Savunma ve Stratejik Analizler

2 Haziran 2016 Perşembe

ASELSAN Hassas Optik Tesisi Hizmete Açıldı

31.5.2016 ASELSAN

ASELSAN Hassas Optik Tesisi, 28 Mayıs 2016 tarihinde yapılan açılış töreni ile hizmete girdi. Törene; Milli Eğitim Bakanı İsmet YILMAZ, Sivas Valisi Alim BARUT, Sivas Ak Parti Milletvekili Hilmi BİLGİN, TSKGV Genel Müdürü Orhan AKBAŞ, Savunma Sanayii Müsteşar Yardımcısı ve ASELSAN Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Murat ŞEKER, Savunma Sanayii Müsteşar Yardımcısı Köksal LİMAN, ROKETSAN Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Emin ALPMAN, 5.Piyade Tugay Komutanı Tuğg.Fatih Celalettin SAĞIR ile protokol üyeleri ve vatandaşlar katıldı.

ASELSAN Hassas Optik savunma sanayimizin ihtiyaç duyduğu optiklerin tasarımını, seri üretimini ve bu optikleri kullanarak özgün ve milli silah nişangahlarının üretimini gerçekleştirecektir. Sivas Organize Sanayi bünyesinde 5.000 m2 kapalı alanda faaliyetine başlamış olan tesis, yüksek teknoloji kullanarak yılık 100.000 adet mercek üretecektir. Bu kapasitesi ile Avrupa’da lider konuma gelen ASELSAN Hassas Optik, yüksek teknolojinin ve savunma sanayinin yurt sathına yayılmasına da öncülük edecektir. ASELSAN Hassas Optik, üretim ve elektro-optik montajın yanında Ar-Ge faaliyetlerine de başlamış olup, Cumhuriyet Üniversitesi Teknokent Yerleşkesinde 500 m2 Ar-Ge binasını hizmete almıştır. Şirket kuruluş kararı alınırken, ASELSAN ile Sivaslı girişimcilerin bir araya gelmesi hedeflenmiştir. Bu doğrultuda, ASELSAN Hassas Optik; ASELSAN ile Sivaslı sanayicilerin kurduğu Sivas Optik Merkezi A.Ş. ortaklığı ile teşkil edilmiştir.

ASELSAN Hassas Optik çalışanlarının seçiminde bölgenin yetiştirdiği gençlere öncelik tanınmaktadır. Şu anki personel sayısı 50 olup, her biri ASELSAN Akyurt tesislerinde iki yıla yaklaşan bir süre eğitim görmüşlerdir. Bu sayede, tesisin kurulması ile birlikte hızla üretim çalışmalarına başlanabilmiş ve yüksek kalitede hatasız ürünlerin teslimatı gerçekleştirilebilmiştir.

Sivas Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı ve ASELSAN Hassas Optik Yönetim Kurulu Başkan Vekili Osman YILDIRIM, Sivas Ak Parti Milletvekili Hilmi BİLGİN, Sivas Valisi Alim BARUT, Milli Eğitim Bakanı İsmet YILMAZ’ın konuşmalarının ardından kurdela kesimi ile tesisin açılışı gerçekleşti. Ahmet Turan Gazi Organize Sanayi Bölgesi Mahallesi'ndeki ASELSAN Hassas Optik Tesisi'nin açılış konuşmasında Milli Eğitim Bakanı İsmet YILMAZ; katma değeri çok yüksek ve bilgiye dayalı ürün üretilecek bir tesisin açılışının gerçekleştirildiğini vurguladı, bu fabrikanın ileride Sivas'ta optik alanda kümelenmeyi saylayacağını belirtti.

Bakan YILMAZ, "Gerçekten bir eser ortaya çıkarmak zordur. Büyük emeklerin, gayretlerin, çalışmaların üst üste birikmesiyle ortaya çıkmıştır. Bu ülkede refah içinde, barış içinde özgürce yaşamak için mutlaka bu ülkenin güçlü kılınması lazım. Güçlü kılmak için de daha çok çalışmak daha çok üretmek lazım. İşte bugün katma değeri yüksek bilgiye dayalı ürün üretecek bir tesisin açılışını yapıyoruz. Bir çiçekle yaz gelmez ama her yaz bir çiçekle başlar. Bir çiçekle yaz gelmez ama bir çiçek bir yazın müjdesidir. İnşallah bu Sivas’taki ASELSAN’ın hassas optik fabrikası ileride optik alanında kümelenmeyi de sağlayacaktır. Türkiye denildiğinde, optik denildiğinde inşallah Türkiye’nin merkezi Sivas olacaktır. Dolayısıyla bu bir adımdır. Bu adımda emeği geçenlere teşekkür ediyorum" dedi.

Konuşmaların ardından ASELSAN Genel Müdür Yardımcısı ve ASELSAN Hassas Optik Yönetim Kurulu Başkanı Baki ŞENSOY ve ASELSAN Hassas Optik Yönetim Kurulu Başkan Vekili Osman YILDIRIM tarafından, Milli Eğitim Bakanı İsmet YILMAZ’a tesiste üretilen ilk gündüz görüş dürbünü hediye edildi.
http://www.aselsan.com.tr/tr-tr/basin-odasi/haberler/Sayfalar/ASELSANHassasOptik20160531.aspx

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder