Savunma ve Stratejik Analizler

30 Kasım 2016 Çarşamba

Milli savaş uçağı için çalışmalar sürüyor

30.11.2016 Sabah

Türkiye’nin uzayda bir uydu filosu olacağını belirten Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, milli savaş uçağı ile bölgesel yolcu uçağının üretimi için çalışmaların devam ettiğini kaydetti Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, TÜRKSAT 6A'yı 2019'da tamamlayacaklarını belirterek, "Artık uzayda bir uydumuz olmayacak, bir uydu filomuz olacak. TÜBİTAK UZAY'ın hedefi, 12 yıl içinde dünya standartlarında en ileri düzey kabul edilen 30 santimetre yer örnekleme mesafesine ulaşmaktır" dedi. Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği'nin (MÜSİAD) stratejik partnerliğinde, EMEA Uydu Operatörleri Birliği ev sahipliğinde düzenlenen 2. Global Satshow'un açılışında konuşan Bakan Özlü, Türkiye'nin uzay, havacılık, savunma, enerji, gıda ve biyoteknoloji gibi sektörlerde de ciddi bir ivme yakalamak istediğini, bu sektörleri ülke için stratejik sektörler olarak gördüklerini kaydetti.

SAVAŞ UÇAĞI

Bakan Faruk Özlü, Türkiye'nin Atak Helikopteri, eğitim uçağı Hürkuş, insansız hava araçları Anka, Karayel ve Bayraktar gibi projeleri başarıyla hayata geçirdiğini ve geçirmeye devam ettiğine işaret ederek, "Yine milli savaş uçağımızı ve bölgesel yolcu uçağımızı üretmek için de çalışmalarımız sürüyor. RASAT ve GÖKTÜRK 2 gibi uyduları, kendimiz tasarladık ve ürettik. Bunun yanında yine TÜBİTAK UZAY liderliğinde ve sanayimizin de katılımıyla ilk yerli haberleşme uydusu olan TÜRKSAT 6A projemiz de başladı" diye konuştu.

5B 2019'DA TAMAM

Türksat Yönetim Kurulu Başkanı Vecdi Gönül, teklif değerlendirmelerinin devam ettiğini belirterek, "Türksat 5A'yı ve Türksat 5B'yi 2019 yılının sonuna kadar hizmete sokmayı hedeflemekteyiz" dedi. Vecdi Gönül, Türkiye'de son 10 yılda uydu ve uzay teknolojilerinin geliştirilmesi ve entegrasyon faaliyetleri ile bu alandaki teknolojik gelişimin ülke genelinde farklı sektörlere yaygınlaştırılmasının hız kazandığını ifade etti.

MÜSİAD Genel Başkanı Nail Olpak, uydu uzay ekonomisinin toplam 250 milyar dolarlık bir değere ulaştığına işaret ederek, "Uydu operatörleri, bu ekonominin üçte ikisini karşılıyor" dedi. EMEA Genel Sekreteri Aarti Holla ise Türkiye'nin uzay ve uydu teknolojilerinde önemli bir yere sahip olduğunu vurguladı.
http://www.sabah.com.tr/ekonomi/2016/11/30/milli-savas-ucagi-icin-calismalar-suruyor

ASELSAN'a 65 milyon dolarlık ek sipariş.

30.11.2016 AA

ASELSAN ile Savunma Sanayii Müsteşarlığı arasındaki "Modüler Geçici Üs Bölgesi Projesi"ndeki sözleşme değişikliği ile ASELSAN'a toplam 64 milyon 964 bin 559 dolar tutarında ilave "Güvenlik Sistemi" siparişi verildi.

ASELSAN tarafından Kamuyu Aydınlatma Platformu'nda (KAP) yapılan açıklamada, ASELSAN ile Savunma Sanayii Müsteşarlığı arasında 'Modüler Geçici Üs Bölgesi Projesi' ile ilgili olarak 5 Şubat 2013 tarihinde imzalanan sözleşmeye ilişkin değişiklik yapıldığı bildirildi.

Söz konusu sözleşme değişikliği ile ASELSAN'a toplam 64 milyon 964 bin 559 dolar tutarında ilave 'Güvenlik Sistemi' siparişi verildiği ifade edilen açıklamada, sözleşme değişikliği kapsamında teslimatların 2019 yılına kadar tamamlanacağı kaydedildi.
http://www.ahaber.com.tr/ekonomi/2016/11/30/aselsana-65-milyon-dolarlik-ek-siparis

MİLDAR radarı, ATAK Helikopterine Entegre Edildi

30.11.2016 Star

Meteksan Savunma’nın “Hava Platformları için Milimetre Dalga Radarı Geliştirilmesi Projesi” kapsamında helikopter platformları için geliştirdiği Milimetre Dalga Radarı (MİLDAR), geçtiğimiz aylarda, TUSAŞ tesislerinde, ATAK helikopterine entegre edildi. Yer kontrol testleri devam eden Helikopter MİLDAR’ın, uçuş testlerine yakın zamanda başlanacak.

Helikopter MİLDAR’ın özellikleri şöyle sıralandı:

Hedef tespit takip fonksiyonu,
Çoklu hedef tespiti,
Yavaş ve hızlı tarama,
Yüksek açısal ve menzil çözünürlüğü,
Yavaş tarama modunda hedef tespit ve takip için 12 km menzil,
Düşük hacim, ağırlık ve güç ihtiyacı,
Gerçek zamanlı ARPO görüntüsü,
2,5 km menzilde arazi profili oluşturma,
Seyrüsefer desteği

Söz konusu projenin sözleşmesi, Savunma Sanayii Müsteşarlığı ile Meteksan Savunma arasında, 21 Haziran 2013 tarihinde imzalanmıştı.

Proje kapsamında, helikopter platformları için tararken izleme yeteneğine sahip atış kontrol radarı, insansız hava aracı platformları (İHA) için atış kontrol radarı ile İHA’ların otomatik iniş ve kalkışı için hassas konum bilgisi sağlayan Otomatik Kalkış İniş Sistemi (OKİS) geliştirilecek.
http://www.star.com.tr/teknoloji/mildar-radari-atak-helikopterine-entegre-edildi-haber-1163129/

TSK İcin Stratejik Bir Guc Uretim Sistemi Yolda

22/11/2016 by Tyrannosurusrex -  https://tyrannosurusrex.wordpress.com/

Dunyada da henuz calismalari devam eden superkritik karbon dioksit (S-CO2) kullanan guc uretim sistemleri konusunda ulkemizde de calismalar yapiliyor.

Bu konudaki calismalari belirli bir noktaya gelen Idealab Operasyon Muduru Hayri Ozturan ile bir mulakat gerceklestirdik.

Yazida, oncelikle medyada tamami yer alamayan basin bultenlerinin tamamini ve devaminda da soru cevap kismini bulabilirsiniz.

TÜRK DENİZALTILARININ DENİZ ALTINDA KALMA SÜRESİ 5 GÜNDEN 90 GÜN GİBİ REKOR BİR SÜREYE ÇIKARILIYOR

Türk mühendislerinin üzerinde çalıştıkları sıkıştırılmış karbondioksit kullanan güç üretim sistemi hayata geçtiğinde TSK envanterine kayıtlı denizaltılarında snorkelsiz su altında kalma süresi nükleer denizaltılar seviyesine çıkacak.

Teknopark İstanbul’da faaliyet gösteren İdealab, karbondioksit gazını kullanarak oluşturduğu yenilikçi güç üretim sistemi ile geleneksel motor sistemlerine göre daha verimli ve yüksek yoğunluklu bir güç üretimi sağlıyor. Sistemin denizaltılara uyarlanması ile denizaltılarımızın suyun altında kalma süresi katlanarak artacak.

NÜKLEER YAKIT SİSTEMİ KULLANAN DENİZALTILARA EŞDEGER

Fransa, Almanya ve İsveç gibi ülkelerde yer alan dünyadaki geleneksel denizaltı üreticileri dizel motor ile çalışan sistemler üretiyor. Bu denizaltıların ortalama denizde kalma süresi 5 gün civarı. Türkiye son olarak Almanya’dan aldığı, Gölcük’te inşası devam eden ve yakıt hücresi ile çalışan sistemden oluşuyor ve snorkelsız 15 gün sualtında kalabiliyor. Nükleer reaktör ile çalışan denizaltıları ise sadece ABD ve Rusya Federasyonu gibi sayılı ülkeler üretebiliyor. Nükleer yakıt kullanan bu denizaltılar 3 ay denizin altında kalabiliyor.

Idealab tarafından üretilecek güç sistemi ise nükleer yakıta eşdeğer bir enerji sağlayarak 90 gün su altında kalmayı sağlayacak ve 15 bin km menzile sahip olacak. Bu sistem ile Türkiye stratejik bir güç kazanarak bu alanda sınıf atlayacak.

KARBONDİOKSİT GAZI SIKIŞTIRILARAK BÜYÜK ENERJİ ORTAYA ÇIKARTILIYOR

Güç sistemi prensip olarak buharlı üretim yapan sistemlere benzerlik gösteriyor. Sistemde buhar yerine karbondioksit gazı kullanılıyor. Sıcak gaz süper kritik bölge olarak adlandırılan alanda bir kompresör vasıtasıyla sıkıştırılıyor. Sonra özel olarak tasarlanmış bir ısıtıcı vasıtası ile basınçlandırılmış gaz ısıtılıyor.

Süper kritik alan olarak ifade edilen bölgede sıcaklık 700 derecenin üzerine kadar çıkabiliyor. Isınmış basınçlı gaz bir tribünden geçirerek mekanik enerji elde ediliyor. Daha sonra elektrik enerjisine çevrilerek ana tahrik motoruna iletiliyor.

AMERİKALILAR İLE YARIŞIYORLAR

Karbondioksit gazını kullanan güç sistemleri üzerinde Amerika, Almanya ve Güney Kore gibi ülkeler de yoğun olarak çalışıyor. Amerika Enerji Bakanlığı ve ünlü motor üreticisi firmalar 6 yıl sürecek pilot uygulamalar için fonlamalarını en yüksek seviyelerde sürdürüyor. Buna karşın Türkiye bu alanda daha önde yol almakta.

İdealab’ın Savunma Sanayii Müsteşarlığı ve TUBİTAK tarafından da desteklenen projesinde 2017’de prototip üretimi yapılarak pilot tesis kurulacak. Daha sonra deniz platformlarına uygulama yapılacak.

Çalışan ve kendini ispat etmiş sistemelerin 2023’de TSK envanterinde çalışan MİLGEM gibi yüzer platformlara da uygulanması hedeflenmekte.

25 KAT YER AVANTAJI SAĞLIYOR

Sistemin en önemli özelliği normal motor ve güç sistemlerine göre 25 kat küçültmesi. Bu alan denizaltılar için çok kritik özelliğe sahip. Torpido büyüklüğü kadar bir alana kaplayacak sistem snorkelsiz dalma süresini 90 güne çıkartmasının yanında, 15 bin km menzil, yüksek nitelikli iş gücü istihdamı ve ihracat imkanlarını da sağlaması açısından kritik öneme sahip. Sistem 1200 metrelik derinliklerdeki basınca dayanabiliyor.

Idealab Operasyon Müdürü Hayri Özturan, nükleer denizaltının ABD ordusuna maliyetinin 2.5 milyar dolar olduğunu, bunun büyük kısmının ise güç üretim sistemi maliyeti olduğunu söyleyerek kendilerinin geliştirdikleri sistemin kullanıldığı denizaltı maliyetinin ise 350 milyon dolar olduğunu kaydetti.

OKYANUSUN DERİNLİKLERİNDE SESSİZLİK





















Denizaltılarda en stratejik noktalardan biri ses yayınımıdır. Dizel motorun sesi 2 bin kilometreden duyuluyor. Karbondioksit yakıt ile çalışan güç düzeni ise sesi 20’de bire indiriyor.

Idealab Operasyon Müdürü Hayri Özturan “Denizaltı suyun üzerine çıktığı zaman hemen hedef oluyor. Suyun altında kaldığı sürece stratejik bir silah. Denizaltının oluşturduğu ses yayınımı ise tespit edilebilirlik açısından hayati öneme sahip” diye konuştu.

SORU CEVAP:

TO: Sistemde kullanilacak sıkıştırılmış CO2 hakkinda bilgi verebilir misiniz?

HÖ: CO2 Çevrim içinde tüketilmiyor, hatta dizel ve oksijen reaksiyonu sonucu üretiliyor, fazlası özel tasarım eksoz ile dışa atılıyor. Sistem yüksek basınçta çalıştığı için bunun için ayrı bir pompalama gerekmiyor.

TO: Cevirim esnasinda CO2 turbinden gectikten sonra sogutulmasi gerekli. Buyuk sistemlerde, ozellikle denizaltilarda, ısının atilmasi veya atilan isinin denizaltinin yerini belli etmesi gibi problemlere yol acabilir mi?

HÖ: CO2 içindeki ısı mümkün olduğu kadar sistem içinde geri kazanılıyor, Deniz suyu ile olan soğutma CO2 sıcaklığını 80-90 derecelerden Deniz suyu sıcaklığının 3-5 derece üstüne kadar soğutuluyor.

TO: Cabuk devreye alinip/cikartilabilen bir sistem midir?

HÖ: Sistem dönen elemanları küçük olduğundan devreye alma süresi çok kısadır. (1-3 dakika)

TO: Nukleer yakita esdeger bir enerjiden bahsetmissiniz. Nukleer reaktore sahip denizaltilar gorevlerini guc uretimi acisindan sure kisitlamasi olmaksizin surekli yuksek hizlarda (genelde 20+ knot) icra edebilirken; 90 gun ve 15.000 km kistaslarindan yola cikarsak, sisteminizin entegre edildigi denizaltilarda surekli ortalama hizin 4 knot civarinda olacagi farkediliyor. Bu da AIP’li denizaltilarda PEM fuel cell devrede iken elde edilen enerji ile yapilabilen ~6 knot hizin sadece 2/3’u oraninda. Bu konuda biraz bilgi verebilir misiniz?

HÖ: 90 Gün 15.000 km menzil 86-90 ton dizel yakıt ve belli bir görev profili ile hesaplandı. 3,5 MW’lık bir sistem için görev profili menzil ve hız olarak şöyle; 800 km 20 knot, 1.600 km 10 knot, 12.600 km ise 4 knot’a takabul etmekte.

TO: Harekat esnasinda kritik bir ariza meydana gelmesi riskine karsi yedekli bir sistem mi tasarliyorsunuz?

HÖ: Sistem yedekli olarak düşünülmekte, ayrıca arızalanan sistem (Döner parçaların bulunduğu) 1 saat gibi kısa bir sürede rahatlıkla değiştirilebilmekte.

TO: Herhangi bir demonstrasyon yapacak seviyeye geldiniz mi? Bir test bench veya prototip soz konusu mu? Yoksa tasarim asamasinda misiniz?

HÖ: Komponent bazında demonstrasyonlar yapılmış durumda. 1MW lık sistem bazında demonstrasyonlar 2017 sonu itibarıyla olacak şekilde planlanmakta.

TO: Su anda, ileride MILDEN icin gerekli olacak ~4 MW’lik turbin uzerinde mi calisiyorsunuz? Yoksa 2023 hedefiniz mi o?

HÖ: Şu an 3.5-4 MW lık bir sistem için konsept çalışmaları tamamlanmış durumda. Yukarıda verilen değerler bu konsept çalışmasının sonucu. Bunlara ilaveten 5MW, 10 MW ve 20 MW lık sistemler için kavramsal çalışmalar yapıldı. Buradaki amaç 6.000 tonluk gemiler için CODAG yada CODELAG tarzı alternatiflerini ortaya koymaktı.

TO: Nihai kullanici olacak TSK’ya bir demonstrasyon da yaptiniz mi?

HÖ: TSK ve SSM nin ilgili birimleri ile görüşmeler devam etmekte olup sistem yetenekleri ve özellikleri konusunda çeşitli sunumlar ve bildirimler yapıldı.

TO: Sisteminiz tanimladiginiz tum platformlara da uygulunabilmesi icin olceklendirilebilir bir sistem midir? Ornegin ileride bir ucak gemisi yapmayi dusunursek bunun ihtiyaclarini da karsilayabilecek tam bir urun ailesine donusebilir mi?

HÖ: Sistem 1 MW ile 500 MW arası ölçeklendirilebilir.

TO: TUBITAK, alt sistem, yardimci sistem ve/veya komponentlerin uretilmesi bazinda teknoloji gelistirme destegi sagliyor mu? Yani hem prototipi yaparken sizin yapmaniz gerekenlerin haricinde gerekli urunler, hem de ileride seri uretim noktasina gelirsek ve ulkemize acik/gizli bir ambargo soz konusu olursa boyle bir sistemi yurt ici imkanlarla uretmek icin gerekli tum parcalar elimizde olabilecek mi?

HÖ: TUBITAK ile teknoloji geliştirme projelerimiz bulunmakta. Bahsettiğiniz durumlar düşünülerek sistemin tamamen yurtiçi imkanlarla hayata geçirilmesi de ana hedeflerimiz arasında.

TO: Sistemin, dunyada hedeflendigi gibi sivil uygulamalari da mumkun mu?

HÖ: Elbette mümkün. Özellikle sistem sıfır NOX emisyonuna sahip olması sebebiyle (Yanma sıcaklığının düşük olması ve kullanılan yanma teknolojisi itibarıyla) ticari gemi, hava soğutmaya da imkan vermesi ile de enerji sektörü uygulamalarını da cazip hale getirmekte.

TO: Sunum gorselindeki “Yuksek Nitelikli Istihdam 100 Doktora 200 Yuksek 300 Muhendis” ne demektir? Bu proje hayata gecerse istihdam edilecek ilave personel sayisi midir?

HÖ: Rakamlar bu proje ve diğer ticari enerji sektörü uygulamaları da düşünülerek verilmiştir.

TO: Verdiginiz bilgiler icin cok tesekkur eder bir an evvel urun haline donusmesini umarim.

https://tyrannosurusrex.wordpress.com/2016/11/22/tsk-icin-stratejik-bir-guc-uretim-sistemi-yolda/

27 Kasım 2016 Pazar

Türk denizaltısı derinden ilerliyor

27.11.2016 Milliyet - GÖKHAN KARAKAŞ - İSTANBUL

Dünyanın en büyük üreticisiyle anlaşma yapan Gürdesan, 68 metre boyundaki denizaltıların torpido kovanı, pervane şaftı ve hidrolik pistonları başta olmak üzere 492 parçasını Deniz Kuvvetleri’ne teslim edecek

2026’ya kadar teslim edilmesi beklenen Reis sınıfı denizaltıların tamamı Gölcük’te inşa edilecek. Milli denizaltının silah ve savunma sistemleri de yerli olacak

Türk donanması için üretilen yeni nesil denizaltılar için dünya devi ThyssenKrupp Marine System’den lisans alan yerli sanayi, torpido kovanı imal ediyor. 2020 yılına yetişmesi planlanan Reis sınıfı su altı gemileri için dünyanın en büyük üreticisiyle anlaşma yapan Gürdesan, 68 metre boyundaki denizaltıların torpido kovanı, pervane şaftı ve hidrolik pistonları başta olmak üzere 492 parçasını Deniz Kuvvetleri’ne teslim edecek. 2026’ya kadar teslim edilmesi beklenen Reis sınıfı denizaltıların, yurtdışından alınan son proje olması ardından milli denizaltıya geçilmesi planlanıyor.

Türkiye’nin milli denizaltı yapması için çalışmalar sürerken yurtdışından alınan son denizaltı projesinde Türk mühendis ve iş gücü katkısı her geçen gün artıyor. Pek çok ülke donanmasının kullandığı “Havadan Bağımsız Tahrik Sistemli Yeni Nesil Denizaltı Projesi” kapsamında üretilecek 6 sualtı savaş gemisi, 2020’den itibaren Türk donanmasına katılacak. Gölcük’te yapılacak denizaltıların silah, savunma ve hareket gibi sistemlerini ise Türk kuruluşları üretecek. ASELSAN, HAVELSAN, TÜBİTAK gibi kurumların yer aldığı yüklenici firmaların yanı sıra özel sektörden de Gürdesan, torpido kovanlarını ThyssenKrupp lisansı ile üretmeye başladı.

Silah sistemi Türk malı

Dört denizaltının baş tarafında yer alan 8’er torpido kovanını üreteceklerini belirten Gürdesan yetkilisi Mustafa Gürsoy, “2025 sonuna kadar tüm gemilerin yetişmesi planlandığı için Alman yüklenici torpido kovanlarının imalatını bize verdi. 2 Alman mühendisin denetiminde çok hızlı şekilde yetiştireceğiz. Section 50 adlı torpido kovanları bittiğinde 180 ton ağırlığında 12 metre boyunda olacak. Yalova Altınova’daki tersanemizde üreterek Gölcük’teki askeri tersaneye denizden götürerek montajını yapacağız. ThyssenKrupp Marine System, Türk işgücü ve mühendisliğine güveniyor. Denizaltıların silah sistemlerinin ülkemizde yapılması geminin varlık amacı. Atılan bu büyük adımın ardından hedefimiz milli denizaltıyı yapabilecek imkan ve kabililiyeti kazanmak. Böylece denizaltılar yüzde 70-80 oranında yerli olacak. Torpido gruplarının yanı sıra denizaltının pervane sisteminin şaftı ve hidrolik pistonları gibi 19 tipte 492 piston imal edeceğiz” dedi.

4 milyar dolarlık proje

3 okyanusta boy gösteren, Türk Deniz Kuvvetleri’ni gücüne güç katacak yeni nesil denizaltılar uluslararası denizcilik literatürüne Type-214TN (Turkish Navy) olarak geçecek. Havadan Bağımsız Tahrik Sistemli (AIP) yeni tip denizaltıdan dünya üzerinde 36 tane bulunuyor. Sualtı savaş gemilerinin 6'sını da Türkiye yapacak. TCG Piri Reis denizaltısının Gölcük Tersane Komutanlığı’nda inşası sürüyor. Teslim edilecek ilk denizaltının adının TCG Pirireis olması planlanırken diğerlerinin TCG Hızır Reis, TCG Murat Reis, TCG Aydın Reis, TCG Seydi Ali Reis ve TCG Selman Reis olması planlanıyor. TCG Piri Reis'in ilk kaynak törenine Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral Bülent Bostanoğlu da katıldı. Bu denizaltılar Akdeniz’i boydan boya sualtından geçebilecek ya da ABD’ye yakıt ikmali yapmadan gidip gelebilecek güçte. 3 hafta su altında kalabilen 68 metre boyundaki denizaltılarda 30-35 personel bulunacak. 250 metre derinliğe kadar inebilen su altı savaş gemisinin 8 torpido kovanından Harpoon füzesi de atılabiliyor. Projenin toplam 4 milyar dolara mal olması hedefleniyor.
http://www.milliyet.com.tr/turk-denizaltisi-derinden-ilerliyor-ekonomi-2351894/

26 Kasım 2016 Cumartesi

FAC55 Pakistan'da göz doldurdu

26.11.2016 AA - ANKARA - GÖKSEL YILDIRIM

Türk Deniz Kuvvetleri Hücumbot Projesi için tasarımı yapılan yüksek süratli hücumbot "FAC55", Katar ve Azerbaycan’ın ardından, Pakistan’da görücüye çıktı.

Savunma Teknolojileri Mühendislik ve Ticaret AŞ'nin (STM) daha önce Katar ve Azerbaycan’da tanıttığı, yenilikçi yaklaşımla tasarlanan yüksek süratli hücumbot "FAC55", Pakistan’da da büyük ilgi gördü. Tamamen yerli tasarım hücumbotlar, savaş yeteneğiyle göz dolduruyor.

Pakistan'da düzenlenen, son teknoloji savunma ürünlerinin sergilendiği 9. IDEAS Uluslararası Savunma Sanayi Fuarı'na, 34 ülkeden 418 firma katıldı. Fuar, Pakistanlı üst düzey ziyaretçiler ve yabancı temsilcilerin ilgi odağı oldu.

Çok sayıda Türk firması da Pakistan ile iş birliğini artırmak ve yeni projeleri tanıtmak amacıyla fuarda yerini aldı.

STM tarafından Türk Deniz Kuvvetleri Hücumbot Projesi için tasarımı yapılan FAC55 (Fast Attack Craft) hücumbotu da Pakistan'da görücüye çıktı.

Pakistan Deniz Kuvvetleri ile Denizde İkmal Gemisi ve Denizaltı Modernizasyon Projeleri'ni yürüten ve Pakistan'da başarılı işlere imza atan STM, MİLGEM Korvetleri'nin yanı sıra yeni, tamamen milli, yüksek süratli FAC55 hücumbotuyla Pakistan Deniz Kuvvetlerinden büyük ilgi gördü.

Dünyadaki örneklerinin önünde: Korvet yeteneklerine sahip olan, yenilikçi tasarımıyla dünyadaki benzer tipte hücumbotlardan bir adım öne çıkan FAC55, özellikle üstün su üstü harbi kabiliyetiyle dikkati çekiyor.

FAC55, harp zamanı etkin görev yapabilecek şekilde uluslararası standartlara uygun olarak gaz türbini tahrik sistemiyle donatılmış tek gövdeli savaş gemisi özellikleri taşıyor.

Denizde 55 knot üzerinde yüksek hıza ulaşan yeni tip hücumbotların deplasman ağırlığı ise 535 ton düzeyinde bulunuyor.

Yaklaşık 2 yıldır devam eden tasarım çalışmaları ve yapılan testler sonucunda beklentilerin üzerinde performans gösteren FAC55, önümüzdeki dönemde Türk Deniz Kuvvetlerinin hücumbot projesi için aday olacak.

FAC55 hücumbotu, şimdiden başta Pakistan olmak üzere, diğer ülkeler tarafından ilgiyle takip ediliyor.

http://aa.com.tr/tr/bilim-teknoloji/turkiyenin-hizlisi-pakistanda-goz-doldurdu/693546

STM: 9. Uluslararası Pakistan Savunma Fuarı ve Semineri’ne katıldık.

https://www.stm.com.tr/tr/haberler/duyurular/9-uluslararasi-pakistan-savunma-fuari-ve-seminerine-katildik

25 Kasım 2016 Cuma

Üs/Liman Hava Savunma Sistemi Projesi

15.11.2016 SSM

Amaç : Deniz Kuvvetleri Komutanlığı’nın mevcut üs, liman ve tesislerinin hava tehditlerine karşı etkinlikle savunulması maksadıyla üs/liman hava savunma sistemi ihtiyacının karşılanmasıdır.

Kapsam : Hava Savunma Güdümlü Mermi Sistemi ile Hava Erken İkaz Komuta Kontrol Sistemi (HERİKKS) tedariki.

Proje Modeli : Yurtiçi Geliştirme
http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/projeler/Sayfalar/proje.aspx?projeID=390

24 Kasım 2016 Perşembe

Satıhtan Havaya Milli Güdümlü Mermi ve Sistemi Tedariki Projesi

15.11.2016 SSM

Amaç : Savaş Yönetim Sistemi, Çok Amaçlı Faz Dizinli Radar ve TF-2000 platformu ile entegre çalışabilecek, kuvvet ve bölge hava savunması yapabilecek kısa/orta ve uzun menzilli güdümlü mermi ve sisteminin tedarikini sağlamak.

Kapsam : Kısa/orta menzilli satıhtan havaya G/M ve uzun menzilli G/M ve sistemi tedariki.

Proje Modeli : Yurtiçi Geliştirme

Mevcut Durum : Tasarım ve Geliştirme Dönemi Teklife Çağrı Dosyası (TÇD) yayımı hazırlık çalışmalarına devam edilmektedir.

http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/projeler/Sayfalar/proje.aspx?projeID=391







































TURKISH NAVY SHIPBUCKET
http://turkishnavyshipbucket.blogspot.com/

22 Kasım 2016 Salı

Askeri Fabrika ve Tersanelere Yeni Yetkiler Getirildi

22 Kasım 2016 milscint.com / Betül SÖNMEZER

Resmi Gazete’nin 22 Ekim tarihli 29896’ncı sayısında yayınlanan Olağanüstü Hal Kapsamında Bazı Tedbirler Alınması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname’de, Millî Savunma Bakanlığı Görev ve Teşkilâtı Hakkında Kanuna 2’nci maddesinden sonra gelmek üzere, askeri fabrikalar ve tersanelere yeni yetkiler getirildiğini bildiren aşağıdaki 2/A maddesi eklendi:

“Askeri fabrikalar ve tersaneler, üretim planlaması çerçevesinde ve asli görevlerini aksatmamak kaydıyla genel yönetim kapsamındaki kamu idarelerinden, kamu iktisadi teşebbüslerinden, yabancılar dâhil gerçek ve tüzel kişilerden sipariş almaya veya bunların ihtiyaçları için teklif vermeye, bu siparişler ve teklifler sebebiyle her türlü ticari işlemlere girişmeye ve gerektiğinde müşterek imalatta bulunmaya, atıl durumda olan tezgâh ve ekipmanlarını kiralamaya yetkilidir.

Bu faaliyetlerin icrasında, 30/5/1985 tarihli ve 3212 sayılı Silahlı Kuvvetler İhtiyaç Fazlası Mal ve Hizmetlerinin Satış, Hibe, Devir ve Elden Çıkarılması; Diğer Devletler Adına Yurt Dışı ve Yurt İçi Alımların Yapılması ve Eğitim Görecek Yabancı Personel Hakkında Kanun ve 10/6/1985 tarihli ve 3225 sayılı Millî Savunma Bakanlığı, Kara, Deniz ve Hava Kuvvetleri Komutanlıklarına Bağlı Kurumlar ile Asker Hastanelerinde Döner Sermaye Teşkili ve İşletilmesine İlişkin Kanun hükümleri uygulanmaz. Bu kapsamda yürütülecek faaliyetlerle ilgili usul ve esaslar Millî Savunma Bakanlığınca çıkarılan yönetmelikle belirlenir.”
http://www.milscint.com/tr/askeri-fabrika-ve-tersanelere-yeni-yetkiler-getirildi/

20 Kasım 2016 Pazar

Türk denizaltısına süper güç

Kasım 20, 2016 Murat Palavar - Yeni Şafak

Türk mühendisleri yakıtı karbondioksit olan yeni bir güç üretim sistemi geliştirdi. 2017'de ilk prototipi yapılacak sistem, denizaltılarda 5 gün olan deniz altında kalma süresini 90 güne çıkartacak. Sistem hem az yer kaplıyor hem de sessiz.

Türk denizaltılarının deniz altında kalma süresi 5 günden 90 gün gibi rekor bir süreye çıkarılıyor. Türk mühendislerinin üzerinde çalıştıkları sıkıştırılmış karbondioksit kullanan güç üretim sistemi, hayata geçtiğinde TSK envanterine kayıtlı denizaltılarda snorkelsiz su altında kalma süresi nükleer denizaltılar seviyesine çıkacak. Teknopark İstanbul'da faaliyet gösteren İdealab, karbondioksit gazını kullanarak oluşturduğu yenilikçi güç üretim sistemi ile geleneksel motor sistemlerine göre daha verimli ve yüksek yoğunluklu bir güç üretimi sağlıyor. Sisteminin denizaltılara uyarlanmasıyla denizaltıların suyun altında kalma süresi katlanarak artacak.

AMERİKA DA ÇALIŞIYOR

Türkiye son olarak Almanya'dan aldığı sistem yakıt hücresi ile çalıştığı halde snorkelsız olarak 15 gün sualtında kalabiliyor. Nükleer reaktör ile çalışan denizaltıları ise sadece ABD ve Rusya gibi ülkeler üretebiliyor. Nükleer yakıt kullanan bu denizaltılar 3 ay denizin altında kalabiliyor. İdealab tarafından üretilecek güç sistemi ise nükleer yakıta eşdeğer bir enerji sağlayarak 90 gün su altında kalmayı sağlayacak. 15 bin kilometre menzile sahip olacak bu sistem ile Türkiye stratejik bir güç kazanarak bu alanda sınıf atlayacak. Karbondioksit gazını kullanan güç sistemleri üzerinde Amerika, Almanya ve Güney Kore gibi ülkeler de yoğun olarak çalışıyor. Amerika Enerji Bakanlığı ve ünlü motor üretici firmalara 6 yıl sürecek pilot uygulamalar için fonlamalarını en yüksek seviyelerde sürdürüyor. Buna karşın Türkiye bu alanda daha önde yol alıyor.

25 kat daha az yer avantajı sağlıyor

Sistemin en önemli özelliği normal motor ve güç sistemlerine göre 25 kat daha az yer kaplaması. Sağlanan bu avantaj denizaltılar için çok kritik özelliğe sahip. Torpido büyüklüğü kadar bir alana kaplayacak sistem snorkelsiz dalma süresini 90 güne çıkartmasının yanında, 15 bin km menzil, yüksek nitelikli iş gücü istihdamı ve ihracat imkanlarını da sağlaması açısından kritik öneme sahip. Sistem Bin 200 metrelik derinliklerdeki basınca dayanabiliyor.

Derinliklere sessizlik katacak

Denizaltılarda en stratejik noktalardan biri ses yayınımı. Dizel motorun sesi 2 bin kilometreden duyuluyor. Karbondioksit yakıt ile çalışan güç düzeni ise sesi 20'da bire indiriyor. İdealab Operasyon Müdürü Hayri Özturan “Denizaltı suyun üzerine çıktığı zaman hemen hedef oluyor. Suyun altında kaldığı sürece stratejik bir silah. Denizaltının oluşturduğu ses yayınımı ise tespit edilebilirlik açısından hayati öneme sahip" diye konuştu.

Karbondioksit gazı sıkıştırılıyor

Türk mühendislerinin geliştirdiği güç sistemi, buharlı üretim yapan sistemlere benzerlik gösteriyor. Buhar yerine karbondioksit gazı kullanılan sistem, gaz 'süper kritik bölge' olarak adlandırılan alanda bir pompada sıkıştırılıyor. Sonra bir ısıtıcı vasıtası ile basınçlandırılmış gaz ısıtılıyor.

http://www.yenisafak.com/ekonomi/turk-denizaltisina-super-guc-2567042

18 Kasım 2016 Cuma

New Russian iron Curtain System (Rtut-BM" EH) Electromagnetic

62 milyon liralık sözleşme

18 Kasım 2016 YeniAkit

ASELSAN Elektronik Sanayi ve Ticaret AŞ, Milli Savunma Bakanlığı ile "Lazer Hedef İşaretleme Sistemi" tedarikine ilişkin 62 milyon liralık sözleşme imzaladığını duyurdu.

ASELSAN Elektronik Sanayi ve Ticaret AŞ'nin Kamuyu Aydınlatma Platformunda (KAP) yer alan açıklamasında "ASELSAN ile Milli Savunma Bakanlığı arasında, Türk Silahlı Kuvvetlerinin ihtiyacı olan 'Lazer Hedef İşaretleme Sistemi' tedarikine ilişkin olarak toplam bedeli 62 milyon 77 bin lira tutarında sözleşme imzalanmıştır.
...
http://www.yeniakit.com.tr/haber/62-milyon-liralik-sozlesme-236100.html

Milli füze sistemi "Kasırga" TSK'ya teslim edildi

18 Kasım 2016 AA

Milli Savunma Bakanı Işık, ROKETSAN 302 mm Güdümlü Füze ve Silah Sistemi teslim töreni sonrasında gazetecilerin gündeme ilişkin sorularını yanıtladı.

Işık, yeni silah sistemi hakkında, "Kasırga, tamamen Roketsan'ın geliştirdiği ve 120 kilometre mesafeye kadar son derece isabetli atış yapabilen bir sistem. Türkiye'de hem kendi ihtiyaçlarımızı yerli ve milli imkanlarla karşılarken aynı zamanda bu teknolojileri geliştiren, dost ve kardeş ülkelere bunları satan bir ülke konumuna hamd olsun geldik. Bugün burada Kasırga bunun güzel bir örneği." bilgisini paylaştı.

Türk mühendis, tasarımcı ve işçilerinin ürettiği yüzde yüz yerli ve milli bir sistemi burada kullandıklarını ifade eden Bakan Işık, Türk Silahlı Kuvvetlerinin (TSK) vurucu yeteneğini artıran ve Türkiye'nin bu konuda geldiği seviyeyi gösteren güzel bir örnek olduğunu belirtti.
...
TSK'nın dış kaynaktan alım işlemlerini başlattıklarını belirten Işık, dün itibarıyla duyuruya çıktıklarını, 2 Aralık tarihine kadar başvuru süresinin devam edeceğini kaydetti.

Bu çağrıya ilişkin detayları paylaşan Bakan Işık, şunları söyledi:

"Şu ana kadar yaptığımız çağrıda bin 122 subay, 3 bin 47 astsubay alımı yapacağız. Bu noktada özellikle kara kuvvetleri için KPSS puanını 50, deniz kuvvetleri için de 60 olarak belirledik. Bunun dışında özellikle kara, deniz ve hava harp okullarına öğrenci alacağız. Hava harp okulu için zaten biliyorsunuz müracatlar başlamıştı, pilot yetiştirmek için. Şu anda kara ve deniz harp okulları için de 3 bin 491 öğrenci için başvuru sürecini başlatıyoruz. Ayrıca astsubay meslek yüksekokulu içinde bin 811 öğrenci alımını yapacağız. Bütün bu diğer uzman erbaş ve erlerin alım sürecide devam ediyor. Toplamda 30 bin 150 rakamı, bizim duyuruya çıktığımız rakam olacak."

- "F-4'lerin yerine F-35 uçakları girecek"

F-35'lerle ilgili bir soru üzerine Işık, F-35'in bazı parçalarının Türkiye'de üretildiğini, şu ana kadar sipariş verilen uçak sayısının 6 olduğunu bildirdi.

Bu altı uçağın 2018'den itibaren Türkiye'ye tesliminin başlayacağını açıklayan Işık, diğer 8 uçak siparişi için yetki alındığını, son savunma sanayi icra komitesinde 16 uçak için daha yetki verildiğini, toplam 24 uçak siparişinin de verileceğini ifade etti. TSK envanterine F-4'lerin yerine F-35'lerin gireceğini aktaran Bakan Işık, daha sonra da kendilerinin geliştirdiği milli muharip uçağının gireceğini kaydetti.

- "Rusya'nın şu andaki tavrı olumlu"

Türkiye'nin bir hava savunma sistemine ihtiyacı olduğunu, bu ihtiyacın giderilmesi için çalışmaların ise sürdürüldüğünü aktaran Bakan Fikri Işık, değerlendirmelerine şöyle devam etti:

"Bu tek boyutlu sürdürülmüyor. Sadece Rusya ile S-400 için görüşmüyoruz, bunun dışında bu konuda elinde sistem olan diğer ülkelerle de görüşmeler yapılıyor. Rusya'nın şu andaki tavrı olumlu. Bu noktada ümit ederiz ki özellikle NATO üyesi ülkeler daha ciddi bir gayret gösterirler ve NATO'yla uyumlu bir füze savunma sistemimiz olur ama biz hiçbir zaman Rusya'nın bu teklifini de gözardı etmiyoruz. Bunun üzerinde de yoğun şekilde çalışıyoruz. Nihai hedefimiz bu hava savunma sistemlerini, güze savunma sistemlerini yerli olarak üretmek."
...
Tamamen milli üretim

Karadan, kara hedeflerine karşı kullanılan 302 mm füze ve silah sisteminin ilk kafile üretimi tamamlandı. Düzenlenen törenle fırlatma, taşıma yükleme ile komuta aracı ve 302 mm füzelerin Türk Silahlı Kuvvetlerine teslimatı yapıldı. Roketsan tarafından milli imkan ve kabiliyetler kullanılarak tasarlanan, geliştirilen ve üretilen 302 mm füze ve silah sistemi, yüksek isabet ve tahrip gücü sayesinde 30 kilometreden 120 kilometre mesafeye kadar kritik nokta hedeflerini yoğun ve etkili biçimde ateş altına alabiliyor. Sistemin bu üstün özellikleriyle zamanında, doğru ve yüksek ateş gücü sağlayarak, manevra birliklerine mükemmel ateş desteği vereceği belirtiliyor.

http://www.haberturk.com/yerel-haberler/haber/10090751-milli-fuze-sistemi-kasirga-tskya-teslim-edildi




















http://www.milliyet.com.tr/milli-fuze-sistemi-kasirga--siyaset-2347117/

FIRTINA 2’LER YOLDA

17 Eylül 2016 yenisakarya.com

Türk Harb-İş Sendikası Şube Başkanı Yaşar Yavuz, Fırtına Obüsleri’nin daha gelişmiş versiyonu olan Fırtına 2’lerin de ilimizde üretilmesi için TSK’nın onay verdiğini belirterek, “Fırtına 2’leri de Sakarya’da üretmenin gururunu yaşayacağız” dedi

2010’DAN SONRA YENİDEN

Doğu ve Güneydoğu’da PKK terör örgütünün yanı sıra sınır Suriye’de devam eden ‘Fırat Kalkanı’ operasyonunda da IŞİD ve PYD’ye karşı büyük başarı elde eden T-155 Fırtına Obüsleri’nin yeni modeli üretilecek. Fırtına 2 olarak tabir edilen yeni Fırtına Obüslerinin de Arifiye'deki 1’nci Ana Bakım Merkezi Komutanlığı'nda üretileceğini söyleyen Türk Harb-İş Sendikası Sakarya Şubesi Başkanı Yaşar Yavuz, 2010 yılında seri üretimi duran Fırtına Obüslerinin seri üretim hattının, yeni Fırtına 2’lerle yeniden çalışacağını söyledi.

DAHA GELİŞMİŞİ OLACAK

Yeni Fırtına’ların, Türk Silahlı Kuvvetleri’nden (TSK) onay aldığını söyleyen Başkan Yavuz, “Türk Silahlı Kuvvetlerinin yeni isterlerine göre Fırtına 2’ler de yeni eklentiler ve daha fazla elektronikle donatılacak. 2005 yılından 2010 yılına kadar toplamda 281 adet Fırtına Obüsünü 1’nci Ana Bakım Merkez Komutanlığında üreterek, kuvvete (Türk Silahlı Kuvvetleri) teslim ettik. 2010 yılında Fırtına Obüslerinin üretimi durdu, şu anda ise Tanklara ve Fırtına’lara mermi taşıyan mühimmat araçlarının seri üretimine devam ediyoruz” ifadelerini kullandı.

ASELSAN İLE BİRLİKTE

Kundağı motorlu topçu sistemi olan Fırtına Obüslerinin şu anda 15 saniyede 3 atım yaptığını söyleyen Başkan Yavuz, “Fırtına 2’lerde bu süre daha da kısaltılacak. Ayrıca hedefi görmeden yapılan atışlarda, 35 kilometreye kadar olan menzil arttırılacak. Bunların dışında Fırtına 2’ler çok daha gelişmiş sistemlerle donatılacak. Şu anda ASELSAN altyapı Ana Bakım Komutanlığında altyapı çalışmalarına başladı. 2017 yılında Fırtına 2’leri de Sakarya’da üretmenin gururunu yaşayacağız” diye konuştu.
http://www.yenisakarya.com/21442-firtina-2-ler-yolda-haberi.html

15 Kasım 2016 Salı

Doğu Akdeniz'de 'Mavi Balina-2016 Davet Tatbikatı'

15 Kasım 2016 Türk Silahlı Kuvvetleri

1-MAVİ BALİNA-2016 Davet Tatbikatı; Türkiye’nin ev sahipliğinde NATO, Amerika Birleşik Devletleri, Bulgaristan, Pakistan ve Romanya Deniz Kuvvetleri unsurları ile Türkiye’den Deniz ve Hava Kuvvetleri unsurlarının katılımıyla, 19-28 Kasım 2016 tarihleri arasında Doğu Akdeniz’de icra edilecektir.

2-Tatbikatın amacı, katılan birlik/komutanlıkların gerçek harekât ve görevlere hazırlıklarını desteklemek maksadıyla koordineli denizaltı savunma harbi, denizaltı ve deniz hava harekâtı eğitimlerine imkân sunmaktır.

3-MAVİ BALİNA-2016 Davet Tatbikatına;

a-Türkiye’den; dört Fırkateyn, beş Denizaltı, bir Korvet, bir Lojistik Destek Gemisi, iki Deniz Karakol Uçağı, dört Helikopter, VLF BAFA (Denizaltı Cevapsız Yayım İstasyonu) ve Hava Kuvvetleri Komutanlığından bir görev uçuşu,
b-NATO Daimi Deniz Görev Grubu-2 kapsamında; Kanada’dan bir Fırkateyn ve İspanya’dan bir Lojistik Destek Gemisi olmak üzere toplam iki gemi,
c-Bulgaristan’dan bir Fırkateyn,
d-Pakistan’dan bir Fırkateyn
e-Romanya’dan bir Korvet,
f-ABD’den bir Muhrip ve bir Deniz Karakol Uçağı,
g-NATO Deniz Komutanlığı’ndan bir Süratli Analiz Timi personeli,
h-ABD, Bahreyn, Cezayir, Gürcistan, Kuveyt, Lübnan, Nijerya, Pakistan, Romanya ve Suudi Arabistan’dan toplam 16 gözlemci, iki karargâh subayı ve üç Süratli Analiz Timi personeli katılacaktır.
...
http://www.tsk.tr/BasinFaaliyetleri/BD_45

ASELSAN'ın sipariş defteri kabarık

15.11.2016 AA , ANKARA - Göksel Yıldırım

Askeri ve sivil kullanıma yönelik yüksek teknoloji sistem çözümleri geliştiren ASELSAN'ın elindeki siparişlerin ekonomik büyüklüğü 5,7 milyar doları buldu.

Kara, hava, deniz ve uzay platformlarında yüksek teknoloji sistem çözümleri geliştiren Türkiye'nin lider savunma sanayisi kuruluşu olan ASELSAN, kamudan gelen taleplerin karşılanmasının yanı sıra yurt dışı satışların artırılması ve mevcut bilgi birikiminin sivil sektörlere taşınmasına yönelik çalışmalar yürütüyor.

Şirketin, 1 Ocak-30 Eylül 2016 dönemine ilişkin Yönetı̇m Kurulu Faalı̇yet Raporu'na göre, 2015 yıl sonu itibarıyla Türkiye’nin yıllık savunma harcaması, kur etkisi nedeniyle son 5 yılda 17,1 milyar dolardan 15,3 milyar dolara geriledi.

Yurt içindeki bu küçülmeye rağmen, yıllar itibarıyla ASELSAN'ın aldığı yeni proje sayısı arttı. Sektörün doğası gereği savunma projeleri yıllara yaygın projelerden oluşuyor, ayrıca bir sistem projesinin başlangıcından teslimatına kadar geçen süre ortalama 4-5 yıla yayılıyor.

ASELSAN'ın elinde, 30 Eylül 2016 itibarıyla imzaladığı sözleşmeler çerçevesinde 5,7 milyar dolarlık sipariş bulunuyor. Bu siparişler 2025 yılına kadar olan dönemi kapsıyor.

Şirket, ulaştığı yüksek kapasite kullanımıyla dikkati çekiyor. Üretimin büyük bir bölümü siparişe dayalı olarak gerçekleştiriliyor. Müşteri ihtiyaçları doğrultusunda tasarlanan ürünler için Ar-Ge faaliyetleri yürütülüyor.

Şirket çalışmaları, "Haberleşme ve bilgi teknolojileri", "Savunma sistem teknolojileri", "Radar ve elektronik harp sistemleri", "Mikroelektronik güdüm ve elektro-optik" ve "Ulaşım, güvenlik, enerji ve otomasyon" temel faaliyet alanlarında sürdürülüyor.

ASELSAN tüm bu faaliyet alanlarındaki üretimi sonunda, söz konusu dönemde 2 milyar 149 milyon 754 bin liralık satış rakamına ulaştı. Konsolide net satış tutarının 1 milyar 825 milyon 250 bin lirası yurt içi satış, 324 milyon 504 bin lirası ise yurt dışı satış olarak gerçekleşti.

Hedef sürdürülebilir büyüme
Hedef bölge/ülkeler belirlenerek ve bu pazarlara odaklanılarak yoğun pazarlama faaliyetleri yürütülmesi, doğrudan satışın yanı sıra hedef ülkelerde ortak üretim, teknoloji transferi, platform üreticisi uluslararası firmalarla üçüncü ülkelere satışlara yönelik stratejik açılımlar şirketin sürdürülebilir büyüme hedefiyle örtüşüyor.

Yüksek teknoloji gerektiren sivil elektronik alanlarında faaliyet göstermeye yönelik yapılanma da bu hedefle paralellik gösteriyor.

Olası risklere karşı tedbirler Şirketin ana müşterisini, başta Türk Silahlı Kuvvetleri olmak üzere, kamu kurum ve kuruluşları oluşturuyor. Bu durum, şirketin faaliyetlerinin genel olarak kamu talepleri doğrultusunda yönlendirilmesini beraberinde getiriyor.

Yurt dışı satışların artırılmasına ve mevcut bilgi birikiminin sivil sektörlere de taşınmasına yönelik yapılan çalışmalarla müşteri çeşitliliği ve sayısına ilişkin risklerin azaltılması amaçlanıyor.

Çok sayıda yerli ve yabancı tedarikçi ve alt yüklenici ile çalışan ASELSAN için malzeme kalitesi ve tedarik sürekliliğinin sağlanması büyük önem taşıyor. Tedarikçi ve alt yüklenicilerin istenilen teknik yeterliliğe, uzmanlığa ve performansa ulaşamamasından kaynaklanan riskin azaltılması amacıyla güçlü bir yan sanayi alt yapısına sahip olmak konusuna büyük önem veriliyor. Bu kapsamda, çalışılan alt yüklenici firma sayısı artırılıyor.

Küresel ekonomide savunma harcamalarını da etkileyen mevcut ve olası ekonomik gelişmeler, özellikle birlikte çalışılan/ihracat yapılan ülkelerin politik/ekonomik durumu ve bunların şirkete olası etkileri yakından takip edilip, küresel gelişmelere ilişkin projeksiyonlar yapılıyor. Mevcut ve olası gelişmelerin etkilerini en aza indirecek stratejiler, finansal tedbirler sürekli değerlendirilip uygulanıyor.
http://aa.com.tr/tr/bilim-teknoloji/aselsanin-siparis-defteri-kabarik/685803

TEI TS1400 & TJ90

13.11.2016 Turan Oguz

TEI'nin Ozgun Helikopter Projesi icin kendi imkanlari ile gelistirmeye basladigi TS1400 turbosaft motor "cekirdegi"

































75 kg'lik Simsek hedef ucagini azami 15.000 feet, 740 km/h hiza cikarabilen TEI TJ90 turbojet motoru


En Yeni Görüntüleriyle ALTAY Ana Muharebe Tankı

13 Kasım 2016 Pazar

Gökçen Grubu AQUILA firmasını satın aldı

13.11.2016 AA

Bursalı firmaya ait AQUILA uçağına TUSAŞ'tan tam not Bursalı bir firma tarafından satın alınan Alman uçak firması AQUILA'nın ürettiği "A-211" kuyruk numaralı eğitim uçağı Türk Havacılık ve Uzay Sanayi AŞ yetkililerinden tam not aldı..

Büyükşehir Belediyesinden yapılan açıklamaya göre, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, Gökçen Grubu Üst Yöneticisi (CEO) Celal Gökçen ve yetkililerle birlikte TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil'i ziyaret etti.

Almanya'dan kalkarak Ankara'nın Kahramankazan ilçesinde bulunan TUSAŞ'a ait piste inen "A-211" kuyruk numaralı eğitim uçağı burada, Kotil, Savunma Sanayi Müsteşar Yardımcısı Köksal Liman ve mühendisler tarafından incelendi.

Gökçen Grubu'na bağlı B Plas şirketi tarafından Almanya'da üretilen AQUILA marka yerli eğitim uçağı yetkililer tarafından tam not aldı.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Altepe, Gökçen Grubu'nun uçak fabrikası yatırımıyla birlikte Bursa'nın havacılık alanına da girdiğini, son olarak 100 kişilik Alman mühendis grubunun AQUILA'nın geliştirilmesi için mevcut kadroya ilave edildiğini kaydetti.

Şirketin şu anda 200 uçak ürettiğini ve bunların dünyanın her bir bölgesinde eğitim uçuşları için kullanıldığını belirten Altepe, "Daha çok eğitimde kullanılan bu uçakların yaygınlaştırılması konusunda elimizden gelen gayreti gösteriyoruz. B Plas bu konuda yatırımlar yapıyor. Bir yandan uçak üretirken bir yandan da mühendislik firması satın aldı." ifadelerini kullandı.

http://www.bplas.com.tr/
http://www.aquila-aero.com/index.php

TAI'nin uçak üretimi konusundaki tecrübelerinden yararlanmak istediklerini vurgulayan Altepe, bu hedef doğrultusunda ziyareti gerçekleştirdiklerini belirtti.

"İnşallah binlerce satar"

TUSAŞ-TAI Genel Müdürü Temel Kotil ise AQUILA'nın alanında dünyanın en hafif, en ucuz ve en yakışır aracı olacağına inandığını ifade etti.

Türkiye'de uçak üreten şirketlerin yeni yeni çıkmaya başladığını hatırlatan Kotil, Almanya'da uçak fabrikası satın alarak bu sektöre adım atan Gökçen Grubu'nu kutladı. AQUILA'nın gerçekleşen satın almayla birlikte artık bir Türk firması olduğunu ifade eden Kotil, "İnşallah binlerce satar. Hayırlı ve uğurlu olsun." temennisinde bulundu.

AQUILA

Bursa'nın öncü sanayi kuruluşlarından Gökçen Grubu bünyesindeki B Plas, geçen şubatta Alman uçak firması AQUILA'yı satın almıştı.

1995 yılında faaliyetlerine başlayan, dizayn, üretim, servis ve yedek parça olanakları ile sahip olduğu çok sayıdaki uluslararası yetki sertifikasyonlarıyla dikkati çeken AQUILA, ekonomik, yüksek performanslı ve sağlamlık gibi özellikleriyle öne çıkıyor. 6 bin saat uçuştan sonra diğer uçak firmalarının bakım maliyetleri 25 bin avro seviyesindeyken AQUILA'da bu maliyet 4 bin avroya kadar düşüyor. 450 metre mesafede hem kalkış hem de iniş yapabilen AQUILA, İngiliz Hava Kuvvetleri pilotları başta olmak üzere eğitim için pilotlar tarafından tercih edilen ilk marka. Aynı zamanda diğer marka uçaklara bakım ve servis hizmeti sunan firma, ABD, AB ve Avustralya'da kabul gören sertifikasyon yetkilerine sahip.

http://www.ahaber.com.tr/ekonomi/2016/11/13/bursali-bir-firma-alman-ucak-firmasini-satin-aldi

12 Kasım 2016 Cumartesi

Savunma ve Havacılık Dergisi 176'ncı sayı


Azerbaycan ordusu geniş çaplı tatbikata başladı

12.11.2016 Ahaber

Tatbikatta 60 bin asker, 50'den fazla uçak ve helikopter, 150'den fazla tank ve 700'e yakın füze ve top sistemi yer alıyor.

Azerbaycan Savunma Bakanlığından yapılan açıklamaya göre Cumhurbaşkanı İlham Aliyev'in onayladığı plan uyarınca geniş çaplı tatbikata başlanıldı.

Tatbikatta 60 bin asker, 50'den fazla uçak ve helikopter, 150'den fazla tank ve 700'e yakın füze ve top sistemi yer alıyor.

Savunma, karşı saldırı gibi manevraların yapılacağı ve atışların gerçekleştirileceği tatbikat 18 Kasım'a kadar devam edecek.
http://www.ahaber.com.tr/dunya/2016/11/12/azerbaycan-ordusu-genis-capli-tatbikata-basladi

10 Kasım 2016 Perşembe

SSM milli tiltrotor için düğmeye bastı

10.11.2016 Kaynak: www.kokpit.aero

Savunma Sanayi Müsteşarı İsmail Demir, dün Ankara gerçekleştirilen SSM’nin 31’inci kuruluş yıldönümü toplantısında yeni dönem stratejileri hakkında bilgi verdi. Müsteşar Demir, “Tiltrotor uçak için araştırma ve geliştirme projesi yürütülecek” dedi. Yapılan sunumda da milli tiltrotor konusunda çalışmaların hedefler arasında olduğuna dikkat çekildi.

Tiltrotor yani hem helikopter hem de uçak teknoloji için havacılık sektörü uzun yıllardır çalışıyor. Helikopter gibi piste gerek kalmadan dikine havalanabilen araç, daha sonra motorlarını uçak gibi yere paralel hale getiriyor. Havadaki hızı da helikopterlerden çok daha yüksek.

Uzun yıllardır test edilen projeyi hayata ilk geçiren Amerikan Boeing-Bell ortaklığı oldu. V-22 Osprey projesinde Amerikan Deniz Piyadeleri için uçak gemilerinden kalkacak, nakliye uçakları gibi uzun menzilli ancak nokta inişi yapılan ‘tiltrotor’ tasarımı hayata geçti.

İlk uçuşunu 1989’da yapan V-22, 2007’de hizmete girdi. 24 tam teçhizatlı asker veya 10 ton kargo taşıyabilen tiltrotor, saatte 509 kilometre hıza çıkabiliyor. Bu hız, helikopterin yaklaşık iki katına eşit. V-22’nin maksimum menzili ise 3 bin 509 kilometre. Tiltrotor, 722 kilometrelik operasyon yarıçapı ile görev yapabiliyor. Halen ABD, UH-60 BlackHawk’ların yerini alacak yeni nesil tiltrotor genel maksat hava aracı üzerinde çalışmaları destekliyor.

SİVİL MODELİ DE VAR

Tasarım sivil havacılıkta da yer buldu. Bell, İtalyan AgustaWestland ile 609 projesi geliştirmeye başladı. Projenin hakları daha sonra İtalyan şirket tarafından satın alındı. Geçtiğimiz aylarda 609 ölümlü bir kaza ile test sırasında düşse de sertifikasyon süreci devam ediyor.
http://www.kokpit.aero/milli-tiltrotor-ssm

9 Kasım 2016 Çarşamba

"Rusya ile işbirliğine hazırız"

08 Kasım 2016

Savunma Sanayi Müsteşarı (SSM) İsmail Demir, uzun menzilli hava savunma sistemi geliştirmek için Rusya dahil farklı ülkelerden işbirliği isteyenlerle görüşmeye hazır olduklarını söyledi.

SSM'de basın toplantısı düzenleyerek gazetecilerin sorularını yanıtlayan Demir'e Çin ile sözleşme görüşmelerine son verilen Türkiye'nin ilk uzun menzilli füze projesinde Rusya ile sürdürülen müzakerelerde hangi aşamaya gelindiği soruldu. Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin ve Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın geçen ay İstanbul'da yaptığı görüşmenin ardından uzun menzilli füze projesinde de iki ülkenin işbirliği yapabileceği açıklanmıştı.

"Bu konudaki söylemimiz hep aynı ve yol haritamız belli. Biz ihalenin iptal olduğunu söyledik ancak projemizin iptal olmadığını belirttik. Biz bununla ilgili olarak milli geliştirmeye devam ediyoruz. Bu süreç içinde bize destek verme durumunda olan, ülke ve firmalardan da destek alabileceğimizi, teknik işbirliği yapabileceğimizi, daha önce ihaleye teklif veren şirketler dahil olmak üzere çeşitli istekli taraflarla görüşebileceğimizi söyledik. Şu anda konumumuz aynıdır" diyen Demir sözlerini şöyle sürdürdü:

"Çinliler bu konuda görüşmek istediğinde onlarla görüşüyoruz, Thales görüşmek isterse onlarla görüyoruz, Ruslar görüşmek isterse onlarla... Yani bizim bu anlamda yol haritamız belli, bizimle teknik anlamda işbirliği yapmak veya projemize destek olmak isteyen firmaların kapımızı çalmaları durumunda da bunlarla görüşmemiz konusunda açık olduğumuzu söyledik." Demir'e proje kapsamında hazır alıma kesinlikle karşı olup olmadıkları, Rusya'nın S400 füzelerini sunmayı teklif etmesi durumunda Ankara'nın tepkisinin ne olacağı da soruldu. Cevabında hazır alıma değinmeyen, ancak "hızlı temin" için çalışmalar yapılabileceğini belirten Demir, "Optimum tercih ne olur bu çalışmalar içinde görülür. Yani Rusya üzerinden konuşmuyorum, diğer konuştuğumuz kavramlarda da sürekli olarak biz milli geliştirmeye başladık ancak... (geliştirme süreci) 5-6-7 yıl gibi bir zamana yayılıyor ise, o gelişme süreci devam ederken teknik olarak işbirliği yaptığımız kuruluş ile daha hızlı temine yönelik bazı faaliyetler yapılabilir" diyen Demir, "Bunun için de belki yerlilik oranımız azalabilir, belki yabancı payı artabilir ama ihtiyaçla milli gelişmenin optimum buluşma noktasından bahsedebilirim" dedi.

Türkiye, ilk uzun menzilli hava ve füze savunma sistemi için yapılan ihalede, katılımcı Batılı şirketleri de şaşırtan bir kararla Çin ile sözleşme görüşmelerine başlamıştı. Ankara teknoloji transferine sıcak bakması ve düşük maliyeti nedeniyle Çin'i tercih etse de, müzakereler sonuç vermedi ve Kasım'da projenin iptali açıklandı.

ALTAY TANKI PROJESİ VE DİZEL MOTOR İHALESİ

Altay tankı projesinde gelinen son aşamayı da değerlendiren Demir, projede sözleşme gereği geliştirme yapan Otokar'dan seri üretim için yenilenmiş bir teklif daha istediklerini ve onun değerlendirmesinin tamamlanmak üzere olduğunu belirtirken "Değerlendirmede vakit alan unsurlar var ama onun ucuna geldik" dedi.

Sorular üzerine tankın dizel motor ve güç grubunu geliştirme sürecinde gelinen son aşamaya ilişkin de bilgi veren Demir, ihale kapsamında yabancı teknik destek sağlayıcı konusunda firmanın öngördüğü destek sağlayıcı ile mutabakat sağlanamadığını kaydetti. Altay tankının güç grubu ve dizel motorunun geliştirilmesi ihalesini Tümosan kazanmıştı. Demir görüşülen ikinci yabancı teknik destek sağlayıcı ile de pürüzler çıkması üzerine üçüncü bir teknik destek sağlayıcı ile görüşmelerin sürdüğünü duyurdu.
http://www.haberturk.com/ekonomi/ekonomi/haber/1321121-rusya-ile-isbirligine-haziriz

‘Milli uçakta teknik destek alabiliriz’

9.11.2016 AHMET TOPAL

SSM Müsteşarı İsmail Demir, milli savunma projeleri için teklif veren firma ve ülkelerden danışmanlığın yanı sıra teknik destek hizmeti alabileceklerini söyledi

Savunma Sanayi Müsteşarı İsmail Demir, milli savunma projeleri için teklif veren firmalardan üretim aşamasında da teknik destek alınabileceğini söyledi. El yapımı patlayıcıları önlemek için birçok ürün geliştirdiklerini de ifade eden Demir, Savunma Sanayi Müsteşarlığı'nın (SSM) 31'inci Kuruluş Yıldönümü dolayısıyla basın mensuplarına çalışmaları hakkında şunları söyledi:

EN İYİSİYLE GÖRÜŞÜYORUZ: Teklifini iyi gördüğümüz üç firmadan en iyisiyle görüşmelere başladık. Tasarım sürecinde tecrübemizin az olduğu konularda o şirketin tecrübelerinden istifade etmek, gerektiğinde ortak geliştirmek, gerektiğinde transfer etmek... Ana kavram bu. Süreç sonunda işbirliği yapılan konuda bize danışmanlıkta bulunacak. Belirli bir süreçte uçağın asli unsurları öne çıkacak, ondan sonra asıl prototip geliştirme safhasına geçeceğiz. 2023'ü zikrederken, şekli ortaya çıkmış tanınabilir uçağı kastediyoruz. Danışmanlık ve teknik destek sağlamadan söz ediyoruz. İmza aşaması da sonuçlanmak üzere.

BÖLGESEL UÇAK: Yolcu uçağı, bir ülke projesi. Yani SSM'nin doğrudan önceliği ve içinde olduğu bir proje olarak adlandırılması zor ama projeyi belirili aşamalara getirdik.

KAPIMIZ AÇIK: Biz Hava Savunma Sistemi ihalesinin iptal olduğunu söyledik ancak projemizin iptal olmadığını belirttik. Orada da biz bununla ilgili olarak, milli geliştirmeye devam ediyoruz. Bize destek verme durumunda olan, ülke veya firmalardan da destek alabileceğimiz, teknik işbirliği yapabileceğimizi belirttik. Orada da kapımızın kapalı olmadığını, daha önce teklif veren firmalarla da görüşebileceğimizi söyledik. Şuanda da durum aynıdır. Çinliler görüşmek istedi, onlarla görüşüyoruz, Ruslar görüşmek isterse onlarla görüşüyoruz. Bizimle teknik anlamda işbirliği yapmak isteyen firmalara kapımız açık.

'FETÖ İHTİMALİ BAZEN AKLIMIZA GELMİYOR DEĞİL' İsmail Demir, FETÖ'nün savunma projelerini engelleyip engellemediğine ilişkin olarak da "Bazı projelerimizin kabul, test vesaire aşamalarında arkadaşlarımızın bazılarının anlamlandırmakta güçlük çektiği konular olmuştu geçmişte. 'Acaba o yapılanmanın bir yavaşlatması mıdır?' diye soruların aklımıza geldiği oluyor" diye konuştu.

Altay Tankı'nda ikinci teklifi aldıklarını söyleyen Demir, "Geliştirme yapan firmadan seri üretim için teklif aldık. Birinci aşaması sonrası, ilk teklifin çok beğenilmemesi üzerine tekrar yenilenmiş bir teklif daha istedik. O tamamlanmak üzere" dedi.
http://www.sabah.com.tr/ekonomi/2016/11/09/milli-ucakta-teknik-destek-alabiliriz

4 Kasım 2016 Cuma

TCG BÜYÜKADA'nın Pakistan Karaçi Liman Ziyareti

04 Kasım 2016 http://www.tsk.tr/

Afrika’ya yönelik icra edilen insani yardım faaliyetinin ardından Hint Okyanusu ve mücavir bölge ülkeleriyle ikili ilişkilerin geliştirilmesi maksadıyla liman ziyaretleri gerçekleştiren TCG BÜYÜKADA, 26-30 Ekim 2016 tarihleri arasında kardeş ülke Pakistan’ın Karaçi limanına ziyarette bulunmuştur.

Pakistan Deniz Kuvvetleri personeline 26 Ekim 2016 tarihinde TCG BÜYÜKADA’da bulunan Amfibi Hücum Timi tarafından Gemiye Çıkma (Boarding) Eğitimi verilmiş, Pakistan Deniz Kuvvetleri Eğitim Merkezi’nde 27 Ekim 2016 tarihinde, Deniz Güvenliği hakkında karşılıklı brifingler verilerek bilgi ve tecrübe paylaşımında bulunulmuş, TCG BÜYÜKADA ve Pakistan Deniz Kuvvetlerine ait PNS ASLAT , PNS ZARRAR gemileri ile bir adet P-3 Orion tipi deniz karakol uçağı, bir adet Alouette tipi helikopter ve bir adet HAI-Z9EC tipi helikopterin katılımıyla 28 Ekim 2016 tarihinde Geçiş Tatbikatı (PASSEX) icra edilmiştir.

http://www.tsk.tr/TSKdanHaberler/Haber_81



























Azerbaycan’dan 60 bin kişilik askeri tatbikat

03 Kasım 2016 İHA

Azerbaycan Silahlı Kuvvetleri 60 bin askerin katılımıyla tatbikat yapacak.

Azerbaycan Savunma Bakanlığı’ndan yapılan açıklamaya göre, Azerbaycan ordusu Cumhurbaşkanı ve Başkomutanı İlham Aliyev’in onayladığı plan doğrultusunda 12-18 Kasım tarihlerinde sahra koşullarında birliklerin ve silahların kontrol sisteminin denetlenmesi amacı ile yapılacak askeri tatbikata 60 binden fazla askeri personel katılacak. Tatbikatlara 50’den fazla uçak ve helikopter, 150’den fazla tank ve zırhlı araç, 700’e yakın füze ve top sistemi katılacak.

http://www.iha.com.tr/haber-azerbaycandan-60-bin-kisilik-askeri-tatbikat-598634/

Six Search and Rescue boats from Damen Shipyards Antalya

2016-11-03 defenceturkey

Damen SAR 1906 boats to be built in Turkey

Damen has signed a contract with the International Organisation for Migration (IOM) in Ankara, Turkey for the supply of six, state-of-the-art Search and Rescue (SAR) vessels for delivery in 2017. The boats are being financed by the European Union and will be operated by the Turkish Coastguard (TURCG), to support the refugees and migrants rescue operations.

The award-winning Damen SAR 1906 is a state-of-the-art SAR craft and is the result of a five-year R&D program initiated by Damen in partnership with the Royal Netherlands Sea Rescue Institution (KNRM), Delft University of Technology and De Vries Lentsch Naval Architects. The SAR 1906 is an all-weather, self-righting vessel with an aluminum hull and a composite wheelhouse. The hull design is based on Damen’s Axe Bow technology, adapted for the specific operations of rescue boats. It has a top speed of 33+ knots.

“These boats will be built in Turkey for Turkey,” says Damen’s Boran Bekbulat. “They will be built at Damen’s Turkish Shipyard in Antalya (DSA) where we have all the facilities necessary to fabricate both the composite superstructures and the aluminum hulls. Damen and its SAR 1906 were selected to fulfill the Turkish Coastguard’s need for new SAR vessels based on its innovative design and its ability to deliver them within a short time frame. We already had vessels under construction in our production line, which allows us to deliver the first two boats in the first half of 2017. Moreover, our people in Antalya are committed to beat the challenging delivery times, realizing the importance of the SAR boats’ mission. Having a good cooperation with all involved parties in the lead of IOM, we are all proud of taking a part in the EU’s project for TURCG. The facts that they will be built in a Turkish shipyard – Damen Shipyards Antalya - and that Damen is very much committed to the country were also positive factors.”

The vessels will be deployed by Turkish Coast Guard along Turkey’s coastline, giving assistance to refugees and migrants fleeing nearby conflict zones. Although relatively compact, the 19-metre SAR 1906 can carry up to 120 survivors.

The delivery schedule calls for the first vessel to be delivered within 12 months of the contract signing, however DSA plans to beat that by delivering the first in May next year and the second the following month. All six will be commissioned by the year-end.
http://www.defenceturkey.com/index2.php?p=article&i=2464#.WBzScS2LTix

http://products.damen.com/en/ranges/search-and-rescue-vessel/search-and-rescue-vessel-1906

ASELSAN - SARP Uzaktan Komutalı Stabilize Silah Sistemi

3 Kasım 2016 Perşembe

Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral Bülent Bostanoğlu, Gürdesan'ı ziyaret etti

02.11.2016 DENİZ HABER AJANSI

Deniz Kuvvetleri Komutanı Bülent Bostanoğlu ve beraberindeki heyet Gürdesan’ı ziyaret etti. Güredesan yetkilileri, üst seviyede Komuta Kademesi’nin yer aldığı ziyarette, hizmet verdikleri askeri projelere ilişkin üretimleri hakkında komutanlara brif verdi Deniz Kuvvetleri Komutanı Bülent Bostanoğlu ve beraberindeki heyet Gürdesan’ı ziyaret etti

Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral Bülent Bostanoğlu, Donanma Komutanı Oramiral Veysel Kösele, İstanbul Tersanesi Komutanı Tümamiral Ahmet Çakır, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı Teknik Başkanı Tuğamiral Necmi Yıldırım, Kuvvetleri Komutanlığı Gemi İnşa Daire Başkanı Albay Mustafa Murat, Kuvvetleri Komutanlığı Özel Sekreteri Albay Burak Akçay ve Kocaeli İl Jandarma Komutanı Albay Mehmet Karadeniz ile beraberlerindeki heyet Gürdesan’ı ziyaret etti.

Firmanın devam eden askeri projeler için gerçekleştirdiği üretimler hakkında brifing alan komutanlar, tesisler ve üretim alanlarında incelemelerde bulundu.
...
http://www.denizhaber.com.tr/deniz-kuvvetleri-komutani-oramiral-bulent-bostanoglu-gurdesani-ziyaret-etti-haber-70734.htm
http://www.gurdesan.com.tr/index.php/tr/

Askeri gemi ihracatında önemli gelişmeler var

02.11.2016 DENİZ HABER AJANSI

Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, Anadolu Tersanesi ile Bahreyn Deniz Kuvvetleri Komutanlığı arasında görüşmeler yapılacağını belirterek; 'Gemi yapımıyla ilgili olumlu gelişmeler olabilir.' dedi. Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, Anadolu Tersanesi ile Bahreyn Deniz Kuvvetleri Komutanlığı arasında görüşmeler yapılacağını belirterek, "Gemi yapımıyla ilgili olumlu gelişmeler olabilir. Tersane boyutuyla görüşmeler olacak. Türkiye'de sağlık sektöründe yatırım yapmak isteyenlerin talepleri var. Onunla ilgili görüşmeler yapıldı" dedi.

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve Körfez İşbirliği Konseyi Odaları Federasyonu (FGCCC) tarafından Bahreyn'in başkenti Manama'da düzenlenen TOBB-Körfez İşbirliği Konseyi 2. İş ve Yatırım Forumu'na katılan Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, Türkiye ve Körfez ülkeleri arasındaki ilişkiye değinerek, "Esasında şundan başlamak lazım, Körfez niye önemli bizim için. Körfez'le bizim kültürel tarihi bağlarımız var esasında ve Körfez ülkelerinin Türkiye'ye bakışı Türkiye'nin de Körfez ülkelerine bakışı gerçekten olumlu ve bunun tarihi derinlikleri de var. Ekonomik olarak da müthiş bir potansiyeli içinde barındırıyor. Üretimde özellikle dünya petrol ve finans rezervlerinin yüzde 40'ını barındırıyor. Yüzde 46 Körfez ülkesi tarafından kontrol ediliyor. Yaklaşık 40 milyondan fazla nüfusu barındırıyor. 25 bin dolar milli geliri olan bir ülke. Alım gücü çok yüksek ve büyük kısmını da ithal ediyorlar" şeklinde konuştu.
...
http://www.denizhaber.com.tr/bulent-tufenkci-askeri-gemi-ihracatinda-onemli-gelismeler-var-haber-70729.htm

Aselsan SSM ile 27.8 milyon dolarlık ek sözleşme imzaladı

02 Kasım 2016 KAP / Bloomberght

Aselsan Kamuyu Aydınlatma Platformu'na (KAP) yaptığı açıklamada, Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM) ile "TSK Çok Bantlı Sayısal Müşterek Telsiz Tedariki" sözleşmesi kapsamında 27.8 milyon dolarlık ek sözleşme imzaladığını duyurdu. Sözleşme kapsamında teslimatların 2018-2020 yılları arasında yapılacağı açıklandı.

Aselsan KAP'a yaptığı açıklamada şu bilgilere yer verdi:

"Savunma Sanayii Müsteşarlığı ile ASELSAN arasında "TSK Çok Bantlı Sayısal Müşterek Telsiz Tedariki" Sözleşmesi ile ilgili olarak 01.11.2016 tarihinde, toplam bedeli 27.882.262,- ABD Doları olan Ek sözleşme imzalanmıştır. İlgili sözleşme kapsamında teslimatlar 2018-2020 yıllarında gerçekleştirilecektir."
http://www.bloomberght.com/haberler/haber/1938643-aselsan-ssm-ile-278-milyon-dolarlik-ek-sozlesme-imzaladi

1 Kasım 2016 Salı

İlk KORKUT, KKK'na teslim edildi

31.10.2016 T.C. Milli Savunma Bakanlığı

İlk KORKUT, KKK'na teslim edildi. KORKUT sistemi; havadan karaya füzeler ve düşman hava unsurlarına karşı milli imkânlarla geliştirildi.

https://twitter.com/tcsavunma

ANKA Blok B Sistem Kabulleri

31.10.2016 SSM

Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM) ile TUSAŞ arasında imzalanan 24 Aralık 2004 tarihli 2.Paket Özgün TİHA (MALE) Geliştirme Projesi kapsamında Blok B Sistemi kabulleri 10 -14 Ekim 2016 tarihinde Sivrihisar Hava Meydan Komutanlığında SSM kabul heyeti öncülüğünde başarıyla icra edilmiştir.

Söz konusu proje ile savunma sanayimizin kabiliyet alanlarına milli imkânlarla orta irtifada geniş harekât çapında görev yaparak uzun süre havada kalan MALE sınıfı İHA Sistemleri eklenmiş olup ülkemiz MALE İHA üreten paydaşlar arasında yerini almıştır.

Bununla birlikte; bahse konu sistemin geliştirilmesi ile SSM’nin başlatmış ve hayata geçirmiş olduğu gece ve gündüz, yağmur, kar ve sis gibi olumsuz hava koşulları altında ve bulut üstünden dahi keşif gözetleme yeteneğine sahip olan SARPER Faydalı yük sisteminin Blok B uçağına entegrasyonu başarıyla tamamlamıştır. İnsansız hava araçlarının keşif gözetleme faaliyetlerinde görev yapma kabiliyetini kısıtlayan bulutlanma probleminin bu faydalı yükün entegrasyonu ile büyük ölçüde ortadan kalkacağı değerlendirilmektedir.
http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/Sayfalar/default.aspx