet Tatbikatı'nın bu yıl 19'uncusunun gerçekleştirildiğini söyledi.

Ekici, Doğu Akdeniz Tatbikatı'nın öncelikle su üstü, deniz altı ve hava savunma harbiyle konvoy harekatı dahil olmak üzere, deniz harekatının gerektirdiği diğer eğitim ihtiyaçlarını da karşılayabilen ve Türkiye ev sahipliğinde iki yılda bir icra edilen çok uluslu bir davet tatbikatı olduğunu belirtti.

18 Ekim'de Batı ve Orta Akdeniz'de başlayan tatbikatın 6 Kasım'a kadar Doğu Akdeniz'de devam edeceğini bildiren Ekici, "Bu yılki tatbikatı diğer Doğu Akdeniz tatbikatlarından ayıran en önemli özellik, Türkiye dahil 30'dan fazla dost, müttefik ülkeden yaklaşık 36 bin personelin iştiraki ile Batı Akdeniz ve Atlantik'te yapılan ve NATO'nun son 20 yılında en büyük tatbikatlarından olan Trident Juncture 2015 tatbikatı bağlantılı olarak icra edilmesidir" dedi.

Doğu Akdeniz 2015 tatbikatına muhrip, fırkateyn, korvet, hücum bot, deniz altı, akaryakıt gemisi, sahil güvenlik arama kurtarma gemilerinin katıldığını anlatan Ekici, "Tatbikata 19 su üstü unsuru ile helikopter, deniz karakol uçağı, hava erken ihbar kontrol ve havadan yakıt ikmal uçağı ile havacı bombardıman uçaklarından oluşan 21 hava vasıtası olmak üzere toplam 40 platform ve 2 bin 500'ün üzerinde personel iştirak ediyor" diye konuştu.

"Amaç işbirliğini artırmak"

Basın brifingini sunan Albay Sebahattin Çoruk ise tatbikatın amacının, katılan kuvvetlere başta temel harp olmak üzere, deniz harekatının gerektirdiği diğer alanlara yönelik eğitim fırsatı sunmak olduğunu kaydetti.

Çoruk, tatbikatta karargah personelinin planlama ve icra yeteneklerini geliştirerek, müttefik ülkeler arasında karşılıklı çalışabilirlik ve iş birliğini artırmak istediklerini ifade etti.

Tatbikata bu yıl Türk Deniz Kuvvetleri Komutanlığının 5 fırkateyn, 1 korvet, 6 hücumbot, 3 denizaltı, 3 lojistik destek gemisi, 3 deniz karakol uçağı ve 5 helikopterin katıldığını bildiren Çoruk, Türk Hava Kuvvetleri Komutanlığının 4 görev uçuşu savaş uçağı, 1 havada yakıt ikmal uçağı, 1 havadan erken ihbar ve kontrol uçağı, Türk Sahil Güvenlik Komutanlığının ise 1 arama kurtarma gemisi ve 1 arama kurtarma helikopteri ile tatbikatta yer aldığını kaydetti.

Çoruk, ABD donanmasının 1 muhrip, 2 deniz karakol uçağı ile tatbikatta bulunduğunu söyledi.

Akdeniz'in tamamında icra edildi

Tatbikatın NATO tarafından bu yıl gerçekleştirilen Trident Juncture 2015 tatbikatı ile bağlantılı olarak Akdeniz'in tamamında icra edildiğini vurgulayan Çoruk, şöyle konuştu:

"Tatbikatın Orta ve Batı Akdeniz'de icra edilen safhalarına katılan Türk Deniz Kuvvetlerine ait unsurlar, 18 Ekim'de 4'üncü Muhrip Filotillası Komodoru komutasında Aksaz Deniz Üssü'nden ayrılarak Batı Akdeniz'e intikal edip, NATO Daimi Deniz Görev Grubu-2 ve İngiliz Cougar Deniz Görev Grubu unsurlarının da katılımıyla müşterek eğitimler yaptı. Batı Akdeniz'deki eğitimlerin tamamlanmasının ardından Türk Görev Grubundaki 1 fırkateyn 25 ve 26 Ekim tarihlerinde Napoli liman ziyareti gerçekleştirdi. Diğer 2 fırkateyn ise 26-28 Ekim tarihleri arasında İspanya'nın Rota limanını ziyaret edip, Trident Juncture 2015 Tatbikatı'nın Batı Akdeniz'de devam eden kısmında İspanyol Deniz Görev Kuvvetiyle müşterek eğitimler icra etti."

Çoruk, tatbikatın Doğu Akdeniz'deki kısmının liman faaliyetleri ve deniz safhası olmak üzere 2 bölümden oluştuğuna işaret ederek, "Liman faaliyetleri 30 Ekim'de birliklerin Aksaz Deniz Üssü'nde toplanmasıyla başladı" diye konuştu.

Deniz safhasının ilk kısmında su üstü harbi, denizaltı savunma harbi, hava savunma harbi eğitimleri ile arama kurtarma eğitimleri yapıldığını bildiren Çoruk, ikinci safhada ise çok tehditli ortamda konvoy harekatı eğitimin icra edileceğini vurguladı.

Tatbikatın son safhasında 6 Kasım'da Antalya Limanı ziyareti yapılacağını anlatan Çoruk, bu safhada tatbikat sonu değerlendirme toplantısı gerçekleştirileceğini ve resmi ziyaretlerin ardından tatbikatın sona ereceğini sözlerine ekledi.
http://www.denizhaber.com.tr/dogu-akdeniz-2015-davet-tatbikati-6-kasimda-sona-erecek-haber-64702.htm